مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

سندروم كلاين فلتر چيست و چه علائمي دارد؟ اين سندروم مشكلي ژنتيكي است كه در مردان بروز پيدا مي‌كند و به معني داشتن يك كروموزوم x اضافي است. اين كروموزوم اضافي بر عملكرد جسماني، رشدي، رفتاري و شناختي فرد تأثير مي‌گذارد و به آن‌ها آسيب وارد مي‌كند. به دليل مشكلات گسترده‌اي كه اين سندروم مي‌تواند براي فرد ايجاد كند هر چقدر تشخيص آن زودتر انجام شود راحت‌تر مي‌توان با آسيب‌هاي آن مبارزه كرد. در ادامه اين مقاله به توضيحات بيشتري در مورد سندروم كلاين فلتر پرداخته‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما مفيد باشد. با دريافت مشاوره كودك مي‌توان به موقع به تشخيص و درمان اين سندروم پرداخت.

منبع: سندروم كلاين فلتر

 

سندروم كلاين فلتر چيست؟

كلاين فلتر اختلالي كروموزومي است كه تنها مردان را درگير خود مي‌كند. به طور كلي دو كروموزوم، جنسيت جنين را تعيين مي‌كند كه كروموزوم x از مادر به ارث برده مي‌شود و كروموزوم Y از پدر به پسر منتقل مي‌گردد. در حاليكه اگر پدر هم به جاي كروموزوم Y كروموزوم X را به فرزندش منتقل كند او دختر مي‌شود. مرداني كه به سندروم كلاين فلتر مبتلا هستند يك شكل كروموزومي آن‌ها به‌جاي XY، به صورت XXY است. اين مشكل به واسطه خطا در زمان لقاح به وجود مي‌آيد و يك نوع بيماري ژنتيكي محسوب مي‌گردد.

براي شناخت بيشتر درباره بيماري هاي ژنتيكي كليك كنيد.

سندروم كلاين فلتر | علائم و نشانه‌ها

اين سندروم از همان دوران نوزادي فرد را درگير مجموعه‌اي از علائم مخصوص به خود مي‌كند و با تغيير دوره رشدي، علائم در هر دوره تغيير مي‌كنند. در ادامه به علائم و نشانه‌هاي سندروم كلاين فلتر در هر يك از دوره‌هاي زندگي اشاره خواهيم كرد.

علائم سندرم كلاين فلتر در بدو تولد

شرايط اين بيماري به‌گونه‌اي است كه معمولاً در بدو تولد خود را نشان نمي‌دهد و نوزاد پسري كه با اين سندروم به دنيا مي‌آيد اغلب سالم به نظر مي‌رسد. با اين حال ممكن است در برخي مواردي علائم  جسماني خاصي ظهور پيدا كنند كه اين علائم موارد زير را شامل مي‌شود.

- آلت تناسلي كوچك

- داشتن بيضه‌هايي كوچك‌تر از حد طبيعي

- قرار داشتن مجراي ادرار در پايين آلت تناسلي به‌جاي نوك آن

علائم سندروم كلاين فلتر در كودكي

سندروم كلاين فلتر در دوران كودكي تأثيرات بسيار بيشتري خواهد داشت و علائم آن از خفيف تا شديد در بين بيماران متفاوت است. حتي برخي از پسران هستند كه با وجود دچار بودن به اين سندروم در كودكي هيچ علامتي از خود نشان نمي‌دهند. علائم سندروم كلاين فلتر و هم‌پوشاني آن‌ها با علائم ساير بيماري‌ها تشخيص را براي متخصصين بسيار دشوار مي‌سازد. علائم اين سندروم در صورت بروز در دوران كودكي موارد زير را شامل مي‌شود.

- تأخير در تكلم و راه رفتن

- رشد و هماهنگي حركتي ضعيف

- احساس ضعف و خستگي

- كاهش قدرت و انقباض عضلاني (اين مشكل خود مي‌تواند به مشكلات ثانويه‌اي نظير آپنه يا قطع تنفس در خواب يا يبوست مزمن بيانجامد).

- اختلالات يادگيري و يا وجود مشكلاتي در يادگيري مثل دشواري در گوش دادن و تمركز

براي شناخت بيشتر درباره اختلالات يادگيري كليك كنيد.

علائم سندروم كلاين فلتر در دوران بلوغ

سندروم كلاين فلتر معمولاً در دوران بلوغ تشخيص داده مي‌شود. درواقع زماني كه تغييراتي كه بايد در جريان بلوغ براي پسر اتفاق بيفتد، رخ نمي‌دهد. برخي از علائم و نشانه‌هاي اين سندروم در سنين بلوغ موارد زير را شامل مي‌شود.

- داشتن بيضه‌هاي بسيار كوچك

- رشد كم مو در صورت و نواحي ديگر نظير زير بغل

- رشد عضلاني ضعيف

- رشد بافت سينه

- احساس ضعف و خستگي

- آلت تناسلي كوچك

- داشتن قدي بلندتر از حد معمول

- دست‌ها و پاهاي بسيار كشيده و نامتناسب با تنه

- تمركز ضعيف

- وجود يك خط در كف دستان

- وجود دشواري‌هايي در عملكرد جنسي

- داشتن مشكلاتي در يادگيري و تكلم

- غمگيني، خلق پايين و افسردگي

پسران در اين دوره به شدت بر بدن خود متمركز مي‌شوند، زيرا انتظار دارند تغييراتي كه در بدن ساير پسرها در اين دوره اتفاق مي‌افتد براي آن‌ها نيز رخ دهد. قرار گرفتن تحت درمان جايگزيني با تستوسترون در ايجاد اين تغييرات مي‌تواند مؤثر باشد. از آنجايي كه اين كودكان نياز به آموزش‌هاي ويژه دارند در دسته كودكان استثنايي جاي مي‌گيرند و لازم است توجه بيشتري به آنان صورت گيرد.

براي آگاهي بيشتر درباره كودكان استثنايي كليك كنيد.

سندروم كلاين فلتر | روش‌هاي درماني

تاكنون درمان مشخصي براي اين سندروم مطرح نشده است. روش‌هاي درماني كه در اين سندروم به كار مي‌روند جنبه‌هايي از عملكرد فرد را كه دچار آسيب شده بهبود مي‌بخشد و براي او حمايت عاطفي فراهم مي‌كند. درمان‌هاي رايجي كه در سندروم كلاين فلتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد شامل موارد زير است.

- درمان‌هاي هورموني

- استفاده از تكنولوژي‌هاي كمك كننده به باروري

- استفاده از درمان‌هايي مثل گفتاردرماني و كاردرماني براي افزايش عملكرد گفتاري و حركتي

- مشاوره روانشناسي و جلسات روان‌درماني كه مهارت‌هاي سازگاري فرد را افزايش مي‌دهد. همچنين منجر به بهبود عملكردهاي فردي و اجتماعي او خواهد شد. براي اطلاع بيشتر درباره روان‌درماني كليك كنيد.

لازم به ذكر است در صورتي كه مايل هستيد درباره روش‌هاي مختلف سندروم كلاين فلتر اطلاعات مناسبي كسب كنيد و نسبت به مشكل خود و يا اطرافيانتان بهترين راهكارها را انتخاب كنيد مي‌توانيد از مشاوران ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي به صورت تلفني و حضوري خدمات دريافت نماييد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته در زمينه اختلالات دوران كودكي اين امكان را براي شما فرآهم آورده است تا در كمترين زمان ممكن بتوانيد به درمان مشكلات كودك خود بپردازيد.

براي آگاهي از روند دريافت مشاوره تلفني و مشاوره حضوري كليك كنيد. 

سوالات متداول

آيا دختران نيز مبتلا به سندروم كلاين فلتر مي‌شوند؟

خير. اين يك اختلال كروموزومي است كه تنها در مردان رخ مي‌دهد و شكل كروموزومي آن‌ها به‌جاي XY، به صورت XXY است. تمام كودكاني كه به كلاين فلتر مبتلا هستند در تعيين جنسيت جنين، پسر مي‌باشند.

براي اطلاع بيشتر درباره جنسيت جنين كليك كنيد.

مهم‌ترين علائم سندرم كلاين فلتر چيست؟

بيضه‌هاي كوچك، صورت كم مو، سينه‌هاي برجسته، كاهش توان عضلاني، ضعف و خستگي و تاخير در تكلم و راه رفتن از مهم ترين علائم اين سندرم است.

براي دريافت مشاوره در زمينه سندروم كلاين فلتر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سندروم كلاين فلتر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سندروم كلاين فلتر،
موضوع:
[ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۴:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی