مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري از افراد در مورد جبران آسيب خود ارضايي از متخصصين سلامت سؤال مي‌پرسند. خود ارضايي عملي است كه در فرايند رسش و رشد جنسي معمولاً توسط اكثر افراد تجربه مي‌شود. با اين حال ممكن است برخي افراد به انجام اين كار وابسته شوند. تكرار خود ارضايي در بلند مدت افراد را با عوارض جسماني و رواني متعددي مواجه مي‌كند. با آگاهي از روش‌هاي جبران آسيب خود ارضايي مي‌توانيد مشكلات ناشي از آن را از بين ببريد و كيفيت زندگي خود را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد. همچنين دريافت مشاوره جنسي نيز در اين شرايط بسيار كمك كننده خواهد بود. 

منبع: خودارضايي

 

جبران آسيب خود ارضايي | آيا خود ارضايي عوارض دارد؟

خود ارضايي در فرايند رشد جنسي امري طبيعي است اما اگر به صورت رفتاري تكراري تبديل شود، مي‌تواند براي فرد عوارضي را به همراه داشته باشد. عوارض رواني اين موضوع معمولاً بيشتر از عوارض جسماني افراد را تحت تأثير قرار مي‌دهد. معمولاً اين افراد به مرور عملكرد جنسي‌شان تحت تأثير قرار مي‌گيرد و نمي‌توانند با روشي به غير از خود ارضايي به ارگاسم برسند. در واقع خود ارضايي مي تواند منجر به انواع اختلالات جنسي شود. براي اطلاع بيشتر از اختلالات جنسي كليك كنيد. 

همچنين به دليل اعتقادات فرهنگي و مذهبي كه در مورد خود ارضايي وجود دارد بسياري از افراد پس از اين كار دچار احساس گناه شديد مي‌شوند. اين احساس گناه در بلند مدت فرد را دچار افسردگي و اختلالات اضطرابي مي‌كند. براي آگاهي در زمينه اختلال افسردگي كليك كنيد. 

عوارض رواني معمولاً توسط افراد ناديده گرفته مي‌شود. افراد فكر مي‌كنند كه خود ارضايي بيشتر بر جسم آن‌ها تأثير منفي مي‌گذارد درحالي‌كه اين يك باور غلط است و جبران خود ارضايي بيشتر به روش‌هاي روان‌درماني نياز دارد. توجه داشته باشيد كه عوارض و علت خودارضايي در سنين مختلف مي تواند متفاوت باشد. در نتيجه براي درمان و جبران اين مسئله بايد اين موارد توجه قرار بگيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علت خودارضايي كليك كنيد. 

چگونه مي‌توان آسيب خود ارضايي را جبران كند؟

عوارض جسمي و رواني خود ارضايي معمولاً در صورت توقف اين عمل و تكرار نشدن آن از بين مي‌روند. در نتيجه اولين قدم اين است كه شما بتوانيد از انجام اين كار دست بكشيد و به سمت روابط جنسي سالم برويد. براي ترك خود ارضايي انجام كارهايي نظير توقف ديدن فيلم‌هاي ***گرافي و دوري كردن از عواملي كه شما را براي اين كار تحريك مي‌كنند، ضروري است. توجه داشته باشيد كه كنار گذاشتن عمل خود ارضايي زمان‌بر است و امكان دارد شما نتوانيد به يك باره اين كار را ترك كنيد. براي اشنايي با موثرترين روش هاي ترك خود ارضايي كليك كنيد. زماني كه خود ارضايي در شما به رفتاري غير قابل كنترل تبديل شود، جبران آن نيازمند خدمات مشاوره و روانشناسي است كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

روان درماني براي جبران خود ارضايي

در صورتي كه خود ارضايي منجر به ايجاد عوارض جنسي، جسمي و رواني براي شما شده باشد نيازمند جبران و درمان است. چرا كه اين رفتار مي‌تواند شكلي از اعتياد به خود بگيرد و شما را در يك چرخه منفي درگير كند. افرادي كه درگير اعتياد به خود ارضايي مي‌شوند دائماً در فكر اين موضوع هستند و به طور وسواسي با آن درگير مي‌شوند. وسوسه‌هاي هميشگي در مورد انجام خود ارضايي و احساسات ناخوشايند پس از آن براي بهبودي نياز به خدمات مشاوره روان‌شناسي دارد. روان درمانگر در جلسات درمان روي هيجانات منفي ناشي از خود ارضايي نظير اضطراب و احساس گناه كار مي‌كند و با ارائه راهكارهاي مقابله با وسوسه، چرخه منفي درگيري در خود ارضايي را قطع خواهد كرد.

بسياري از افراد به دليل اينكه نمي‌توانند با شريك جنسي خود رابطه جنسي موفقي داشته باشند دست به خود ارضايي مي‌زنند. راه‌حل اصلي در اين شرايط اين است كه مشكلات جنسي خود را با همسرتان حل و فصل كنيد. مراجعه به جلسات سكس تراپي كه توسط روانشناسان ارائه مي‌شود، به زوجين كمك مي‌كند تا بتوانند عملكرد جنسي خود را بهبود ببخشند. انواع كژكاري‌هاي جنسي نظير بي‌ميلي جنسي، زود انزالي، ترس از دخول، ناتواني در تجربه ارگاسم و... همگي مشكلات قابل درماني هستند كه در طي جلسات روان درماني رفع خواهند شد. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلالات كژكاري‌ جنسي كليك كنيد. 

جبران آسيب خود ارضايي | نقش تغذيه در جبران خود ارضايي

تغذيه، يكي از عواملي است كه مي‌تواند بر تقويت قواي جنسي تأثيرگذار باشد. اگر تكرار خود ارضايي در شما به تحليل رفتن قواي جنسي منجر شده، در كنار روش‌هاي روان‌درماني مي‌توانيد برخي اقدامات خانگي را براي بهبود وضعيت جنسي خود انجام دهيد. تغيير برنامه غذايي يكي از موارد مؤثر در اين زمينه است. از جمله مواد غذايي مناسب در تقويت قواي جنسي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- مواد غذايي با پروتئين بالا

- خوردن برخي ادويه‌ها نظير زعفران

- مواد غذايي با طبع گرم نظير موز و شكلات

- خوردن مواد غذايي داراي امگا 3 مانند ماهي و زيتون

- مواد غذايي داراي ويتامين B1 مانند بادام زميني و لوبيا

توجه داشته باشيد كه تغيير رژيم غذايي اگر با يك برنامه فعاليت ورزشي همراه شود مي‌تواند بيشترين تأثيرگذاري را بر تقويت قواي جنسي شما داشته باشد.

درمان عوارض خودارضايي در طب سنتي

تحقيقات نشان داده استفاده از داروهاي گياهي نيز مي‌تواند در جبران آسيب‎ خود ارضايي موثر باشد. براي اين منظور مي‌توانيد از گياهاني همچون، گل گاوزبان، مرزنجوش، سنبل الطبيب و بادرنج بويه استفاده كنيد. تمام اين گياهان را به نسبت مساوي تركيب كرده و بجوشانيد و از آن مصرف نماييد. دم كرده گياه اسطوخودوس نيز مي‌تواند در اين زمينه بسيار موثر باشد.  

تاثير خدمات روانشناسي

همانطور كه گفته شد خودارضايي تاثير منفي بسيار زيادي بر روان انسان مي‌گذارد و به همين دليل ضروري است كه براي جبران اين آسيب‌ها از كمك يك روانشناس بهره‌مند شويد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا خودارضايي را به طور كامل ترك كنيد و احساس گناه و خجالت ناشي از اين كار را برطرف نماييد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه جبران آسيب خود ارضايي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خودارضايي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خودارضايي،
موضوع:
[ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۳۹:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی