مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا علل و پيامدهاي فرار دختران از خانه را مي‌شناسيد؟ يكي از آسيب‌هاي اجتماعي فرار دختران كم سن و سال از خانواده به دلايل مختلف است. با اين حال با وجود پيامدهاي منفي گوناگوني كه اين اقدام براي دختران در پي دارد لازم است كه پيشگيري قبل از وقوع هر اتفاق ناگواري صورت گيرد. افراد ناظر بر اين آسيب‌ها، هركدام از ديد خودشان دلايلي براي اين اتفاق مي‌آورند اما معمولاً اكثر اين دلايل با سوگيري‌هاي شخصي و برخاسته از گمانه‌هاي اجتماعي قالب در جامعه ماست. اگر به فكر انجام اين كار هستيد و يا خانواده‌ شما با چنين مشكلي روبه‌رو است، بهتر است پيش از هر اقدامي از مشاوره خانواده بهره‌مند شويد. در ادامه اين مقاله به توضيحات بيشتري در مورد علل و پيامدهاي فرار دختران از خانواده اشاره خواهيم كرد.

منبع: فرار دختران

 

 

فرار دختران از خانه

دختران فراري، افرادي زير سن قانوني 18 سال هستند كه عموماً بدون رضايت والدين و بدون اطلاع آن‌ها، خانه را به مدت نامعلومي ترك كرده‌اند. از جمله تفكرات قالبي كه در زمان شنيدن كلمه دختران فراري در ذهن عموم شكل مي‌گيرد مي‌توان اعتياد، بي بند و باري، فحشا و فقر را نام برد. با اين حال فرار دختران مي‌تواند به دلايل و عوامل مختلفي بستگي داشته باشد با اين حال آنچه كه مشخص است وجود اختلافات و مشكلات خانوادگي در زندگي اين افراد است. براي اطلاع بيشتر درباره اختلافات و مشكلات خانوادگي كليك كنيد.

پيامدهاي فرار دختران از خانه

از جمله مهم‌ترين آسيب‌هايي كه اين دختران بعد از فرار از خانه با آن دست و پنجه مي‌كنند مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

1- پيامدهاي فرار دختران از خانه | مصرف مواد 

مصرف مواد در دختران فراري بسيار شايع است؛ مواردي نظير قرار گرفتن در جمع مصرف كنندگان، آسيب‌پذيري روحي-رواني بالا و ابتلا به اختلالاتي نظير افسردگي و دو قطبي عواملي هستند كه احتمال درگيري با انواع مواد اعتياد آور از جمله مواد مخدر را در دختران فراري به ميزان زيادي افزايش مي‌دهند. 

براي آشنايي بيشتر با انواع مواد اعتياد آور از جمله مواد مخدر كليك كنيد.

2- تن فروشي و فحشا به همراه فرار دختران از خانه

از جمله مهم‌ترين پيامدهاي فرار دختران از خانه مي‌توان به تن فروشي و فحشا اشاره كرد. وقتي فردي زمان زيادي را براي مصرف مواد صرف مي‌كند و توان انجام فعاليت‌هاي شغلي را از دست مي‌دهد، معمولاً ابتدايي‌ترين راه و ساده‌ترين راه براي كسب درآمد، تن فروشي است. در حقيقت نداشتن جا و مكان براي زندگي، نبود شغل براي امرار معاش و وجود مشكلات روحي بسياري از جمله افسردگي، اين افراد را خواسته يا ناخواسته به سمت تن فروشي و فحشا مي‌كشاند. 

براي آگاهي بيشتر درباره اختلال افسردگي كليك كنيد.

3- درگيري با قانون

زندگي در خيابان و تأمين نيازهاي پايه از يك سمت و مصرف مواد از سوي ديگر باعث مي‌شود تا دختران فراري فرصت و توان فعاليت‌هاي شغلي را از دست بدهند. در نتيجه آن‌ها معمولاً با عبور كردن از محدوديت‌هاي قانوني به تأمين نيازهاي خود روي مي‌آورند. دزدي و فعاليت‌هاي مجرمانه يكي از مسائلي است كه آن‌ها را با قانون و نهادهاي قانوني درگير مي‌كند.

4- پيامدهاي فرار دختران از خانه | بيماري‌هاي جسمي و مقاربتي

شخصيت و اعتياد دختران فراري ايجاب مي‌كند كه براي گذران زندگي و تأمين نيازهاي خود به روابط جنسي نامطمئن روي بياورند. اين روابط جنسي براي آنان پيامدهايي مانند ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي مانند تبخال تناسلي، هرپس، سوزاك و... همچنين هپاتيت و ايدز را به دنبال دارد. علاوه بر تمام بيماري‌هاي موجود، ممكن است افراد سودجويي كه با اين دختران رابطه جنسي برقرار مي كنند در فكر آسيب زدن و آزار رساندن به اين دختران نيز باشند. براي شناخت بيشتر درباره بيماري هاي مقاربتي كليك كنيد.

پيشگيري از فرار دختران از خانه و پيامدهاي آن

شناخت علل و ويژگي‌هاي مربوط به دختران فراري در پيشگيري از اين مشكل كمك بسياري مي‌كند. معمولاً مشاوران مدارس و معلمان افراد مناسبي براي منتقل كردن اين اطلاعات به خانواده‌ها هستند. در صورت تشخيص اختلالات مرتبط در كودكي تا جواني نياز است كه اين افراد تحت مراقبت‌ها و حمايت‌هاي روانپزشكي و مشاوره روانشناسي قرار بگيرند. فراموش نكنيم پيشگيري از اين مشكل هر چه زودتر انجام شود، بسيار كم هزينه و ساده‌تر خواهد بود. در ادامه به برخي از علل مربوط به فرار دختران از خانه اشاره مي‌كنيم. براي آگاهي بيشتر مي‌توانيد به مقاله دلايل فرار دختران از خانه مراجعه كنيد.

علل فرار دختران از خانه 

متخصصان سلامت روان در مورد فرار دختران از خانه علل مختلفي را ذكر مي‌كنند. طبق نظر كارشناسان، بسياري از افرادي كه دست به فرار از خانه مي‌زنند از اختلالات رواني نظير اختلال دوقطبي و اختلالات شخصيتي مانند اختلال شخصيت مرزي رنج مي‌برند. اين اختلالات معمولاً منجر به رفتارهاي تكانشي و نسنجيده مي‌شود. البته در اين ميان مشكلات خانوادگي را نمي‌توان ناديده گرفت. در بسياري از موارد، افراد به دليل مشكلات و تعارضات خانوادگي و نبود روابط عاطفي مناسب ميان اعضا دست به چنين كاري مي‌زنند. براي آشنايي با اختلالات شخصيتي از جمله اختلال شخصيت مرزي كليك كنيد.

پيامدهاي فرار دختران از خانه | وظيفه مردم و نهادهاي اجتماعي 

ما به عنوان افراد جامعه مي‌توانيم به دو شكل به دختران فراري نگاه كنيم. اول اينكه به راحتي آنان را به عنوان افرادي بي‌مسئوليت و بي بند و بار در نظر بگيريم و آن‌ها را بيشتر طرد كنيم؛ اين كار باعث مي‌شود تا اين افراد براي تأمين نياز خود دست به اقدامات غيرقانوني مثل دزدي زده و موجب نگراني و دردسرهاي بيشتر براي اجتماع شوند.

اما براي حل اين مشكل بايد با ديد ديگري نگاه كنيم و در ابتدا اين پديده را به عنوان يك مشكل بپذيريم. به اين معني كه قبول كنيم اين آسيب مربوط به جامعه و زندگي عصر ماست و در ادامه سعي در تشكيل و تقويت نهادهايي كنيم كه ابتدا از گسترش تعداد اين افراد جلوگيري كند و دوم اين كه آسيب را طي مراحل بعدي پيش بيني و از وقوع آن جلوگيري نمايد. خوشبختانه اكثر اين افراد را مي‌توان در كودكي تشخيص داد و با مداخله نهادهاي دولتي و غيردولتي اين آسيب را به حداقل رساند. روانشناسي سلامت در زمينه‌ پيشگيري و آموزش نهادها مي‌تواند بسيار ياري‌رسان باشد. براي اطلاع بيشتر در زمينه روانشناسي سلامت كليك كنيد.

آشنايي با مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره حضوري و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

دختراني كه از خانه فرار مي‌كنند معمولا از چه اختلالاتي رنج مي‌برند؟ 

بسياري از افرادي كه دست به فرار از خانه مي‌زنند از اختلالات رواني نظير اختلال دوقطبي و اختلالات شخصيتي مانند اختلال شخصيت مرزي رنج مي‌برند. اين اختلالات معمولاً منجر به رفتارهاي تكانشي و نسنجيده مي‌شود

براي آگاهي بيشتر درباره اختلال دوقطبي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پيامدهاي فرار دختران از خانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: فرار دختران

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فرار دختران،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۶:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی