مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

خماري چيست؟ چگونه مي‌توان درد ناشي از خماري و علائم ترك اعتياد به مواد مخدر، توهم‌زا و محرك را كاهش داد؟ زماني كه فرد معتاد تصميم به ترك به مواد اعتياد آور (مواد مخدر، مواد محرك و مواد توهم‌زا) مي‌گيرد و مصرف خود را قطع مي‌كند يا به هر دليلي ميزان مصرف خودش را در طول روز كاهش مي‌دهد، نشانه‌ها و علائم خماري در او ظاهر خواهد شد و برعكس آن در صورت مصرف بيشتر از دوز روزانه، حالت نشئگي را تجربه خواهد كرد. تحمل خماري سخت و دشوار بوده و عاملي براي بالا بردن دوز مي‌شود. در ادامه به شرح علائم خماري و راهكارهايي براي كاهش اين علائم مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انواع مواد اعتياد آور كليك كنيد.

منبع: خماري

 

خماري و علائم ترك 

خماري و علائم ترك، به حالات ناخوشايندي گفته مي‌شود كه در اثر كنار گذاشتن ماده مصرفي به وجود مي‌آيند. علائم خماري و ترك براي هر ماده مي‌تواند با ديگري متفاوت باشد. در برخي مواد نظير مخدرها علائم جسماني و در برخي مواد ديگر نظير مواد توهم‌زا، علائم رواني بيشتر ظهور مي‌يابد. در ادامه به علائم جسماني و رواني رايج در ترك به طور جداگانه‌اي اشاره خواهيم كرد:

1. علائم جسماني 

در اثر ترك مواد علائم جسماني مختلفي مي‌تواند رخ دهد. اين علائم از ماده‌اي به ماده ديگر متفاوت است كه برخي از آن‌ها به شرح زير هستند:

-لرزش
-تعريق
-آبريزش بيني
-دردهاي عضلاني و مفصلي
-حالت تهوع
-اسهال و استفراغ
-يبوست
-خارش و مشكلات پوستي
-كاهش قدرت بينايي به صورت موقت
-سوزش شديد پاها
-نفس تنگي
و ...

2. علائم رواني 

ترك اعتياد علاوه بر اينكه منجر به حالات ناخوشايند جسماني مي‌شود، علائم رواني متعددي نيز براي افراد ايجاد مي‌كند. البته همه اين علائم از طريق دريافت خدمات روان شناختي مناسب قابل كنترل هستند. از جمله علائم رواني مربوط به ترك مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

-احساس بي‌قراري شديد
-اضطراب از علائم خماري
-پرخاشگري
-خلق پايين و افسردگي
-احساس كسلي و كندي رواني
-عدم تمركز
و...

حالات خماري در ترك مواد مخدر (افيوني)

اعتياد به مواد مخدر نظير ترياك، هروئين، مورفين و... وابستگي جسماني و روانشناختي ايجاد مي‌كند؛ به همين خاطر زماني كه فرد مصرف خود را قطع مي‌كند يا كاهش مي‌دهد، نشانه‌ها و علائم ترك ظاهر مي‌شوند. ابتدا نشانه‌هاي ترك و خماري خفيف هستند اما به تدريج در طولاني مدت اين نشانه‌ها بيشتر و بيشتر مي‌شوند. در خفيف‌ترين حالت شخص معتاد به مواد مخدر، ميل وسوسه براي مصرف را همراه با احساس اضطراب دائماً تجربه خواهد كرد. براي كسب اطلاع بيشتر از مواد مخدر كليك كنيد.

علائم جسماني در ترك مواد مخدر بسيار شديد هستند. در ابتداي ترك علائمي نظير آبريزش بيني، تاري چشم و خميازه كشيدن ظاهر مي‌شود، در ادامه مردمك چشم بسيار بزرگ شده، اشتها از بين مي‌رود، لرزه مشهود شده و دوره‌هاي سرد و گرم شدن و درد در تمام بدن آغاز مي‌شود. در نهايت حالات ذكر شده تشديد مي‌شوند و علائمي چون افزايش دماي بدن، فشار خون، نبض و تنفس اضافه مي‌شوند. با استفاده از غذاهاي مفيد براي ترك اعتياد، فراهم نمودن شرايط رواني آرام در محيط خانه، مشغول شدن به كار و... مي‌توان درد ناشي از خماري را كاهش داد. براي كاهش درد خماري مي‌توانيد از يك فرد متخصص مشاوره ترك اعتياد بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه غذاهاي مفيد براي ترك اعتياد كليك كنيد.

حالات خماري ناشي از مواد محرك

اضطراب، بي‌قراري، رعشه، تعريق، تب، سردرد، عصبانيت و تحريك‌پذيري، كاهش يا افزايش اشتها، ميل شديد به مصرف، رؤياهاي غيرعادي ،كابوس، ناتواني عمومي، افسردگي، خستگي، تمايل به خواب بيشتر و يا بي‌خوابي و لرزش بدن از جمله علائمي هستند كه در پي ترك اعتياد به مواد محرك براي بسياري از افراد رخ مي‌دهند. لازم به ذكر است نشانه‌هايي كه پيش‌تر بيان شد مربوط به مجموع مواد محرك است و حالات خماري ماده محركي با ديگري مي‌تواند متفاوت باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

حالات خماري ناشي از مواد توهم‌زا

تا به حال گزارشي مبني بر وابستگي جسماني به مواد توهم زا ارائه نشده به جز ماده‌ي PCP. افرادي كه از توهم‌زاها استفاده مي‌كنند ممكن است به حالات رواني ناشي از آن وابسته شوند. اين مسئله باعث مي‌شود ميل شديد به مصرف مجدد در آن‌ها به وجود بيايد. علامت ترك رايجي كه با كنار گذاشتن مواد توهم‌زا اتفاق مي‌افتد، حالت رواني است كه به آن فلش بك گفته مي‌شود. در فلش بك عوارض رواني ناشي از مصرف توهم‌زا نظير توهم‌هاي بينايي، شنوايي و هذيان‌ها به طور ناگهاني و حتي ماه‌ها پس از ترك ماده براي فرد اتفاق مي‌افتند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مواد توهم زا كليك كنيد.

در بسياري از مواقع اين فلش بك‌ها به صورت دگرگوني‌هاي بينايي، هاله‌هايي از نور و تاريكي، ريزبيني، درشت بيني، توهم‌هاي شنيداري، جرقه‌هاي رنگي و درك اشتباه از اشياي پيرامون ظاهر مي‌شوند. اين دوره‌ها چند ثانيه تا چند دقيقه طول مي‌كشد، اما احتمال دارد گاهي به صورت طولاني‌تري تداوم يابد. PCP تنها ماده توهم‌زايي است كه به دليل عملكرد متفاوت آن بر مغز احتمال وابستگي جسماني در آن وجود دارد. علائم ترك آن به صورت بي‌حالي، كمبود انرژي، افسردگي و ميل شديد به مصرف اتفاق مي‌افتد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلال افسردگي كليك كنيد.

كاهش درد خماري و علائم ترك اعتياد

خوشبختانه امروزه روش‌هايي براي كاهش درد خماري براي افراد در حال ترك اعتياد به مواد مخدر وجود دارد. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به روش‌هاي دارو درماني، تغيير تغذيه در زمان ترك، شرايط و محيط خانه و نحوه رفتار اعضاي خانواده با فرد اشاره داشت. داروهايي نيز براي كاهش درد خماري وجود دارد. توصيه مي‌كنيم كه حتماً براي كاهش درد خماري و علائم ترك در زمان درمان از يك فرد متخصص در زمينه ترك اعتياد مشاوره بگيريد.  براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد به مواد مخدر و ترك اعتياد در خانه كليك كنيد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

بسياري از افراد به دليل ترس از خماري ناشي از ترك از آن فرار مي‌كنند و با وجود تمايل به ترك كردن مواد مخدر، گامي در اين راه بر نمي‌دارند. اين در حاليست كه با كمك يك فرد متخصص مي‌توانيد علائم خماري ناشي از ترك را تا حد زيادي كاهش دهيد و به زندگي سالم خود بازگرديد. براي اين كار لزومي به مراجعه به مراكز ترك اعتياد نيست و مي‌توانيد با خدمات مشاوره تلفني، فرايند ترك را شروع كنيد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

براي كاهش درد خماري و علائم ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خماري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خماري،
موضوع:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۰۵:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی