مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا ترك اعتياد به كوكائين در خانه امكان‌پذير است؟ اين سؤاليست كه بسياري از مصرف كنندگان كوكائين با آن مواجه مي‌شوند. كوكائين كه در زمره مواد محرك قرار دارد، يكي از مواد اعتيادآوري است كه امروزه توسط بسياري از جوانان مصرف مي‌شود. اين ماده فرد را با عوارض رواني بسيار آزارنده‌اي مواجه مي‌كند؛ به همين دليل بسياري از كساني كه كوكائين مصرف مي‌كنند پس از مدتي به فكر ترك آن مي‌افتند. عوامل بسياري وجود دارد كه باعث مي‌شود افراد ترك اعتياد در خانه را به ساير روش‌ها ترجيح دهند. از جمله اين عوامل مي‌توان به مشكلات مالي، تمايل به مخفي نگه داشتن اعتياد، ترس از روش‌هاي بيمارستاني و... اشاره كرد. اگر به دنبال روش‌هاي ترك اعتياد به كوكائين در خانه هستيد، در ادامه به آن پرداخته‌ايم. دو روش ديگر براي ترك كمك گرفتن از مشاوره ترك اعتياد و يا مراجعه به كمپ ترك اعتياد است.

منبع: ترك كوكائين

 

اعتياد به كوكائين

كوكائين ماده‌اي محرك است كه مصرف آن منجر به ايجاد انواع توهمات و احساس سرخوشي مي‌شود. معمولاً پس از چند بار مصرف كوكائين احساس لذت و سرخوشي كاهش پيدا مي‌كند. چرا كه بدن نسبت به آن حساسيت كمتري نشان مي‌دهد. در نتيجه فرد براي به دست آوردن همان احساسات خوشايند مجبور به افزايش دوز مصرفي خود خواهد شد. اين مسئله به معني شروع اعتياد به كوكائين است.

اعتياد به كوكائين بيشتر جنبه رواني دارد؛ چرا كه علائم مصرف و ترك آن بيشتر در قالب علائم رواني ظهور مي‌كنند و فرد مصرف كننده در صورت كنار گذاشتن اين ماده با عوارضي نظير دردهاي جسماني مواجه نمي‌شود؛ در حالي كه اين علائم در ترك مواد مخدري نظير ترياك و هروئين به ميزان بسيار زيادي اتفاق مي‌افتد. در ترك اعتياد كوكائين بيشتر از هر چيز احساس تنش، بي‌قراري، اضطراب، افسردگي و مشكلات شناختي است كه به سراغ فرد مي‌آيند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ترك اعتياد كوكائين كليك كنيد. 

ترك اعتياد به كوكائين در خانه | نكاتي كه بايد رعايت كنيد

بسياري از افراد بدون نياز به بستري در بيمارستان مي‌توانند مصرف كوكائين را ترك كنند. در حقيقت امروزه بيشتر افراد درمان‌هاي سرپايي دريافت مي‌كنند و بيشتر فرايند ترك در خانه انجام مي‌شود. اگر مي‌خواهيد ترك موفقيت‌آميزي را در خانه داشته باشيد حتماً به نكات زير توجه نماييد.

1- به ريشه‌هاي رواني اعتياد توجه كنيد

ترك اعتياد فقط به معني كنار گذاشتن ماده مصرفي نيست. براي اينكه بتوانيد كوكائين را براي هميشه ترك كنيد بايد عواملي كه شما را به سمت مصرف سوق داده‌اند را بشناسيد. كوكائين به دليل اثرات محركي كه بر مغز مي‌گذارد، احساس شادي و لذت زيادي را براي فرد به همراه مي‌آورد. بسياري از افراد به دليل مشكلات روحي-رواني نظير افسردگي با مصرف كوكائين تلاش مي‌كنند كه مشكلات خود را پنهان كرده و در واقع به اين طريق احساسات مثبت كاذبي را در خود ايجاد مي‌كنند. در اين شرايط بايد تلاش كنيد كه ابتدا افسردگي يا هر مشكل زيربنايي ديگري كه شما را به سمت اعتياد مي‌برد را بشناسيد و براي درمان آن كاري انجام دهيد. 

مراجعه به روانشناس در اين زمينه كمك بسياري به شما خواهد كرد. با صرف ساعت‌هاي كمي در ماه مي‌توانيد به كمك روانشناس علل اصلي اعتياد خود به كوكائين را پيدا كرده و براي هميشه از شر اين مشكل خلاص شويد. در نظر نگرفتن اين علل در اكثر مواقع پس از ترك منجر به لغزش‌هاي مكرر خواهيد شد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد. 

2- عوامل محرك را بشناسيد

عوامل محرك، عواملي هستند كه منجر به ايجاد وسوسه مصرف در فرد مي‌شوند. ناتواني در مقابله با آن‌ها فرايند ترك را طولاني و دشوار مي‌كند. هر چيزي كه شما را ياد مصرف مي‌اندازند را شناسايي كرده و از محيط زندگي خود دور كنيد. هم‌چنين ممكن است بودن با افرادي كه قبلاً در كنار آن‌ها كوكائين مصرف مي‌كرديد نيز براي شما وسوسه ايجاد كند؛ در نتيجه تلاش كنيد تا در رفت و آمدهاي خود نيز تجديد نظر نماييد. هرچقدر وسوسه كم‌تري داشته باشيد ترك با سرعت بيشتري طي خواهد شد.

3- به علائم ترك توجه كنيد

به نشانه‌هاي اعتياد به مواد مخدر توجه كنيد. همان طور كه گفته شد علائم ترك كوكائين اغلب علائم رواني هستند. اما اين بدان معنا نيست كه اين علائم آزاردهنده نيستند. در واقع علامت‌هاي رواني ترك نيز مي‌توانند آن‌قدر ناخوشايند باشند كه حتي شما را از ترك منصرف كنند. به همين دليل بايد تلاش كنيد تا بتوانيد اين علائم را كنترل كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه نشانه‌هاي اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد. 

در صورتي كه احساس تنش، بي‌قراري، اضطراب و... در شما تا حد زيادي وجود دارد حتماً به يك متخصص مراجعه نماييد. اين علائم مي‌توانند به‌سادگي از طريق داروهاي آرامبخش و يا تكنيك‌هاي روان درماني نظير ريلكسيشن، تكنيك‌هاي تنفسي، ذهن آگاهي و... بهبود يابند. اما اگر به آن‌ها توجهي نشود ممكن است در طولاني مدت شما را از پا در آورده و به سمت مصرف مجدد بكشانند. به همين توصيه مي‌كنيم حتما مقاله ترك اعتياد در خانه را حتما مطالعه نماييد.

ترك اعتياد به كوكائين در خانه | چه زمان بستري شدن الزامي است؟

در اثر مصرف طولاني مدت كوكائين در دوزهاي بالا ممكن است عوارض بسيار شديدي براي فرد به وجود بيايد. اين عوارض ممكن است آن‌قدر شديد باشند كه در خانه كنترل نشده و نيازمند بستري در بيمارستان باشند. از جمله اين عوارض مي‌توان به دچار شدن به اختلالات روان‌پريشي نظير اسكيزوفرني، پايدار ماندن توهمات ناشي از مصرف، به وجود آمدن انواع آسيب‌هاي مغزي و تشنج اشاره كرد. از آنجا كه كوكائين قدرت تخريب رواني زيادي دارد، حتماً  در همه مراحل از راهنمايي‌هاي روانشناس و پزشك متخصص استفاده كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اسكيزوفرني كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر ترك اعتياد به كوكائين در خانه

همانطور كه گفته شد ترك اين ماده مخدر در خانه امكان‌پذير است اما ترك خودسرانه علاوه بر عدم موفقيت، مشكلات جدي را نيز به همراه خواهد داشت. به همين دليل ضروري است كه با يك فرد متخصص در ارتباط باشيد و تحت نظر او ترك اعتياد در خانه را در پيش بگيريد. متخصصان و روانشناسان مركز حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا از طريق مشاوره تلفني شما را در اين زمينه ياري كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد به كوكائين در خانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترك كوكائين

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك كوكائين،
موضوع:
[ ۵ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۵۳:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی