مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشاوره كنترل استرس و مشاوره كنترل اضطراب با توجه به استرس و تنش‌هاي زيادي كه در دنياي امروز بر افراد وارد مي‌شود از اهميت خاصي برخوردار است. از آنجايي كه افراد در شرايط حساس، دچار اضطراب و نگراني مي‌شوند، همواره به دنبال راه حلي براي كاهش اين علائم آزاردهنده هستند. در اين مقاله قصد داريم اهميت مشاوره اضطراب و استرس را براي شما توضيح دهيم. در زماني كه تحت فشار قرار داريد، راه حل ذهن ناهشيار، مرور بيش از حد افكار آزار دهنده و منفي است كه سبب تشديد اوضاع مي‌شود. در مشاوره كنترل استرس و كاهش اضطراب به شما آموزش داده مي‌شود تا از راهكارهايي براي مديريت هيجانات استفاده كنيد و بر افكار منفي خود غلبه يابيد. براي آگاهي بيشتر در اين زمينه تا پايان مطلب با ما همراه باشيد. براي خواندن مقاله نشانه ها و علائم اضطراب و استرس كليك كنيد.

منبع: كنترل استرس

 

مشاوره استرس و اضطراب | استرس مفيد و سازنده چيست؟

استرس واكنش طبيعي سطح روان به فشارهاي بيروني است. در حالت عادي براي پيشبرد كارها وجود كمي استرس لازم است چرا كه اگر استرس وجود نداشت افراد انگيزه انجام كارها را از دست مي‌دادند و به نوعي بي خيالي دچار مي‌شدند و يا از انجام كارها سر باز مي‌زدند. نمونه استرس سازنده و مفيد را مي‌توان در امتحانات آخر سال مشاهده كرد.

در اين شرايط به دليل فشردگي زياد كارها، نداشتن وقت كافي و نگراني از شكست و عدم كسب موفقيت، يك استرس سازنده در فرد ايجاد مي‌شود كه منجر به افزايش بازدهي و تمركز در انجام كارها مي‌گردد. به صورتي كه درسي كه در طول يك ترم نخواندند در طول چند روز ياد مي‌گيرند و با موفقيت از امتحان خارج مي‌شوند. اين نوع از استرس در زندگي استرس سازنده و مفيد ناميده مي‌شود.

اما اگر كنترل هيجانات از دست فرد خارج شود همين استرس آنقدر شدت مي‌يابد كه ممكن است فرد نتواند حتي عملكرد طبيعي خود را حفظ كند و تمام آنچه كه يادگرفته را در روز امتحان فراموش كند. در حقيقت سازنده بودن استرس بستگي به اين دارد كه تا چه حد تحت كنترل فرد است و آيا باعث پيشبرد كارها مي‌شود يا اينكه فرد را متوقف مي‌سازد. 

استرس چيست و پيامدهاي آن كدام است؟

همان طور در بالا گفته شد، استرس به خودي خود يك واكنش طبيعي است. ولي اگر مديريت نشود و از حد مفيد و سازنده خود خارج شود، زندگي را دچار مشكل مي كند. براي مثال مي تواند سبب به وجود آمدن مشكلات روحي و انواع اختلالات اضطرابي در فرد شود. همچنين ممكن است عوارض جسمي و بيماري هاي روان تني مانند سردرد عصبي، ناراحتي معده و دستگاه گوارش از قبيل زخم معده و اختلالات خواب را در پي تجربه استرس مزمن به وجود بيايند. استرس‌هاي شديد به طور كلي سيستم ايمني بدن را ضعيف و فرد را در برابر بيماري‌هاي جسمي و رواني آسيب‌پذير مي‌كند. اگر استرس آنقدر شديد شود كه تمام عملكردهاي زندگي فرد را تحت تاثير خود قرار دهد ممكن است براي درمان به دارو نيز احتياج باشد.

براي مديريت استرس و پيشگيري از همه اين مشكلات مي‌توان از مشاوران روانشناس كمك گرفت. مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي آماده است تا با خدمات مشاوره تلفني و حضوري خود پاسخگوي تمامي سوالات شما در مورد نحوه كنترل استرس و كاهش اضطراب باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اختلالات اضطرابي ، بيماري هاي روان تني و درمان اضطراب كليك كنيد. 

مشاوره كنترل اضطراب | نشانه هاي استرس

عموما استرس با نشانه‌هاي زير همراه است:

- افزايش ضربان قلب

- تند شدن تنفس

- تعريق زياد 

- لرزش اندام ها 

- افزايش سرعت تكلم 

- افزايش فشار خون

- ضعيف شدن سيستم ايمني بدن

نشانه‌هاي ذكر شده نشانه هاي عمومي است كه در اكثر افراد در مواقعي كه مضطرب مي‌شوند مشاهده مي‌شود.

مشاوره كنترل اضطراب | عوامل و دلايل به وجود آورنده استرس

اگر نشانه‌هاي استرس را در خود ديديد بايد براي كنترل و مديريت استرس اقدام نماييد. اولين گام براي كنترل استرس، پيدا كردن عامل به وجود آورنده‌ آن است. بعد از يافتن عوامل به وجود آورنده استرس بايد نحوه برخورد و مديريت اين عوامل را بياموزيد تا از اين وضعيت خارج شويد. از جمله عوامل رايجي كه سبب بوجود آمدن استرس مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

- مشكلات خانوادگي

- ابتلا به بيماري ها

- كمبود وقت و فشارهاي كاري 

- طلاق

- از دست دادن عزيزان

- بلاتكليفي در انجام امور و يا درمورد آينده 

- مشكلات اقتصادي

-رو به رو شدن با شرايط  جديد نظير بارداري يا زايمان

مشاوره كنترل اضطراب | اثرات و عوارض جسمي استرس

استرس به دليل بالا بردن هورمون كورتيزول نشانه ها و علائمي را در بدن ايجاد مي‌كند كه با استفاده از اين علائم و نشانه ها مي توانيم استرس را تشخيص داده و پيش از شدت گرفتن آن را مديريت كنيم. استرس‌هاي با شدت زياد و ادامه‌دار مي‌تواند در ما بيماري‌هاي زيادي را ايجاد كند. از جمله بيماري‌ها و عوارض استرس مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- فشار خون

- افسردگي

- اختلالات خواب

- ديابت

- پرخوري عصبي و چاقي

- بيماري هاي گوارشي

و...

براي افزايش اطلاعات خود در مورد عوارض استرس و انواع افسردگي كليك كنيد.

مشاوره استرس تحصيلي

يكي از مسائل بسيار مهمي كه در كشور ما در محصل ها بخصوص نوجوانان استرس ايجاد مي‌كند، فشارهاي مربوط به مدرسه، فشارهاي تحصيلي و مواجه شدن با مسائلي نظير كنكور است. كنكور به دليل ماهيتي كه دارد، مانند سدي براي ورود دانش آموزان به دانشگاه بخصوص براي رشته‌هاي پزشكي و پيراپزشكي در نظر گرفته مي‌شود. زماني كه دانش آموزان براي يك سيكل يك ساله خود را براي كنكور آماده مي‌كنند، به دليل فشار بالايي كه از لحاظ رواني بر روي آنان قرار دارد استرس‌هاي زيادي را تجربه مي‌كنند. آن‌ها بيش از هر زماني براي حفظ عملكرد خود به مشاوره براي مديريت هيجانات خود نياز دارند.

در اين مواقع دانش آموزان براي كاهش استرس و اضطراب خود مي‌توانند به كلاس‌هاي ورزشي و جمع‌هاي دوستانه بروند. از آنجايي كه نتيجه كنكور بسيار بر زندگي آنان تاثيرگذار است، نبايد نقش كنترل استرس و كاهش اضطراب را در قبولي كنكور دست كم بگيرند. به همين دليل توصيه مي‌كنيم تا با استفاده از مشاوره كنترل استرس و اضطراب نحوه كنترل استرس كنكور را بياموزيد چرا كه كنترل استرس علاوه بر مزيت هايي كه در زمان مطالعه دارد در روز كنكور نيز بسيار كاربردي است.

براي دريافت راهكارهاي بيشتر دراين زمينه مي توانيد به مقاله كنترل استرس كنكور مراجعه كنيد.

مشاوره كنترل اضطراب | راه هاي كنترل و مديريت استرس

مطالعات روانشناسي نشان مي دهد كه سه روش كلي براي كنترل و مديريت استرس وجود دارد. اين روش‌ها عبارتند از كمك به خود از طريق تغيير سبك زندگي، استفاده از تكنيك هاي روان شناختي مديريت هيجان و دارو درماني.

كنترل و مديريت استرس و اضطراب با روش كمك به خود

گاهي اوقات با به به وجود آوردن تغييراتي در سبك زندگي روزانه مي‌توان استرس‌هاي خود را به سادگي مديريت كرد. از جمله كارهايي كه در اين زمينه بسيار موثر است مي‌توان به گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، اهميت دادن به برنامه غذايي، پرداختن بيشتر به معنويات، اهميت به بهداشت خواب و... اشاره كرد. 

مشاوره كنترل اضطراب | روش مديريت هيجاني 

براي درمان و كنترل استرس دو راه پيش رو داريد، يا اينكه بتوانيد عوامل فشار زندگي خود را پيدا كنيد و آن‌ها را حل و فصل نماييد و يا اگر امكان تغيير آن‌ها وجود ندارد مديريت هيجاني را بياموزيد. بسياري از افراد به دليل اينكه مشكلات زندگي شان قابل حل نيست به روش‌هاي ناكارمدي براي كنترل هيجانات منفي خود دست مي‌زنند. براي مثال بسياري از افراد به همين خاطر به اعتياد پناه مي‌برند. در حاليكه راهكارهاي سالمي براي كنترل استرس و هيجانات منفي در زندگي وجود دارد. از جمله اين راهكارها مي‌توان به استفاده از تكنيك‌هاي ذهن آگاهي، تنفس عميق، ريلكسيشن و... اشاره كرد. شما مي‌توانيد براي يادگيري تكنيك‌هاي مديريت استرس و كاهش اضطراب با مشاورن مركز روانشناسي هنر زندگي تماس بگيريد تا از خدمات مشاوره حضوري و مشاوره تلفني اين مركز بهرمند شويد.

روش استفاده از دارو براي درمان استرس

از آنجايي كه اكثر افراد با يادگيري تكنيك‌هاي كنترل استرس و استفاده از مشاوره كنترل استرس مشكلشان بر طرف مي‌شود، استفاده از دارو براي درمان استرس كمتر اتفاق مي‌افتد اما چناچه وضعيت فرد بسيار وخيم باشد، روانشناس فرد را به يك روانپزشك ارجاع مي‌دهد تا در كنار درمان روان شناختي دارو درماني نيز انجام شود. در دارو درماني معمولا از داروهاي ضد افسردگي، ضد اضطراب، خواب آور و... جهت درمان استرس  استفاده مي‌شود. قبل مصرف هر دارويي توصيه مي‌كنيم حتما به يك روانشناس مجرب و ماهر مراجعه كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع روش هاي درمان استرس و داروهاي ضد اضراب  كليك كنيد. 

مركز مشاوره تلفني روانشناسي هنر زندگي

مركز مشاوره تلفني هنر زندگي تنها سامانه مشاوره تلفني مورد تاييد خانه روانشناسان است كه خدمات مشاوره تلفني استرس را انجام مي دهد. اكثر مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي اساتيد دانشگاه هاي تهران و روانشناسان مطرح كشور هستند. مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي خدمات خود را در زمينه هايي نظير مشاوره تلفني طلاق، مشاوره تلفني جنسي، مشاوره تلفني زناشويي و مشاوره زندگي مشترك ارائه مي دهد. شما مي‌توانيد از خدمات مشاوره تلفني و حضوري مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي تنها با يك تماس با شماره هاي درج شده، بهره مند شويد. براي اطلاع از روند دريافت مشاوره تلفني طلاق ، مشاوره تلفني جنسي ، مشاوره تلفني زناشويي كليك كنيد.

سوالات متداول

بهره بردن از مشاوره تا چه ميزان در كنترل اضطراب نقش دارد؟

مشاور و روانشناس با پيشنهاد و ارائه راهكارهايي از جمله تغيير در سبك زندگي و نحوه مديريت فشارهاي اجتماعي و كاري به شما در كنترل اضطراب‌هاي مضر كمك مي‌كنند. همچنين با استفاده از تكنيك‌هاي ذهن آگاهي، تنفس عميق، ريلكسيشن و... در راستاي سلامت روان شما گام برمي‌د‌ارند.

براي دريافت مشاوره در زمينه استرس و يادگيري تكنيك هاي كنترل اضطراب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: كنترل استرس

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنترل استرس،
موضوع:
[ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۹:۱۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی