مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

احساس تنهايي در رابطه عاطفي مسئله آزاردهنده‌اي است كه بسياري از زوجين دچار آن مي‌شود. اين احساس تنهايي در حالي كه شما در كنار يكديگر هستيد مي‌تواند علل مختلفي داشته باشد كه به مرور زمان شكل گرفته‌اند. كمبود مهارت‌هاي ارتباطي مناسب يكي از مهم‌ترين دلايلي است كه موجب احساس تنهايي در رابطه عاطفي مي‌شود. در برخي موارد نيز احساس تنهايي ريشه در وجود خود فرد دارد كه بايد بررسي و درمان شود. اگر شما نيز اين مشكل را تجربه مي‌كنيد، در ادامه اين مقاله ما به توضيحات بيشتري در مورد احساس تنهايي در رابطه پرداخته‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما مفيد باشد.

منبع: احساس تنهايي در رابطه عاطفي

 

احساس تنهايي در رابطه عاطفي

احساس تنهايي در رابطه عاطفي زماني اتفاق مي‌افتد كه شما و فرد مقابلتان  در يك مكان و در كنار هم حضور داريد اما با اين حال نمي‌توانيد با يكديگر ارتباط برقرار كنيد. در اين شرايط هردوي شما احساس ناخوشايندي داريد و ارتباط فيزيكي و رواني مناسبي بينتان وجود ندارد. نداشتن دوست صميمي و خوب هم مي‌تواند مزيد بر علت باشد؛ بالاخره بايد كسي باشد كه آدم با او درد دل كند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه نداشتن دوست صميمي و خوب كليك كنيد. 

همه اين‌ها منجر به اين مي‌شود كه روز به روز صميميت عاطفي بين شما و شريكتان بيش از پيش كم‌رنگ شود و سردي و فاصله بيشتري در رابطه شما به وجود آيد. به اين ترتيب هردوي شما به‌تدريج تنهايي بيشتري را در كنار هم تجربه خواهيد كرد. بنابراين، حتي وقتي با كسي در رابطه عاطفي هستيد هم بايد بدانيد چگونه بر احساس تنهايي غلبه كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه، مقاله درمان تنهايي را مطالعه فرماييد.  

احساس تنهايي در رابطه عاطفي : دلايل اصلي

احساس تنهايي باوجود بودن در كنار يكديگر يكي از احساسات بسيار رايج در بين مردم جهان است. البته در اين مورد تفاوت‌هاي جنسيتي وجود دارد. براي مثال زنان نسبت به مردان بيشتر اين احساس ناخوشايند را نشان مي‌دهند. در ادامه به برخي از دلايل اصلي اين مشكل اشاره خواهيم كرد:

1. خشونت خانگي

متأسفانه خشونت خانگي در بين بسياري از خانواده‌ها جريان دارد. افراد به‌جاي آن‌كه بتوانند از طريق گفت وگوهاي سالم و صميمانه مشكلاتشان را با يكديگر در ميان بگذارند از روش‌هاي پرخاشگرانه كلامي مثل تهديد و ترساندن و روش‌هاي پرخاشگرانه غيركلامي نظير كتك زدن و پرت كردن اشيا استفاده مي‌كنند. اين رفتارها به‌خصوص در برابر زنان آسيب‌هاي روحي و رواني بسياري برجاي خواهد گذاشت و شكاف‌هاي عميقي را در رابطه ايجاد مي‌كند كه ترميم آن‌ها به زمان و مداخلات بسياري نياز دارد. زوج‌هايي كه در اين شرايط زندگي مي‌كنند ازنظر عاطفي فاصله زيادي از هم مي‌گيرند و اغلب در كنار يكديگر احساس تنهايي و نارضايتي مي‌كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه خشونت خانگي كليك كنيد. 

2. مشغله‌هاي زياد كاري و زندگي

مشغله‌هاي زياد يكي از دلايل بسيار مهم در گسترش فاصله عاطفي ميان زوجين و افزايش احساس تنهايي ميان آن‌هاست. زوجيني كه به‌شدت كار مي‌كنند، دائماً در زمان با هم بودن خسته هستند و نمي‌توانند زمان مناسبي را براي هم اختصاص دهند و درنتيجه ارتباطات عميقي بينشان شكل نخواهد گرفت. براي پيشگيري از اين مشكلات بايد بتوانيد كه بين كار و پرداختن به رابطه عاطفي‌تان تعادل برقرار كنيد. و براي رابطه‌تان نيز ارجحيت و اهميت قائل شويد.

3. عدم وجود حمايت‌هاي عاطفي

تصور كنيد كه حال مادرتان خوب نيست و شما از اين بابت بسيار مضطرب و نگران هستيد اما همسرتان هيچ تلاشي براي آرام كردن شما و كاهش اضطرابتان انجام نمي‌دهد. در اين شرايط شما نيز ترجيح مي‌دهيد ساكت بمانيد و احساساتتان را با او در ميان نگذاريد.

درواقع زوجيني كه نمي‌توانند در شرايط سخت با يكديگر رابطه عاطفي مناسبي با يكديگر داشته باشند و از يكديگر حمايت كنند، مسلما بيشتر در كنار يكديگر احساس تنهايي مي‌كنند.

4. عدم وجود تماس جسمي كافي

تماس جسماني مناسب و برقراري روابط جسماني صميمانه نه‌تنها به سلامت جسماني شما كمك خواهد كرد، بلكه بيشترين تأثيرش را بر ذهنتان خواهد گذاشت. هر چقدر كه اين تماس‌ها بين شما كاهش پيدا كند فاصله عاطفي ميانتان نيز عميق‌تر خواهد شد. براي كسب اطلاعات در زمينه شكست عشقي كليك كنيد. 

5. شبكه هاي اجتماعي

تحقيقات نشان داده زوجيني كه زمان بسيار زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گذارنند، بيشتر از سايرين دچار احساس تنهايي در رابطه عاطفي مي‌شوند. چراكه معمولا در شبكه‌هاي اجتماعي روابط به صورت اغراق شده نشان داده مي‌شوند و فرد پس از مقايسه رابطه خود با آن‌ها (هرقددر هم كه رابطه خوب و سالم باشد) احساس تنهايي مي‌كند. 

6. ويژگي‌هاي شخصيتي

برخي مواقع مشكل خاصي در رابطه وجود ندارد و احساس تنهايي در وجود خود فرد است و جز ويژگي‌هاي شخصيتي او محسوب مي‌شود. در اين شرايط كار خاصي براي رابطه نمي‌توان كرد چون مشكلي وجود ندارد اما فرد بايد به درون خود رجوع كرده و ريشه مشكل را پيدا كند. شروع يك رابطه عاطفي براي پر كردن احساس تنهايي راهكار مناسبي نيست چراكه در اين صورت احساس تنهايي شدت مي‌يابد. 

چگونه بفهمم احساس تنهايي ريشه در رابطه عاطفي دارد يا ويژگي‌هاي شخصيتي؟

براي تشخيص اين مساله بايد در مرحله اول به طور واضح با شريك عاطفي خود صحبت نماييد و از احساس تنهايي‌تان بگوييد. اگر او از اقدامات صحيح خود در رابطه حرف بزند اما شما همچنان احساس تنهايي كنيد، يعني ريشه اين حس در وجود خوتان است و بايد روابط گذشته و روحيات خودتان را بررسي نماييد. اما اگر احساس مي‌كنيد شريك‌تان در گذشته بيشتر وقت مي‌گذاشته و يا هردويتان اكنون احساس تنهايي داريد، يعني رابطه با مشكل مواجه شده و بايد به درمان آن بپردازيد. با كمك گرفتن از يك روانشناس مي‌توانيد تشخيص و درمان احساس تنهايي در رابطه عاطفي را سرعت بخشيد. 

احساس تنهايي در رابطه عاطفي چه راه‌حلي دارد؟ 

براي بهبود اين مشكل، نبايد منتظر زمان بمانيد تا همه‌چيز به‌طور خودكار حل شود بلكه لازم است كه آگاهانه تلاش كنيد تا جوي كه بين شما ايجاد شده از بين برود و فضايي صميمانه حاكم شود. براي كمك به اين كار ما در ادامه به برخي راهكارها اشاره كرده‌ايم:

1. ارتباطات كلامي‌تان را تقويت كنيد

ارتباط كلامي مناسب براي بهبود هر مشكلي ميان زوجين لازم است. شما براي اينكه بتوانيد مكالمه خوبي با شريكتان داشته باشيد، لازم نيست كه دنبال موضوع خاصي بگرديد تا درباره آن صحبت كنيد. همين كه بتوانيد در طول روز تجربيات روزمره خود را با يكديگر در ميان بگذاريد و به دقت كافي به يكديگر گوش دهيد براي شروع يك ارتباط كلامي مناسب كافي است. تلاش كنيد كه به موضوعات موردعلاقه شريكتان توجه كنيد و در طول روز درباره آن‌ها با يكديگر صحبت نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مهارت‌هاي ارتباطي كليك كنيد. 

2. حامي مشكلات يكديگر باشيد

براي اينكه بتوانيد در زندگي حامي هم باشيد نه‌تنها لازم است كه در مشكلات بزرگ در كنار شريكتان بمانيد بلكه در مسائل كوچك روزمره نيز بايد توجه خود را به او نشان دهيد. اين امر مسئله‌اي يك طرفه نيست بلكه زن و مرد هردو بايد بتوانند تكيه‌گاه و حمايتگر مناسبي براي يكديگر باشند به اين ترتيب فشار زندگي هميشه به دوش يك نفر نخواهد بود و منجر به احساس تنهايي او در رابطه نخواهد شد.

3. تلاش كنيد تا نقطه نظرات يكديگر را درك كنيد

اين انتظار را داشته باشيد كه همسرتان در  مورد مسائل مختلف نظرات متفاوتي نسبت به شما داشته باشد و قرار نيست كه او هميشه مانند شما فكر كند. گاهي در اختلاف نظرها از قضاوت عجولانه دست برداريد. كمي تأمل كرده و تلاش كنيد تا از ديد همسرتان به وقايع نگاه كنيد. اين كار موجب مي‌شود كه بتوانيد درك و همدلي بيشتري نسبت به يكديگر داشته باشيد. برايي كسب اطلاعات در زمينه مرور رابطه كليك كنيد. 

4. خاطرات خوبتان را مروركنيد

حرف زدن در مورد خاطرات مشترك و شيرين باعث مي‌شود كه آن خاطرات مجدداً در ذهن مرور شده و احساسات مثبتي از آن‌ها ايجاد شود. اين كار صميميت بين شما را افزايش خواهد داد و به شما كمك مي‌كند كه ارتباط نزديك‌تري با يكديگر داشته باشيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه روابط دختر و پسر كليك كنيد. 

احساس تنهايي در رابطه عاطفي | حرف آخر 

احساس تنهايي در رابطه عاطفي مي‌تواند از لحاظ جسماني و رواني شما را به شدت درگير كرده و با مشكلاتي نظير افسردگي، اضطراب و اعتماد به نفس پايين همراه شود. حتي در موارد شديدتر ممكن است افراد براي فرار از احساس تنهايي خود به سوءمصرف مواد يا الكل نيز روي بياورند. اگر اين احساسات ناخوشايند براي شما بسيار آزاردهنده شده است و نمي‌توانيد به درستي مديريتشان كنيد، بايد به يك روانشناس مراجعه نماييد. استفاده از خدمات زوج‌درماني و خانواده درماني كه توسط روانشناسان ارائه مي‌شود در بهبود روابط شما تأثير بسزايي خواهد داشت. 

براي دريافت مشاوره در زمينه احساس تنهايي در رابطه عاطفي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: احساس تنهايي در رابطه عاطفي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۱:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی