مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا مي‌دانيد عرق كاسني چيست و چه خواصي دارد؟ كاسني گياه دارويي بسيار مهمي است كه اگر به حد اعتدال مصرف شود، فوايد بسيار زيادي براي بدن دارد. كاسني منبعي سرشار از منيزيم، روي، منگنز، كلسيم، فوليك و ويتامين‌هاي مختلف است كه براي سلامت انسان بسيار مهم هستند. از فوايد عرق كاسني مي‌توان به ضد سرطان بودن، تقويت قلب، افزايش ميل جنسي، تقويت گوارش و غيره اشاره كرد. البته مصرف بيش از حد كاسني در برخي افراد مانند زنان باردار با مشكلاتي همراه است و توصيه مي‌شود كه براي مصرف با پزشك مشورت شود. در ادامه مقاله به بررسي كامل خواص عرق كاسني مي‌پردازيم. براي داشتن يك خانواده سالم توجه به موارد مفيدي چون عرقيجات سنتي مهم است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد. 

منبع: خواص عرق كاسني چيست

 

خواص عرق كاسني چه چيزهايي است؟

براي كسب اطلاعات تكميلي راجع به گياهان دارويي مي‌توانيد با يك مشاور تغذيه در ارتباط باشيد. عرق كاسني خواص بسيار فراواني دارد كه در ادامه برخي از آن‌ها را نام مي‌بريم.

1. دفع سموم كليه و مثانه

كاسني خاصيت ادرارآوري بسيار بالايي دارد و از اين طريق باعث مي‌شود كه سموم و سنگ‌هاي كليه و مثانه راحت‌تر دفع شوند.

2. خواص عرق كاسني | تصفيه خون

تحقيقات نشان داده است كه عرق كاسني باعث بهبود گردش خون مي‌شود و از اين طريق، به تسريع فرآيند تصفيه خون كمك مي‌كند.

3. افزايش ميل جنسي

عرق كاسني هورمون‌هاي بدن را تنظيم مي‌كند و حجم اسپرم را افزايش مي‌دهد. اين كار باعث افزايش قدرت باروري و ميل جنسي ‌مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ميل جنسي كليك كنيد. 

4. افزايش سلامت پوست

عرق كاسني سرشار از فسفر، آهن و ويتامين c است. عرق كاسني با تقويت كبد، رنگ پوست را روشن مي‌كند و باعث بهبود مشكلاتي همچون اگزما، جوش و التهاب مي‌شود.

5. تقويت سيستم گوارش

عرق كاسني سرشار از باكتري اينولين پروبيوتيكي است كه براي بدن بسيار مفيد هستند و سوزش معده و مشكلات هضم را بهبود مي‌بخشند.

6. افزايش سلامت قلب

عرق كاسني، منبعي سرشار از فنول‌هايي است كه خاصيت آنتي‌اكسيداني دارند. اين خاصيت عرق كاسني مانع از مشكلاتي مثل لخته شدن خون و بي نظمي طپش قلب مي‌شود.

7. خواص عرق كاسني | ضد سرطان

تركيبات موجود در عرق كاسني، خاصيت آنتي اكسيداني دارند و به همين دليل مانع از رشد سلول‌هاي سرطاني مي‌شوند. با مصرف عرق كاسني مي‌توان از بروز سرطان‌هايي همچون سرطان سينه و روده پيشگيري كرد. براي اطلاع بيشتر از سرطان سينه كليك كنيد. 

8. درمان سرفه

عرق كاسني خاصيت خلط آوري بالا دارد. با استفاده از شربت دم كرده ريشه كاسني، مي‎‌توان گلود درد و سرفه‌هاي خشك را درمان كرد.

9. كاهش تب

كاسني سرشار از ويتامين c است و با خاصيت آنتي اكسيداني كه دارد، سموم بدن را دفع مي‌كند و به صورت طبيعي تب را كاهش مي‌دهد.

10. خواص عرق كاسني | بهبود درد و ورم

كاسني خاصيت ضد التهابي دارد و معمولا براي بهبود دردهاي عضلاني و مفصلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تحقيقات نشان داده افرادي كه از دردهاي عضلاني و مفصلي رنج مي‌برده‌اند، با مصرف اين گياه دارويي تا حد زيادي بهبود يافته‌اند.

11. كاهش كلسترول خون

تركيبات موجود در كاسني، كلسترول مضر جمع شده در خون را كاهش داده و از بيماري‌هايي همچون سكته قلبي و مغزي، پيشگيري مي‌كند.

12. كاهش استرس

كاسني خاصيت آرام‌بخش دارد و يك مسكن قوي طبيعي مي‌باشد و در درمان اضطراب موثر است.  اين گياه بر سيستم عصبي تاثير مي‌گذارد و مانع از استرس مي‌شود. همچنين كاسني مشكلات خواب را بهبود مي‌بخشد و كيفيت خواب را بالا مي‌برد. براي اطلاع بيشتر در زمينه درمان اضطراب كليك كنيد. 

13. خواص عرق كاسني | ضد پيري

برگ كاسني سرشار از ويتامين C و E است و به همين دليل به رفع چين و چروك‌هاي ناشي از پيري زودرس كمك مي‌كند. اين گياه دارويي در حفظ جواني بسيار موثر است.

14. درمان زردي در كودكان

زردي يكي از رايج‌ترين مشكلات نوزادان است. مصرف كاسني در دوران بارداري باعث پاكسازي كبد و دفع سموم آن مي‌شود و به اين طريق از زردي نوزاد پيشگيري مي‌كند. البته لازم به ذكر است كه مصرف بيش از حد اين گياه در دوران بارداري، خطر سقط به همراه دارد. براي مصرف كاسني در دوران بارداري بهتر است با پزشك مشورت كنيد.

15. خواص عرق كاسني | كاهش وزن

كاسني داراي فيبر است و در صورتي كه به طور منظم مصرف شود، يبوست را درمان كرده و باعث كاهش وزن مي‌شود. از طرف ديگر، كاسني هورمون‌ها را كنترل كرده و باعث احساس سيري در فرد مي‌شود.

16. فوايد عرق كاسني در بارداري

مصرف كاسني در دوره بارداري به كاهش فشار خون و تنظيم آن در بارداري كنترل مي‌كند. خانم‌هايي كه دچار فشار خون در بارداري هستند، مي‌توانند با مشورت پزشك از عرق كاسني استفاده كنند. از سوي ديگر عرق كاسني ادرارآور است و مثانه‌ها را تقويت پاكسازي مي‌كند. به اين صورت احتمال بروز عفونت ادرار در بارداري كاهش مي‌يابد. 

عرق كاسني | موارد منع مصرف و عوارض جانبي

در صورتي كه عرق كاسني بيش از حد مصرف شود، ممكن است مشكلاتي ايجاد ‌كند كه عبارتند از:

-خطر سقط جنين براي زنان باردار
-زايمان زودرس
-درد و ترش شدن معده
-مشكلاتي همچون تخريب شبكيه چشم
-افت فشار خون
-افزايش ترشحات صفرا

تركيب عرق كاسني و عرق شاتره

تركيب عرق شاتره و كاسني حامي ويتامين‌هاي A، E، C، K ، B  است و همچنين ويتامين‌هاي سديم، پتاسيم، آهن، منيزيم، فيبر، كلسيم، اسيدسيتريك و... را شامل مي‌‎شود. تركيب اين شربت براي افرادي كه دچار گرمازدگي مي‌شوند و يا تب گرم و خشكي دارند بسيار مفيد است. براي درست كردن اين شربت عرق كاسني، عرق شاتره، گلاب، عرق بيدمشك و سكنجبين را با هم مخلوط كنيد. همچنين مي‌توانيد براي طعم بهتر، آب ليمو ترش نيز به آن اضافه نماييد. براي كسب اطلاع در زمينه گياهان دارويي كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه خواص گياهان دارويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خواص عرق كاسني چيست

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خواص عرق كاسني چيست،
موضوع:
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۷:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی