مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از اهميت تقويت بدن بعد از ترك اعتياد با خبريد؟ مصرف مواد مخدر آسيب‌ها و مضرات زيادي به جسم، ذهن و كاركردهاي شناختي وارد كرده و بسياري از عملكردهاي بدني را مختل مي‌كند. اعتياد باعث ايجاد عادات و رفتارهاي غلطي مي‌شود كه يكي از اين عادات مخرب رژيم غذايي نامناسب است. اكثر مبتلايان به اعتياد دچار سوء تغذيه مي‌شوند. از طرفي مواد مخدر در هضم غذا نيز اختلال ايجاد كرده و منجر به ضعيف‌تر شدن وضعيت جسماني فرد مي‌شود. بنابراين با داشتن يك برنامه غذايي مناسب و رفتارهاي سالم، براي تقويت بدن بعد از ترك اعتياد اقدام كنيد. در اين مقاله به بايد و نبايدهاي تقويت بدن بعد از ترك اعتياد مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد مقاله نكات مهم بعد از ترك اعتياد را مطالعه نماييد.

منبع: تقويت بدن بعد از ترك اعتياد

 

تقويت بدن بعد از ترك اعتياد

اغلب افراد در زمان مصرف مواد، تصور مي‌كنند كه مواد مخدر به آن‌ها انرژي مي‌دهد. در واقع آنچه از مصرف مواد نصيب فرد مي‌شود كاهش اشتها، سوء هاضمه، نقص عملكرد كبد و لوزالعمده، كم كاري روده و عدم دفع مناسب سموم از بدن است.

بعد از ترك اعتياد، متخصص به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد وسوسه‌هاي خود را كنترل كنيد و مانع از بازگشت اعتياد شويد. يكي از موارد مهمي كه در كنار برنامه ترك بايد به آن پرداخته شود، برنامه غذايي مناسب و ورزش است. در واقع در كنار جلسات مشاوره كه حتما بايد دريافت شود، تغذيه مناسب مي‌تواند به تقويت بدن بعد از ترك اعتياد كمك كند و به وضعيت جسماني مناسب‌تري بيانجامد. داشتن وضعيت جسماني بهتر با كاهش فشارها و علائم ترك بازگشت به اعتياد را كاهش مي‌دهد.  

 

بايدهاي بعد از ترك اعتياد

بعد از ترك اعتياد، جسم شما به تقويت بيشتري نياز دارد. مواد مخدري كه تا پيش از ترك، مشكلات جسماني فرد را تا حدودي پنهان مي‌كرد ديگر وجود ندارد، در نتيجه اين مشكلات خود را نشان خواهند داد. تغذيه مناسب به همراه ورزش و استراحت كافي، نقش مهمي در تقويت بدن بعد از ترك اعتياد ايفا مي‌كند. براي تقويت بدن خود مي توانيد از دستور العمل هاي زير پيروي كنيد:

1- ورزش روزانه براي تقويت بدن بعد از ترك اعتياد

ورزش روزانه و منظم انرژي بدن و اعتماد به نفس را بالا مي‌برد و روحيه و خلق فرد را بهبود مي‌بخشد. ورزش منجر به كاهش استرس و  تخفيف علائم افسردگي ناشي از ترك اعتياد مي‌شود. ورزش همچنين ميل به مصرف مجدد را كاهش مي‌دهد. بايد توجه كنيد كه ورزش به تنهايي نمي‌تواند وسوسه مصرف را از بين ببرد و مانع از عود مجدد اعتياد شود؛ به همين دليل براي جلوگيري از بازگشت بايد تحت نظر متخصص باشيد. براي داشتن برنامه ورزشي مناسب لازم نيست از همان ابتدا فعاليت جسمي طولاني داشته باشيد. شما مي‌توانيد با 10 دقيقه ورزش روزانه آغاز كنيد و به تدريج به زمان آن بيفزاييد. براي كسب اطلاعات در زمينه افسردگي ناشي از ترك اعتياد كليك كنيد. 

2- نوشيدن آب كافي

لازم است حداقل روزي 8 ليوان آب در روز بنوشيد. آب مي‌تواند به تخليۀ مواد سمي كمك كند و آسيبي كه در اثر اعتياد به دستگاه گوارش شما وارد شده است را جبران نمايد. نوشيدن يك ليوان آب قبل از وعده‌هاي غذايي به اين هدف كمك مي‌كند. همچنين يبوست و مشكلات گوارشي ايجاد شده در اثر اعتياد را از بين مي‌برد. 

3- مصرف وعده هاي كوتاه و منظم 

در زمان بعد از ترك مواد مهم است كه همواره خود را سير نگه داريد. شما بايد سعي كنيد در فواصل دو تا چهار ساعت وعده غذايي داشته باشيد. اين كار باعث مي‌شود تا قند خون ثابت بماند و بدن شما بهتر بتواند در برابر ساير مشكلات جسماني مقاومت كند. در صورتي كه امكان مصرف وعده‌هاي غذايي برايتان وجود ندارد، توصيه مي‌شود تنقلات مغذي مثل آجيل همراه خود داشته باشيد و در طول روز مصرف كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر، مقاله غذاهاي مفيد براي ترك اعتياد را مطالعه نماييد. 

4- اصلاح عادات غذايي

تغيير هر عادتي از جمله عادت‌هاي غذايي نيز مانند ترك مواد مخدر بايد به صورت تدريجي يا با جايگزين كردن عادتي جديد انجام شود. برنامه غذايي بعد از ترك بايد به تدريج و با جايگزيني برخي مواد به جاي بعضي ديگر تغيير كند.  براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك مواد مخدر كليك كنيد. 

 

نبايد هايي براي تقويت بدن بعد از ترك اعتياد

در دوره بعد از ترك بهتر است از مصرف برخي مواد غذايي پرهيز شود كه عبارتند از:

1- تقويت بدن بعد از ترك اعتياد | دوري از چربي هاي اشباع شده

اين نوع از چربي‌ها در روغن‌هاي جامد و فست فودها بيشتر يافت مي‌شود. مصرف اين چربي‌ها باعث مشكلات گوارشي و روده‌اي شده و در طولاني مدت مي‌تواند باعث بروز مشكلات قلبي نيز بشود. از آنجايي كه مصرف مواد خود اختلالاتي در سيستم گوارش و سيستم قلبي و عروقي ايجاد مي‌كند، مصرف غذاهاي داراي چربي پس از ترك مشكلات شما را تشديد خواهد كرد. 

2- مواد كافئين دار مانند قهوه و نسكافه

مصرف بيش از دو فنجان در روز به خاطر خاصيت محرك اين ماده تأثيراتي بر خلق مي‌گذارد كه مي‌تواند فرد را به وسوسه مصرف مجدد مواد دچار كند. لازم است اين مواد با چاي يا موارد مشابه جايگزين شود. در صورتي كه فرد نمي‌تواند بدون مصرف قهوه روز خود را سپري كند، بهتر است كه مصرف آن را كاهش دهد. 

3- قند و شكر و غذاهاي بسيار شيرين

 اين مواد انرژي زيادي را براي بدن تأمين مي‌كنند اما مواد مغذي كمي دارند. اين مسأله باعث مي‌شود فرد احساس سيري كند اما نياز خود به مواد غذايي را دريافت نكند. پس از ترك اعتياد بايد مصرف اين مواد را به حداقل برسانيد و از غذاهاي مغذي استفاده نماييد.

4- فرآورده هاي بسته بندي شده

فرآورده هاي بسته بندي شده آب بدن را كم مي‌كنند و تأثير منفي در فرايند بهبودي دارند. به جاي مصرف مواد غذايي بسته بندي مي‌توان انواع تازه همان ماده غذايي را مصرف كرد. براي كسب اطلاعات در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

براي ترك اعتياد موفق لازم است كه بعد از فرايند سم زدايي و ترك نيز براي مدتي با يك فرد متخصص در ارتباط باشيد تا از بازگشت مجدد به اعتياد جلوگيري كرده و براي تقويت و بهبودي بهتر نيز ياري‌تان كند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان اين مركز تماس بگيريد و از خدمات آنان بهره‌مند شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد. 

 

سوالات متداول

-مولتي ويتامين براي ترك اعتياد مفيد است؟ 

بله شما مي‌توانيد با نظر متخصص، روزانه يك عدد قرص مولتي ويتامين مصرف نماييد. توجه داشته باشيد كه مصرف بيش از حد آن مي‌تواند براي بدن مضر باشد. 

-نوشيدني‌هاي مفيد براي تقويت بدن بعد از ترك اعتياد كدامند؟

آب ميوه‌هاي طبيعي بدون افزودني به همراه آب از بهترين نوشيدني‌هاي براي تقويت بدن هستند كه علاوه بر كمك به سم زدايي، به كاهش احساس خستگي و بي حالي نيز كمك مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تقويت بدن بعد از ترك اعتياد

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۳:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی