مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

شكست عشقي يكي از دردناكترين اتفاقاتي است كه ممكن است فرد با آن مواجه شود و افسردگي بعد از شكست عشقي هم از شايع‌ترين پيامدهاي آن است. ناراحتي و تنهايي، احساساتي هستند كه پس از شكست عشقي، بسيار پررنگ و آزار دهنده مي‌شوند. عكس العمل هر فرد نسبت به شكست عشقي متفاوت است ولي بسياري از افراد اين شكست عشقي را براي خودشان شكستي بزرگ تلقي مي‌كنند و آن را به عنوان يك نشانه ضعف در نظر مي‌گيرند. به همين دليل، احتمال بروز افسردگي پس از شكست عشقي بالا مي‌رود. در ادامه مقاله به بررسي كامل افسردگي بعد از شكست عشقي و راه‌هاي بهبود آن مي‌پردازيم. ضمن اينكه با شركت در جلسات روان‌درماني و صحبت با مشاوره متخصص مي‌توانيد براي درمان افسردگي و بهبود روابط عاطفي خود اقدام كنيد. 

منبع: افسردگي شكست عشقي

 

دلايل افسردگي بعد از شكست عشقي

افسردگي بعد از شكست عشقي به دلايل متعددي به وجود مي‌آيد و لازم است كه با شناسايي علائم افسردگي از بروز مشكلات بيشتر جلوگيري كنيد. توجه داشته باشيد كه افسردگي در كنار آسيب‌هايي كه بعد از شكست عشقي براي شما رخ مي‌دهد مي‌تواند شرايط را از آنچه كه هست سخت تر كند و بر عملكردهاي مختلفي از زندگي تاثيرات خود را بگذارد. در ادامه به برخي از اصلي‌ترين دلايل افسردگي بعد از شكست عشقي اشاره مي‌كنيم. براي آشنايي با علائم افسردگي كليك كنيد.

افسردگي ناشي از نگراني در مورد آينده

يكي از دلايل مهمي كه افراد پس از شكست عشقي افسرده مي‌شوند ترس از آينده است. فردي كه دچار شكست عاطفي شده است با خود فكر مي‌كند كه آيا من هميشه بايد تنها بمانم؟ آيا مي‌توانم كسي را پيدا كنم كه به قدر كافي من را دوست داشته باشد؟

اين سوالات پس از يك شكست عشقي تا حدي طبيعي هستند اما اين را بدانيد كه نگراني شما ربطي به فرد مقابلتان ندارد و همه اين‌ها از ذهن شما سرچشمه مي‌گيرد و افسردگي نيز تاثيرات خود را بر ذهن شما مي‌گذارد. با گذشت زمان و هنگامي كه دوباره درگير يك رابطه عاطفي شويد، تمامي اين نگراني‌ها از بين خواهد رفت و به مرور زمان احساس سرزندگي به شما بر مي‌گردد.

براي اطلاع درباه تاثير افسردگي بر مغز كليك كنيد.

افسردگي بخاطر بازگشت احساسات آسيب ديده

احساسات آسيب ديده يكي ديگر از دلايل افسردگي بعد از شكست عشقي است. در واقع برخي از افراد براي فرار كردن از مشكلات زندگي همچون مشكلات خانوادگي، مالي و غيره وارد رابطه‌هاي عاشقانه مي‌شوند و احساسات خوب ناشي از عاشقي را به عنوان يك سرپوش بر مشكلاتشان مي‌بينند. اگر در اين شرايط فردي دچار شكست عشقي شود، احساس بسيار بدي تجربه خواهد كرد.

غرور جريحه دار شده مسبب افسردگي

طبيعي است كه پس از يك شكست عشقي، احساس كنيد كه غرورتان آسيب ديده است. بخش بزرگي از دردي كه احساس مي‌كنيد به دليل همين غرور جريحه‌دار شده است و تمام آن به دليل دل شكستگي و غم نيست. اگر بتوانيد قبول كنيد كه غرورتان بيش تر از احساساتان آسيب ديده است، راحت تر مي‌توانيد افسردگي را پشت سر بگذاريد.

براي اطلاع بيشتر درباره شكست عشقي كليك كنيد.

كمبود اعتماد به نفس و افسردگي

زماني كه فردي دچار شكست عشقي مي‌شود و عشقش او را رها مي‌كند، دچار احساسات منفي نسبت به خودش مي‌شود و با خود فكر مي‌كند كه من چه مشكلي داشتم؟ من چه كاري بايد مي‌كردم و نكردم؟ اين افكار و احساسات تا حدي طبيعي است. اما اين را بدانيد كه اين افكار ناراحت كننده از فكر و نگرش شما نسبت به خودتان سرچشمه مي‌گيرد و ربطي به فرد مقابل ندارد. بهتر است دليل اين مشكل را پيدا كنيد تا بتوانيد با مشكلات عاطفي راحت‌تر كنار بياييد.

به هم خوردن تعادل زندگي

يك رابطه عاشقانه معمولا برنامه‌هاي خاصي دارد كه زوجين با هم به انجام آن مي‌پردازند. مثلا با هم به گردش مي‌روند، جشن مي‌گيرند و در ساعات مشخصي با هم تلفني صحبت مي‌كنند. به هم خوردن اين نظم يكي از دلايل بروز افسردگي است. در واقع ناراحتي‌هاي بعد جدايي هميشه مربوط به عشق نيست بلكه بيشتر به دليل تجارب و احساسات فرد است. براي اين كه بتوانيد بر اين غم ناشي از شكست عشقي غلبه كنيد، بايد احساسات واقعي‌تان را شناسايي و آن را جايگزين احساس غم و دلشكستگي كنيد.

افسردگي بعد از شكست عشقي : راهكارهايي براي درمان

براي شروع زندگي دوباره و بهبود روابط عاطفي بايد بتوانيد افسردگي را پشت سر بگذاريد. براي اين گذر راهكارهايي وجود دارد كه در اينجا به برخي از آن‌ها اشاره مي‌كنيم. 

مشغول كردن خود براي شكست افسردگي

فرد مبتلا به افسردگي علاقه‌اي به بيرون رفتن از خانه ندارد و ترجيح مي‌دهد در نقطه امن خود باقي بماند. اما براي اين كه بتوانيد براين احساس غلبه كنيد، لازم است كه اوضاع را تغيير دهيد و چالش‌هاي تازه اي براي خودتان به وجود بياوريد. به اين صورت تجربه‌هاي تازه اي پيدا مي‌كنيد و احساس سرزندگي به شما بازمي‌گردد و مي‌توانيد دوباره روابط عاطفي خود را بهبود ببخشيد. قرار گرفتن در گروه دوستان، انجام كارهاي جديد و مسافرت رفتن مي‌تواند به شما در بازگشت به روند عادي زندگي كمك كننده باشد. 

براي شناخت بيشتر درباره بهبود روابط عاطفي كليك كنيد.

ورزش و فعاليت 

ورزش باعث افزايش ترشح هورمون‌هايي همچون سروتونين مي‌شود و خلق و خو را بالا مي‌برد. اگر حوصله اين را نداريد كه به باشگاه برويد، مي‌توانيد فعاليت‌هايي همچون يوگا و رقص در خانه را امتحان كنيد. بعد از ورزش خودتان متوجه مي‌شويد كه خُلقتان چقدر تغيير كرده است.

افسردگي بعد از شكست عشقي : مشاوره با روانشناس

در صورتي كه با گذشت تقريبا دو ماه افسردگي تان بهبود پيدا نكرد و همانند روز اول احساس افسردگي داشتيد و اگر اين حس افسردگي كارايي شما را دچار اختلال كرد، بهتر است به روانشناس مراجعه كنيد. روانشناس با تشخيص علت افسردگي، هيجان‌هاي مربوطه را شناسايي كرده و با استفاده از روش‌هاي درماني متعدد به بهبود شما كمك مي‌كند.

در همين راستا مركز مشاوره حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه اختلالات رواني از جمله افسردگي جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است و شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ تا بتوانيد از هر كجاي كشور با مشاوران اين مركز به صورت تلفني و حضوري در ارتباط باشيد. اين مركز به شما تضمين خواهد داد تا در كمترين زمان ممكن مشكلات عاطفي خود را بهبوبد بخشيد و با انتخاب بهترين راهكارهاي درماني بتوانيد روند عادي زندگي خود را دنبال كنيد. همچنين در صورتي كه در اطرافيان شما كسي از اين اختلال رنج مي‌برد با دريافت راهكارها و روش‌هاي گوناگون به درمان او كمك نماييد.

براي آگاهي درباره روند دريافت مشاوره افسردگي و درمان افسردگي كليك كنيد.

سوالات متداول درباره افسردگي بعد از شكست عشقي

بهترين شيوه درمان افسردگي بعد از شكست عشقي چيست؟

لازم است كه با ايجاد تغييراتي در سبك زندگي به بهداشت جسمي و رواني خود كمك كنيد. در واقع به جاي تنهايي و گوشه نشيني ورزش كنيد و با قرار گرفتن در جمع دوستان و صحبت با كساني كه حال شما را خوب مي‌كنند تغييراتي را ايجاد كنيد. همچنين مي‌توانيد با بهره بردن از مشاور و روانشناس به بهبود وضعيت خلقي خود كمك شاياني كنيد. 

افسردگي بيشتر با چه علائمي خود را نشان مي‌دهد؟

فرد افسرده همواره خلقي غمگين همراه با غم و اندوه را تجربه مي‌كند و اين مسئله تاثيرات خود را بر جنبه‌هاي مختلف زندگي فرد مي‌گذارد. از دست دادن لذت، احساس گناه، افكار مرگ و كاهش تمركز از ديگر علائم افسردگي محسوب مي‌شود.

براي آشنايي بيشتر درباره افسردگي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه افسردگي بعد از شكست عشقي و درمان افسردگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: افسردگي شكست عشقي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افسردگي شكست عشقي،
موضوع:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۵:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی