مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوره ي نوجواني و بلوغ براي برخي افراد مي تواند به سادگي و بدون دردسر پشت سر گذاشته شود. اما برخي از نوجوانان در اين دوره با شرايطي روبرو خواهند شد كه مانند يك بمب در زندگي آن ها به صدا در مي آيد. در اين مطلب قصد داريم كه بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان را به شما معرفي كنيم. براي يافتن بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان مي توانيد به سايت هنر زندگي مراجعه كرده و با دريافت مشاوره هاي لازم، بهترين روانشناس را براي نوجوانان خود انتخاب كنيد.

مطالبي كه در اين مقاله بررسي مي شوند، به شرح زير است:
به چه فردي نوجوان گفته مي شود؟
چگونه تشخيص دهيم كه يك نوجوان به مشاوره و روانشناسي نياز دارد؟
چه ويژگي هايي به معناي غير طبيعي بودن نوجوان مي باشد؟
روانشناسي نوجوان چيست؟
يك روانشناس نوجوان چه اهدافي را دنبال مي كند؟
چگونه بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان را پيدا كنيم؟
بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان?

 

به چه فردي نوجوان گفته مي شود؟

نوجواني به يكي از مراحل زندگي افراد گفته مي شود كه بعد از كودكي و قبل از جواني قرار مي گيرد و به عنوان پلي بين اين دو به شمار مي رود. در مرحله ي نوجواني، رشد جسمي و روحي زيادي در افراد اتفاق مي افتد كه تأثير شگرفي در سرنوشت زندگي افراد مي گذارد. دوره ي نوجواني معمولا از سن 10 سالگي شروع شده و در حدود سن 20 سالگي به پايان مي رسد. دوره ي نوجواني معمولا به سه دوره ي اوايل نوجواني (از 10 تا 13 سالگي)، اواسط نوجواني ( 14 تا 17 سالگي) و اواخر نوجواني ( 18 تا 20 سالگي) تقسيم مي شود كه هر كدام از اين دوره ها داراي ويژگي هاي خاص خود مي باشد.

در دوره ي نوجواناني، نوجوان احساس استقلال زيادي كرده و مي خواهد به تصميمات خود تكيه كند. در اين دوره، والدين بايد به فرزندان خود توجه خاصي داشته باشند و با دقت بيشتري با آن ها رفتار كنند. برخي از فرزندان، دوره ي نوجواني را به راحتي و بدون دردسر مي گذرانند. اما اين دوره براي برخي ديگر از افراد ممكن است كه پر از دشواري ها و برخي از تعارضات باشد.

چگونه تشخيص دهيم كه يك نوجوان به مشاوره و روانشناسي نياز دارد؟

در اين زمينه بايد گفت كه نوجوانان در اين سن داراي حالت هايي مي باشند كه ممكن است، والدين اين حالات را غير طبيعي تشخيص داده و به اين فكر كنند كه فرزند آن ها داراي حالات غير طبيعي مي باشد. اما بايد توجه داشت كه نوجوانان ممكن است كه در اين سن، رفتارهايي را از خود نشان دهند كه در عين غير عادي بودن، براي اين سن طبيعي باشند.

دوره ي نوجواني معمولا داراي يك بخش آگاهي و نا آگاهي مي باشد كه كودكان با رسيدن به سن نوجواني در مورد بسياري از مسائل كنجكاو مي شوند و مي خواهند كه پاسخي براي سوالات ايجاد شده در ذهن خود پيدا كنند. در اين دوره ممكن است كه نوجوانان به دليل فكرهايي كه دنبال آن ها مي روند، دچار نا آرامي هاي دروني شوند كه بر اساس نظر روانشناسان در اين زمينه، اين نا آرامي ها طبيعي بوده و براي اين دوره ضروري مي باشد.

معمولا والدين در اين دوره با مشاهده ي برخي از رفتارها در فرزندان خود دچار نگراني هاي زيادي مي شوند. اما بايد توجه داشت كه برخي از رفتارها و حالات براي اين دوره طبيعي بوده و به معناي وجود يك مشكل در نوجوانان نمي باشد. در ادامه ي مطلب، به برخي از اين حالات طبيعي اشاره مي كنيم كه البته بايد توجه داشت كه هر كدام از آن ها نيز حد و مرزي دارند.
• نوجوانان در اين دوره ممكن است كه از لحاظ روحي و رواني دچار حالتي از بي ثباتي شده و در حالت خاصي باقي نمانند. به طور مثال، اين افراد ممكن است كه در لحظه اي شاد و در لحظه اي ديگر غمگين باشند.
• نوجوانان ممكن است كه در برخي از مواقع دچار احساس غم و اندوه بيش از اندازه شوند و به دليل همين احساس غم و اندوه، در خود فرو روند.
• برخي از نوجوانان ممكن است كه به فعاليت هايي كه قبلا بسيار به آن ها علاقه داشته اند، بي علاقه شده و از انجام آن ها خودداري كنند.
• وجود برخي از اضطراب هاي اجتماعي در اين دوره تا حدودي طبيعي مي باشد.
• معمولا بيشتر نوجوانان با مشكل خستگي و بي خوابي روبرو هستند.
• نكته ي قابل توجه اين است كه حتي برخي از نوجوانان ممكن است كه به فكر خودكشي و يا قتل به صورت غير مستقيم باشند كه در صورتي كه والدين احساس كنند كه مسئله جدي است، بهتر است تا همراه با فرزند خود به روانشناس نوجوان مراجعه كنند.
• لازم به ذكر است كه براي يافتن بهترين روانشناس نوجوان مي توانيد به سايت هنر زندگي مراجعه نماييد.

چه ويژگي هايي به معناي غير طبيعي بودن نوجوان مي باشد؟

همان طور كه اشاره كرديم، در دوره ي نوجواني ممكن است كه فرد، رفتارهايي را از خود نشان دهد كه براي آن دوران طبيعي تلقي مي شوند. اما بايد توجه داشت كه در اين دوره ممكن است كه فرزندان دچار برخي از مشكلات رواني نيز شوند كه براي حل اين مشكلات، خانواده حتما به يك روانشناس نوجوان نياز خواهد داشت. در ادامه ي مطلب قصد داريم كه برخي از رفتارهايي را به شما معرفي كنيم كه در صورت مشاهده ي آن ها در نوجوانان خود ،بهتر است كه به روانشناس نوجوان مراجعه كنيد.

• برخي از نوجوانان به دليل افكار و شرايط روحي كه در اين دوره ممكن است در آن قرار گيرند، رفتارهايي خشونت آميز را از خود نشان دهند. به طور مثال، برخي از نوجوانان ممكن است در مواقع حساس رواني، دست به آسيب رساندن به خود يا ساير افراد زده و پاسخ هايي پرخاشگرانه را نسبت به برخي از مسائل نشان دهند.

به طور نمونه، ممكن است كه برخي از نوجوانان در هنگام فشارهاي رواني، سر خود را به ديوار بكوبند و يا موهاي خود را بكنند. والدين با مشاهده ي اين چنين رفتارهايي، بهتر است كه به روانشناس نوجوان مراجعه كرده و راهنمايي لازم را از او دريافت كرده و در صورت لزوم با فرزند خود به او مراجعه كنند.

• نوجوانان در اين دوره ممكن است به سمت استفاده از مواد مخدر و يا مشروبات الكلي و سيگار تمايل پيدا كنند. اما در برخي از نوجوانان به دليل شرايط خاص روحي و رواني، اين رفتار بيش از حد انجام شده و ممكن است كه به شدت در اين مسير حركت كرده و دچار اعتياد شوند. در صورت مشاهده ي اين رفتارها از نوجوان خود، بهتر است كه سريعا با يك روانشناس نوجوان تماس بگيريد.

• تا اينجا، به برخي از رفتارها اشاره كرديم كه وجود آن ها در نوجوانان عادي مي باشد. اما بايد توجه داشت كه اين رفتارها نيز حدود و اندازه اي دارند و در صورتي كه اين رفتارها از حالت طبيعي خود خارج شوند، نيازمند پيگيري و درمان مي باشند. به طور مثال، اشاره كرديم كه برخي از نوجوانان در اين دوره دچار اضطراب اجتماعي مي شوند كه طبيعي مي باشد. اما بايد توجه داشت كه در صورتي كه اين اضطراب باعث شود كه فرد از اجتماع فاصله گرفته و دچار انزواي اجتماعي شود، بايد به آن رسيدگي كرد.

• بسياري از والدين ممكن است كه با شنيدن نظر نوجوانان خود در مورد خودكشي و قتل، واكنشي از خود نشان ندهند و آن افكار را ناديده بگيرند. اما بايد توجه داشت كه در هنگام شنيدن اين نظرات، بايد وضعيت را تشخيص داد و نسبت به راهنمايي درست فرزند خود عمل كرد. در صورتي كه والدين نمي دانند بايد به چه صورت فرزند خود را راهنمايي كنند و توانايي كنترل وضعيت را ندارند، بهتر است كه به يك روانشناس نوجوان مراجعه كنند.

همان طور كه اشاره كرديم، دوره ي نوجواني يك دوره ي بسيار حساس و سرنوشت ساز براي تمامي افراد مي باشد كه لازم است، والدين نسبت به اين مسئله آگاه بوده و با دقت و آگاهي در اين دوره واكنش نشان دهند. يك روانشناس نوجوان در اين دوره مي تواند به خانواده ها كمك زيادي بكند و با مشاوره هاي دقيق و اصولي خود از سردرگمي نوجوان بكاهد.

اما بايد توجه داشت كه پيدا كردن و انتخاب يك روانشناس نوجوان، كار راحتي نمي باشد. سايت هنر زندگي بهترين سايت براي پيدا كردن روانشناسان در حيطه هاي مختلف از جمله نوجوانان مي باشد. در صورتي كه به دنبال بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان مي گرديد، سايت هنر زندگي بهترين محل براي انتخاب يك روانشناس حرفه اي مي باشد.

روانشناسي نوجوان چيست؟

روانشناسي نوجوانان شاخه اي از روانشناسي باليني مي باشد كه معمولا به كودكان و نوجوانان در سنين 10 تا 20 سالگي ارائه مي شود. روانشناس نوجوان با دانش بالايي كه در مورد مراحل رشدي انسان دارد و همچنين مطالعاتي كه در مورد شرايط خاص دوران نوجواني انجام داده است، به او كمك مي كند تا راحت تر بتواند با نوجوانان ارتباط برقرار كرده و به حرف هاي آن ها گوش كند.

روانشناس نوجوان بايد به خوبي از اوضاع و شرايط فرهنگي و اجتماعي جامعه اي كه در آن زندگي مي كند، آگاهي داشته باشد و همچنين به تأثيرات خانواده و اجتماع در مسير زندگي و رفتارهاي نوجوانان توجه خاصي داشته باشد. روانشناسان در حيطه ي نوجوان بر مشكلاتي كه در دوره هاي مختلف رشدي از جمله بلوغ و ... ممكن است براي افراد پيش بيايد، تسلط دارند و دانش كافي در باره ي بهترين روش ها براي حل اين مشكلات را دارند.

بيشتر روانشناسان جوان در حيطه هاي مختلفي از جمله مشكلات عاطفي، تعارضات اجتماعي، آسيب هاي زيست شناختي و بيولوژيكي، نقض هاي شناختي و همچنين انواع استرس هاي رايج در اين زمينه كار كرده و علاوه بر تشخيص دقيق اين مشكلات، براي درمان آن ها تلاش مي كنند.

بايد توجه داشت كه معمولا روانشناسان نوجوانان با آن دسته از افراد كه به دليل اختلالات رواني دچار پرخاشگري، اختلالات عصبي و شخصيتي مي شوند نيز سر و كار دارند. برخي از روانشناسان كه در حيطه ي نوجوانان فعاليت مي كنند، براي خود حوزه ي خاصي را تعيين كرده و بيشتر در اين حوزه كار مي كنند. به طور مثال، برخي از روانشناسان به صورت ويژه در حيطه ي نوجواناني كار مي كنند كه مورد آزار و خشونت هاي خانوادگي قرار گرفته اند.

يك روانشناس نوجوان چه اهدافي را دنبال مي كند؟

روانشناس نوجوان با دانشي كه از علم روانشناسي دارد، به نوجوانان كمك مي كند كه در اين دوره، تعارضات و مشكلات رواني خود را حل كنند و به خوبي از پس اين مرحله ي حساس از زندگي خود بر بيايند. علاوه بر خود نوجوان، روانشناس با والدين نوجوانان نيز جلسات مشاوره اي را برگزار مي كند كه در آن ها والدين را با طريقه ي صحيح برخورد با نوجوانان خود آشنا مي كند و به آن ها كمك مي كند كه مشكلات بين والدين و فرزندان به حداقل ممكن برسد.

روانشناسان نوجوان مي كوشند كه با دادن آگاهي هاي لازم در باره ي مسائل مربوط به رشد انسان و گذر از دوره هاي مختلف رشدي، والدين را به گونه اي راهنمايي كنند كه با نوجوانان خود زندگي خوب و مسالمت آميزي را داشته باشند. البته بايد گفت كه وظيفه ي اصلي روانشناسان كودك، تلاش براي بهبود و درمان مشكلات روحي رواني و ... نوجوانان مي باشد.
همان طور كه اشاره كرديم، در دوره ي نوجواني ممكن است كه نوجوانان با اختلالات رواني، عاطفي، اجتماعي و ... گسترده اي روبرو شوند كه روانشناس نوجوان با استفاده از مداخلات درماني و مشاوره، به درمان و بهبودي اين اختلالات در نوجوانان كمك كنند.

به دليل ايجاد اختلالات و تعارضاتي كه ممكن است در اين دوره براي افراد پيش بيايد، ممكن است كه نوجوانان به سمت بزهكاري هاي اجتماعي كشيده شوند. بر اساس آمار، بسياري از افراد خلافكار و بزهكار اجتماعي، اولين گرايشات خود به اين رفتارها را از سنين نوجواني از خود نشان داده اند. به اين ترتيب، روانشناس نوجوان يك وظيفه ي حساس نسبت به جامعه و افراد دارند كه با تشخيص و درمان اين افراد در دوران نوجواني، مي توانند از ايجاد بسياري از بزهكاري هاي اجتماعي جلوگيري كرده و مانع از گرايش افراد به اين مسائل شوند.

چگونه بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان را پيدا كنيم؟

والديني كه به وجود برخي از رفتا ها و احوالات غير طبيعي در فرزندان خود پي برده اند، بهتر است كه براي درمان نوجوان خود به يك روانشناس نوجوان مراجعه كنند. اما انتخاب يك روانشناس مناسب و با تجربه، كار ساده اي نمي باشد. به همين دليل، سايت هنر زندگي با انتخاب و معرفي بهترين روانشناسان در حيطه ي نوجوانان، به والدين كمك مي كند كه بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان را پيدا كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بهترين روانشناس نوجوان در اصفهان

?

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۲:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی