مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

پرده بكارت چيست؟

پرده بكارت يك غشا نازك است كه در دهانه ورودي واژن قرار دارد. پرده بكارت اشكال مختلفي دارد و به صورتي هاي مختلفي از هم باز مي‌شود. شايع ترين شكل پرده بكارت به صورت نيمه ماه است و به اين صورت اجازه مي‌دهد كه خون قاعدگي از مهبل رد شود.

پرده بكارت در كودكان به صورت هلالي است و با گذشت زمان و تغييرات دوران بلوغ شكل اصلي خود را به دست مي‎آورد. پرده بكارت هيچ بافت عضلاني و يا غددي خاصي ندارد و تنها اهميت آن، نوع و شكل آن است. ممكن است كه پرده بكارت در برخي از افراد شكل نگرفته باشد و فرد بدون هيچ رابطه جنسي، فاقد پرده بكارت باشد.

 

انواع پرده بكارت و ارتباط آن ها با پارگي

پرده بكارت انواع مختلفي دارد و در افراد، متفاوت است. پارگي پرده بكارت تحت تاثير نوع آن ممكن است همراه با درد زياد يا بدون درد، خون ريزي زياد يا بدون خونريزي باشد. برخي از پرده هاي بكارت به راحتي و در اثر فعاليت هاي غير جنسي پاره مي‌شوند و اين دليل بر برقراري رابطه جنسي نيست. به همين دليل بهتر است كه از انواع پرده بكارت آگاهي داشته باشيد. براي شناخت و تشخيص انواع پرده بكارت كليك كنيد.

پاره شدن پرده بكارت | پرده بكارت حلقوي

اين نوع پرده شبيه به يك حلقه است كه سوراخي در وسط آن قرار دارد. پرده حلقوي شايع ترين نوع پرده بكارت است كه از اطراف به واژن چسبيده است. بكارت حلقوي دو نوع كشساني و غير كشساني دارد. خونريزي بعد از پارگي بكارت زماني رخ مي‌دهد كه پرده بكارت از نوع حلقوي غير كشساني باشد.

پاره شدن پرده بكارت | پرده بكارت ارتجاعي

پرده ارتجاعي شبيه به پرده بكارت حلقوي است با اين تفاوت كه قابليت ارتجاعي دارد. يعني پس از دخول پاره نمي‌شود و يا دچار پارگي بسيار جزئي مي‌شود. اين نوع پرده با خونريزي همراه نيست و ممكن است كه پس از اولين نزديكي سو تفاهم عدم باكرگي دختر به وجود بيايد. معاينه قبل از رابطه جنسي و تشخيص پزشك، تمامي اين مشكلات را حل مي‌كند.

نكته: توجه داشته باشيد كه در صورتي كه پرده بكارت فردي ارتجاعي باشد، باز هم پزشك مي‌تواند برقراري رابطه جنسي و يا عدم برقراري آن را متوجه شود.

پاره شدن پرده بكارت | پرده تيغه اي يا دو سوراخي

نوع ديگري از پرده بكارت كه به آن پرده تيغه اي گفته مي‌شود به اين صورت است كه دو سوراخ گرد در وسط آن قرار گرفته است و يا اين كه اين دو سوراخ به صورت دو سوراخ تيغه اي عمودي در وسط پرده بكارت قرار گرفته اند.

پرده غربالي يا مشبك

اين نوع پرده تمام دهانه ورودي واژن را گرفته است و چندين سوراخ در وسط آن قرار گرفته است به اين صورت كه حالت مشبك و سوراخ سوراخ به وجود مي‌آورند. پرده غربالي درصد بسيار كمي از افراد را در بر مي‌گيرد.

پرده بسته يا مسدود

در برخي مواقع فرد با پرده بكارتي كاملا مسدود به دنيا مي‌آيد و يا قطر پرده به قدري زياد است كه در زمان دخول دچار پارگي نمي‌شود و رابطه جنسي را سخت و دردناك مي‌كند. اين نوع پرده بكارت به سختي دچار پارگي مي‌شود و در برخي مواقع به عمل جراحي سبكي نياز دارد.

نكته: تشخيص نوع پرده بكارت، سلامت و پارگي آن به عهده پزشك مي‌باشد و تشخيص خود شخص هيچ اعتباري ندارد چرا كه ممكن است اشتباه باشد.

 

پارگي پرده بكارت

وقتي كه فرد براي اولين بار رابطه جنسي برقرار مي‌كند، پرده بكارت او از هم باز مي‌شود و احساس درد و خونريزي به وجود مي‌آيد. به همين دليل پرده بكارت سالم را دليلي بر باكره بودن به حساب مي‌آورند. مهم ترين دليل پارگي پرده بكارت رابطه جنسي است، اما دليل قطعي نيست. بكارت از طريق موارد ديگري همچون بيماري، آسيب مستقيم، خود ارضايي، ورزش هاي سنگين و غيره پاره مي‌شود. همچنين برخي از افراد بدون پرده بكارت متولد مي‌شوند.

 

خودارضايي و پاره شدن پرده بكارت

تقريبا تمام دختران در طول زندگي از بابت پاره بودن پرده بكارت خود نگراني دارند و فشارهاي رواني زيادي به خود وار مي كنند. اين نگراني در ميان دختراني كه خود ارضايي مي كنند بيشتر است. توجه داشته باشيد كه پارگي پرده بكارت به نوع خود ارضايي بستگي دارد.

در صورتي كه خودارضايي به صورت مالشي باشد و بيشتر در منطقه ي كليتروس صورت بگيرد آسيبي به پرده بكارت نمي زند. اما اگر براي ارضا شدن از انگشت و يا جسم خارجي استفاده كنيد و آن را وارد واژن خود كنيد احتمال آسيب به پرده و پارگي آن وجود دارد. براي اطمينان از اين مسئله به دكتر زنان مراجعه كنيد. دكتر زنان هيچ قضاوتي در مورد شما انجام نمي دهد و پارگي پرده بكارت يا عدم پارگي را تنها با خود شما در ميان مي گذارد. براي اطلاع از نحوه و معايب خود ارضايي زنان كليك كنيد.

 

نشانه هاي پاره شدن پرده بكارت

نشانه هاي پارگي پرده بكارت در همه افراد يكسان نيست اما اكثر خانم ها حداقل يكي از علائم زير را تجربه مي‌كنند. اين علام عبارتند از: احساس درد در واژن، مشاهده لكه بر روي واژن و تكه هايي از پوست پاره شده در اطراف واژن

 

با درد و خونريزي ناشي از پارگي پرده بكارت چه كنيم؟

ممكن است كه پس از پارگي پرده بكارت احساس درد داشته باشيد. مدتي از رابطه جنسي بپرهيزيد تا درد و زخم شما بهبود يابد. پرده بكارت توسط پزشك قابل ترميم است. اگر فكر مي‌كنيد كه نياز به ترميم بكارت داريد به يك متخصص زنان يا هايمنوپلاست مراجعه كنيد. در صورتي كه خونريزي ناشي از پارگي بكارت، شديد و طولاني است؛ به پزشك مراجعه كنيد چرا كه ممكن است خونريزي ناشي از پارگي واژن يا مشكلات ديگر باشد.

 

ترميم پرده بكارت

پرده بكارت از طريق جراحي قابل ترميم است. جراحي به اين صورت است كه پرده بكارت را ترميم كرده و يا پرده جديدي ساخته و در محل آن قرار مي‌دهند. لازم به ذكر است كه جراحي باعث ترميم كامل پرده بكارت نمي‌شود اما امكان خونريزي پس از رابطه جنسي را فراهم مي‌كند. جراحي ترميم بكارت روش هاي مختلفي دارد كه با توجه به تشخيص پزشك انجام مي‌شود.

 

سخن آخر

باكرگي و يا عدم باكرگي موضوع بسيار مهم و حساسي در جامعه سنتي كشور ما مي‌باشد و افراد به آن اهميت زيادي مي‌دهند. اما همان طور كه گفته شد، پارگي پرده بكارت به معني داشتن رابطه جنسي نيست. برخي از افراد بدون پرده بكارت متولد مي‌شوند و برخي ديگر در اثر فعاليت هاي ورزشي همچون اسب سواري و ژيمناستيك بكارت خود را از دست مي‌دهند. پرده بكارت به خودي خود ترميم نمي‌شود و حتي اگر فردي سال هاي سال از رابطه جنسي دوري كند، باكرگي خود را به دست نمي‎‌آورد. تنها راه ترميم پرده بكارت عمل جراحي است.

منبع: پاره شدن پرده بكارت

براي دريافت مشاوره در زمينه پاره شدن پرده بكارت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پاره شدن پرده بكارت،
موضوع:
[ ۸ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۸:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی