مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اسپري تاخيري چيست و چه كاربردي دارد؟

اسپري تاخيري در مرداني كه دچار زودانزالي هستند طرفدار زيادي دارد. در واقع مردان با اسپري زدن بر آلت تناسلي خود مي توانند رابطه جنسي را براي چند دقيقه بيشتر حفظ كنند و انزال را تا حدي به تأخير بيندازند. اين اسپري‌ها از طريق مسدود كردن راه‌هاي انتقال پيام‌هاي عصبي به آلت، ميزان تحريك حسي در اين ناحيه را كاهش مي دهند و منجر به طولاني‌تر شدن رابطه جنسي مي شوند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه درمان زود انزالي كليك كنيد.

 

تفاوت ژل و اسپري تاخيري

ماده اصلي تشكيل دهنده ژل و اسپري تاخيري هر دو ليدوكائين است كه در جهت كاهش حساسيت آلت تناسلي استفاده مي شود. اما ميزان وجود اين ماده باعث تفاوت اسپري و ژل تاخيري مي شود. در اسپري 10 درصد ماده ليدوكائين وجود دارد و در نتيجه بي حسي زيادي را ايجاد مي كند. ليدوكائين زياد اسپري باعث مي شود كه از آن بتوان براي بي حسي ساير نقاط بدن و كاهش درد استفاده كرد؛ در نتيجه امكان دارد كه لذت جنسي را هم تحت تاثير قرار دهد. اما ژل تاخيري به دليل ميزان كمتر ليدوكائين ( 2 درصد) در لذت و ميل جنسي فرد تغييراتي به وجود نمي آورد.

تفاوت ديگر اسپري و ژل در ساختار آن هاست؛ اسپري بر پايه الكل است و به دليل ميزان زياد ليدوكائين بلافاصله پس از مصرف احساس سوزش به وجود مي آورد. به دليل بي حسي شديد ممكن است توان آلت تناسلي نيز كاهش پيدا كند. در نتيجه اسپري براي افراد مبتلا به اختلال نعوظ چندان مناسب نيست. افرادي كه هم نعوظ و هم زودانزالي دارند، بهتر است كه از ژل تاخيري استفاده نمايند.

چه افرادي از اسپري تاخيري استفاده مي كنند؟

بررسي ها نشان داده است افرادي كه از اسپري تاخيري استفاده مي كنند، سه گروه مي باشند. برخي افراد پس از دوره بلوغ با مشكل زود انزالي مواجه مي شوند و براي حل آن به اسپري هاي تاخيري روي مي آورند. برخي ديگر از افراد براي مدت طولاني با زودانزالي درگير هستند و در نهايت راه درمان را در استفاده از اسپري مي يابند. و دسته سوم آن هايي هستند كه هيچ مشكل در زمينه انزال ندارند و تنها به دنبال اين هستند كه رابطه جنسي طولاني تري داشته باشند و از اين طريق به لذت جنسي بيش تر دست يابند.

نحوه استفاده از اسپري تاخيري

_اسپري تاخيري بايد به حساس‌ترين نقطه آلت تناسلي اسپري شود. معمولاً اين ناحيه در بالاترين نقطه آلت تناسلي قرار دارد.
_ميزاني كه هر فرد به اسپري براي بي حس شدن آلت نياز دارد، ممكن است با ديگري متفاوت باشد. با اين حال اسپري كردن بيش از 4 بار به افراد توصيه نمي شود. چرا كه در اين صورت ممكن است نتيجه عكس داشته باشد و آلت تناسلي را كاملا بي حس كند. در اين صورت لذت جنسي به طور كل از بين خواهد رفت.
_ترجيحاً به جاي افزايش دادن دفعات استفاده خود از اين محصول، به خودتان زمان دهيد. معمولاً چيزي حدود 5 تا 15 دقيقه زمان لازم است تا بتوانيد اثرات مورد انتظار را مشاهده كنيد.
_قبل از انجام رابطه جنسي، آلت تناسلي خود را با آب يا دستمال، تميز كنيد تا اضافه اي از ماده اسپري بر روي پوست باقي نماند. البته بعضي از برند هاي اسپري تاخيري به طور كامل جذب پوست مي شوند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه درمان نعوظ در مردان كليك كنيد.

 

مزاياي استفاده از اسپري تاخيري

مزيت استفاده از اسپري‌هاي تاخيري تنها در كوتاه مدت است چرا كه آن‌ها تنها يك ابزار بيروني هستند و نمي تواند مشكلات فرد نظير انزال زودرس را به طور اساسي حل و فصل كنند. امروزه روش‌هاي درماني گوناگوني براي درمان زودانزالي استفاده مي شود؛ اين روش‌ها كه توسط روانشناسان متخصص در حيطه سكس تراپي ارائه مي شود، به فرد كمك مي كند تا بتواند ريشه‌هاي رواني مشكل خود را نيز دريابد و با انجام تمرين‌هاي به خصوص بدون نياز به استفاده از وسايلي نظير اسپري‌هاي تاخيري و انواع بي‌حس كننده‌ها، انزال به موقع را تجربه كند و كيفيت رابطه جنسي خود را بهبود ببخشد.

معايب استفاده از اسپري تاخيري

يكي از بزرگ ترين معايب اسپري‌هاي تاخيري اين است كه مكانيزم اثر آن‌ها از طريق بي‌حس كردن آلت تناسلي است. اين امر باعث مي شود كه مرد با وجود طولاني‌تر شدن رابطه، لذت جنسي كم تري دريافت كند. همچنين استفاده از اسپري تاخيري مي تواند براي زنان نيز مشكل‌ساز شود چرا كه ممكن است بدن زن به مواد موجود در اين اسپري‌ها حساسيت داشته باشد و در نتيجه هنگام دخول ناراحتي هايي نظير سوزش واژن اتفاق بيفتد.

اين مسائل در دراز مدت مي تواند كيفيت رابطه را تحت تأثير قرار داده و موجبات نارضايتي افراد را فراهم كند. در برخي موارد مشاهده شده كه زنان و مردان به دليل استفاده مكرر از اين اسپري ها ميل جنسي خود را از دست مي دهند و در طول رابطه نيز ديگر نمي توانند مانند سابق لذت ببرند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انواع اختلالات جنسي كليك كنيد.

 

تاثير اسپري تاخيري بر بارداري

ممكن است اين سوال براي زوجين پيش بيايد كه آيا اسپري تاخيري بر بارداري تاثير مي گذارد؟ تحقيقاتي كه در اين زمينه شده است، نشان مي دهد كه اسپري هاي تاخيري در دوره بارداري چندان بي خطر و امن محسوب نمي شوند. چرا كه مواد تشكيل دهنده اين اسپري ها مي توانند بر اسپرم ها تاثير گذاشته و كاركرد آن ها را مختل نمايند. به همين دليل توصيه مي شود كه اگر قصد بارداري و فرزند آوري داريد، از استفاده قرص هاي تاخيري بپرهيزيد. همچنين ممكن است اسپري تاخيري براي شما يا همسرتان واكنش هاي آلرژيك به همراه داشته باشد. به همين دليل به طور كل مصرف آن را تا آخر دوره بارداري همسرتان به تعويق بيندازيد.

تاثير اسپري تاخيري بر همسر

ممكن است برخي افراد نگران باشند كه اثرات اسپري تاخيري به همسرشان نيز منتقل شود. اما در صورتي كه محصول به درستي و طبق دستور العمل مصرف شود، اين امكان وجود ندارد و اسپري براي همسرتان بي خطر مي شود. دستور العمل هاي استفاده از اسپري تاخيري به شرح زير هستند:

1_از مصرف بيش از حد اسپري بپرهيزيد و تنها نقطه حساس آلت تناسلي را به اسپري آغشته نماييد.

2_قسمت هايي از آلت تناسلي كه بيش از حد به اسپري آغشته شده اند را با يك پارچه تميز پاك نماييد.

3_چند لحظه صبر كنيد تا اسپري كاملا جذب پوست شود و بيش ترين تاثير گذاري خود را داشته باشد. در اين صورت اسپري با بدن همسرتان نيز تماس پپيدا نمي كند.

4_وقتي اسپري را استفاده كرديد، دست هاي خود را تميز بشوييد.

مدت زمان اثر گذاري اسپري تاخيري 

بررسي هايي كه در اين زمينه انجام شده است، مدت زمان مشخصي را در اثر گذاري اسپري تاخيري نشان داده است. افرادي كه زود انزالي در طولاني مدت داشته اند و انزال آن ها زير يك دقيقه بوده است، پس از سه ماه استفاده از اسپري تاخيري زمان انزال شان به 4 دقيقه رسيده است. اين افراد علاوه بر افزايش مدت زمان انزال، لذت جنسي بيش تري را نيز به دست آورند. لذت جنسي هم براي خود فرد و هم براي شريك جنسي افزايش پيدا مي كند. هم چنين افرادي كه دقيقا طبق دستور العمل اسپري را استفاده كرده اند، در طولاني مدت نيز بهبودي داشته اند.

تاثير خدمات روانشناسي بر درمان زود انزالي

در بسياري از مواقع زودانزالي به دليل مشكلات روانشناختي اتفاق مي افتد. در اين شرايط با كمك گرفتن از روانشناس مي توانيد اين مسائل را شناسايي كرده و به درمان آن ها بپردازيد. با استفاده از راهكارهاي غير دارويي مي توانيد از معايب آن ها پيشگيري نماييد و درمان قطعي و صد درصدي را تجربه نماييد. هم چنين با كمك متخصصان مي توانيد از اسپري تاخيري و روش صحيح آن نيز اطلاعات بيش تر و دقيقي به دست آوريد.  متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد به صورت حضوري و تلفني در اين زمينه ياري تان كنند.

 


سؤالات متداول

- بهترين موقع براي استفاده از اسپري‌هاي تاخيري چه زماني است؟

معمولاً توصيه مي‌شود كه اسپري تاخيري حدوداً 5 دقيقه قبل از شروع رابطه جنسي استفاده شود.

- آيا اسپري تاخيري مي‌تواند عوارضي نظير بي‌حس شدن دائمي آلت تناسلي را به همراه داشته باشد؟

اين مسئله بسيار نادر است چراكه مواد موجود در اسپري‌هاي تاخيري به سرعت جذب مي‌شود. تحقيقات انجام شده در اين زمينه نشان مي‌دهد كه تنها 1 درصد مرداني كه از اسپري‌هاي تاخيري استفاده مي‌كردند چنين مشكلي را گزارش داده‌اند.

- آيا استفاده از اسپري تاخيري زماني كه رابطه دهاني صورت مي‌گيرد مجاز است؟

اگر مي‌خواهيد رابطه دهاني با شريك جنسي خود داشته باشيد حتماً بايد پس از استفاده از اسپري تاخيري آلت خود را بشوييد. رابطه دهاني بدون كاندوم در اين شرايط مي‌تواند منجر به بروز انواع حساسيت‌ها در طرف مقابل شود.

_اسپري تاخيري بهتر است يا ژل تاخيري؟

اسپري تاخيري به دليل داشتن بيش تر ماده موثره ليدوكائين براي افرادي بهتر است كه تنها به زود انزالي مبتلا هستند. اما افرادي كه علاوه بر زود انزالي اختلال نعوظ هم دارند، بايد از ژل تاخيري استفاده كنند.
منبع: اسپري تاخيري

براي دريافت مشاوره در زمينه اسپري تاخيري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اسپري تاخيري،
موضوع:
[ ۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۵:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی