مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ترك اعتياد در خانه امكان‌پذير است؟

براي ترك اعتياد حتماً با مشاور مورد اطمينان خود مشورت كنيد چرا كه امروزه روش‌هاي مختلفي براي ترك اعتياد وجود دارد. استفاده از روش‌هاي مختلف روان درماني و دريافت داروهاي جايگزين از جمله مهم‌ترين اين روش‌ها هستند. در مورد خماري و علائم ترك فرد بيمار بايد پيوسته با پزشك و روانشناس خود در تماس باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خماري و علائم ترك كليك كنيد. 

متخصصان هنگامي كه مي‌خواهند روش خاصي را براي ترك به فرد توصيه كنند، موضوعات مختلفي را در نظر مي‌گيرند. نوع ماده مصرفي قبلي، ميزان دوز مصرف، آسيب‌ها و عوارض ناشي از مصرف و شدت علائم ترك از جمله مواردي هستند كه در انتخاب روش ترك مدنظر قرار مي‌گيرند. اما به طور كل امروزه روش‌هاي بستري كم‌تر توصيه مي‌شوند. در روش‌هاي ترك اعتياد نوين شما تنها لازم است كه چند ساعت در هفته را زير نظر متخصصان اعتياد باشيد و باقي اقدامات را مي‌توانيد به تنهايي در خانه انجام دهيد. براي كسب اطلاعات در زمينه كمپ‌هاي ترك اعتياد كنيد. 

چالش هاي ترك اعتياد در خانه

ترك اعتياد در خانه در كنار همه مزايايي كه دارد، مي‌تواند با چالش‌هايي نيز همراه باشد. براي رسيدن به يك ترك پايدار لازم است كه راه درستي براي غلبه بر اين چالش پيدا كنيد. در ادامه به مهم‌ترين آن‌ها اشاره كرده ايم:

1- وجود عوامل محرك يا برانگيزان در خانه

وسوسه يا همان احساس تمايل شديد براي مصرف مجدد مواد يكي از موانع اصلي براي ترك اعتياد است. عوامل مختلفي در محيط پيراموني مي‌توانند در ايجاد وسوسه دخيل باشند. براي مثال افرادي كه اغلب در محيط خانه به استعمال مواد مي‌پرداختند، ممكن است با ديدن ابزار آلات مرتبط با مواد مخدر يا صرفا قرار گرفتن در فضايي كه هميشه آن جا مواد مي‌كشيدند دچار وسوسه شديد شوند.

اين افراد بهتر است قبل از شروع فرايند ترك اعتياد در خانه هرگونه وسيله يادآور مواد را از خود دور نگه داشته و در محيط خانه نيز تغييراتي ايجاد كنند تا فضاي گذشته تداعي نشود. اگر امكان ايجاد تغيير در خانه وجود ندارد، بهتر است فرد در يك محيط ديگر ترك اعتياد را آغاز كند. براي تصميم گيري بهتر در اين زمينه لازم است از مشاوره ترك اعتياد كمك بگيريد.

2- وجود تنش‌هاي بين فردي در محيط خانه

در بسياري از موارد افراد به دليل تنش‌هاي بين فردي كه در محيط خانه تجربه مي‌كنند به سمت مصرف مواد كشيده مي‌شوند. در واقع آن‌ها به دنبال راه حلي فوري اما آسيب‌رسان براي آرام كردن خود مي‌روند. در اين شرايط تا زماني كه فرد نحوه صحيح برخورد با تعارضات خانوادگي را ياد نگيرد، نمي‌تواند پرهيزي پايدار را تجربه كند. كمك گرفتن از يك روانشناس متخصص در حيطه خانواده و شركت در جلسات خانواده درماني تا حد زيادي در غلبه بر اين مشكل موثر خواهد بود.

3- ترك اعتياد در خانه | نبود انگيزه كافي

بيكاري و عدم فعاليت يكي از عوامل اصلي است كه مي‌تواند فكر مواد را دوباره به ذهن فرد بياورد. افرادي كه تصميم مي‌گيرند در خانه به ترك اعتياد بپردازند، بيش از ديگران ممكن است دچار عدم فعاليت شوند و در نهايت انگيزه خود را براي ترك اعتياد از دست بدهند. شركت كردن در گروه‌هاي خودياري نظير انجمن‌هاي NA به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد انگيزه‌هاي خود را حفظ كرده و به شكل موثرتري بر وسوسه‌ها غلبه نماييد.

4- وجود افراد مصرف كننده در خانه

مصرف مواد براي بسياري از مبتلايان به اعتياد امري خانوادگي است. وجود افراد مبتلا به مصرف مواد در خانه مي‌تواند مانع بزرگي براي ترك اعتياد باشد. در اين شرايط متخصصان استفاده از روش‌هاي بستري را براي ترك اعتياد ترجيح مي‌دهند. براي مديريت بهتر اوضاع در اين موقعيت لازم است كه همواره با يك مشاور ترك اعتياد در ارتباط باشيد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد. 

5- مواجهه با موقعيت‌هاي بحراني

در شرايط ترك اعتياد افراد با علائم جسمي و رواني ناخوشايندي رو به رو مي‌شوند كه در برخي موارد مي‌تواند به بروز موقعيت‌هاي بحراني منجر شود. براي مثال مصرف برخي داروها در اين شرايط به تشديد عوارض ترك مي انجامد و مي تواند سطح هوشياري فرد را تحت تاثير قرار دهد. در نتيجه در صورت بروز هرگونه علائم جدي لازم است كه با متخصص تماس بگيريد.

روش‌هاي ترك اعتياد در خانه

براي ترك اعتياد در خانه روش‌هاي مختلفي وجود دارد. در ادامه مطلب به رايج‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم. اما از آنجا كه انتخاب روش ترك به شخصيت فرد بيمار بستگي دارد، حتماً تحت نظارت مشاور خود روش مناسب را انتخاب كنيد. 

1. ترك ناگهاني اعتياد

بسياري از افراد يا خانواده‌هاي آن‌ها، معتقدند كه ترك بايد يك باره و براي هميشه اتفاق بيفتد. در حالي كه اعتياد بيماري است كه علاوه بر جسم، روان فرد را نيز بيمار مي‌كند. ترك كامل زماني اتفاق مي‌افتد كه نه تنها اعتياد از جسم فرد بيرون برود بلكه ذهن او نيز از اين مسئله پاك شود. ترك ناگهاني تنها به بعد جسماني مي‌پردازد و منجر به سم‌زدايي بدن مي‌شود. اما ذهن و روان فرد بدون درمان رها شده و درگير اعتياد باقي مي‌ماند. از آنجايي كه ريشه اعتياد نيز اكثراً رواني است، افرادي كه روش‌هاي ترك ناگهاني را انتخاب مي‌كنند يا به اجبار اطرافيان آن را انجام مي‌دهند، در بلندمدت دوباره به مصرف مواد سوق پيدا مي‌ كنند.

2. ترك اعتياد در خانه | ترك تدريجي اعتياد

در ترك تدريجي فرد به مرور از ميزان مصرف خود كم مي‌كند تا زماني كه مصرف به صفر برسد و كاملاً قطع شود. اين روش به خصوص در مورد مواد مخدري نظير ترياك، شيره، مورفين و... بسيار به كار مي‌رود. مزيت اين روش اين است كه در اين حالت شما علائم جسماني و رواني ناخوشايند كم‌تري را تجربه مي‌كنيد و به تدريج بدنتان وابستگي خود را به مواد از دست خواهد داد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد. 

3. استفاده از درمان‌هاي سرپايي

شما مي‌توانيد براي ترك اعتياد در خانه از روش‌هاي درماني سرپايي و غير بستري استفاده كنيد. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به دارودرماني، روان درماني فردي، گروه درماني، درمان به روش ماتريكس و... اشاره كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روش ماتريكس كليك كنيد.

تا زماني كه تحت نظر يك متخصص به ترك نپردازيد، احتمال بازگشت اعتياد وجود دارد. روش‌هاي سرپايي در مراكز ترك اعتياد يا مراكز مشاوره روانشناسي به شما اين فرصت را مي‌دهند تا از نظر جسمي و رواني مورد ارزيابي كامل قرار بگيريد و اطمينان پيدا كنيد كه در حال طي كردن مسير درستي براي ترك هستيد. هم‌چنين درمانگر با آموزش راهكارهايي عملي براي مقابله با وسوسه و سازگاري با شرايط جديد به شما كمك مي‌كند كه چگونه در محيط زندگي خود با ولع مصرف كنار بياييد و با برگزاري جلسات پيشگيري از بازگشت از بروز لغزش نيز جلوگيري خواهد كرد.

براي آشنايي با روش هاي اختصاصي ترك خانه با توجه به نوع مواد بر روي روش ترك ماده مورد نظر در جدول زير كليك نماييد. 

ترك متادون در خانه ترك حشيش در خانه
ترك ماريجوانا در خانه ترك كوكائين در خانه
ترك ترياك در خانه ترك شيشه در خانه
ترك ب 2 در خانه ترك ترامادول در خانه


براي ترك اعتياد چه زماني لزوم بستري وجود دارد؟

مصرف برخي مواد نظير هرويين، ترك را با چالش‌هاي زيادي مواجه مي‌كند. چرا كه ممكن است فرد دچار علائم جسمي و رواني بسيار آزاردهنده‌اي شود كه قادر به تحمل آن نباشد. در اين شرايط بستري در بيمارستان ممكن است ضرورت يابد و حتماً بايد در اين مورد با پزشك مشورت كنيد. در بيمارستان با تجويز برخي داروها نظير نالتركسون تلاش مي‌كنند تا علائم ترك را كاهش دهند. براي اطلاع از بهترين روش هاي ترك اعتياد بدون دارو كليك كنيد.

هم‌چنين مصرف برخي مواد نظير روان‌گردان‌ها  و مواد توهم‌زا ممكن است عوارض رواني بلندمدتي براي فرد ايجاد كنند. به طوري كه علائم سايكوز نظير هذيان و توهم بدون مصرف مواد نيز حضور داشته باشند. اگر اين علائم با داروهاي ضد روان‌پريشي در خانه كنترل نشوند، ممكن است پزشك دستور بستري در بيمارستان روانپزشكي را بدهد تا علائم سايكوتيك تحت نظارت بيشتري قرار بگيرند. در نهايت بايد گفت ترك اعتياد در خانه عجيب و مشكل ولي واقعي است. در صورتي كه از ابتدا تا انتها از نظرات كارشناسان متخصص و باتجربه استفاده كنيد، شدني است. براي كسب اطلاعات در زمينه داروهاي ضد روان‌پريشي كليك كنيد.

مزاياي ترك اعتياد در خانه

علاوه بر تمام مشكلاتي كه ترك اعتياد در خانه دارد، مزايايي هم دارد كه بهتر است از آن ها آگاهي داشته باشيد. ترك در مراكز ترك اعتياد همواره براي اكثر افراد معتاد كابوسي وحشتناك است و به همين دليل با تمام توان از آن خودداري مي كنند. حتي بسيار ديده شده است كه فرد اراده و انگيزه كافي براي ترك را دارد اما تنها به دليل ترس از اين مراكز نمي تواند اعتياد خود را كنار بگذارد و روز به روز بيش تر در دام آن فرو مي رود.
در اين شرايط بهترين كار اين است كه فرد اعتياد خود را به روشي اصولي و تحت نظر يك فرد متخصص، در خانه ترك نمايد. در صورتي كه فرد انگيزه و اراده لازم را داشته باشد و به صورت خودسرانه ترك را انجام ندهد، مي توان ترك موفقي را براي او پيش بيني كرد. بسيار ديده شده است كه افراد پس از ترك در مراكز ترك اعتياد، مجددا به سمت اعتياد بازگشته اند. اما در صورتي كه متخصص ترجيح دهد ترك در خانه براي فرد بهتر است، فرايند درمان را در خانه آغاز مي نمايد.


نكات مهم براي ترك اعتياد در خانه

نكته بسيار مهمي كه در ترك اعتياد در خانه بايد به آن توجه كنيد، اصل تعهد و پايبندي است. در خانه هيچ مجبوريت و الزام خارجي براي شما نيست و تنها محرك هاي دروني تان هستند كه شما را به سوي ترك سوق مي دهند. پس لازم است كه قبل از هر اقدامي بر روي اراده و انگيزه خود كار كنيد و با جديت تمام در اين مسير گام برداريد. به هيچ عنوان پس از مشاهده پيشرفت كمي در فرايند ترك، ارتباط خود را با مشاورتان قطع نكنيد. حتي در اكثر موارد لازم است كه فرد پس از ترك نيز تحت نظر متخصص باشد تا بازگشت اتفاق نيفتد. تحت نظر بودن به معناي بستري نيست و مي توان به صورت تلفني نيز تمام اين امور را انجام داد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

مركز مشاوره حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد و در زمينه مسائل و مشكلات خود با آنان صحبت نماييد. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند شرايط و وضعيت شما را به صورت تلفني ارزيابي نمايند و ياري تان كنند تا در خانه اعتياد خود را كنار بگذاريد. هم چنين در صورتي كه فرد معتادي در خانواده تان هست كه هيچ علاقه اي به ترك از خود نشان نمي دهد، مي توانيد با كمك متخصصان رفتار خود را تغيير دهيد و به او كمك نماييد تا اراده كافي براي ترك را به دست آورد و در خانه فرايند سم زدايي جسماني و رواني را آغاز كند. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

- آيا مي توان فرايند سم زدايي را در خانه طي كرد؟

تصميم گيري براي اينكه ترك در خانه يا مراكز ترك انجام بگيرد به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله اين عوامل مي‌توان به شدت اعتياد و مناسب بودن شرايط خانه اشاره كرد. براي تصميم گيري بهتر بايد از مشاوره ترك اعتياد كمك بگيريد.

- آيا مي توان براي ترك اعتياد در خانه از مشاوره تلفني كمك گرفت؟

ببله امروزه مراكز مشاوره روانشناسي انواع خدمات خود را به صورت آنلاين و تلفني نيز ارائه مي‌دهند. از همين رو شما مي‌توانيد با يك تلفن با مشاورين ترك اعتياد در ارتباط باشيد و براي ترك خود و يا يكي از عزيزان تان با آنان مشورت نماييد.

_آيا مي توان فردي كه هيچ علاقه اي به ترك ندارد را در خانه ترك داد؟

براي كمك به فردي كه تمايلي به ترك ندارد، در مرحله اول بايد بتوانيد دليل عدم تمايل او را كشف كنيد. به همين دليل ضروري است كه از يك روانشناس كمك بگيريد تا به شما كمك كند بهترين رفتار را در مقابل عزير خود در پيش بگيريد و پس از كشف دليل تمايل او به اعتياد، در جهت ترك ياري اش كنيد.

 

منبع: ترك اعتياد در خانه

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد در خانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك اعتياد در خانه،
موضوع:
[ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۱۶:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی