مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان پس از تامين نيازهاي اوليه، از اولويت‌هاي تربيتي آن‌ها است. تربيت فرزندان يكي از مهمترين وظايف والدين است. كودكاني كه امروز در محيط امن خانواده و تحت مراقبت والدين قرار دارند، به زودي وارد اجتماع مي‌شوند و تشكيل خانواده مي‌دهند. والدين الگوي فرزندان‌شان هستند و تمامي رفتار و كارهايشان در ذهن كودكان ثبت مي‌شود و تاثير بسيار زيادي بر شخصيت آن‌ها مي‎‌گذارد. از اين رو بهتر است كه والدين با مهارت‌هاي زندگي و آموزش آن‌ها آشنايي داشته باشند تا بتوانند آن‌ها را به خوبي به كودكان خود آموزش دهند. در ادامه مقاله به بررسي كامل آموزش مهارت‌هاي زندگي به كودكان مي‌پردازيم. تربيت كودكان كاري تخصصي و پيچيده است؛ بهتر است در مواقع حساس از مشاوره كودك در كنار خودتان كمك بگيريد.

منبع: آموزش مهارت زندگي به كودكان

 

آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان | يك كار ضروري

در آموزش مهارت‌ها،‌ نقش مشاور متخصص به عنوان مكملي در كنار پدر و مادر تعريف مي‌گردد. انسان گاهي اوقات در اثر مشكلات زندگي، در شرايطي قرار مي‌گيرد كه احساس نااميدي و درماندگي مي‌كند و فكر مي‌كند كه سختي‌هاي زندگي بسيار فراتر از آستانه تحمل اوست. گاهي وقت‌ها در اثر ارتباط با ديگران و رفتارهاي برخي افراد احساس استيصال مي‌كند و شتاب زده و عجولانه برخورد مي‌كند. تمامي اين مشكلات به دليل ناپختگي و عدم آموزش مناسب مهارت هاي زندگي به فرزندان است. فرزندان هميشه در كانون امن خانواده باقي نمي‌مانند و دير يا زود بايد وارد اجتماع شوند و با مشكلات ريز و درشت زندگي مواجه ‌شوند. پس بهتر است از هم اكنون مهارت هاي زندگي را به فرزندان خود آموزش دهيد تا در آينده زندگي بهتري داشته باشند. در ضمن يك مشاور باتجربه مي‌تواند در كشف استعداد كودكان به شما كمك كند.

براي آگاهي بيشتر درباره مهارت هاي زندگي و كشف استعداد كودكان كليك كنيد.

مهارت هاي زندگي و آموزش آنها به كودكان

براي اين كه كودكان بتوانند زندگي بهتري در آينده داشته باشند بايد روانشناسي كودك را در همه مراحل رشد مدنظر داشته باشيد. مهارت هاي زيادي وجود دارد كه در ادامه به توضيح برخي از آن‌ها مي‌پردازيم. براي شناخت بيشتر در زمينه روانشناسي كودك كليك كنيد.

1. آموزش مهارت ارتباط و تعامل با ديگران به كودكان

بچه‌ها به زودي بزرگ مي‌شوند، كار مي‌كنند، ازدواج مي‌كنند و با مسائل مختلف روبرو مي‌شوند. كودكان در صورتي مي‌توانند با مسائل و مشكلات مختلف كنار بيايند كه از قبل براي آن آماده شده باشند. تعاملات ميان خواهر و برادرها و دوستان تمريني بسيار موثر براي رويارويي با مشكلات زندگي است. كودكان بايد بياموزند تا در عين احترام گذاشتن به ديگران و كنترل خود، حق خود را بگيرند و نظر خود را به راحتي بيان كنند. مثلا براي اين منظور مي‌توانيد از بچه ها بخواهيد يكديگر را نقاشي كنند و هر وقت كه يكديگر را رنجاندند، قسمتي از نقاشي را پاره كنند. اين كار تاثير بسيار زيادي بر كودكان دارد و به آن‌ها مي‌فهماند كه رنجاندن ديگران چه تاثير بدي بر آن ها مي‌گذارد. در اين راستا خواندن مقاله پرورش مهارت هاي ارتباطي كودكان مي‌تواند تاثيرات مثبتي در تعامل كودك با ديگران داشته باشد.

2. مديريت زمان در فرزندان

مهارت مديريت زمان يكي از مهارت هاي مهم و اساسي دوران بزرگسالي است. كودكان بايد مديريت زمان را در زندگي بياموزند و با فعاليت هاي بيهوده و مفيد آشنا شوند. مثلا بايد بدانند كه تماشاي زياد تلويزيون تاثير بدي بر آن‌ها و زندگي شان مي‌گذارد. وقتي كه كودك بزرگ شد بايد يك ساعت مخصوص براي خود داشته باشد و بياموزد كه بايد براي بيدار شدن از خواب تقلا كند. كودكان خود را تشويق كنيد تا كارهاي مدرسه شان را در زمان مقرر انجام دهند. حتي مي‌توانند كارهاي روزانه خود را يادداشت كنند تا يك برنامه درست براي انجام آن‌ها داشته باشند. در صورتي كه براي انجام به موقع كارهاي خود اضطراب زيادي دارد راهي پيدا كنيد تا موجب آرامش او شود.

3. آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان | مديريت مالي

اجازه دهيد تا كودكان تصميم هاي مالي كوچكي براي خود بگيرند. بچه ها با اشتباه در موقعيت‌هاي كنترل شده، چيزهاي زيادي مي‌آموزند. بچه ها بايد ياد بگيرند تا پول خود را چگونه خرج كنند. شرايط و مقررات را براي آن‌ها مشخص كنيد مثلا اگر ماهانه به آن‌ها پول مي‌دهيد بايد بدانند كه تا ماه آينده خبري از پول نيست، حتي اگر پول خود را زودتر از موعد مقرر خرج كنند. به آن‌ها بياموزيد پول هاي خود را براي نيازهاي مختلف تقسيم بندي كنند و بخشي از پول را پس انداز نمايند. اينگونه كودكان ياد مي‌گيرند كه بايد در قبال پولي كه شما به او مي‌دهيد مسئوليت پذير باشند و به درستي آن را خرج كنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه مسئوليت پذيري كودكان كليك كنيد.

4. مهارت هاي زندگي | رعايت نظم

معمولا بچه‌ها انبوهي از وسايل بازي و خرده ريز براي خود دارند. دسته بندي و مرتب كردن وسايل بچه‌ها را به خودشان بسپاريد و آن‌ها را تشويق كنيد تا وسايل قديمي‌شان را به ديگران ببخشند. مي‌توانيد صندوق‌هاي فانتزي و جذاب براي آن‌ها تهيه كنيد تا براي مرتب كردن وسايل شان تشويق شوند.

5. مهارت هاي خانه‌داري در زندگي

انسان هر شغلي كه داشته باشد بايد بتواند كارهاي خود و خانه‌اش را انجام دهد. مي‌توانيد در انجام كارهاي كوچك خانه مثل جدا كردن كاهوها و چيدن نان‌ها از كودكان كمك بگيريد و يا از آن‌ها بخواهيد لباس‌هايشان را در ماشين لباس‌شويي بيندازند. در هنگام خريد كردن كودكان را نيز با خودتان ببريد و آن‌ها را با مواد غذايي و ملاحظات اقتصادي آشنا كنيد. با يادگيري تدريجي كارهاي خانه، كودكان در بزرگسالي به خوبي مي‌توانند از عهده كارهاي شخصي خانه شان بربيايند.

6. آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان | مهارت تصميم‌گيري

مهارت تصميم‌گيري يكي از بزرگترين مهارت‌هاي لازم در زندگي است. از فرزندانتان بخواهيد اهدافشان براي آينده را بنويسند و سپس در مورد كارهاي لازم براي رسيدن به اهدافشان با آنها صحبت كنيد. به آن‌ها بياموزيد كه در مسير رسيدن به اهدافشان بايد به شواهد و مدارك تكيه كنند و با اطمينان تصميم بگيرند. همچنين در هنگام تصميم گيري كودكان، مزايا و معايب آن تصميم را بگوييد و سپس تصميم‌گيري را به عهده خود او بگذاريد. هرچقدر كه كودك شما بتواند تصميم‌هاي درست و بيشتري بگيرد اعتماد به نفس او نيز افزايش پيدا مي‌كند. براي شناخت بيشتر در زمينه افزايش اعتماد به نفس كودكان كليك كنيد.

كلام آخر

والدين لازم است بدانند كه آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان بايد در راستاي تربيت كودك باشد. در واقع هدف از اين مهارت‌ها اين است كه فرزند شما به بهداشت جسمي و رواني دست يابد و بتواند شخصيت رشديافته اي داشته باشد. هرچقدر كه كودك مهارت‌هاي مختلفي را در زندگي كسب كند مي‌تواند در آينده و بزرگسالي موفق‌تر باشد. با اين حال گاهي ممكن است كودكان در يادگيري اين مهارت‌ها دچار مشكل باشند و يا والدين نتوانند آنطور كه بايد و شايد به كودك آموزش‌هاي لازم را بدهند. در اين راستا بهره بردن از مشاوره كودك مي‌تواند به شما كمك كند تا آموزش‌هاي لازم را به كودك خود بدهيد. مركز حامي هنر زندگي نيز آماده هرگونه خدمت رساني به شما عزيزان به صورت تلفني و حضوري مي‌باشد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره كودك و تربيت كودك كليك كنيد.

سوالات متداول

آموزش مهارت‌هاي خانه داري به كودكان چه تاثيراتي دارد؟

با يادگيري تدريجي كارهاي خانه، كودكان در بزرگسالي به خوبي مي‌توانند از عهده كارهاي شخصي خانه شان بربيايند. همچنين مسئوليت پذيري را نيز ياد مي‌گيرند و مي‌آموزند كه لازم است با اعضاي خانواده همكاري داشته باشند.

براي دريافت مشاوره در زمينه فرزندپروري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: آموزش مهارت زندگي به كودكان

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۱:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی