مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

صحبت در مورد مسائل مالي ممكن است براي برخي از زوجين سخت باشد و آنان ندانند كه چطور مي‌توانند بدون بحث و دعوا مشكلات مالي خود را حل كنند. مسائل مالي نقش بسيار مهم و موثري در زندگي دارند و به همين دليل ضروري است كه زوجين بر سر اين موضوع به تفاهم برسند. مانند هر مشكل ديگري اين مسئله نيز راه‌حل‌هاي خاص خود را دارد و شما با يادگيري مهارت گفتگوي موثر زوجين مي‌توانيد آن را برطرف نماييد.  در ادامه اين مقاله ما به توضيحات بيشتري در مورد حل مشكلات مالي و حرف زدن با همسر در اين باره پرداخته‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما مفيد باشد. همچنين براي ايجاد تعادل در زندگي مشترك بايد از مشاوره خانواده كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه گفتگوي موثر زوجين كليك كنيد. 

منبع: مسائل مالي

 

صحبت در مورد مسائل مالي : خودداري از گفتگو

مشكلات مالي در زندگي زناشويي براي برخي از زوجين ازجمله مسائل حساسي است كه صحبت كردن درباره آن با سختي زيادي برايشان همراه مي‌باشد. علت اين موضوع باورهاي غلطي است كه بسياري از افراد در اين باره دارند. براي مثال برخي فكر مي‌كنند كه صحبت كردن درباره مسائل مالي نشان‌دهنده اين است كه آن‌ها انسان‌هاي مادي‌گرايي هستند. به همين دليل ممكن است دچار نشخوارهاي ذهني و خطاهاي شناختي نظير ذهن‌خواني شوند كه اگر در مورد مسائل مالي حرف بزنند همسرشان درباره آن‌ها چه فكرهايي خواهد كرد. براي آگاهي بيشتر از مشكلات مالي در زندگي زناشويي كليك كنيد.

لازم است كه بدانيد هر مشكلي كه در زندگي مشترك پيش مي‌آيد اگر با گفت‌وگويي سالم به حل آن پرداخته شود و زوجين از مهارت‌هاي ارتباط كلامي مناسبي برخوردار باشند سوءتفاهم‌هاي اين چنيني بسيار كم‌تر پيش مي‌آيند و جاي نگراني در اين باره وجود نخواهد داشت. پيش از هر چيز تلاش كنيد كه مهارت‌هاي ارتباط كلامي خود را تقويت كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر از مهارت‌هاي ارتباط كلامي كليك كنيد.

چگونه در مورد مسائل مالي با همسر خود صحبت كنيم ؟

براي اينكه بتوانيد مشكلات مالي در زندگي مشترك‌تان را به‌ خوبي مديريت كنيد و گفت و گوي مثبت و سازنده‌اي با يكديگر داشته باشيد، رعايت برخي نكات ضرورت دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

1. شريك بودن در عين استقلال را ياد بگيريد

پس از وارد شدن به زندگي مشترك ياد بگيريد با همسرتان در مسائل مختلف شريك شويد. چرا كه اين زندگي و اين خانواده متعلق به هردوي شماست درنتيجه هر تصميمي كه در مورد خانواده گرفته مي‌شود نيازمند نظرات هر دو طرف خواهد بود. مسائل مالي و اقتصادي نيز هميشه در زندگي زناشويي از جمله موضوعات مهمي است كه به تصميم هردو نفر نياز دارد. براي مثال استقلال مالي زنان از مقولاتي است كه احتمال دارد باعث ايجاد اختلاف گردد. براي آگاهي بيشتر در زمينه استقلال مالي زنان كليك كنيد. 

هر كدام از شما ممكن است سركار برويد و در خرج كردن پول خود احساس استقلال كنيد اما چون مسائل مالي به كيفيت زندگي خانوادگي شما مربوط مي‌شود، بايد تا جايي كه مي‌توانيد به نظرات يكديگر احترام گذاشته و هنگامي كه قرار است اقدام مالي مهمي انجام دهيد پيش از عملي كردن تصميمات‌تان، نظرات همسرتان را جويا شده و  به آن‌ها احترام بگذاريد.

2. در مورد اهداف مشترك با يكديگر صحبت كنيد

بسياري از اختلافات زوجين در مورد مسائل مالي به اين دليل است كه آن‌ها هرگز در مورد اهداف مالي‌شان با يكديگر به طور واضح صحبت نمي‌كنند. به همين خاطر ممكن است شما يا همسرتان با فكر اينكه براي زندگي مشتركتان تلاش مي‌كنيد، اقدامي انجام دهيد كه منجر به نارضايتي طرف مقابل شود. به همين دليل بهتر است زمان‌هايي را براي برنامه‌ريزي و صحبت كردن در مورد مسائل مالي اختصاص دهيد. به وضوح انتظارات خود را بيان كنيد تا بتوانيد در كنار يكديگر برنامه‌هاي مشتركي براي رسيدن به اين‌ها بيابيد. براي كسب اطلاع در زمينه سختي هاي زندگي مشترك كليك كنيد. 

3. تفاوت ديدگاه‌ها را بپذيريد

وقتي با همسرتان در مورد مسائل مالي صحبت مي‌كنيد انتظار نداشته باشيد كه او نيز ديدگاه و نظرات مشابهي با شما داشته باشد. زنان و مردان معمولاً در نوع نگاه و برخورد با مسائل مالي تفاوت‌هايي با يكديگر دارند. اين تفاوت‌ها مسائلي نظير موارد زير را در بر مي‌گيرد:

- تفاوت در نحوه خريد كردن : زنان ممكن است بيشتر براي خريد چيزي كه مورد نياز نيست، اقدام كنند.

- اهميت دادن به تنوع در وسايل در زنان

- تفاوت در نحوه پس‌انداز و سرمايه‌گذاري

و...

هنگام صحبت كردن در مورد مسائل مالي بايد كه اين تفاوت‌ها را در نظر داشته باشيد. اين امر به شما كمك خواهد كرد كه در مكالمات انعطاف‌پذيري بيشتري از خود نشان دهيد. در غير اين صورت با همسرتان به مشكل برخواهيد خورد. براي كسب اطلاعات در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد. 

صحبت كردن در مورد مسائل مالي قبل ازدواج

بسيار مهم است كه قبل ازدواج در مورد مسائل با همسرتان صحبت كنيد. چراكه به هرحال مسالئل مالي بخش بزرگ و بسيار مهمي در زندگي مشترك هستند و به همين دليل بايد از نگرش يكديگر نسبت به اين مساله آگاه باشيد. اما شايد صحبت كردن در مورد مسائل مالي قبل ازدواج برايتان سخت باشد. البته كمي نگراني در اين مورد كاملا طبيعي است چراكه در صورت رفتار و پرسش‌هاي اشتباه، فرد مقابل دچار سوتفاهم‌هايي خواهد شد. به همين دليل توصيه مي‌شود كه از مشاوره ازدواج استفاده كنيد تا به تمامي اين سوالات‌تان پاسخ داده شود. در غير اين صورت ممكن است پس از ازدوج با اختلافات خانوادگي مواجه شويد. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشكلات خانوادگي كليك كنيد.

سخن آخر

در نهايت اينكه مسائل مالي نقش بسيار مهمي در زندگي مشترك دارند به طوري كه امروزه بسياري از زوجين ساعت‌هاي زيادي را صرف گفتگو و حتي بحث در اين زمينه مي‌كنند. در حالي كه با آگاهي از روش‌هاي صحيح گفتگو در مورد مسائل مالي مي‌توانيد بحث و دعوا را به حداقل برسانيد و گفتگويي موثر در اين زمينه داشته باشيد. روانشناس مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه صحبت كردن در مورد مسائل مالي با همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مسائل مالي

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مسائل مالي،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۱:۲۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی