مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا درخواست رابطه از طرف زن كار درستي است؟ بسياري از زنان همواره براي داشتن رابطه جنسي با همسر خود منتظر مي‌شوند تا او در ابتدا پيش‌قدم شود. علل مختلفي از جمله احساس شرم و خجالت و داشتن باورهاي غلط در مورد رفتارهاي جنسي در زنان باعث مي‌شود آن‌ها از پيش قدم شدن در رابطه جنسي خودداري كنند. در صورتي كه به عنوان يك زن شما نيز اميال و نيازهاي جنسي منحصر به فرد خود را داريد و مي‌توانيد به همسر خود عشق ورزي كنيد. در همين راستا با انجام راهكارهايي شما نيز مي‌توانيد از شوهرتان درخواست رابطه جنسي داشته باشيد و احساس پشيماني را تجربه نكنيد. با توجه به اهميت موضوع در ادامه مطلب از منظر روانشناسي به بررسي بيشتر خواهيم پرداخت پس همراه ما باشيد.

منبع: درخواست رابطه از طرف زن به همسر

 

درخواست رابطه از طرف زن | عواملي كه مانع اين كار مي‌شوند

بسياري از زنان اغلب از پيش‌قدم شدن براي داشتن رابطه جنسي با همسر خودداري مي‌كنند. آن‌ها اغلب منتظر مي‌مانند تا شوهرشان در اين زمينه اقدام كند. از جمله مهم‌ترين عواملي كه در اين مسئله نقش دارند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

1- احساس شرم و خجالت

بسياري از بانوان به خصوص در اوايل ازدواج به دليل احساس شرم و خجالت از پيش‌قدم شدن در رابطه جنسي امتناع مي‌ورزند. هرچقدر صميمت عاطفي، جنسي و جسماني ميان زوجين بيشتر شود به مرور اين مسئله بهبود خواهد يافت. در حقيقت بسيار اهميت دارد كه زن و شوهر بتوانند آزادانه در مورد اميال و نيازهاي خود با يكديگر صحبت كنند و هردو براي خواسته‌هاي ديگري اهميت قائل باشند. براي آگاهي بيشتر درباره خجالت زنان از رابطه جنسي با شوهرشان كليك كنيد.

2- داشتن باورهاي غلط در مورد رابطه جنسي

در بسياري از موارد افراد باورهاي غلطي در مورد رفتارهاي جنسي بانوان دارند. براي مثال ممكن است فكر كنند پيش‌قدم شدن در رابطه جنسي از جانب زن نوعي بي‌حيايي تلقي مي‌شود. همچنين برخي افراد معتقدند كه مديريت رابطه جنسي همواره بايد به دست مرد باشد و اگر زن در اين زمينه پيش‌قدم شود به احساس اقتدار و مردانگي همسرش لطمه وارد مي‌شود.

براي آنكه بتوانيد رابطه جنسي رضايت بخشي را تجربه كنيد لازم است با همسر خود در مورد اين باورها و افكار صحبت كنيد و نظر او را در اين زمينه جويا شويد. در بسياري از موارد برخلاف تصورات مردها علاقه دارند گاهي همسرشان براي شروع رابطه پيش‌قدم شود. اين مسئله باعث مي‌شود كه آن‌ها برانگيختگي جنسي بيشتري را تجربه كنند و جذابيت جنسي خود را بالاتر ارزيابي نمايند.

3- درخواست رابطه از طرف زن | بي‌ميلي جنسي

برخي زنان باورهاي غلطي در مورد درخواست رابطه از جانب زن ندارند، همچنين احساس شرم و خجالت را نيز تجربه نمي‌كنند اما آنچه باعث مي‌شود آن‌ها اقدامي در اين زمينه نداشته باشند نداشتن علاقه و انگيزه جنسي كافي است. عوامل بسياري مي‌توانند در سردمزاجي و تجربه بي‌ميلي جنسي از جانب زنان تاثير داشته باشند. از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به نوسانات هورموني در دوران قبل از قاعدگي، بارداري و پسازايماني، درگيري با اختلالات روانشناختي نظير افسردگي و دچار بودن به كژكاري‌هاي جنسي اشاره كرد. براي ارزيابي دقيق‌تر اين مسئله و دريافت درمان‌هاي مناسب در اين زمينه لازم است كه از يك روانشناس كمك بگيريد. براي اطلاع بيشتر درباره رابطه جنسي كليك كنيد.

4- ترس از طرد شدن از جانب همسر

بسياري از زنان در زمينه جذابيت‌هاي جنسي خود باورهاي شكننده‌اي دارند. آن‌ها ممكن است با يك بار رد شدن درخواست رابطه جنسي از جانب همسرشان احساس طرد و آسيب‌رواني بسيار زيادي را تجربه كنند. بسيار اهميت دارد كه بتوانيد اعتماد به نفس خود را تقويت كرده و اين مسئله را بپذيريد كه هردو طرف در رابطه ممكن است گاهي اوقات آمادگي لازم براي برقراري رابطه جنسي را نداشته باشند. در نتيجه لازم است با يكديگر صداقت داشته باشيد و بتوانيد شرايط جسماني و رواني يكديگر را درك نماييد. در نظر داشته باشيد كه رد كردن رابطه‌جنسي لزوما به معناي اين نيست كه شما به اندازه كافي جذاب نيستيد.

درخواست رابطه جنسي از طرف زن | چگونه به همسر خود عشق‌ورزي كنيم؟

براي اينكه بتوانيد رابطه لذت بخشي را تجربه كنيد و از بابت درخواست رابطه به شوهر خود احساس پشيماني نداشته باشيد توجه به راهكارهاي زير مي‌تواند تا حد زيادي كمك كننده باشد.

1- نيازهاي جنسي را در درون خود بپذيريد

بسيار اهميت دارد كه به عنوان يك زن بپذيريد شما نيز اميال و نيازهاي جنسي منحصر به فرد خود را داريد و محكوم به انكار كردن نيازهاي خود نيستيد. تا زماني كه كه نيازهاي جنسي خود را سركوب مي‌كنيد مسلما از ابراز آن‌ها به شوهر خود احساس خوبي نخواهيد داشت و ممكن است دائما درگير هيجانات منفي نظير احساس گناه و پشيماني شويد.

2- در مورد نيازهاي جنسي‌تان با يكديگر صحبت كنيد

براي افزايش صميميت جنسي لازم است كه در مورد خواسته‌ها و تمايلات خود با يكديگر صحبت نماييد. سعي كنيد به شناخت بيشتري در مورد علائق جنسي يكديگر دست پيدا كنيد تا هنگامي كه براي شروع رابطه پيش‌قدم مي‌شويد بيشتر بتوانيد همسر خود را تحت تاثير قرار دهيد. براي آشنايي بيشتر درباره صميميت جنسي كليك كنيد.

3- درخواست رابطه از طرف زن | روحيه خود را تقويت نماييد

همان‌طور كه گفته شد در بسياري از موارد زنان به دليل مشكلاتي نظير افسردگي دچار بي‌ميلي جنسي مي‌شوند. از همين‌رو بسيار اهميت دارد كه روحيه خود را تقويت كرده و در صورت تجربه مشكلات خلقي از يك متخصص براي بهبود شرايط رواني خود كمك بگيريد. اگر علاوه بر كاهش ميل جنسي احساس غمگيني يا از دست دادن ساير علاقه مندي‌هاي سابق را نيز در خود مشاهده مي‌كنيد مراجعه به درمانگر براي ارزيابي افسردگي براي شما ضرورت دارد.

4- از متخصصان سكس‌تراپي كمك بگيريد

براي بهبود روابط جنسي خود با همسر مي‌توانيد از روانشناسان يا روان‌پزشكان متخصص در حيطه سكس‌تراپي كمك بگيريد. آن‌ها با ارزيابي الگوهاي رفتاري كه ميان شما و همسرتان وجود دارد و ريشه‌يابي عواملي كه منجر به تجربه ناكامي در رابطه جنسي ميان شما مي‌شود كمك مي‌كنند تا بتوانيد به تجربيات جنسي رضايت بخش‌تري دست پيدا كنيد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

سوالات متداول

- آيا درخواست رابطه از طرف زن كار اشتباهي است؟

خير، اين مسئله تا حد زيادي به باورهاي فرهنگي و اجتماعي بستگي دارد. بهتر است در اين زمينه با همسر خود گفت و گو كنيد تا بتوانيد در اين زمينه به شناخت بيشتري دست پيدا كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: درخواست رابطه از طرف زن به همسر

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۳۴:۴۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی