مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تست هروئين و يا ديگر مواد مخدر معمولا پيش از ازدواج و استخدام در برخي موسسات انجام مي‌شود. ماده هروئين در كنار ترياك و شيشه يكي از شايع‌ترين مواد مصرفي در ايران است. جواب منفي تست اعتياد هيچگاه به معني قطعي اعتياد داشتن و يا نداشتن فرد نيست و براي تشخيص درست آن موارد زيادي بايد در نظر گرفته شوند. با افزايش آمار اعتياد حتي در بين قشر مرفه جامعه، بسياري از خانواده‌ها پيش از ازدواج نگران مصرف مواد توسط همسر آينده فرزند خود هستند. همچنين بسياري از والدين به دنبال نگراني از اعتياد فرزندشان او را مجبور به انجام تست اعتياد مي‌كنند. در حالي كه مي‌توان با كمك گرفتن از مشاوره خانواده از روش‌هاي بهتري براي حل اين مشكل استفاده كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

منبع: تست هروئين

 

ماده هروئين و اثرات آن

ماده هروئين (دي استيل مورفين) نوعي ماده مخدر يا افيوني (اپيوئيدي) از خانواده ترياك است. مصرف هروئين باعث حالاتي شبيه به مصرف ديگر مشتقات ترياك مي‌شود با اين تفاوت كه به شدت قوي‌تر است. در نتيجه احساس لذت آني بيشتري به فرد مي‌دهد و عوارض بسيار مخرب‌تري نسبت به ساير مواد مخدر دارد. براي كسب اطلاع بيشتر از مواد مخدر كليك كنيد. 

همراه با مصرف طولاني‌مدت اين ماده تمام حالات لذت‌بخش آن از بين مي‌روند و فرد مجبور است براي باقي ماندن در حالت طبيعي خود دوزهاي بالاتري از هروئين را مصرف كند. از آنجايي كه هروئين بسيار سريع و با شدت زيادي بر فرد تاثير مي‌گذارد مصرف زياد آن با خطر اوردوز و مرگ همراه خواهد بود. براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه علائم اعتياد به هروئين كليك كنيد. 

چه مواقعي تست هروئين گرفته مي‌شود؟

هروئين به خاطر فرمول شيميايي نزديك به مورفين، با تست مورفين براي آزمايش اعتياد پيش از ازدواج و يا در موارد استخدامي قابل سنجش است. اصلي‌ترين موادي كه با اين تست‌ها قابل تشخيص هستند موادي مانند ترياك، شيره، هروئين، كراك هروئين، مورفين و حتي كدئين است. بنابراين مي‌توان گفت هركجا كه تست اعتياد گرفته مي‌شود، مصرف ماده هروئين قابل تشخيص است. در حالي كه براي تشخيص مصرف مواد ديگري مانند مواد محرك (نظير شيشه و كوكائين) نياز به آزمايش‌هاي ويژه‌تري است. براي كسب اطلاع بيشتر از مواد محرك كليك كنيد. 

تست هروئين وسيله‌اي براي مچ‌گيري؟

توجه كنيد كه تست اعتياد براي مچ‌گيري نيست. استفاده از تست به عنوان وسيله‌اي براي مچ گيري مي‌تواند اثرات مخربي به همراه داشته باشد و موجب لجبازي و مصرف دوباره مواد توسط فرد بهبود يافته شود. خانواده‌ها اغلب فكر مي‌كنند با اثبات اعتياد مي‌توانند بيمار را مجبور به ترك مواد كنند؛ در حالي كه شناسايي و از بين بردن علل گرايش به اعتياد مهم ترين كاري است كه شما مي‌توانيد انجام دهيد. براي اطلاع بيشتر در زمينه علل گرايش به اعتياد كليك كنيد.

اعتياد امروزه به عنوان بيماري در نظر گرفته مي‌شود و معمولا ناشي از مشكلات درون رواني يا بين فردي است. به طور كل افرادي كه از نظر سلامت روان و حمايت اجتماعي وضعيت خوبي ندارند بيشتر به مصرف مواد گرايش پيدا مي‌كنند؛ در نتيجه اولين قدم اين است كه شما به يك روان شناس متخصص در حوزه اعتياد مراجعه كنيد و بتوانيد براي بهبود سلامت روان فرد كاري انجام دهيد.

انواع تست اعتياد به هروئين

تست هروئين از راه آزمايش نمونه خون، بزاق، ادرار و مو قابل اجراست. استفاده از نمونه خون و بزاق به خاطر آن كه تنها تا چند ساعت پس از مصرف مي‌تواند وجود مواد را نشان دهد، معمولا استفاده نمي‌شود.

معمول‌ترين روش تست هروئين استفاده از نمونه ادرار است كه حدود 3 تا 4 روز پس از مصرف، مي‌تواند وجود مواد را نشان دهد. نمونه ادرار معمولا به وسيلۀ تست نواري و تست كروماتوگرافي سنجش مي‌شود. تست نواري به صورت كاست پلاستيكي در مطب يا حتي خانه در زمان كوتاه قابل انجام است.

تست كروماتوگرافي (TLC) لايه نازكي است كه به تجزيه مواد داخل ادرار حتي در كمترين مقادير مي‌پردازد و دقت بالاتري دارد. دقيق‌ترين روش استفاده از نمونه مو است كه تا حدود 6 ماه پس از مصرف، مقدار دقيق مصرف، زمان مصرف و نوع مواد را تشخيص مي‌دهد. اما به دليل گران بودن و نبودن امكانات، اجراي آن در همه شهرستان‌ها ميسر نيست. نمونه مو از هر جاي بدن مي تواند گرفته شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تست اعتياد كليك كنيد. 

آيا امكان مثبت شدن جواب تست بدون مصرف وجود دارد؟

بله! مصرف آنتي‌بيوتيك‌هايي خاص مثل آموكسي‌سيلين و مصرف مسكن‌هاي حاوي كدئين مي‌تواند در جواب تست اعتياد به مورفين تداخل ايجاد كند. همچنين داروهايي مانند ديكلوفناك و دتاي‌نوولاك نيز مي‌توانند منجر به مثبت شدن جواب آزمايش مورفين شود. به همين دليل معمولا قبل از آزمايش از فرد درباره داروهاي مصرف شده سوال مي‌شود. پس از مثبت شدن جواب تست، آزمايش‌هاي تكميلي و تفكيكي را مثل آزمايش TLC مي‌توان انجام داد كه بين كدئين و ديگر مواد شبيه به مورفين تفكيك قائل مي‌شود.

راه‌هاي منفي شدن جواب تست هروئين

بسياري از افرادي كه مصرف هروئين يا ديگر مواد مخدر دارند، نگران جواب تست اعتيادشان هستند و راه‌هايي را براي دستكاري در نتيجه تست انجام مي‌دهند. اكثر اين ترفندها با تست‌هاي تكميلي قابل تشخيص هستند كه در ادامه توضيح مي‌دهيم.

1. مصرف داروهاي جايگزين

داروهايي كه به عنوان داروي نگهدارنده در ترك مواد مخدر رواج دارند، به اين دليل كه در تست مورفين نشان داده نمي‌شوند معمولا پيش از آزمايش مورفين مورد استفاده قرار مي‌گيرند. بوپرنورفين يا قرص B2 و متادون شايع‌ترين اين مواد هستند. اين داروها توسط كلينيك‌هاي درمان اعتياد كه با روش درمان نگهدارنده فعاليت مي‌كنند، جايگزين مواد مخدر مي‌شوند.

در اين ترفند فرد مصرف‌كننده مواد حدود يك هفته پيش از آزمايش، B2 يا متادون را جايگزين هروئين مي‌كند و با اين روش علاوه بر آن كه جواب تست مورفين منفي مي‌شود، علائم ترك و خماري نيز به وجود نمي‌آيد. اما بايد توجه داشت كه مصرف اين داروها بدون تجويز پزشك خود مي‌تواند اعتياد به ماده‌اي جديد را به همراه داشته باشد. توجه كنيد كه اين دو ماده خود داراي تست مخصوص هستند و اگر درخواست تست تكميلي مربوط به اين مواد را داشته باشيد، مي‌توانيد از مصرف آن‌ها اطلاع پيدا كنيد.

2. عوض كردن نمونه

ريختن ادرار فرد ديگر يا ادرار مصنوعي داخل ظرف نمونه يا عوض كردن نمونه با نمونه فرد ديگر ساده‌ترين روش اين كار است. اين روش معمولا به خاطر مراقبت مسئولان مركز نمونه گيري به وسيله آينه روبروي محل نمونه‌گيري و دوربين‌هاي مداربسته چندان قابل استفاده نيست.

3. رقيق كردن نمونه

رقيق كردن نمونه هم مانند روش بالا با وارد كردن آب يا موادي ديگر به نمونه انجام مي‌شود و علاوه بر آن كه به خاطر كنترل محل نمونه‌گيري قابل اجرا نيست با آزمايش دقيق‌تر مشخص مي‌شود.

4. تغيير PH نمونه

با ريختن موادي مانند بزاق، مني، اشك، آبليمو، ناخن، خون و يا چيزهاي ديگر به نمونه، PH آن تغيير مي‌كند و نمونه اعتبار خودش را از دست مي‌دهد. اما اين ترفند نيز با آزمايش دقيق‌تر قابل تشخيص است و راهي مناسب به نظر نمي‌رسد. در اجراي هر كدام از اين سه ترفند در صورتي كه نمونه ادرار مختل شده باشد و آزمايشگاه به نتيجه آزمايش مشكوك شود، تست تكميلي TLC اجرا مي‌شود كه بسيار دقيق‌تر است و ديگر راهي براي كتمان و تقلب باقي نمي‌ماند. خوردن قرص‌هاي ضدبارداري نيز همين اثر را بر روي نمونه مي‌گذارد.

5. صبر كردن تا سم‌زدايي طبيعي بدن

همانطور كه گفته شد هروئين پس از چند ساعت از سيستم بزاق و خون خارج مي‌شود و به صورت طبيعي پس از حدود سه تا چهار روز از سيستم ادرار نيز دفع خواهد شد. طولاني‌ترين قسمت دفعي سيستم بدن موها هستند كه تا حدود 3 ماه پس از مصرف، وجود هروئين و زمان مصرف آن را نشان مي‌دهند و نياز به سم‌زدايي طولاني‌تري دارند.

تست هروئين | مشكوك بودن به جواب تست

از آنجايي كه امكان دارد فرد مصرف كننده با ترفندهاي گفته شده درنتيجه آزمايش اختلال ايجاد كند، بسياري از خانواده‌ها پس از گرفتن تست اعتياد، نگرانيشان بر طرف نمي‌شود و باز هم به فرد مشكوك هستند. در اين شرايط حتما از مشاوره اعتياد براي ترك استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه ترك هروئين كليك كنيد.

روانشناس با انجام يك ارزيابي رواني دقيق، بررسي علائم اعتياد در فرد و برگزاري جلسات خانواده درماني مي‌تواند كمك بسياري به شما و عزيزتان بكند. در صورت وجود اعتياد، درمانگر شما را با آسان‌ترين روش‌هاي ترك هروئين آشنا مي‌كند و با انجام روش‌هايي نظير مصاحبه انگيزشي، انگيزه‌هاي لازم را در فرد براي ترك اعتياد ايجاد خواهد كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، مقاله ترك اعتياد را مطالعه نماييد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

استفاده از خدمات روانشناسي تاثير بسيار زيادي در فرايند ترك اعتياد دارند و همچنين به خانواده‌ها كمك مي‌كند تا بهترين برخورد را با فرد معتاد داشته باشند و او را براي ترك تشويق كنند. امروزه با توجه به مشكلات مالي و كمبود زمان، افراد امكان شركت در جلسات حضوري را ندارند و حتي بسياري از افراد در ملاقات‌هاي حضوري معذب شده و نمي‌توانند مشكل خود را به خوبي مطرح كنند. مركز مشاوره حامي هنر زندگي اين امكان را فراهم كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان اين مركز تماس گرفته و از با آنان مشورت كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تست هروئين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تست هروئين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست هروئين،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۴:۳۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی