مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بي بي چك چيست؟

بي بي چك نوعي تست بارداري است كه به سهولت و در خانه قابل انجام است. اين تست نوعي نوار درجه بندي شده است و كافي است كه در ادرار زن قرار بگيرد. اگر زن حامله باشد هورمون HCG در او افزايش مي‌يابد و به ميزان زيادي در ادرار وجود خواهد داشت. در اين صورت قرار گرفتن بي بي چك در ادرار باعث مي‌شود كه دو خط روي نوار آن ظاهر شود. در حالي كه اگر شما باردار نباشيد و هورمون HCG در ادرارتان وجود نداشته باشد تنها يك خط روي نوار بي بي چك نمايان مي‌شود و از عدم بارداري خبر مي‌دهد. براي آگاهي بيشتر در زمينه راه هاي پيشگيري از بارداري كليك كنيد.

 

نحوه استفاده از بي بي چك

استفاده از آن‌ها اغلب بسيار آسان است در نتيجه كافي است اندكي زمان بگذاريد و دستور العمل مربوط به آن را مطالعه نماييد. به طور كلي در اين تست بايد بتوانيد مقداري از ادرار خود را جمع آوري كنيد و نوار يا همان چوب بيبي چك را درون آن قرار دهيد.

در دستورالعمل نگاه كنيد كه بايد چقدر منتظر نتيجه بمانيد. اغلب چيزي در حدود 5 دقيقه پس از قرار گرفتن نوار در ادرار نتيجه قابل رؤيت خواهد بود. همان طور كه گفته شد اگر تنها يك خط روي تست نمايان شود از عدم بارداري و اگر دو خط ظاهر شود مي‌توانيد از بارداري خود مطلع شويد.

براي شناخت بيشتر در زمينه احتمال حاملگي كليك كنيد. 

 

دلايل منفي شدن بي بي چك

بي بي چك به دلايلي نتيجه منفي نشان مي دهد. اولين فكري كه پس از منفي شدن تست به ذهن افراد مي رسد، اين است كه حتما باردار نيستند و اشتباه فكر مي كرده اند. اين دليل در بسياري از مواقع درست است اما گاهي مواقع نيز اين طور نيست و منفي شدن تست دلايل ديگري به جز عدم بارداري دارد. مثلا اين كه ممكن است براي انجام تست زود اقدام كرده باشيد و هنوز بارداري صورت نگرفته باشد.
برخي مواقع نيز در تخمين زمان تخمك گذاري اشتباهاتي صورت مي گيرد و در واقع هنگامي كه تست گرفته مي شود، بارداري به آن حدي كه در آزمايش مشخص شود نرسيده است. در صورتي كه نتيجه بي بي چك منفي شده است اما علائم بارداري هم چون به تعويق افتادن زمان پريود را هنوز داريد، چند روز بعد مجددا تست را تكرار نماييد تا از نتيجه مطمئن شويد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه بارداري كليك كنيد.

نكات مهم در حين استفاده از بي بي چك

هنگام استفاده و پس از آن توجه به برخي نكات ضرورت دارد كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- اگر دو خط روي نوار ظاهر شد و شما مثبت بودن حاملگي را تجربه كرديد لازم است كه به پزشك نيز مراجعه كنيد و با انجام آزمايش خون در اين باره مطمئن شويد. پزشك به شما كمك مي‌كند تا سن حاملگي خود را بشناسيد و بدانيد كه بايد چه اقدامات پزشكي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهيد.

- نتايج مي‌توانند خطا داشته باشند. مشاهده منفي كاذب يا همان نمايش عدم حاملگي هنگام استفاده از آن‌ها بعضاً ديده مي‌شود. در نتيجه اگر در اين باره مشكوك هستيد بهتر است پس از گذشت چند روز مجدداً آن را تكرار نماييد. اگر با وجود منفي شدن تست همچنان قاعدگي اتفاق نمي‌افتد بهتر است به پزشك زنان مراجعه كنيد و براي اطمينان يافتن از حاملگي آزمايش خون بدهيد تا از نتيجه قطعي با خبر شويد.

- ممكن است كه هنگام ظهور دو خط در بي بي چك يكي از آن‌ها كم رنگ‌تر از ديگري باشد. اين مسئله معمولاً به ميزان هورمون بتا در ادرار مربوط است. اغلب اين دو خط حتي اگر كم رنگ باشند از بارداري خبر مي‌دهند.

 

نتيجه منفي كاذب

برخي مواقع بارداري اتفاق افتاده است اما نتيجه تست بي بي چك به صورت كاذب منفي مي گردد. برخي مواقع نوع بي بي چك و ميزان حساسيت آن در منفي شدن كاذب تست تاثير دارد. هم چنين اين كه چه زماني و در چه موقعيتي تست را انجام دهيد هم بسيار مهم است. ناشتا انجام دادن تست تاثير بسيار مهمي در درستي نتيجه آن مي گذارد. مصرف برخي دارو ها نيز در منفي شدن كاذب تست بارداري تاثير گذار است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه منفي كاذب در تست بارداري كليك كنيد.

اگر پس از انجام چند بار تست همچنان نتيجه منفي بود چه بايد كرد؟

در صورتي كه چند بار آزمايش را انجام داده ايد و همواره نتيجه منفي را نشان مي دهد، مي توان نتيجه گرفت كه بارداري اتفاق نيفتاده است. به تاخير افتادن پريود همواره در اثر بارداري نيست و استرس هاي شديد يا مشكلات هورموني هم مي تواند دليل آن باشد. در اين شرايط توصيه مي شود كه به يك پزشك متخصص مراجعه نماييد تا وضعيت شما را بررسي كرده و در صورت نياز آزمايش هاي دقيق تري براي تست بارداري انجام دهد.

تست خون بارداري

به طور كلي بي بي چك روش دقيقي براي مشخص كردن بارداري نيست و با توجه به محدوديت هاي خاص آن لازم است كه بعد از مثبت شدن بي بي چك از آزمايش خون نيز استفاده نماييد. محدوديت زماني و كمبود حساسيت بي بي چك ها باعث مي شود كه در برخي مواقع تشخيص به درستي صورت نگيرد و مشكلاتي به وجود آيد. مثلا در زمان هايي كه مادر به انجام آزمايش ايكس نياز دارد و به بارداري خود مشكوك است، نمي توان تنها به نتيجه بي بي چك اعتماد كرد و لازم است كه مستقيما آزمايش خون را انجام دهد تا سريعا از اين مساله اطمينان حاصل نمايد. دقت اندازه گيري آزمايش خون بسيار بيش تر از تست بي بي چك است و حتي در صورت بارداري در مراحل اوليه هم آن را تشخيص مي دهد.

سخن آخر

در صورتي كه نگراني هايي در رابطه با بارداري خود داريد، لازم است كه حتما با يك فرد متخصص مشورت نماييد. در صورتي كه به هر دليلي به پزشك دسترسي نداريد، مي توانيد از خدمات مشاوره تلفني مركز حامي هنر زندگي استفاده نماييد. مركز حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان صحبت نماييد و در زمينه مسائل خود با آنان مشورت نماييد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سؤالات متداول

- بهترين زمان براي استفاده از بي بي چك و تشخيص حاملگي چه زماني است؟

معمولاً متخصصان توصيه مي‌كنند كه بهتر است يك روز پس از قطع قاعدگي استفاده كنيد. اگر اين آزمايش را در هنگام صبح انجام دهيد به احتمال بيشتري نتيجه درست را مشاهده مي‌كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري در زمان پريود كليك كنيد. 

- چرا انجام تست بي بي چك در هنگام صبح نتايج دقيق‌تري دارد؟

هورمون HCG در هنگام صبح در ادرار به بالاترين سطح غلظت خود مي‌رسد. در نتيجه احتمال نشان دادن بارداري و صحت نتايج در اين زمان بيشتر خواهد بود.

- آيا بي بي چك دقت يكساني با آزمايش خون دارد؟

خير. آزمايش خون دقيق‌ترين روش براي تشخيص حاملگي است. در برخي موارد بي بي چك‌ها نتايج را به صورت منفي كاذب نشان مي‌دهند. در واقع احتمال عدم نمايش بارداري هرچند به ميزان كم در بي بي چك‌ها وجود دارد.

 

منبع: بي بي چك

براي دريافت مشاوره در زمينه بي بي چك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بي بي چك،
موضوع:
[ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۲۰:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی