مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري از افرادي كه به مشاوره خانواده مراجعه مي‌كنند از بي‌اعتمادي به همسر خود رنج مي‌برند و به دنبال پيدا كردن دلايل و نشانه‌هاي خيانت به همسر هستند تا بتوانند ميزان وفاداري او را بسنجند. برخي رفتارهاي نامناسب مي‌توانند به شما در مورد خيانت همسرتان هشدار بدهند. با اين حال شما نيز گاهي در جايگاه همسر رفتارهايي ممكن است انجام دهيد كه باعث افزايش احتمال خيانت در همسرتان مي‌شود. اگر از اين ويژگي‌هاي رفتاري آگاه باشيد زودتر مي‌توانيد براي نجات زندگي مشترك خود اقدام كنيد. براي آگاهي بيشتر از دلايل و نشانه‌هاي خيانت به همسر تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد. همچنين مي‌توانيد با بهره بردن از مشاوره روانشناسي به كاهش عوامل زمينه ساز خيانت كمك كنيد. 

منبع: خيانت به همسر

 

دلايل خيانت به همسر | عوامل زمينه‌ساز فردي 

هنگامي كه خيانت در زندگي مشترك اتفاق مي‌افتد، هرگز نمي‌توان يك شخص يا يك عامل را مقصر و دليل اين اتفاق دانست چراكه عوامل درون فردي و ميان فردي بسياري در تعامل با يكديگر مي‌توانند خيانت و برقراري روابط فرازناشويي را از جانب هر يك از زوجين رقم بزنند.

گاهي اوقات خيانت به دليل مشكلات ارتباطي اتفاق نمي‌افتد بلكه ممكن است فردي كه مرتكب خيانت شده است مشكلات يا شرايط خاصي داشته باشد كه او را به سمت اين رفتار سوق بدهد. در اين شرايط عوامل زمينه‌ساز مشكل، عوامل فردي هستند كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد. براي آگاهي بيشتر درباره روابط فرا زناشويي كليك كنيد.

1- دلايل خيانت به همسر | اعتياد 

اعتياد چه به صورت اعتياد به مواد و مشروبات الكلي، چه به صورت اعتياد رفتاري يكي از عوامل زمينه‌ساز مهم براي خيانت محسوب مي‌شود. اعتياد به موادي مانند الكل باعث مي‌شود كه ميزان بازداري رفتاري فرد كاهش پيدا كند. به اين معني كه فرد كارهايي مي‌كند كه در شرايط عادي انجام نمي‌دهد. اين مسئله احتمال انجام رفتارهاي پرخطر نظير برقراري روابط جنسي متعدد و محافظت نشده را افزايش مي‌دهد و منجر به رفتارهاي خيانت‌آميز در او مي‌شود. براي شناخت بيشتر درباره اعتياد رفتاري كليك كنيد.

2- سابقه خيانت قبلي 

در سال 2017 مطالعه‌اي كه بر روي افرادي كه سابقه خيانت دارند انجام شد، نشان داد احتمال تكرار رفتارهاي خيانت‌آميز در افرادي كه 1 تا 3 بار سابقه اين كار را دارند به ميزان معناداري بيش از ساير افراد است. در نتيجه اگر همسرتان يك بار به شما خيانت كرده است، براي پيشگيري از خيانت مجدد حتماً به يك روانشناس مراجعه كنيد. درمانگر با انجام ارزيابي دقيق و فهم ريشه‌هاي رواني اين مشكل، كمك مي‌كند تا از رخ دادن مكرر اين اتفاق جلوگيري كنيد. براي آشنايي بيشتر درباره پيشگيري از خيانت همسر كليك كنيد.

3- اختلالات شخصيت و مشكلات درون رواني 

احتمال خيانت در افراد مبتلا به اختلال شخصيت خودشيفته و اختلال شخصيت ضد اجتماعي بيش از ديگران وجود دارد. افرادي كه مبتلا به اين اختلالات هستند معمولاً بسيار خودمحور بوده و هنگام ارتكاب خيانت همچنان خود را محق مي‌دانند.

علاوه بر مشكلات شخصيتي برخي از سبك‌هاي دلبستگي نظير سبك دلبستگي اجتنابي منجر به مشكلاتي در برقراري ارتباط سالم با جنس مخالف براي فرد مي‌شود. ناتواني در عدم برقراري روابط صميمانه به فرد احساس شكست داده و ممكن است به روابط ديگر پناه ببرد.

براي اطلاع درباره اختلال شخصيت خودشيفته و شخصيت ضد اجتماعي كليك كنيد.

4- مشكلات ذهني و اختلالات رواني 

خيانت در برخي از اختلالات رواني نظير اختلال دو قطبي يكي از مشكلات رفتاري رايج و شايع محسوب مي‌شود؛ چرا كه اين افراد دچار بيش فعالي جنسي هستند. به طوري كه به خاطر داشتن حالات تكانشگري در بسياري از موارد دست به رفتارهاي جنسي پرخطر مي‌زنند و ممكن است هم زمان با افراد متعددي ارتباط برقرار كنند.

براي شناخت بيشتر درباره اختلال دو قطبي كليك كنيد.

5- مشكلات دوران كودكي 

افرادي كه در كودكي بحران‌هاي خاصي را تجربه كرده‌اند، نظير كساني كه در بچگي مورد سوءاستفاده جنسي قرارگرفته‌اند، بيش از ديگران در بزرگسالي احتمال بروز رفتارهاي خيانت‌آميز را دارند. البته اين در صورتي است كه فرد تحت درمان قرار نگرفته باشد و مسائل و مشكلات او حل نشده باقي مانده باشد. 

دلايل خيانت به همسر | عوامل زمينه‌ساز بين فردي و ارتباطي

در بسياري از موارد خيانت به دليل عدم ارتباط مؤثر و سالم بين زوجين اتفاق مي‌افتد. عوامل مختلفي در اين زمينه دخيل هستند. از جمله اين عوامل مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- عدم ارتباط كافي ميان زوجين 

- سردي و فاصله عاطفي 

- نداشتن ارتباط جنسي كافي يا عدم رضايت از رابطه جنسي 

- عدم سازگاري با يكديگر 

- خشونت خانگي 

- فشارهاي مالي

- ازدواج اجباري از دلايل خيانت به همسر

- نبود درك و احترام تقابل در رابطه

با اين حال توجه داشته باشيد كه اين عوامل به صورت كلي هستند و مي‌توانند زمينه ساز خيانت باشند و دليلي بر حتمي بودن اين عمل در همسرتان نيست. بجاي هرگونه قضاوت كردن بهتر است شرايط را با يك مشاور و روانشناس در ميان بگذاريد. همچنين به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه مقاله نشانه هاي خيانت در مردان را نيز مطالعه نماييد تا با علائم آن بيشتر آشنا شويد.

نشانه‌هاي خيانت زوجين به همسر خود

نشانه هاي خيانت زنان و نشانه هاي خيانت مردان مي‌تواند با يكديگر متفاوت باشد؛ اما به‌طوركلي افرادي كه در رابطه با شخص دومي درگير مي‌شوند برخي ويژگي‌هاي رفتاري خاص را نشان مي‌دهند كه در تشخيص خيانت همسر به شما كمك مي‌كنند. در ادامه به 10 مورد از مهم‌ترين آن‌ها اشاره كرده‌ايم. براي آگاهي بيشتر درباره خيانت زنان كليك كنيد.

1- نامنظم شدن حضور زوج در خانه
2- بهانه جويي مكرر و بي‌دليل زوج به‌ ويژه مرد در خانه 
3- نوسانات رفتاري بين شادي و عصبانيت
4- صحبت در مورد طلاق بدون اقدام براي آن
5- كاهش احساس مسئوليت زوج در قبال همسر و فرزندان 
6- تغييرات ظاهري غير عادي
7- رفت و آمدهاي بي‌موقع به خانه 
8- تفاوت ميزان شادي و غمگيني همسر در خانه در مقايسه با بيرون از خانه و محل كار
9- ارتباطات تلفني مشكوك 
10- در دسترس نبودن همسر در زمان‌هاي مهم 

اگر با هريك از اين نشانه ها مواجه شديد، سريعا به فرد مقابل خود تهمت نزنيد يا او را متهم نكنيد. براي اين كه بتوانيد بهترين برخورد را داشته باشيد به يك روانشناس مراجعه كنيد و با دريافت مشاوره خيانت و شناسايي دلايل خيانت به همسر از راهنمايي‌هاي لازم بهره مند شويد و به تشخيص درستي درباره خيانت همسر خود دست يابيد. 

براي آشنايي بيشتر درباره تشخيص خيانت همسر كليك كنيد.

كلام آخر

خيانت به همسر موضوعي است كه تاثيرات نامطلوب خود را بر تمام ابعاد زندگي فرد مي‌گذارد. اين رفتار در جامعه نيز بسيار ناپسند است و با طرد شدن فرد از جانب اطرافيان همراه خواهد بود. با اين حال گاهي شرايط زندگي زوجين به گونه‌اي پيش مي‌رود كه خيانت به همسر شكل مي‌گيرد. در كنار آن عوامل اجتماعي و فردي نيز مي‌توانند باعث بروز خيانت در همسر شوند. لازم است كه شما در هنگام ازدواج و يا حتي قبل از آن با شناخت اين علل از بروز خيانت در آينده پيشگيري نماييد و تاثير عوامل زمينه ساز را به حداقل برسانيد.

همچنين در صورتي كه احساس كرديد همسرتان به شما خيانت مي‌كند به دور از هرگونه تصميم هيجاني و احساسي ابتدا با يك مشاور و روانشناس صحبت كنيد و پس از مشورت با او اقدام نماييد. مشاور با بررسي همه جوانب به شما راهكارهاي لازم را ارائه مي‌دهد و در اين راه همراه شما خواهد بود. در همين راستا مركز مشاوره حامي هنر زندگي به صورت تلفني و حضوري آماده ارائه مشاوره به شما عزيزان مي‌باشد. در صورتي كه احساساتي از جمله خجالت و ناراحتي مانع از حضور شما نزد روانشناس مي‌شود مي‌توانيد از مشاوره تلفني بهره مند شويد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره خيانت همسر تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

آيا اعتياد مي‌تواند باعث خيانت به همسر شود؟

بله؛ اعتياد چه به صورت اعتياد به مواد و مشروبات الكلي، چه به صورت اعتياد رفتاري يكي از عوامل زمينه‌ساز مهم براي خيانت محسوب مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه دلايل و نشانه هاي خيانت به همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خيانت به همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خيانت به همسر،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۹:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی