مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

خواستگاري بدون حضور پسر، نوعي از خواستگاري است كه در آن نظر خانواده پسر در اولويت قرار دارد. به طوري كه معمولاً مادر و خواهر پسر به خواستگاري دختر رفته و پس از تائيد از جانب آن‌ها قراري جهت خواستگاري با حضور پسر تعيين مي‌شود. اين شكل از خواستگاري ممكن است در همه خانواده‌ها يا فرهنگ‌ها مورد پذيرش نباشد و واكنش‌هاي مختلفي را در پي داشته باشد. در ادامه اين مقاله توضيحات بيشتري در مورد خواستگاري بدون حضور پسر ارائه كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما سودمند باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه جلسه خواستگاري كليك كنيد.

منبع: خواستگاري بدون پسر

 

اين نوع خواستگاري درست است يا غلط؟

جلسه خواستگاري و رسم و رسوم مربوط به آن مسأله‌اي كاملاً فرهنگي است. اگر اين آداب و رسوم در خانواده شما با رسم خانواده طرف مقابل بسيار تفاوت دارد بايد بيشتر به زمينه‌هاي فرهنگي في مابين توجه كنيد. چرا كه هرچقدر تفاوت و شكاف‌هاي فرهنگي بيشتر باشد احتمال بيشتر شدن اختلافات در آينده نيز افزايش خواهد يافت. به همين خاطر است كه جواب ثابتي براي اين سؤال وجود ندارد كه خواستگاري بدون حضور پسر درست است يا غلط. 

نقش خانواده در ازدواج آنقدر مهم است كه برخي از دختران و پسران مخالفتي با نظر خانواده نمي‌كنند. ممكن است كه اين امر در بسياري از فرهنگ‌ها رايج باشد و دختر و خانواده او نيز مشكلي در اين باره نداشته باشند. اما اگر اين طور نيست و اين شيوه از خواستگاري براي شما نوعي احساس بي‌احترامي يا احساسات ناخوشايند ديگري نظير اين به وجود مي‌آورد بايد محترمانه آداب مربوط به خانواده خود را با طرف مقابلتان در ميان بگذاريد تا جلسات خواستگاري با حضور پسر صورت بگيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نقش خانواده در ازدواج كليك كنيد.

خواستگاري بدون حضور پسر | پيامدهاي منفي

اينكه در جلسات ابتدايي خواستگاري پسر حضور نداشته باشد، در برخي موارد  مي‌تواند به مشكلاتي بيانجامد؛ زيرا در جلسات اوليه آشنايي افراد بيشتر به بررسي خصوصيات ظاهري و رفتارهاي كلي يكديگر مي‌پردازند. هنگامي كه بررسي اين مسائل را  به فرد ديگري نظير مادر مي‌سپاريد ممكن است نتوانيد فردي را با فاكتورهاي مورد نظر خود پيدا كنيد زيرا مسلماً شما و مادرتان تفاوت‌هاي زيادي در طرز نگاه به زيبايي و خصوصيت‌هاي رفتاري مناسب با يكديگر داريد. درنتيجه آنچه كه از نظر مادر شما مناسب است شايد با نظر شما تفاوت بسياري داشته باشد.

به علاوه اين شيوه از خواستگاري براي بسياري از دخترها و خانواده‌شان خوشايند نيست و حتي ممكن است اين گونه برداشت شود كه پسر از استقلال رأي كافي برخوردار نيست. به همين خاطر قبل از خواستگاري بايد در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مورد قبول خانواده دختر تحقيقات بيشتري صورت بگيرد تا از همان ابتدا خانواده‌ها با مشكل و سوءتفاهم مواجه نشوند. براي كسب اطلاعات در زمينه معلق ماندن در رابطه كليك كنيد. 

خواستگاري بدون حضور پسر | پيامدهاي مثبت

بسياري بر اين باورند كه اگر در جلسه اول خواستگاري پسر حضور نداشته باشند، دختر اضطراب و نگراني كم‌تري را تجربه مي‌كند و آشنايي با سهولت بيشتري صورت مي‌گيرد. در شرايط بدون استرس خانواده پسر راحت‌تر مي‌توانند درباره مسائل مختلف و شرايط مورد نياز ازدواج با دختر و خانواده او گفت و گو كنند و به اين ترتيب جلسات بعدي نيز روند مناسب‌تري پيدا خواهد كرد.

البته پيامدهاي مثبت زماني خواهد بود كه خانواده پسر صرفاً براي مطرح كردن مقوله خواستگاري و بررسي شرايط اوليه بدون حضور پسر اقدام كرده باشند. اما اگر نحوه برخورد به شيوه‌اي باشد كه خانواده خود را به عنوان تصميم گيرنده كامل معرفي كند به احتمال زياد تأثير مثبتي بر دختر و خانواده او نخواهد داشت. جايگاه مادر در خانواده و خصوصاً براي برخي مردان آنقدر بالاست كه روي حرف او ديگر حرفي نياورند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه جايگاه مادر در خانواده كليك كنيد.

خواستگاري بدون حضور پسر : حرف آخر

خواستگاري مقوله‌اي است در روند ازدواج كه در فرهنگ ايران از اهميتي بالايي برخوردار است. زيرا ايران جامعه‌اي به نسبت جمع‌گراست كه اغلب مردن به نظرات افراد مهم زندگي خود در تصميم‌گيري‌ها اهميت مي‌دهند. هر چقدر كه خانواده‌هاي دختر و پسر تشابهات بيشتري در زمينه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و جايگاه اجتماعي با يكديگر داشته باشند از نامزدي تا عقد ارتباطات بهتر پيش خواهند رفت و زوجين در طول زندگي مشترك نيز با مشكلات كمتري مواجه خواهند شد. براي آگاهي بيشتر در زمينه نامزدي تا عقد كليك كنيد.

تحقيقات يكي از روش‌هاي سنتي خواستگاري براي رسيدن به شناخت خانواده‌ها از يكديگر است. اما اين روش هميشه روش مناسب و موثري براي شناخت زوجين و خانواده‌ها از يكديگر نمي‌باشد. گاه دوري راه و گاه عدم صداقت اطرافيان مانع از شناخت درست طرفين مي‌شود. خوشبختانه امروزه با استفاده از روش‌ها علمي مي‌توان ميزان موفقيت يك ازدواج را با درصد خطاي بسيار پايين محاسبه كرد. به طوري كه زوجين  در هر مرحله از آشنايي مي‌توانند با مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج، زندگي مشترك خود را در مسيري درست بسازند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مشاوره قبل ازدواج امري ضروري براي يك ازدواج موفق است كه بايد از همان ابتداي خواستگاري اينكار را انجام دهيد تا آشنايي به خوبي صورت گيرد و بتوانيد فرد مقابل خود را به درستي بشناسيد. اما امروزه افراد به دليل كمبود وقت نمي‌توانند زمان زيادي را صرف مشاوره حضوري بكنند چراكه فرايند گرفن نوبت و رفت و آمد، زمان و انرژي زيادي را مي‌طلبد. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با روانشناسان ارتباط برقرار كنيد و همان مشاوره حضوري با كيفيت را از طريق تلفن دريافت نماييد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه آمادگي براي خواستگاري و خواستگاري بدون حضور پسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خواستگاري بدون پسر

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خواستگاري بدون پسر،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۴:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی