مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا نشانه‌هاي اعتياد به حشيش را مي‌شناسيد؟ آيا از عوارض اعتياد به حشيش آگاهي داريد؟ يكي از مواد توهم زا كه امروزه مصرف آن رواج دارد حشيش است. از اسامي ديگر حشيش مي‌توان به گراس، بنگ، تنب هندي و... اشاره كرد. با توجه به مصرف روزافزون اين ماده مخدر و پيامدهاي جبران ناپذير آن بر زندگي فرد و اطرافيان او، لازم است كه خانواده‌ها از نشانه‌هاي اعتياد به حشيش آگاهي داشته باشند تا در صورت لزوم هرچه سريع‌تر براي ترك آن اقدام نمايند. در اين مقاله به شرح نشانه‌هاي اعتياد به حشيش و عوارض اعتياد به آن مي‌پردازيم. براي دريافت مشاوره آنلاين مي‌توانيد در كانال تلگرام مشاوره ترك اعتياد حامي هنر زندگي عضو شويد.

منبع: علائم اعتياد به حشيش

 

حشيش چيست؟

حشيش از گياه شاهدانه (كانابيس) گرفته مي‌شود. از خشك كردن سرشاخه ها و برگ‌هاي اين گياه، ماريجوانا يا همان ماده مخدر گل و از صمغ آن حشيش به دست مي‌آيد. ماده مؤثر كانابيس تتراهيدروكانابيول يا THC است. اين ماده به دليل تأثيرات روان‌گرداني كه دارد شاخص اصلي در تعيين شدت تأثيرگذاري حشيش و ماريجوانا محسوب مي‌شود. THC موجود در حشيش 7 تا 10 برابر بيشتر از ماريجوانا است. قوي‌ترين نوع حشيش روغن حشيش است كه درصد THC در آن تا 60 درصد نيز مي‌رسد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ماده مخدر گل كليك كنيد.

طريقه و راه‌هاي مصرف حشيش

راه‌هاي گوناگوني براي مصرف حشيش وجود دارد. اغلب مصرف حشيش به صورت تدخيني يا همان دود كردن صورت مي‌گيرد. در اين روش كه به سيگاري معروف است، حشيش را با توتون سيگار با هم مخلوط مي‌كنند و آن را مجدداً در داخل كاغذ سيگار رول كرده و به مانند سيگار مصرف مي‌كنند. روش ديگر مصرف حشيش به صورت خوردني است. در اين روش حشيش را در غذا، شيريني (اغلب در داخل خمير كيك) يا نوشابه ريخته و آن را مي‌خورند. براي كسب اطلاعات در زمينه مواد توهم زا كليك كنيد.

علائم و نشانه هاي اعتياد به حشيش

اثر گذاري حشيش در بدن در 2 مرحله اتفاق مي‌افتد. با مصرف يك سيگاري حشيش حدود 4 تا 10 ميلي گرم THC وارد بدن فرد مي‌شود. پس از 30 دقيقه، نشئگي ناشي از مصرف حشيش به اوج مي‌رسد و پس از آن تا حدود 4 ساعت آثار مصرف حشيش در فرد پايدار مي‌ماند. براي تشخيص مصرف حشيش مي‌توانيد از تست اعتياد به حشيش استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه تعريف اعتياد كليك كنيد.

1. علائم كوتاه مدت اعتياد به حشيش

در همان دقايق آغازين بعد از مصرف، آثار نشئگي در فرد ديده مي‌شود. با مصرف حشيش علائمي در فرد نمايان مي‌شود كه در ادامه به شرح چند مورد از علائم و نشانه‌هاي اعتياد به حشيش مي‌پردازيم:

-قرمزي چشم‌هاي فرد مصرف‌كننده به دليل تأثير اين ماده بر عروق خوني ملتحمه چشم
-خيره شدن بي‌دليل به يك نقطه يا يك شئ
-خنده‌هاي بي‌دليل و بي‌مورد
-احساس آرامش و سرخوشي
-افزايش ضربان قلب
-افزايش احساس اضطراب
-احساس خفيف بدبيني و پارانوييد
-افزايش اشتها
-گرم گرفتن با ديگران و معاشرتي‌تر شدن به‌صورت غير معمول
- خشكي دهان
-احساس كند شدن گذر زمان در هنگام مصرف حشيش

توجه داشته باشيد كه تنها با مشاهده موارد فوق نمي‌توان به اعتياد فرد به صورت قطعي پي برد. براي تشخيص اعتياد بايد با يك فرد متخصص مشورت كنيد. مشاوران مركز هنر زندگي آماده پاسخگويي به سؤالات شما در مورد تشخيص و نشانه‌ها اعتياد به حشيش و راهكارهاي مناسب براي ترك اعتياد به مصرف حشيش هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

2. علائم بلند مدت اعتياد به حشيش

علائم و عوارض بلند مدت مصرف حشيش به اين بستگي دارد كه فرد حشيش را هر چند وقت يك بار و به چه ميزاني مصرف كند. هم‌چنين نحوه مصرف نيز مي‌تواند در نوع علائمي كه در بلند مدت بروز مي‌كنند اثرگذار باشد. داشتن مصرف سنگين حشيش به صورت روزانه در دراز مدت منجر به علائم زير مي‌شود: 

- ايجاد تحمل در بدن نسبت به تأثيرات حشيش؛ يعني فرد ديگر با مصرف دوز قبلي به همان تأثيرات قبلي دست نمي‌يابد و مجبور به افزايش دوز مي‌شود.
- بروز وابستگي جسماني و رواني شديد
- كاهش عملكردهاي شناختي نظير ايجاد مشكلاتي در تفكر و حافظه
- گلو درد
- بروز آسم
- بروز برونشيت

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عوارض حشيش كليك كنيد.

تاثير اعتياد به حشيش بر زندگي

در صورت مصرف حشيش فقط براي 6 هفته، آثار سوء ناشي از آن تا 2 سال ممكن است گريبان گير شما شود. در پي مصرف اين ماده عملكرد شناختي و ادراكي دچار اختلال شده و به اين ترتيب پس از مصرف، شما به مدت 2 تا 3 روز به حالت كندي فكر دچار مي‌شويد و قوه ادراكي كمتري خواهيد داشت.

ممكن است بعد از مصرف حشيش احساس سرزندگي و توانايي بالايي داشته باشيد و اين طور فكر كنيد كه به كمك آن مي‌توانيد عملكرد خود را بهبود ببخشيد اما دوام اين احساسات و افكار تنها چند ساعت طول مي‌كشد و پس‌ از آن توانايي‌تان حتي از حد نرمال خود نيز كمتر خواهد شد. بسيارند كساني كه حشيش را براي افزايش بازدهي عملكردشان در انجام كارها مصرف مي‌كنند ولي با گذشت زمان حتي بازگشت به حالت نرمال سابق نيز براي آن‌ها دشوار مي‌شود و به همين خاطر دائماً دوز مصرف خود را به اجبار افزايش مي‌دهند. اين كار تنها آن‌ها را در چرخه‌اي معيوب و مخرب گرفتار مي‌كند. براي اينكه گرفتار اين چرخه نشويد يا از شر آن خالص شويد، هرچه زودتر از يك روانشناس متخصص در حوزه اعتياد براي ترك و درمان مشاوره بگيريد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

عوارض اعتياد به حشيش

مصرف حشيش عوارض و پيامدهاي زيادي دارد. عوارض حشيش را مي توان به 2 دسته كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم كرد‌ كه در ادامه به شرح عوارض اعتياد به حشيش مي‌پردازيم:

1- عوارض كوتاه مدت مصرف حشيش

از عوارض اعتياد به حشيش در كوتاه مدت مي‌توان به اختلالات فكري و تمركز اشاره داشت. همچنين توانايي درك اتفاقات به صورت قابل ملاحظه‌اي در افراد كاهش مي‌يابد به گونه‌اي كه حتي درك بعضي از اتفاقات ساده روزمره براي آن‌ها مشكل مي‌شود. مهم‌ترين عوارض مصرف حشيش در كوتاه مدت عبارت‌اند از:

- به وجود آمدن اختلالات جنسي
- اختلال در خواب
- اختلال در حواس بينايي، شنوايي و لامسه

2- عوارض بلند مدت اعتياد به حشيش

مصرف حشيش در مدت طولاني مي‌تواند به عوارض جبران ناپذيري بيانجامد. از جمله مهم‌ترين اين عوارض مي توان به موارد زير اشاره داشت:

- آسيب ژنتيكي و مادرزادي به فرزندان

- مصرف حشيش در بلند مدت سبب تشنج در فرد مي‌شود

- ايمني بدن فرد مصرف كننده دچار اختلال مي‌شود

- تغيير در هورمون‌هاي جنسي (در زنان به صورت بي‌نظمي در قاعدگي مشهود است)

- ابتلا به سرطان ريه ناشي از دود هيدروكربن در هنگام استعمال

- بي‌حوصلگي و خستگي مفرط و نااميدي در انجام كارهاي روزانه

- افرادي كه ماده مخدر حشيش را مصرف مي‌كنند امكان گرايش آن‌ها به مواد مخدر ديگر نيز بالا مي‌رود

- بروز انواع توهمات نظير توهمات بينايي و ساير علائم سايكوز. در پي اين علائم ممكن است كه فرد به اختلال روان پريشي مزمني نظير اسكيزوفرني مبتلا شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم سايكوز و اسكيزوفرني كليك كنيد.

علائم ترك ناگهاني حشيش

ترك ناگهاني و خودسرانه حشيش مي‌تواند علائم ناخوشايندي براي فرد مصرف كننده به همراه داشته باشد كه از آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

-بي خوابي
-تغييراتي در اشتها
-حالت تهوع
احساس پرخاشگري و بي قراري
-تحريك پذير شدن

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك حشيش كليك كنيد. 

درمان و ترك اعتياد به حشيش

براي ترك حشيش علاوه بر روش‌هاي درماني سنتي نظير ترك ناگهاني، مي‌توان از روش‌هاي آسان‌تر و نوين‌تري مثل روان درماني استفاده كرد. اعتياد يك بيماري ذهني است تا جسمي، به همين خاطر روان درماني به كمك روش‌هايي نظير درمان شناختي-رفتاري با پرداختن به افكار و آسيب‌هاي ذهني ناشي از اعتياد در ترك و درمان اين مشكل بسيار مؤثر است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان شناختي رفتاري كليك كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر ترك اعتياد به حشيش

همانطور كه گفته شد ترك خودسرانه با عوارض ناخوشايندي همراه است و در اكثر مواقع با شكست مواجه مي‌شود. در اين شرايط استفاده از خدمات روانشناسي براي ترك اعتياد ضرورت مي‌يابد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا با روش‌هاي اصولي اين ماده مخدر را كنار بگذاريد. از سوي ديگر اگر به اعتياد يكي از عزيزان خود به اين ماده مخدر شك كرده‌ايد، مي‌توانيد با كمك گرفتن از خدمات روانشناسي بهترين برخورد را با او داشته باشيد. براي آگاهي بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد با مشاوران مركز حامي هنر زندگي تماس بگيريد تا از خدمات مشاوره ترك اعتياد حضوري و مشاوره تلفني اين مركز بهره مند شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره تشخيص و ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: علائم اعتياد به حشيش

امتیاز:
بازدید:
برچسب: علائم اعتياد به حشيش،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۵۶:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی