مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بهترين سن براي رفتن به كلاس زبان چه موقع است؟ بسياري از والدين براي فرزندان وقت زيادي مي‌گذارند و مي‌خواهند فرزندشان‌ تمام مهارت‌ها از جمله يادگيري زبان دوم را به سرعت فرا بگيرند. بسياري از والدين نيز نمي‌دانند در چه سني بهتراست فرزند خود را به كلاس زبان بفرستند. نكته مهم اين است كه براي يادگيري زبان دوم كودك بايد به توانمندي، كسب آگاهي و فهم و ادراك مناسبي رسيده باشد. همچنين در صورتي كه زبان مادري به شكل كاملي شكل نگرفته باشد زبان دوم مي‌تواند باعث اختلال در عملكرد زبان شود كه در اين صورت نياز به بهره بردن از كمك گفتار درمانگر وجود دارد. در اين مطلب به مسأله بهترين سن آموزش زبان دوم كودكان مي‌پردازيم. در ضمن، براي مشورت در مورد مسائل آموزشي و تربيتي فرزند خود مي‌توانيد از مشاوره كودك كمك بگيريد. 

منبع: سن كلاس زبان

 

سن كلاس زبان | فوايد يادگيري زبان دوم چيست؟

در دنياي كودكان رقابت بر سر كسب علم و دانش وجود ندارد پس قبل از هرچيز ابتدا بهتر است به اين موضوع بپردازيم كه چرا لازم است كودكان علاوه بر زبان مادري زبان دوم را نيز فرا گيرند. يادگيري زبان دوم علاوه بر اين‌كه به افزايش اعتماد بنفس كودك كمك مي‌كند و او را در برقراري ارتباطات بهتر ياري مي‌دهد، باعث موفقيت او در برنامه‌هاي مدرسه و مهارت‌هاي حل مسئله مي‌شود. افرادي كه زبان دومي را فرا مي‌گيرند مي‌توانند با فرهنگ‌ كشورهاي ديگر نيز آشنا شوند و درك عميقي نسبت به آن پيدا كنند.

علاوه‌بر اين كساني كه بر زبان‌هاي خارجي مسلط‌‌‌ اند شانس بيشتري در رقابت‌هاي شغلي براي كسب مشاغل بهتر دارند و در ارتباط‌ات بين‌المللي موفق‌تر هستند. در كنار تمامي اين فوايد يادگيري زبان دوم مي‌تواند از جمله برنامه‌هاي مهم براي پر كردن اوقات فراغت كودكان باشد.

براي آگاهي بيشتر درباره دنياي كودكان و اوقات فراغت كودكان كليك كنيد.

يادگيري زبان از بدو تولد توصيه نمي‌شود

از ديدگاه روانشناسي كودك آموزش زبان خارجي به همراه زبان مادري از بدو تولد ممكن است تا 2 يا 3 سالگي باعث كند شدن فرآيند صحبت كردن كودك شود. بهترين حالت اين است كه ابتدا يادگيري زبان پايه به صورت كامل انجام شود و دايره لغات كودك به رشد نسبي برسد و بعد زبان دوم آموزش داده شود. آنچه كه اهميت دارد توجه به هوش و ميزان توانايي كودك در يادگيري زبان است. نبايد براي يادگيري زبان به كودك خود فشار بياوريد اين كار موجب افزايش استرس در كودك و به تبع آن اختلال در يادگيري و تكلم مي‌شود. مي‌توان همزمان با فرستادن كودك به مهد كودك زبان دوم را نيز به كودك آموزش داد.

براي آشنايي بيشتر درباره روانشناسي كودك و فرستادن كودك به مهد كودك كليك كنيد.

بهترين سن براي ثبت نام در كلاس زبان | چه سني براي رفتن به كلاس زبان مناسب است؟

در مسائل آموزشي بايد روند رشد شناختي كودك را مدنظر داشته باشيم. درگذشته مطرح مي‌شد كه كودكان سه يا چهار ساله چون هنوز به مهارت‌هاي لازم جهت صحبت كردن به زبان مادري خود نرسيده‌اند نبايد زبان دوم را شروع كنند. اما تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهند كه 50 درصد توانمندي‌ها در چهارسالگي آموخته مي‌شوند. عملكردهاي ذهن از كودكي به كودك ديگر متفاوت است. هرچه كودك در سن پايين‌تري با زبان دوم آشنا شود پيشرفت و مهارت بيشتري را در تكلم زبان دوم و لهجه كسب مي‌كند. البته كودكان تفاوت‌هاي بسياري با هم دارند؛ كودكاني كه مشكلات رشدي در زبان و گفتار دارند، در صورت مواجه شدن با زباني ديگر در زبان مادري نيز دچار شكل مي‌شوند و تكلم نيز به تاخير مي‌افتد. آموزش زبان خارجي در همه سنين اتفاق مي‌افتد اما بهترين زمان آن هفت الي هشت سالگي است.

براي آگاهي بيشتر درباره رشد شناختي كودك كليك كنيد.

نكات مهم در يادگيري زبان دوم در كودكي

فرايند و مراحل يادگيري چيست؟ والدين با كمك روانشناس كودك مي‌توانند رشد كودك و مراحل يادگيري او را زيرنظر داشته باشند. براي يادگيري موثرتر زبان در كلاس‌ها در كودكان بايد به صورت بازي و همراه با موسيقي و شعر باشد. در اين روش كودكان حتي مي‌توانند زبان سوم را نيز ياد بگيرند چرا كه استرس و فشاري به آن‌ها وارد نمي‌شود. كودكاني كه ابتدا به زبان مادري مسلط شده‌اند و بعد زبان دوم را شروع كرده‌اند بسيار مي‌توانند در صحبت كردن زبان دوم موفق باشند.

براي شناخت بيشتر درباره مراحل يادگيري كليك كنيد.

سن كلاس زبان | اختلال در زبان مادري

بسياري از والدين  نگران‌اند كه اگر كودك 7 ساله‌شان را به كلاس زبان بفرستند ممكن است در يادگيري كامل زبان مادري دچار مشكل شوند و يا آن‌را فراموش كنند. كودكان زير 4 سال نبايد به واسطه‌ يادگيري زبان دوم تحت فشار قرار بگيرند زيرا همان‌طور كه گفتيم مرحله تكلم كودك به تعويق مي‌افتد. تفاوت‌هاي دستوري دو زبان ممكن است باعث اختلال و بي نظمي در ذهن كودك شود و هنگام صحبت كردن دو زبان را باهم تركيب كند و در واقع توانايي جداكردن آن‌ها را از همديگر نداشته باشد. اما بعد از اين سن يادگيري زبان دوم علاوه بر اينكه به زبان مادري آسيبي وارد نمي‌كند بلكه باعث پيشرفت كودك نيز مي‌شود. در فرآيند ترجمه كلمات و جملات كودك زبان مادري خود را نيز بار ديگر مي‌آموزد و بر ساختارها و جمله‌بندي‌هاي آن توجه و دقت بيشتري مي‌كند.

با اين حال در صورتي كه زبان دوم در زبان مادري اختلال ايجاد كرد لازم است با بهره بردن از مشاوره كودك و گفتار درمانگر به كاهش مشكلات گفتاري كودك توجه كنيد. مركز مشاوره حامي هنر زندگي با داشتن مشاوراني برجسته آماده ارائه مشاوره به صورت تلفني و حضوري در زمينه كودك و مشكلات مربوط به آن است.

براي اطلاع بيشتر درباره نحوه دريافت مشاوره تلفني كودك كليك كنيد.

سوالات متداول

آيا مهد كودك‌هاي دو زبانه براي كودكان توصيه مي‌شود؟

ايراد بزرگي كه در اين مهد كودك‌ها وجود دارد اين است كه بدون غربالگري همه كودكان را واجد دريافت زبان دوم مي‌دانند در صورتي كه كودكان با تاخير در رشد زبان و گفتار در يادگيري زبان دوم با اخلال مواجه مي‌شوند. لازم است كه كودكان توسط مشاور و متخصص آسيب زبان و گفتار ارزيابي اوليه درباره آنان صورت گيرد و سپس فرآيند يادگيري زبان دوم انجام شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه سن كلاس زبان براي كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سن كلاس زبان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سن كلاس زبان،
موضوع:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۰:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی