مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

قرص خودكشي | چرا به اين وضعيت دچار شدم؟

بسياري از افراد كه فكر خودكشي به سر آن‌ها مي‌زند گاهي از خود سؤال مي‌كنند كه چرا به اين وضعيت دچار شدم و چرا نمي‌توانم همانند ساير مردم از زندگي خود لذت ببرم؟ اگر اين افكار ذهن شما را نيز درگير خود كرده است بايد بدانيد كه شما تنها نيستيد و بسياري از مردم دنيا با اين شرايط سخت درگير هستند. افكار خودكشي نوعي علامت از اختلالات و فشارهاي رواني هستند كه بسيار آزاردهنده بوده و طاقت و تحمل فرد را از بين مي‌برند.
مشكل اينجاست كه در بسياري از جوامع از جمله جامعه ما اختلالات و بيماري‌هاي رواني همانند مشكلات جسمي جدي گرفته نمي‌شوند و خود بيماران و اطرافيان آن‌ها براي بهبود وضعيت‌هاي دشوار رواني كاري انجام نمي‌دهند. اين در حالي است كه اختلالي نظير افسردگي كه به عنوان سرماخوردگي اختلالات رواني شناخته مي‌شود نيز در صورت جدي گرفته نشدن و پيشرفت كردن مي‌تواند به وضعيت فلج كننده‌اي تبديل شود كه جسم و روح فرد را فرسوده كند و او را در اعماق تاريكي و نااميدي درگير سازد. افكار خودكشي به عنوان يك علامت از افسردگي اساسي به ما نشان مي‌دهد كه مشكلات سلامت روان تا چه حد پيش رفته‌اند و چقدر ناديده گرفته شده‌اند.
بااين حال اين تنها افسردگي نيست كه مي‌تواند افكار خود آسيب‌رسان را در شما ايجاد كند. گاهي اوقات تحليل رفتن سلامت روان در پي يك رويداد بسيار ناراحت كننده نظير از دست دادن يك عزيز يا اتمام يك رابطه نيز مي‌تواند افرادي كه داراي حساسيت رواني بيشتري هستند را آنقدر تحت فشار قرار دهد كه در تصميمي ناگهاني به عمر خود خاتمه دهند. براي آشنايي بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

 

قرص خودكشي | يك فرصت كوتاه در چند قدمي خودكشي

بسياري از افرادي كه به دنبال قرص يا ابزارهاي ديگري براي خودكشي مي‌گردند معتقدند كه هيچ روشي نمي‌تواند آن‌ها را به زندگي برگرداند و نسبت به اين همه سياهي و درماندگي اميدوارشان سازد. كسي چه مي‌داند شايد هم اين طور باشد! شايد زندگي هرگز روي خوشش را به ما نشان ندهد. اما به اين فكر كنيد كه شما هميشه براي خودكشي وقت داريد! پس قبل از اينكه دست به اين كار بزنيد فقط براي چند لحظه كمي عقب برويد و ببينيد آيا خود را آنگونه كه واقعاً هستيد شناخته‌ايد؟
آيا مي‌دانيد كه هيچ روش و راهي براي بيرون آمدن از اين تاريكي وجود ندارد؟ بياييد قبل از خودكشي تنها يك فرصت در اختيار خود قرار دهيد و به افكار خود آسيب‌رساني كه در سرتان مي‌چرخند به عنوان علامتي از شرايط رواني دشوار نگاه كنيد. اگر هيچ كسي در دنيا وجود ندارد كه شما را درك كند و ببيند در چه وضعيت روحي سختي قرار داريد از خودتان بپرسيد آيا خودتان با خود مهربان بوده‌ايد؟ آيا هم اكنون درك دقيقي از سختي‌هاي خود داريد و مي‌توانيد خودتان را درك كنيد؟
در واقع هدف از تمامي اين صحبت‌ها اين است كه ما بيش از هركس به خود احتياج داريم و تا زماني كه نتوانيم خودمان وجود خويش را در آغوش بكشيم شايد هرگز درك و محبتي از دنياي پيرامون دريافت نكنيم. اين جمله را به خاطر بسپاريد كه شما هميشه براي خودكشي كردن وقت داريد پس حداقل قبل از اينكه دست به اقدامي جدي بزنيد يك بار تلاش كنيد تجربه‌اي متفاوت كسب كنيد. براي اطلاعات بيشتر در زمينه خودكشي و علائم آن كليك كنيد.

 

تجربيات افراد درمان شده

بسياري از افراد هستند كه روزگاري با شديدترين شرايط رواني دست و پنجه نرم مي‌كردند. دچار بودن به افسردگي اساسي شديد، قرار گرفتن در يك وضعيت بحراني نظير مرگ تمامي اعضاي خانواده و يا حتي فرو رفتن در وضعيت‌هاي بسيار نااميدكننده‌اي نظير اعتياد شديد به مواد مخدر از جمله مواردي هستند كه بسياري از افراد را تا مرز خودكشي و استفاده از قرص خودكشي پيش برده‌اند. آن‌ها در آن لحظات دشوار هيچ كورسوي اميدي را نمي‌ديدند و هرگز گمان نمي‌بردند كه روزي بتوانند از ساده‌ترين چيزهاي زندگي دوباره لذت ببرند.
فارغ از اينكه امروزه متخصصان نگاه متفاوتي به خودكشي دارند. آن‌ ها مي ‌دانند كه اين افكار علامتي از شرايط دشوار رواني است كه با دريافت درمان‌هاي مناسب بهبود مي ‌يابد. اغلب افرادي كه به خودكشي فكر مي‌كنند، از نظر مغزي دچار كاهش شديد سطوح انتقال دهنده‌هاي عصبي نظير سروتونين هستند. اين افراد در خيلي از موارد با مصرف دوره‌اي قرص‌هايي نظير ضدافسردگي‌ها متوجه مي‌شوند كه اين افكار در ذهنشان كم رنگ شده و اكنون مي‌توانند با نگاهي بازتر به زندگي نگاه كنند و براي مشكلات خود راه حلي بيانديشند.
به همين خاطر پيشنهاد مي‌كنيم پيش از خودكشي اين مسئله را بيازماييد كه آيا درمان‌هاي تخصصي كه امروزه در اين زمينه وجود دارد مي‌تواند به شما كمكي كند يا خير. روانشناسان و روان پزشكان همواره مي‌توانند به شما كمك كنند تا كمي وضعيت خود را تعديل كنيد و با ثبات و آرامش بيشتري تصميم بگيريد. تجربيات افراد درمان شده همواره نشان مي‌دهد كه آن‌ها وقتي به گذشته خود نگاه مي‌كنند شگفت زده مي‌شوند و رهايي از آن همه سياهي و نااميدي آن‌ها را هيجان‌زده مي‌كند. براي شناخت بيشتر در زمينه درمان افسردگي كليك كنيد.

 

آيا خودكشي با قرص روشي آسان براي مرگ است؟

خودكشي با قرص يكي از بدترين روش هايي است كه مي توانيد حتي فكرش را بكنيد. برخي از قرص ها به هيچ عنوان باعث مرگ نمي شوند و تنها درد و زجر بسيار شديدي را به وجود مي آورند. در اين شرايط فرايند درمان نيز بسيار سخت است و فرد را در شرايط ناگواري قرار مي دهد. از سوي ديگر مصرف برخي قرص ها نيز به مرگ ختم مي شوند اما مرگ ناشي از آن ها بسيار زجر آور را براي فرد پديد مي آورند. به طور كل توصيه مي شود كه به هيچ عنوان از اين روش استفاده نكنيد و در صورت داشتن افكار خودكشي حتما با يكي از دوستان يا آشنايان مطمئن خود صحبت نماييد. بهترين كار اين است كه به يك روانشناس متخصص مراجعه نماييد.


قرص برنج و مرگي دردناك

قرص برنج قرصي است كه براي پيشگيري از آفت زدن برنج و يا غلات مورد استفاده قرار مي گيرد و بوي بدي شبيه به بوي ماهي گنديده دارد. فروش اين قرص غيره قانوني است اما متاسفانه در اكثر عطاري ها يافت مي شود و مي توان آن را با پرداخت بهاي اندكي خريد. در حالي كه اين قرص يكي از خطرناك ترين و مرگ آورترين قرص هاي موجود است. بسياري از افرادي كه قصد خودكشي دارند به سراغ مصرف اين قرص مي روند و بر اين باورند كه مرگ سريعي خواهند داشت؛ اين درحالي است كه مرگ با قرص برنج بسيار دردناك و كند صورت مي گيرد.
قرص برنج از طريق دستگاه گوارش جذب بدن شده و در اثر تركيب شدن با مايعات و رطوبت داخل معده گاز فسين كه بسيار خطرناك است توليد مي شود. اين سم تاثير منفي بسيار زيادي بر روي بدن مي گذارد. آسيب‌هاي شديدي به سيستم تنفسي و ساير اندام هاي حياتي مي زند اما اين قرص هيچ تأثيري بر روي سيستم عصبي مركزي نمي‌گذارد. همين دليل فرد بيهوش نمي ‌شود و در تمام مدت بر تمام اتفاقات آگاهي دارد و درد زيادي را احساس مي كند. با توجه به تاثير شديد اين دارو بر روي سيستم تنفسي، فرد به تدريج دچار خفگي مي شود كه اين فرآيند نزديك به ۳ الي ۴ ساعت طول مي كشد و در تمام اين مدت فرد احساس مي‌كند كه چه بلايي بر سرش مي آيد و مرگ زجرآوري را تجربه مي كند.

پشيماني پس از مصرف قرص برنج

بررسي ها نشان داده افرادي كه قصد خودكشي دارند بلا فاصله پس از اقدام از كار خود پشيمان مي شوند. در برخي از روش هاي خودكشي احتمال نجات فرد وجود دارد و اگر فرد پشيمان شود با تماس با اورژانس و يا كمك گرفتن از سايرين مي تواند جان خود را نجات دهد. اما متاسفانه پس از مصرف قرص برنج پشيماني هيچ فايده اي ندارد چرا كه مسموميت با آن در نهايت به مرگ ختم خواهد شد. با توجه به خودكشي هاي بسيار زيادي كه طي سال ها با استفاده از قرص برنج انجام شده است فروش اين دارو ممنوع شد اما متاسفانه هم چنان اين قرص مرگ آور در بازار سياه و حتي در بسياري از عطاري ها يافت مي شود و به صورت غيرقانوني به فروش مي رسد.
اين درحالي است كه دلال ها هيچ ارزشي براي جان مردم قائل نيستند و تنها به پولي كه به دست شان مي رسد فكر مي كند. اين خود افراد هستند كه بايد جان خود را با ارزش بدانند و مرگي سخت و جان كاه را براي خود به وجود نياورند. زماني كه قصد خودكشي داريد اين را بدانيد كه هميشه مي توانيد برگرديد و كار خود را تمام كنيد اما اگر خودكشي كنيد ديگر وقتي نداريد كه شرايط زندگي تان را درست كنيد و لذتي كه روزي از زندگي مي برديد را بر گردانيد. پس شايد ضرري نداشته باشد كه قبل از هر اقدامي با يك متخصص صحبت نماييد تا شايد او بتواند به شما كمك كند.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

مسلم است كه نمي توان از فردي كه در آستانه خودكشي است انتظار داشت كه به يك مركز مشاوره مراجعه كند، وقت بگيرد و منتظر بماند تا با روانشناس صحبت كند. خودكشي مساله اي حياتي است و ضروري است كه فرد در هر لحظه بتواند احساسات خود را با فردي مطمئن در ميان بگذارد. در اين شرايط بهترين انتخاب اين است كه از مشاوره تلفني كمك بگيريد. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گرد آوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان و روانشناسان اين مركز صحبت نماييد. روانشناسان حامي هنر زندگي همواره در خدمت شما هستند تا با اراده خدمات تلفني در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سؤالات متداول درباره قرص خودكشي

- آيا بين زنان و مردان از نظر ميزان تمايل به خودكشي تفاوتي وجود دارد؟

بله، زنان اغلب بيشتر دست به خودكشي مي‌زنند اما خودكشي‌هاي مردان متأسفانه در نهايت بيشتر به مرگ مي‌انجامد چراكه آن‌ها بيشتر از روش‌هاي خشونت آميز استفاده مي‌كنند.

- كسي كه افكار خودكشي دارد بايد به چه متخصصي مراجعه كند؟

روانشناسان باليني و روانپزشكان از جمله متخصصاني هستند كه در زمينه مداخله در بحران خودكشي مي‌توانند به شما كمك كنند. معمولاً براي شروع فرايند درمان ابتدا فرد به روان پزشك ارجاع داده مي‌شود تا با استفاده از دارو درماني از وضعيت بحراني فاصله بگيرد و بتواند جلسات روان درماني با روان شناس را آغاز نمايد. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره افسردگي كليك كنيد.

منبع: قرص خودكشي

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص خودكشي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قرص خودكشي،
موضوع:
[ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۶:۰۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی