مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تبديل رابطه دوستي به ازدواج

با بيان چند راهكار مناسب مي توانيم در تبديل دوستي به ازدواج موفق باشيم و عشق دو طرفه را به يك عشق پايدار و پاينده تبديل نماييم.

به خودتان اهميت زيادي دهيد


جذابيت و زيبايي در هر رابطه اي بيش از هر چيزي امري ضروري و مهم است. همچنين بايستي وفاداري به داشتن رابطه نيز اولويت نخست شما باشد. شما با جذابيت خود بايستي تلاش كنيد كه يك رابطه مستحكم تري را خلق نماييد. خوب غذا خوردن، ملاقات با دوستان و خانواده، ورزش كردن و يا اموري كه بيشتر به آن علاقه مند هستيد را انجام دهيد تا از اين طريق از زندگي خود نهايت لذت را ببريد. به خودتان بيشتر اهميت دهيد و در كنار رابطه تان، به رشد عاطفي و همچنين ذهني خود بسيار ارج دهيد.

از جر و بحث كردن بپرهيزيد
بدون شك شما روزهايي را با هم سپري كرده ايد كه به جر و بحث هاي زيادي ختم شده است و به اين ترتيب اتفاق هاي ناراحت كننده و ناخوشايندي را با هم تجربه كرده ايد. معشوق شما يك شريك همدل مي خواهد كه در اين مواقع با شما همراه باشد.

پس سعي كنيد كه آرام باشيد. اگر شما سعي كنيد كه احساسات خود را در نهايت آرامش بيان كنيد، امكان و محيط كافي را جهت حفظ يك رابطه اثر بخش فراهم خواهيد كرد. در برابر خطاهاي خود عذرخواهي كنيد تا طرف مقابل نيز ياد بگيرد كه در برابر شما به همين روش عمل كند. اين امر سبب مي گردد كه رابطه شما مستحكم تر و پايبند تر گردد.

اعتماد
اگر باور داريد كه او عاشق شماست، بايد به طرف مقابل خود اعتماد داشته باشيد. اگر مايليد كه در تبديل دوستي به ازدواج موفق تر باشيد و آينده خود را با او بسازيد، بايستي اعتماد خود را به او نشان دهيد. به تمامي قول هايتان پايبند و به پيمان هاي ميان خود نيز وفادار باشيد تا معشوق شما نيز به همين صورت عمل كند. در غير اين صورت او شريك مناسبي براي زندگي شما نخواهد بود.

خودتان باشيد


شريك زندگي شما هر صبح، شما را با همان چيزي كه هستيد خواهد ديد، پس سعي كنيد كه خودتان باشيد. عشق و شادي و همچنين اعتماد خودتان را نشان دهيد و از اين كه با او هستيد، احساس خوشبختي كنيد.

قدرداني و تشكر


اگر معشوق شما به هر مناسبتي سعي مي كند تا هديه هاي مورد علاقه شما را تهيه كند، پس قدردان زحمات او باشيد. اگر با شما همراه است و تاييدتان مي كند، با او هم قدم باشيد. بايستي به او نشان دهيد كه در برابر تمامي كارهاي كوچكي كه به منظور جلب رضايت شما انجام مي دهد، قدردان زحمات او باشيد. اين امر به مرور سبب مي شود كه او نيز ياد بگيرد تا در مقابل شما همين شيوه را انجام دهد.

آرامش در زمان عصبانيت


عشق شما با شما روزهاي سختي را سپري مي كند و در اين مسير، به همراهي نياز دارد كه جلوي رفتارهاي غير معمول شما را بگيرد. در مجموع، آقايان از زناني كه هميشه مضطرب و عصبي هستند، فرار مي كنند. به اين ترتيب براي تبديل دوستي به ازدواج، سعي كنيد كه در تمامي سختي ها، زيركانه با آرامش و عشق، همراه او باشيد. معشوقه شما نيروي مثبت شما را متوجه مي شود و از شما مي خواهد كه هميشه در كنار او باشيد تا از او يك فرد كاملتري را بسازيد.

ثابت كردن وفاداري


يكي ديگر از راهكارهايي كه در تبديل دوستي به ازدواج مي تواند مثمر ثمر باشد، ثابت كردن وفاداري است. وفاداري و تعهد بايستي دو طرفه باشد. براي ارتباطتان رجحان قائل شويد. اين بدان معني نيست كه تمامي زندگي خود را وقف اين ارتباط كنيد. اما بهتر است كه وفاداري خود را به او ثابت كنيد. روانشناسان معتقدند كه وفاداري، مستلزم زندگي مشترك است. به همين منظور، اثبات وفاداري از اصلي ترين شيوه ها در تبديل دوستي به ازدواج است كه بايستي به طرف مقابل خود نشان دهيد. اين تحولات سبب مي گردد كه رابطه دوستي شما به يك رابطه جاودانه و پايداري تبديل شود.

رابطه داشتن با دوستان متاهل
رمز اين كه معشوقتان در كنار دوستي با شما حس آرامش داشته باشد و به ازدواج بيانديشد، اين است كه شما او را به معاشرت با خانواده و همچنين دوستاني كه متاهل هستند، تشويق نماييد. زيرا اين امر او را به انگيزش ازدواج بيشتر سوق مي دهد. البته در اين بين بايد متذكر شويم، آقاياني كه والدين آن ها از هم جدا شده اند، در ازدواج خود محتاط تر عمل مي كنند. كارشناسان توصيه مي كنند كه به منظور تبديل دوستي به ازدواج، سعي كنيد كه با زوج هاي خوشبخت زمان بيشتري را سپري كنيد. زيرا آن ها مي توانند الگوي مناسبي براي هر دوي شما باشند.

متقاعد و قانع باشيد


هزينه هاي هنگفت ازدواج و همچنين زندگي بيشتر، آقايان را از داشتن زندگي مشترك باز مي دارد. در اين راستا بايستي به او نشان دهيد كه شما زني قانع و متقاعدي براي زندگي مشترك هستيد. بايد به او نشان دهيد كه با هداياي كوچك و همچنين يك حلقه نامزدي مناسب، شما خوشحال تر مي شويد.

زمان بيشتري را با دوستان خود بگذرانيد
بهتر است پيش از يك رابطه دوستي، زندگي اجتماعي فعالي را سپري كنيد و با دوستان زيادي در ارتباط باشيد. وقت گذاشتن با دوستان، يكي از مهمترين اموري است كه در تبديل دوستي به ازدواج به شما كمك شاياني مي نمايد. در اين رابطه، عشق شما متوجه مي شود كه شما زندگي اجتماعي خوبي داريد و شما را در موقعيت هاي متفاوتي با آن ها مي بيند. بايد متذكر شد كه ابراز علاقه به فرد و همچنين فرصت ارتباط عاشقانه از سويي و مثمر ثمر بودن نتيجه اين رابطه و ازدواج از سوي ديگر، از اهميت به سزايي برخوردار است.

تمامي راهكارهاي بيان شده، از تبديل رابطه دوستي به ازدواج است كه در اين راستا به شما كمك زيادي مي نمايد. همچنين بايد گفت، به دليل اين كه در حال حاضر اغلب ارتباطات از طريق فضاي مجازي صورت مي گيرد، بهتر است با درست پيام دادن، يك رابطه صميمي تري را ايجاد نماييم تا بتوانيم با احترام كامل، رابطه بهتري را برقرار نماييم.

رابطه دوستي بعد از ازدواج

رابطه دوستي با جنس مخالف بعد از ازدواج بايستي به طور كامل پايان يابد. زيرا همان طور كه در تبديل دوستي به ازدواج اشاره كرديم، يكي از امور مهم در اين ارتباط، وفاداري و متعهد بودن طرفين است. شما مي توانيد با دوستان و يا همكاران جنس مخالف خود در ارتباط باشيد، اما مسئله مهم اين است كه نسبت به اين موضوع مديريت صحيح داشته باشيد و تمامي خطوط قرمز در اين رابطه را رعايت نماييد. زيرا پايبند نبودن به اين موضوعات، سبب مي شود كه ازدواج شما از هم گسسته شود.

ممكن است در رابطه دوستي شما تصميمات هيجاني گرفته شود كه منجر به رفتار ناپسند گردد و در نتيجه، رابطه متعهدانه شما در ازدواج را سست و بي پايه مي كند. اگر قبل از ازدواج، شما با دوستان و يا همكاران جنس مخالف خود در ارتباط بوده ايد، بهتر است كه بعد از ازدواج، آن ها را به همسر خود معرفي نموده و همچنين دوستي هاي گروهي داشته باشيد تا از اين طريق، همسر شما نيز به جمع دوستانه شما اضافه شوند.

لازم است بعد از ازدواج ارتباط خود را با اين افراد قطع نماييد:

ارتباط با جنس مخالف كه نسبت به شما توجه و علاقه خاصي دارد.
دوستي كه مخالفت شديدي با ازدواج شما داشته است.
فردي كه همسر شما را همچون يك دوست در دوستي هاي گروهي قبول ندارد.
دوستي كه پيش از ازدواج با او رابطه عاشقانه و يا احساسي را تجربه كرده ايد.
ارتباط با دوستي كه قسمتي از خلاء هاي عاطفي شما را تكميل مي كند.
فردي كه با ملاقات هاي حضوري و يا در فضاي مجازي به صورت خصوصي زمان هايي را با هم سپري كرده ايد.

در مجموع، شما با اين افراد جنس مخالف خود بعد از ازدواج بايستي ارتباطتان را قطع نماييد. همچنين شما با افرادي كه با شما شوخي هاي خارج از عرف و همچنين فيزيكي مي كنند نيز بايستي بعد از ازدواج به هيچ عنوان ارتباط نداشته باشيد.

به طور كلي؛ همان طور كه رفتارهاي خشك و همچنين محدود كننده به زندگي اجتماعي شما صدمات جدي را وارد مي كند، رفتارهاي عاطفي و احساسي نيز با جنس مخالف به زندگي زناشويي شما صدمات جدي را متحمل مي سازد. به همين منظور است كه توصيه مي شود، مراقب رابطه دوستي بعد از ازدواج خود باشيد. زيرا شما در تبديل دوستي به ازدواج، موانع زيادي را پشت سر گذاشته ايد.

رابطه دوستي قبل از ازدواج

دوستي قبل از ازدواج مي تواند پيامدهاي مثبتي را به همراه داشته باشد كه ما براي شما چند مورد از آن ها را اشاره مي نماييم:
- آشنايي بيشتر با اخلاقيات جنس مخالف
به علت اختلافات طبيعي و ذاتي كه در جنسيت هاي متفاوتي وجود دارد و مرتبط با آفرينش آن هاست، اين ارتباط پيش از ازدواج مي تواند در اين راستا كمك زيادي به شناسايي اختلافات جنس مخالف مي كند. شما در اين ارتباط مي توانيد درك متقابل، سازگاري، سازش، توان برخورد درست و همچنين اطلاعات زيادي را كسب نماييد.

خودشناسي بيشتر در ارتباط با فرد مخالف

افراد در زمان هاي متعدد، متفاوت تر ايفاي نقش مي كنند و به نوعي خودِ متغيري دارند كه در ارتباط با جنس مخالف آشكار است. چه مرد و چه زن، با داشتن رابطه سالم قبل از ازدواج مي توانند به نيازها و خواسته هاي جنس مخالف خود، اطلاعات بيشتري را كسب نمايند. شما در اين موقعيت مي توانيد شناخت بيشتري را از ملاك هاي خود در زندگي و همچنين زمان هاي غير قابل تحمل دريافت نماييد و بايدهاي ارتباط را نيز براي جنس مخالف خود تعيين نماييد. اين موضوع بروز طلاق و جدايي بعد از ازدواج را تا حد زيادي كاهش مي دهد.

دوستي پيش از ازدواج به شما كمك مي كند كه شناخت كافي را از جنس مخالف خود كسب نماييد و در صورت هماهنگ بودن تمامي شرايط، با او ازدواج كنيد و يا در صورت نداشتن تفاهم و يا اختلاف نظرهاي زياد، مي توانيد به ادامه رابطه دوستي خود خاتمه دهيد. درك اين موضوع به هر دو طرف كمك مي كند كه طرف مورد نظر خود را براي داشتن يك زندگي بهتر و مطلوبتر تعيين نماييد. انتخاب پيش از ازدواج بايد از طريق منطق و با چشمي باز و همچنين عاقلانه باشد.

افراد در ارتباط دوستي، مجال بيشتري به منظور شناخت از همديگر به دست مي آورند و همچنين مي توانند از استدلال بيشتري در تصميم گيري بهره مند شوند. همچنين در اين ارتباط، عوامل بيروني و همچنين عاطفي كمتري دخيل است كه منجر مي گردد تا فرد بتواند بهترين تصميم را در مورد ازدواج خود داشته باشد. روانشناسان توصيه مي كنند كه اگر دو طرف از تجربيات كمي در اين راستا برخوردار هستند، بايستي براي اين تصميم گيري مهم و اساسي در زندگي، از نظر والدين و يا مشاوره هاي قبل از ازدواج استفاده نمايند.

نتيجه گيري

ازدواج هاي امروزي با ازدواج هاي سنتي گذشته تفاوت هاي بسياري دارد. تبديل دوستي به ازدواج، راهكارهاي متعددي دارد كه شما را به يك ازدواج موفق تر نزديك مي نمايد. دوستي هاي پيش از ازدواج، مزيت هاي بسياري دارد كه سبب مي شود تا افراد از جنس مخالف خود شناخت كافي را كسب نمايند. البته بايد به اين موضوع توجه نماييد كه بعد از ازدواج، شما بايستي در ارتباط با دوستان جنس مخالف، يك رابطه محافظه كارانه اي داشته باشيد و به تمامي تعهدات خود نيز پايبند باشيد.

منبع: تبديل دوستي به ازدواج

براي دريافت مشاوره در زمينه تبديل دوستي به ازدواج  مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تبديل دوستي به ازدواج،
موضوع:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۷:۱۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی