مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ترس از قضاوت ديگران مي‌تواند در همه افراد وجود داشته باشد چرا كه همه ما انسان‌ها موجوداتي اجتماعي هستيم و از نظرات ديگران درباره خود تأثير مي‌پذيريم. اما گاهي اوقات ترس از قضاوت، شدت بسيار زيادي پيدا مي‌كند به طوري كه افراد دائماً نگران اين هستند كه ديگران درباره آن‌ها چه فكري مي‌كنند. اين افكار مي‌توانند بسيار آسيب‌زا باشند و جلوي رشد و پيشرفت فردي را بگيرند. اگر شما نيز دچار اين مشكل هستيد و مي‌خواهيد بر ترس از قضاوت ديگران غلبه كنيد، در ادامه اين مقاله به توضيحات و ارائه راهكارهايي در اين زمينه پرداخته‌ايم. همچنين خوب است براي شناخت عميق‌تر خود به تيپ‌هاي شخصيتي MBTI توجه كنيد. بهره بردن از مشاوره روانشناسي نيز مي‌تواند به شما در كاهش ترس از قضاوت هاي ديگران و تغيير نگرش‌تان نسبت به مسائل مختلف اثرگذار باشد. 

منبع: قضاوت

 

ترس از قضاوت ديگران | راهكارهايي براي غلبه كردن

ممكن است ترس‌هاي بسياري در ما وجود داشته باشد كه به ابعاد شخصيتي‌مان مربوط مي‌شود مانند ترس از صحبت كردن در جمع. راه‌حل علم روانشناسي تحليل و روبرو شدن با اين ترس‌هاست. افكاري كه شما در ذهن داريد كليد اصلي پيدايش انواع هيجانات و رفتارها هستند. تا زماني كه افكار مخربي در سر داريد نمي‌توانيد توقع زندگي شاد و مؤثري را داشته باشيد. همچنين در روابط اجتماعي خود نيز دچار مشكل مي‌شويد. ترس از قضاوت ديگران در واقع به معناي افكار دائمي و تكرار شونده در مورد نحوه ارزيابي ديگران در مورد ماست. براي اين كه بتوانيد از شر اين افكار و احساسات ناخوشايندي كه در پي آن مي‌آيد خلاص شويد به راهكارهاي زير توجه كنيد. براي آشنايي بيشتر درباره روابط اجتماعي كليك كنيد.

1- نقاط ضعف و قوت خود را بشناسيد

اگر شما شناخت درستي از خود داشته باشيد و از توانمندي‌ها و ضعف‌هاي خود آگاه باشيد، ديگر دائماً نگران بازخوردهاي منفي ديگران نخواهيد بود. تلاش كنيد تا به خودآگاهي بيشتري در مورد توانايي‌هاي خود دست يابيد. اگر شما شناخت كاملي از مهارت‌ها، نقاط ضعف، آسيب‌پذيري‌ها و نقاط قوت خود داشته باشيد ديگر از قضاوت ديگران چندان تحت تأثير قرار نمي‌گيريد. علاوه بر اين بهره بردن از مهارت‌هاي ارتباطي به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد به شناخت بهتري نسبت به ديگران برسيد و منظور و قصد افراد هنگامي كه درباره شما صحبت مي‌كنند و يا با حالات چهره خود در حال قضاوت شما هستند را متوجه شويد.

براي اطلاع بيشتر درباره مهارت هاي ارتباطي كليك كنيد.

2- ترس از قضاوت ديگران : براي خودتان اولويت قائل شويد

زماني كه شما اجازه مي‌دهيد ديگران با قضاوت‌هايشان ادراك شما را از خودتان تحت تأثير قرار دهند يعني شما دائم ديگران را در اولويت قرار مي‌دهيد و به آن‌ها قدرت تأثيرگذاري در زندگي‌تان را اعطا مي‌كنيد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه هيچ‌كس اندازه خود شما، شما را نمي‌شناسد. در نتيجه آن كسي كه تصوير نهايي را از شما ، مهارت‌ها و توانايي‌هايتان مي‌سازد تنها خودتان هستيد. ديگران تنها بخشي از اين تصوير را تشكيل مي‌دهند. پس نگذاريد كه آن‌ها نقش اصلي را بازي كنند.

3- شما مسئول كنترل فكر ديگران نيستيد

يكي از خطاهاي فكري كه باعث مي‌شود افراد دائماً نگران قضاوت و نظر ديگران در مورد خود باشند اين است كه فكر مي‌كنند مسئول افكار ديگران هستند. شما تنها مسئوليتي كه داريد مسئوليت در قبال رفتارهايتان است. در حقيقت شما تنها مي‌توانيد رفتارهاي خودتان را كنترل كنيد و مسئول افكار ديگران نيستيد. اينگونه مطمئن باشيد كه بهتر با ديگران مي‌توانيد ارتباط برقرار كنيد و تاثيرات مثبت آن را بر زندگي خود مي‌بينيد.

براي اطلاع بيشتر درباره چگونگي ارتباط برقرار كردن با ديگران كليك كنيد. 

4- ترس از قضاوت ديگران : در لحظه زندگي كنيد

بسياري از ما  هرگز در لحظه از آنچه بر ما مي‌گذرد آگاهي نداريم. در حقيقت اكثر اوقات به جاي اين كه محيطمان را تجربه كنيم در افكار خود غرق مي‌شويم. زندگي دائمي در خانه ذهن باعث مي‌شود كه ما بيشتر در افكار آسيب‌زا درگير شويم. براي اينكه بتوانيد در لحظه زندگي كنيد و از شر افكار منفي خود خلاص شويد لازم است كه با تمام حواس پنجگانه خود درگير محيط پيرامونتان شويد. تمرين‌هاي ذهن آگاهي كمك بسياري به شما مي‌كنند. براي دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به مقاله ذهن آگاهي مراجعه كنيد.

5. اعتماد به نفس خود را بالا ببريد

در تمام مراحل زندگي بر روي هدف خود تمركز داشته باشيد و به خاطر ترس از قضاوت ديگران هيچگاه هدف خود را تغيير ندهيد و با اعتماد به نفس بالا روبه جلو حركت كنيد. خود را همانگونه كه هستيد بپذيريد و با افزايش مهارت‌ها و توانايي‌هاي خود به پيشرفت و بهداشت جسمي و رواني خود كمك كنيد. هميشه و در همه حال مثبت نگر باشيد و بدانيد كه شما بهتر از هركسي مي‌دانيد چه چيزي براي شما بهتر است و در صورتي كه شكست خورديد به اين موضوع توجه داشته باشيد كه بدون شكست پيروزي به دست نمي‌آيد.

6- احتمال وجود برخي از اختلالات روان‌شناختي 

ترس از قضاوت ديگران مي‌تواند علامتي از اختلالات روان‌شناختي مثل اختلال فوبياي اجتماعي باشد. در اين اختلال فرد نمي‌تواند در حضور جمع عملكرد مناسبي داشته باشد. چرا كه دائماً نگران نحوه قضاوت و ارزيابي آن‌هاست. اگر با استفاده از راهكارهاي عمومي گفته شده ترس از قضاوت شدن همچنان به طور پايداري در شما وجود دارد و هيجانات ناخوشايند زيادي را در شما بر مي‌انگيزد، حتماً براي بررسي و ارزيابي دقيق وضعيت رواني به يك روانشناس مراجعه كنيد. روش‌هاي مورد استفاده در درمان فوبياي اجتماعي نظير درمان شناختي-رفتاري كه توسط روانشناسان به كار گرفته مي شود در درمان اين بيماري نقش بسزايي دارند.

براي اطلاع بيشتر درباره فوبياي اجتماعي كليك كنيد.

آشنايي با مركز مشاوره حامي هنر زندگي 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند و به حل مسائل و مشكلات خود بپردازند.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره حضوري و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول 

- آيا از طريق تست هاي روانشناسي مي‌توان افرادي كه بيشتر اهل قضاوت كردن هستند را شناسايي كرد؟ 

بله، در آزمون‌هاي شخصيت شناسي نظير تيپ‌هاي شخصيتي MBTI مي‌توان در مورد اين ويژگي افراد به شناخت بيشتري دست يافت. 

براي اطلاعات بيشتر در مورد تيپ هاي شخصيتي MBTI كليك كنيد.

آيا ترس از قضاوت شدن مي‌تواند دليلي براي عدم صحبت افراد در جمع باشد؟

افراد بيشتر به دليل اضطراب و عدم شناخت كافي از خود در جمع صحبت نمي‌كنند با اين حال گاهي ترس از قضاوت شدن نيز مي‌تواند دليل فوبياي فرد براي صحبت در جمع باشد. براي آنكه در اين باره اطلاعات بيشتري به دست آوريد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا مقاله ترس از صحبت در جمع را مطالعه نماييد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از قضاوت ديگران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: قضاوت

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قضاوت،
موضوع:
[ ۵ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۳:۱۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی