مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

افسردگي چيست؟‌

قبل از پرداختن به سريع ترين درمان افسردگي و معرفي روش هاي درماني بهتر است اول اين بيماري و علائم آن را بشناسيد. وقتي وارد دنياي سياه افسردگي مي شويد احساس مي كنيد زير يك سايه سرد و تاريك قرار گرفته ايد و تا ابد آن جا مي مانيد. تمام اميدتان را از دست مي دهيد و مدام گريه مي كنيد. افسردگي با گريه كردن زياد ، احساس گناه و عذاب وجدان مداوم ، لذت نبردن از چيزهايي كه قبلا برايتان خوشايند بوده ، احساس خستگي و كرختي ، بي‌اشتهايي و كم‌خوابي يا پر اشتهايي و پر خوابي همراه است.

احساس مي كنيد افسردگي تان بسيار پيچيده است و هيچ اميدي نداريد اما بهتر است قبول كنيد كه حتي پيچيده ترين مشكلات نيز راه حل دارند و بسياري از افراد افسرده درمان شده اند. حتي شديدترين افسردگي ها نيز درمان مي شوند. در صورتي كه افسردگي تمام جنبه هاي زندگي تان را تحت تأثير قرار داده فقط كافي است از ديگران كمك بگيريد و تلاش كنيد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

سريع ترين روش هاي اصولي و حرفه اي درمان افسردگي

درمان غير دارويي افسردگي طيف وسيعي از روش هاي روان درماني را در بر مي گيرد كه تأثيرات آن ها بر روي تعداد زيادي از مراجعان به اثبات رسيده. در ادامه به توضيح 5 مورد از روش هاي اصولي و حرفه اي پرداخته ايم.

1. روانكاوي (Psychoanalytic treatment)

اين نوع درمان بر نظريه روانكاوي مبتني است. هدف در اين روش درماني تغيير شخصيت و الگوهاي رواني است. به كمك روانكاوي مراجع به شخصي قوي تبديل مي شود كه خود مي تواند بر افسردگي اش غلبه كند.

در اين روش درمانگر قصد تسكين يا كاهش نشانه ها را ندارد در عوض تكنيك هاي خاصي را به مراجع مي آموزد تا با استفاده از آن ها فرد بتواند مواردي همچون ارتباطات ميان فردي ، روش هاي برقراري ارتباط ، مكانيسم هاي سازگاري و مدارا ، قدرت برخوردار شدن از طيف وسيع هيجانات ، توانايي تجربه هيجانات را در خود تقويت كند. جلسات روانكاوي اغلب زياد هستند و روند درمان زمان بر است. روانكاوي درمان كاملي به حساب مي آيد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه روانكاوي كليك كنيد.

2. سريع ترين درمان افسردگي | رفتار درماني (Behavior therapy)

در اين نوع روش درماني كه رفتار درماني نام دارد ، رفتارهاي فرد اصلاح مي شود و درمانگر يا مشاور به او آموزش مي دهد كه چگونه رفتار كند تا بازخوردهاي مثبت دريافت كند و تشويق شود. در رفتار درماني الگوهاي غيرانطباقي سابق كه منجر به طرد شدن فرد مي شدند از بين مي رود و فرد رفتارهاي سازگارانه و بهتري را جايگزين مي كند. از اين طريق احساس بهتري به او دست مي دهد و نسبت به گذشته با نشاط تر مي شود. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه رفتار درماني كليك كنيد.

3. شناخت درماني (Cognitive therapy)

روش هاي شناخت درمان بر نحوه تفكر فرد مراجع تأكيد دارد و از اين طريق افسردگي را توجيه مي كند. شناخت درماني با آگاهي از اين كه شخص مبتلا به افسردگي افكار ناكارآمد دارد و دائما از الگوهاي فكري نامناسب در كارهاي خود استفاده مي كند ، پيش مي رود. شناخت هاي ناكارآمد فرد افسرده است كه باعث بروز غم و اندوه شديد در او مي شود و در نهايت افسردگي او تشديد مي شود.

در روند شناخت درماني ، شناخت ها و باورهاي اشتباه فرد شناسايي شده و به او كمك مي شود تا آن ها را اصلاح كند و يا تغيير دهد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه شناخت درماني كليك كنيد.

4. درمان بين فردي (Interpersonal therapy)

در اين بخش از مقاله سريع ترين درمان افسردگي به معرفي روش درمان بين فردي پرداخته ايم. در درمان بين فردي بيشتر بر ارتباطات فرد افسرده با ديگران تأكيد مي شود و تمركز بر روابط اجتماعي و عاطفي او است. اين نظريه معتقد است كه در واقع مشكلات ارتباطي فرد افسرده نشانه هاي افسردگي را به وجود مي آورند و باعث تشديد و تداوم آن ها مي شوند.

مشكلات ارتباطي فرد با ديگران در كودكي او ريشه دارد و لازم است دوران كودكي اش مورد بررسي قرار بگيرد تا علت كشف شود. در اين نوع درمان بسياري از مهارت هايي كه فرد نياز دارد مانند جرئت مندي آموزش داد مي شود.

5. خانواده درماني (Family Therapy)

خانواده درماني يك روش درمان اصلي به حساب نمي آيد با اين وجود تأثيرات شگفت انگيزي در اين زمينه دارد. در صورتي كه خانواده فرد در شكل گيري و تداوم علائم افسردگي او تأثير گذار بوده باشند ، خانواده درماني به ميزان زيادي مي تواند كمك كننده باشد. در جلسات خانواده درماني حمايت هاي لازم از سوي پدر و مادر به فرد افسرده داده مي شود و بسياري از باورهاي اشتباه نسبت به خانواده اصلاح مي گردد. اعضاي خانواده نيز ياد مي گيرند تا به صورت مؤثرتري با يكديگر ارتباط برقرار كنند و چگونه با فرد افسرده رفتار كنند.

درمان افسردگي با تغيير سبك زندگي

تغيير سبك زندگي اگر به درستي صورت بگيرد مي توان گفت سريع ترين درمان افسردگي است و البته به تدريج اتفاق مي افتد! اين روش بسيار مهم و در عين حال كاربردي است كه اغلب روانشناسان آن را توصيه مي كنند. تقريبا تمام روش هاي درماني در كنار تغيير سبك زندگي مؤثر واقع مي شوند. در بسياري موارد تغيير سبك زندگي باعث مي شود فرد افسرده از درمان هاي ديگر بي نياز شود. تغيير سبك زندگي موارد زير را در بر مي گيرد.

1. سريع ترين درمان افسردگي | ورزش كردن و تحرك و فعاليت

ورزش روزانه و مداوم به اندازه دارو درماني مؤثر است و عوارض داروها را نيز ندارد. تحرك و فعاليت زياد مواد شيميايي همچون سروتونين و انروفين را در مغز آزاد مي كند. اين مواد شيميايي منبع تأمين شادي و نشاط در مغز هستند و باعث مي شوند سلول هاي مغزي رشد كنند. اين چيزي است كه داروها به صورت مصنوعي بر مغز اعمال مي كنند.

لازم نيست حتما دوي مارتن دهيد و يا حرفه اي ورزش كنيد بلكه يك پياده روي ساده هم مي تواند مؤثر باشد به شرطي كه به صورت مستمر و با اراده و انگيزه انجام شود. ايروبيك نيز از جمله ورزش هاي گروهي شاد است كه به شما در تغيير سبك زندگي و بهبود علائم افسردگي كمك مي كند.

2. روابط اجتماعي خود را گسترش دهيد

سعي كنيد با ديگران بيشتر معاشرت كنيد و ارتباطات خود را گسترش دهيد. ماندن در انزوا شما را بيشتر در دنياي تاريك افسردگي فرو مي برد. دوستان بيشتري پيدا كنيد و ارتباطتان را با دوستان و خانواده حفظ كنيد. مي توانيد در كلاس هاي هنري ثبت نام كنيد و در فعاليت هاي اجتماعي شركت كنيد. علاوه بر اين ها فعاليت هاي داوطلبانه و شركت در خيريه ها باعث مي شود احساس مفيد بودن داشته باشيد و حس خوبي پيدا كنيد ضمن اينكه به ديگران نيز كمك مي كنيد.

3. تغذيه‌ مناسب را فراموش نكنيد

تغذيه مناسب تأثير بسيار زيادي در سلامت روان و جسم شما دارد. بهترين كار اين است كه غذاهاي سالم را با مقدار كم و به دفعات بيشتر در طول روز مصرف كنيد. به جاي اين كه مواد غذايي حاوي قند مصرف كنيد ، از كربوهيدرات هاي پيچيده در وعده هاي غذايي خود استفاده كنيد و آن ها را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. هضم اين مواد بيشتر طول مي كشد و در نتيجه مدت زمان بيشتري سير مي مانيد. به اين طريق از اضافه وزن نيز جلوگيري مي شود.

4. سريع ترين درمان افسردگي | خواب و استراحت كافي

اهميت خواب كافي و با كيفيت در بهبود علائم افسردگي بسيار زياد است. در صورتي كه خواب كافي نداشته باشيد ، درمان اتفاق نمي افتد. توصيه مي شود هر شب در يك ساعت مقرر به رخت خواب برويد و در ساعت مقرر از خواب بيدار شويد. اين كار باعث جلوگيري از خستگي ناشي از افسردگي ، كج خلقي و پرخاشگري مي شود. خواب كافي و مناسب براي يك فرد بزرگسال بين 7 تا 9 ساعت است.

5. با كاهش استرس افسردگي را درمان كنيد

استرس از مهم ترين عواملي است كه افسردگي را شدت مي دهد و يا باعث تداوم آن مي شود. سعي كنيد عوامل استرس زا را در زندگي خود به حداقل برسانيد. در صورتي كه روابط عاطفي اجتماعي يا فشار كاري استرس شما را بيشتر مي كند ، براي خودتان هم كه شده از آن ها فاصله بگيريد. هيچ چيز به اندازه آرامش روان و سلامتي شما اهميت ندارد پس درگير فشارهاي رواني نشويد كه افسردگي شما را تشديد مي كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه كاهش استرس كليك كنيد.

درمان دارويي سريع ترين درمان افسردگي

دارو درماني بيشتر از شيوه هاي ديگر معروفيت دارد و سريع تر نيز عمل مي كند اما لزوما به معناي برتر بودن آن نيست. افسردگي هميشه بر اثر بر هم خوردن تعادل شيميايي مغز اتفاق نمي افتد كه با دارو بتوان آن را برطرف نمود. مصرف داروهاي ضد افسردگي براي مدت طولاني توصيه نمي شود. داروها به كاهش علائم افسردگي كمك مي كنند اما به درمان قطعي نمي انجامند. همچنين باعث ايجاد وابستگي مي شوند. داروهاي ضد افسردگي را سر خود مصرف نكنيد و هم چنين از قطع ناگهاني آن ها بپرهيزيد.

داروها بايد تحت نظر پزشك و همان دوزي كه تجويز كرده است مصرف شود وگرنه مشكلاتي را براي فرد به همراه مي آورد. برخي از داروهاي ضد افسردگي شامل مواردي همچون بازدارنده‌هاي مونوآمين اكسيداز (MAOI) مانند ترانيل سيپرومين و فنلزين ، مهاركننده‌هاي انتخابي بازجذب سروتونين مانند فلوكستين، سيتالوپرام ، اس‌سيتالوپرام ، سرترالين، فلووكسامين ، پاروكستين ، داپوكستين ، زيمليدين و… مي شود. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه دارو هاي ضد افسردگي كليك كنيد.

سريع ترين روش هاي تكميلي در درمان افسردگي

استفاده از مكمل هاي غذاي و ويتاميني ، روش هاي طي سنتي و سوزني و روش هاي تن آرامي مانند يوگا و مديتيشن مي توانند تا حد زيادي در كنار ديگر روش هاي درماني مؤثر باشند. در اين بخش از مقاله سريع ترين درمان افسردگي ، برخي از روش هاي مكمل را شرح داده ايم. شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت مي كنيم.

1. استفاده از مكمل هاي غذايي و ويتاميني

استفاده از اين روش ها به لحاظ علمي و تخصصي به صورت كامل تأييد نشده اند اما تأثير آن در برخي از مراجعان و افراد افسرده ديده شده. در صورتي كه بروز افسردگي ناشي از كمبود ويتامين ها باشد ، مصرف مكمل هاي غذايي و ويتاميني به درمان اين بيماري كمك مي كند. مكمل هاي غذايي و ويتامين را با دستور و تجويز پزشك مصرف كنيد و از مصرف خودسرانه خودداري كنيد.

2. سريع ترين درمان افسردگي | روش هاي ريلكسيشن

روش هاي ريلكسيشن و تن آرامي به شما كمك مي كنند تا آرامش بيشتري پيدا كنيد و از فشارهاي رواني ناشي از افسردگي رها شويد. يوگا ، تمرين هاي تنفسي ، مديتيشن و تمرين هايي كه به آرامش عضلات كمك مي كنند در كنار روش هاي روان درماني بهترين تأثير را دارند و سريع تر به بهبود افسردگي مي انجامند. البته تأثير گذاري اين روش ها به صبر و استمرار نياز دارند و لازم است ادامه دار باشند. هر روز به مدت ده دقيقه مديتيشن كنيد؛ بعد از يك ماه تأثيرات آن را در خود متوجه مي شويد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مديتيشن كليك كنيد.

3. طب سوزني

يكي ديگر از روش هاي مؤثري كه در مقاله سريع ترين درمان افسردگي به آن مي پردازيم ، طب سوزني است. اين روش نتايج اثر بخشي در درمان افسردگي دارد كه به اثبات رسيده اند. تحقيقات و مطالعات انجام شده نشان مي دهند فرو كردن سوزن در نواحي خاصي از بدن ، عصب هاي آن قسمت را تحريك كرده و به بهبود نشانه هاي افسردگي كمك مي كند. نكته مهم اينجاست كه حتما بايد توسط فردي متخصص انجام شود.

روش درمان افسردگي براي هر كس متفاوت است و تعريف سريع ترين درمان افسردگي نيز براي هر كس فرق مي كند. براي انتخاب بهترين روش درماني مي توانيد از مشاوره افسردگي راهنمايي بگيريد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره افسردگي كليك كنيد.

درمان افسردگي در جلسات فردي و گروهي

درمان فردي و گروهي هر كدام مزيت هاي خود را دارند. در جلسات فردي كه بيشتر طرفدار دارند مي توانيد تمام مشكلات و احساساتتان را با مشاور در ميان گذاشته و جزئيات را براي درمانگر شرح دهيد. در اين نوع درمان تمام وقت و تمركز درمانگر بر روي شما است اما در جلسات گروهي و گروه درماني افرادي كه مشكلاتي مشابه با شما دارند حضور مي يابند؛ افرادي كه تجربه هاي مشابه با شما دارند و آن ها هم درگير انواع افسردگي هستند.

حضور اين افراد باعث مي شود كه احساس كنيد تنها نيستيد و همين حس خود انگيزه شما را براي درمان به همراه افراد ديگر بالا مي برد. علاوه بر اين ها شركت در جلسات گروهي اعتماد به نفس و مهارت هاي ارتباطي و اجتماعي شما را كه بر اثر افسردگي از بين رفته اند تقويت مي كند. با شنيدن داستان ها و تجربه هاي ديگران راه هاي جديدي براي كمك به خود پيدا مي كنيد.

نكات مهم در درمان افسردگي

در اين بخش از مقاله سريع ترين درمان افسردگي نكاتي را ذكر كرده ايم كه به كار بردن آن ها در فرآيند درمان ، مي توانند بسيار مؤثر واقع شوند.

1. آگاهي خود را از افسردگي بالا ببريد

پيش از هر چيز علت افسردگي خود را بيابيد. اطلاعات و آگاهي خود را در مورد علل پيدايش افسردگي و نشانه هاي آن افزايش دهيد تا بهتر بتوانيد در درمان آن به خود كمك كنيد. گزينه هاي زيادي براي درمان وجود دارند كه مي توانيد آن ها را بررسي كنيد و ريشه افسردگي تان را مشخص كنيد. اگر افسردگي شما علت پزشكي داشته باشد ، با درمان هاي مشخص پزشكي مي توانيد آن را رفع كنيد. ببينيد افسردگيتان چقدر شدت دارد؛ هر چه شديدتر باشد درمان آن نيز به دقت و وسواس بيشتري نياز دارد.

2. درمان تان را تا انتها ادامه دهيد

گاه يافتن سريع ترين درمان افسردگي و همچنين مؤثرترين آن زمان بر است و اغلب با آزمون و خطا همراه مي شود. ممكن است درگير درماني شويد كه برايتان مناسب نيست و بعدا متوجه آن بشويد. مهم اين است كه نااميد نشويد و تا زماني كه درمان نشده ايد دست از تلاش براي كمك به سلامت روان خود برنداريد. همين كه قدم هاي كوچكي برداريد ، حستان را خوب مي كند و شما را به سمت بهبودي نزديك و نزديك تر مي كند.

3. سريع ترين درمان افسردگي | فقط به دارو تكيه نكنيد

برخي از انواع افسردگي هاي شديد به دارو نياز دارند اما استفاده از دارو راهي نيست كه به درمان كامل بي انجامد. استفاده از دارو به تنهايي در دراز مدت كافي نيست. استفاده از روش هاي غير دارويي مانند روانكاوي ، رفتار درماني ، ورزش و… در كنار دارو درماني بيشتر به شما كمك مي كند.

سريع ترين درمان افسردگي كدام است؟

واقعيت اين است كه هر يك از روش هاي درماني تأثيرات متفاوتي بر افراد مي گذارند يك روش ممكن است براي يك فرد به سرعت تأثير بگذارد ولي براي ديگري اين طور نباشد.

به طور كلي استفاده از دارو ها و دارو درماني سريع ترين و آسان ترين روش درمان افسردگي به حساب مي آيد اما داروها اغلب كوتاه اثرند، به درمان كامل نمي انجامند و فقط علائم را كاهش مي دهند، عوارض بسيار دارند و هر چند وقت يك بار بايد آن ها را با دارويي ديگر جايگزين كنيد. استفاده از مشاوره افسردگي و راهنمايي گرفتن از يك متخصص روانشناس باتجربه مي تواند بهترين و سريع ترين روش درماني باشد.

مطالعات و تحقيقات انجام شده نشان مي دهند بهره مندي از يك روان درمانگر و شركت در جلسات روان درماني بيش از هر روش ديگري مي تواند در رهايي از افسردگي مؤثر باشد. با روان درماني و مشاوره افسردگي احتمال برگشت علائم و بروز مجدد افسردگي پس از درمان به صفر مي رسد اما در صورتي كه فرآيند درمان را تا آخر طي كنيد. همچنين در افسردگي هاي خيلي شديد كه واقعا نياز به دارو وجود دارد، روان درماني كمك مي كند تا بهتر علائم خود را كنترل كنيد و به تدريج از دارو بي نياز شويد. براي اطلاع بيش تر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

سخن آخر

آشنايي با روش هاي مختلفي كه به بهبود علائم مي انجامند و افزايش آگاهي در مورد سريع ترين درمان افسردگي به شما كمك مي كنند تا زندگي بهتري داشته باشيد و در تمام جنبه هاي زندگي بهتر عمل كنيد. جلسات مشاوره ، ورزش كردن ، تغيير سبك زندگي و استفاده از داروها همگي روش هاي مؤثري هستند كه از همه ي آن ها به صورت تكي يا تركيب چند روش مي توانيد استفاده كنيد تا دوباره شادي و نشاط را به خود بازگردانيد. اما آنچه كه بيش از همه اهميت دارد اين است كه واقعا بخواهيد و تمام تلاش خود را در اين راه به كار بگيريد چرا كه هيچ كس بيشتر از خود شما نمي تواند ياريگرتان باشد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: سريع ترين درمان افسردگي

براي دريافت مشاوره در زمينه سريع ترين درمان افسردگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۰۶:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی