مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چگونه مي‌توان با روانشناسي لاغري، وزن خود را كاهش داد؟ لاغرشدن هدفي است كه خيلي از افراد به دنبال آن هستند و سعي مي‌كنند با رژيم‌هاي سخت غذايي و ورزش زياد به اين هدف دست يابند در حالي كه از تأثير قابل توجه ذهن و روان در اين مسير غافل‌اند. به همين خاطر است بسياري از افرادي كه سال‌ها براي لاغر شدن تلاش مي‌كنند، اغلب به نتيجه‌ي دلخواه خود نمي‌رسند. لاغر شدن تنها به تلاش شما براي كم‌خوري و ورزش كردن بستگي ندارد بلكه با روحيه، حس خوب و روان آرام نيز در ارتباط است. در اين مقاله سعي داريم تا شما را با روانشناسي لاغري و راهكارهاي روانشناسي براي كاهش وزن آشنا كنيم. براي دريافت مشاوره تغذيه كليك كنيد.

منبع: روانشناسي لاغري | راهكارهايي علمي براي لاغري

 

در مقابل وسوسه‌ها مقاومت كنيد

انسان موجودي اجتماعي است و علاقه دارد با ديگران همراه شود؛ توجه به اين موضوع به حفظ سلامت شخصي و رواني فرد كمك مي‌كند. اين نياز رواني باعث مي‌شود افراد دوست داشته‌باشند مورد پذيرش ديگران واقع شوند و پيشنهادات وسوسه‌انگيز آن‌ها را قبول كنند و به دنبال آن در شرايط مختلف رژيم غذايي خود را بشكنند. مثلا وقتي همكارانتان مي‌‌خواهند به رستوران بروند و بال سرخ شده بخورند شما هم با آن‌ها همراه مي‌شويد؛ فقط به اين دليل كه مي‌‌خواهيد تنها نباشيد و در شادي آن‌ها سهيم شويد.

در چنين مواقعي به هدف برتر خود كه همان لاغري است فكر كنيد وهمراه آن‌ها نرويد. اين كار در اوايل اصلا كار ساده‌اي به نظر نمي‌رسد اما هر چه بيشتر انجامش دهيد راحت‌تر مي‌شود. نه گفتن را ياد بگيريد و در مقابل پيشنهادهاي وسوسه‌انگيز مقاومت كنيد.

 

روانشناسي لاغري | بر نتايج به دست آمده تمركز كنيد

درجا زدن بسيار سخت است؛ به خصوص اگر مدت طولاني در اين راه تلاش كرده‌باشيد ولي به نتيجه دلخواه خود نرسيده باشيد. قفل كردن بدن و استپ وزني هم وضعيت رواني‌تان را بدتر مي‌كند. كم كردن وزن در ابتداي راه كار ساده‌اي است و شما به راحتي مي‌توانيد چند كيلو لاغر كنيد اما كم كم اين روند بسيار كند مي‌شود و تمام اين موارد مي‌تواند بسيار دلسرد كننده باشد. تنها راه حل اين است كه تسليم نشويد و بر موفقيت‌هايي كه تا كنون در اين زمينه به دست آورده‌ايد تمركز كنيد.

هرچه قدرت ذهنتان بيشتر باشد، بدنتان هم بيشتر با شما همراه مي‌شود. ميزان وزني را كه تاكنون كم كرده‌ايد مدام براي خود يادآوري كنيد و بابت آن سپاس‌گذار باشيد. حال كه كمي از وزنتان كم شده مطمئنا انرژي بيشتري نسبت به گذشته داريد بنابراين مي‌توانيد تلاش خود را بيشتر كنيد. يادتان باشد كه شما باز هم مي‌توانيد وزن كم كنيد مگر اينكه كاملا تسليم شويد. براي اطلاع از روش هاي كاربردي تغذيه سالم كليك كنيد.

 

به دنبال آرامش روان خود باشيد

بسياري از افراد در مواقعي كه دچار استرس و فشار رواني مي‌شوند به غذا خوردن پناه مي‌برند و به طور كلي خوردن به آن‌ها آرامش مي‌دهد. اگر اين موضوع تبديل به يك عادت شود، افزايش وزن و چاقي را به دنبال خواهد داشت و به مرور باعث مي‌شود ديگر با خوردن غذا احساس خوب نداشته‌باشيد و استرس‌تان حتي شديدتر شود. به ريشه‌ي اصلي مشكل خود كه همان استرس و فشارهاي رواني است توجه كنيد. با توجه به روانشناسي لاغري بايد بفهميد چه چيزهايي حال شما را بد مي‌كنند و منجر به بروز استرس مي‌شوند.

بهترين كار اين است كه عامل يا عوامل اصلي را كاهش دهيد يا حذف كنيد. براي اين كار ممكن است لازم باشد كار خاصي انجام دهيد؛ مثلا در صورت امكان شغلتان را عوض كنيد و يا از برخي افراد دوري نماييد. همچنين انجام روزانه و مرتب مديتيشن، مراقبه، وقت گذراندن در طبيعت و پياده‌روي مي‌تواند به رسيدن به آرامش و كاهش استرس كمك كند. به اين طريق روش‌هاي آرامش بخش ديگري را جايگزين غذا خوردن كنيد.

 

روانشناسي لاغري | از رفتن به باشگاه خجالت نكشيد

خيلي از افرادي كه به دنبال كاهش وزن هستند از رفتن به باشگاه، جايي كه پر از آينه و آدم‌‌هاي خوش هيكل است بيزارند و از اندام خود خجالت مي‌كشند. گمان مي‌كنند ديگران آن‌ها را به ديده تحقير نگاه مي‌كنند؛ در صورتي كه چنين تصوري اشتباه است. در واقعيت افرادي كه به باشگاه مي‌آيند همگي خود به دنبال كاهش وزن و يا عضله‌سازي هستند و اصلا حواسشان به شما نيست و بيشتر به خودشان توجه دارند.

خجالت كشيدن مانعي است كه نمي‌توانيد از آن فرار كنيد و تنها راه حل اين است كه با آن رو به رو شويد. در ضمن به خود يادآوري كنيد كه فارغ از اندامي كه داريد فردي دوست داشتني هستيد و مقداري اضافه وزن شخصيت يا ارزش شما را زير سؤال نمي‌برد كه بخواهيد به خاطر آن خجالت بكشيد. تنها به اين فكر كنيد كه بعد از چند وقت چقدر قوي و خوش اندام شده‌ايد و آنچه كه قبلا مايه‌ي خجالتتان بوده‌است ديگر جاي نگراني ندارد.

 

افسردگي و افزايش وزن

يكي از مباحث مهمي كه در روانشناسي لاغري مطرح مي‌شود اين است كه افسردگي در بسياري از افراد با افزايش وزن ارتباط مستقيم دارد و به نظر مي‌رسد اين دو عامل يكديگر را تقويت مي‌كنند؛ هر چه بيشتر افسرده باشيد، بيشتر مي‌خوريد و هر چقدر بيشتر اضافه وزن پيدا كنيد، افسردگيتان شديدتر مي‌شود. افسردگي بدن شما را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

طبق تحقيقات انجام شده افسردگي منجر به افزايش كورتيزول، افزايش سطح سيتوكين‌هاي التهابي، عدم تحمل گلوكز و انباشت چربي شكمي مي‌شود. مي‌توانيد از قرص‌هاي ضد افسردگي استفاده كنيد اما امروزه با پيشرفت علم روانشناسي روش‌هاي متنوع و بيشماري براي درمان اين بيماري روانشناختي وجود دارد كه عوارض داروهاي شيميايي را ندارند. براي كسب اطلاع در زمينه اختلال افسردگي كليك كنيد. 

اصلاح سبك زندگي كه قسمتي از آن شامل مصرف غذاهاي مقوي، داشتن فعاليت و تحرك، گسترش روابط اجتماعي و گردش در طبيعت مي‌شود، به درمان افسردگي كمك بزرگي مي‌كند. تنها لازم است اميد خود را از دست ندهيد و حواستان باشد محرك‌هايي كه افسردگيتان را شديدتر مي‌كند از بين ببريد. در اين زمينه مي‌توانيد از فردي متخصص و روانشناس كمك بگيريد. مشاور با تجربه و متخصص با دامنه‌ي ديد وسيع‌تري به مشكلات ريشه‌اي افسردگي نگاه مي‌كند و راهكارهاي مناسب را در اختيارتان قرار مي‌دهد. براي كسب آگاهي بيشتر از درمان افسردگي كليك كنيد. 

 

سؤالات متداول

-لاغري از طريق روانشناسي چگونه حاصل مي‌شود؟

روانشناسي لاغري به شما مي‌گويد كه در كنار تمام تلاش‌هايي كه براي كاهش وزن مي‌كنيد، اعم از ورزش كردن و كم خوري بر ذهن و روان خود نيز تمركز كنيد، ديدگاه‌هاي مثبت را در اين مورد پرورش دهيد و از افكار منفي، افسردگي ناشي از چاقي و باورهاي اشتباه دوري نماييد. در اين مسير توصيه مي‌شود كه از خدمات مشاوره روانشناسي بهره‌مند شويد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه لاغري با روانشناس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: روانشناسي لاغري | راهكارهايي علمي براي لاغري

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۹:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی