مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تاتوره يك گياه خودرو از خانواده سيب زميني است كه با نام‌هاي مختلفي مثل طلانور، داتوره و بَقَم شناخته مي‌شود. ساقه‌هاي اين گياه شاخه زني فراوان دارد و برگ‌هاي بيضي شكل آن، دندانه دار و بدبو هستند. اين گياه، سمي است و به صورت فرآوري شده در صنايع دارويي استفاده مي‌شود. گياه تاتوره سالانه باعث مرگ و مير عده زيادي مي‌شود. اين گياه به قدري خطرناك است كه حتي يكبار مصرف آن در مقادير بالا مي‌تواند باعث مرگ شود؛ با اين حال برخي از آن به عنوان يك داروي مخدر استفاده مي‌كنند. مصرف تاتوره منجر به توهم و لذت نيز مي‌شود. قبل از مصرف اين دارو بهتر است از ماهيت آن اطلاع كامل داشته باشيد تا با آگاهي بيشتري براي مصرف آن تصميم بگيريد. در اين مطلب به بررسي كامل گياه تاتوره مي‌پردازيم.

منبع: تاتوره گياهي سمي

 

شكل ظاهري گياه تاتوره

برخي بدون آگاهي از سمي بودن گياه تاتوره به دليل زيبايي‌اش آن را كشت مي‌كنند. اين گياه يكساله از خرداد تا مهر گل مي‌دهد و به احتمال زياد بومي شمال شرقي آمريكاي شمالي است. گل‌هاي تاتوره بزرگ و قيفي شكل و سفيد رنگ هستند كه از كنار شاخه‌ها يا انتهاي آن مي‌رويند. ميوه تاتوره شبيه يك كپسول بزرگ است كه با شكاف طولي باز شده و سطح آن با تيغ‌هاي فراوان پوشانده مي‌شود. درون آن‌ها نيز دانه‌هاي سياه رنگ وجود دارد.

مشتقات و موارد مصرف تاتوره چيست؟

برگ، گل‌ها و دانه‌هاي گياه تاتوره حاوي الكالوئيد‌هاي هيوسيامين، آتروپين و اسكوپولامين است كه مي‌تواند آرام كننده تشنج باشد. فرآورده‌هاي دارويي اين گياه، به عنوان ضد درد و مسكن مورد استفاده قرار مي گيرند. ماده آتروپين اين گياه باعث گشاد شدن مردك چشم و كاهش بزاق دهان مي‌شود. همچنين گياه تاتوره براي كنترل دفع ادرار، نفخ معده، كاهش بيش تعريقي و تسكين حملات آسم مفيد است. عصاره دانه و ميوه تاتوره براي رفع شوره سر و جلوگيري از ريزش مو، جوشانده آن براي رفع ورم‌هاي بيماري استسقا و پماد آن براي ترميم و تسكين زخم و سوختگي مؤثر است. براي كسب اطلاعات در زمينه تعريف اعتياد كليك كنيد.

احتياط ها براي مصرف گياه تاتوره | عوارض جانبي مصرف تاتوره

هرگز دانه‌هاي تاتوره را در دسترس كودكان قرار ندهيد، چرا كه خطر مرگ در اثر مصرف اين گياه براي كودكان بيشتر است. جوشانده اين گياه اعصاب ارادي انسان را براي مدتي غير ارادي كرده و مصرف زياد آن باعث مرگ مي‌شود. برخي از تاثيرات فيزيكي اين گياه عبارتند از:

_سنگين شدن و بي اختياري بدن
_بالارفتن حساسيت بدن
_دردهاي مفصلي
_افزايش يا كاهش بيش از حد ادرار
_گشاد شدن مردمك چشم
_تغييرات ضربان قلب (نامنظم شدن و سريع شدن)
_يبوست
_افزايش دماي بدن و فشار خون
_عرق كردن
_گرفتگي عضلات
_مشكلات تنفسي
-افزايش حساسيت نسبت به درد يا بالعكس افزايش غيرعادي آستانه درد
-ابتلا به ديابت

اثرات روان شناختي سوء مصرف تاتوره

براي مصرف تاتوره، برگ‌هاي آن را خشك كرده و به صورت تدخيني شبيه به سيگار مصرف مي‌كنند. هدف از مصرف، رسيدن به تغييرات حالات ذهني به خصوص توهم و هذيان است. تغييرات گزارش شده در تفكر و ذهن معمولاً به اشكال زير اتفاق مي‌افتند:

1- هيجانات سركوب شده

2- فراموشي و گيجي

3- اضطراب، بي قراري، بروز حملات پانيك (براي اطلاع بيشتر از حملات پانيك كليك كنيد.)

4- خستگي

5- هذيان‌هاي پرخاشگرانه و توهم

6- علائم افسردگي (براي اطلاع بيشتر از علائم افسردگي كليك كنيد.)

7- سركوب احساسي

8- ناتواني در ديدن و شنيدن افراد

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.

نكته مهم در مصرف گياه تاتوره

تاتوره فقط به صورت فرآوري شده توسط پزشكان و متخصصان داروساز قابل مصرف است و هرگونه مصرف آزاد و سرخود، خطر مرگ و مسموميت را در پي دارد. به اين نكته دقت كنيد كه اين ماده مي‌تواند تاثيراتي مشابه با مواد اعتيادآور نظير مواد مخدر داشته باشد و وابستگي‌هاي جسماني و رواني زيادي را در شما ايجاد كند. ترك اين ماده مانند هر ماده ديگري با چالش‌ها و دشواري زيادي همراه خواهد بود و نيازمند مراجعه به روانشناس متخصص در اين زمينه است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مواد اعتيادآور و مواد مخدر كليك كنيد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

امروزه ترك اعتياد به انواع مواد مخدر به صورت سرپايي انجام مي‌شود و نيازي به مراجعه حضوري به مراكز ترك اعتياد نيست. حتي شما مي‌توانيد براي ترك اعتياد به انواع مواد مخدر همچون گياه تاتوره از خدمات مشاوره تلفني بهره‌مند شويد و مسائلي همچون هزينه رفت و آمد و كمبود زمان را به حداقل برسانيد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد و مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سوالات متداول

_آيا مصرف دمنوش تاتوره خطرناك است؟

همانطور كه گفته شد گياه تاتوره خطرناك است و مصرف خودسرانه آن به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود. تنها مصرف پزشكي اين دارو تحت نظر پزشكان متخصص صورت مي‌گيرد. استفاده خودسرانه از اين گياه به هر روشي حتي دمنوش مي‌تواند پيامدهاي خطرناكي همچون مرگ به همراه داشته باشد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تاتوره گياهي سمي

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تاتوره گياهي سمي،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۳:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی