مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشاوره طلاق در اصفهان

در حال حاضر 183 دفتر ازدواج و 38 دفتر طلاق در اصفهان فعاليت دارند. مركز مشاوره هاي طلاق در استان اصفهان به زوجين قبل از طلاق كمك مي كنند تا زندگي خود را بازبيني دوباره كنند و بهترين تصميم را بگيرند.

آمارهاي طلاق و ازدواج در ايران

در سال 98 بيش ترين آمارهاي ازدواج مربوط به استان هاي تهران، خراسان رضوي، خوزستان، آذربايجان شرقي و اصفهان است. هم چنين بيش ترين آمار طلاق نيز در استان هاي تهران، فارس، اصفهان، آذربايجان شرقي و مازندران بوده است.

مراحل مشاوره طلاق در اصفهان

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق اصفهان به بررسي مراحل مشاوره طلاق مي پردازيم. در زمان رجوع به مشاوره بايد مراحلي طي شود تا در صورت لزوم صيغه طلاق جاري شود. در ابتدا زوجين به مركز مشاوره مراجعه مي كنند و هر يك به تنهايي مشكلات خود را براي مشاور بيان مي كنند. در مرحله بعدي هر يك دو جلسه مشاوره دارند و در اين زمان از احساسات دو نفر كاسته مي شود. در اين مرحله روان شناس سعي مي كند دلايل اصلي نارضايتي هر يك از زوجين را بيابد و آموزش هاي لازم را به آنان بياموزد.

در اين بين اگر زن و شوهر فرزندي هم داشته باشند مشاور جلسات جداگانه اي هم با آنان مي گذارد. در جلسات بعدي شدت مشكل سنجيده مي شود و راه حل هاي عملي به هريك از زوجين مي دهند. در صورتي كه شدت مشكل به حدي باشد كه قابل حل نباشد و طلاق آخرين و بهترين گزينه باشد، بهترين روش طلاق ازائه مي شود و در انتها در مورد قوانين حقوقي آگاهي مي دهند.

ازدواج اجباري

يكي از مواردي كه ارتباط مستقيمي با طلاق دارد ازدواج اجباري است. خيلي از افراد به دليل مشكلات خانوادگي با پدر و مادر، بالارفتن سن، ترس از تجرد قطعي، رسيدن به آمال و آرزوها، مسائل روحي رواني مثل افسردگي يا تنهايي و فشار اطرافيان تن به ازدواج اجباري مي دهند يعني پيوند زنانشويي را آغاز مي كنند كه در پس آن احترام و علاقه اي نيست و صرفا به دلايل فردي با خانوادگي مجبور به پذيرش آن شده اند. متاسفانه خيلي از ازدواج ها حتي در زمان حال حاضر نيز به دلايل ناموجه اتفاق مي افتد و خود زمينه ي نارضايتي، عدم اميدواري و نداشتن انگيزه براي زندگي و در نهايت ازدواج ناموفق را رقم مي زند.

دختر و پسر قبل از ازدواج بايد آگاه باشند كه مشكلاتي چون تنهايي، اعتياد، افسردگي، بيكاري و…با ازدواج با فرد ايده آل حل نمي شود و آن ها بايد عاقلانه براي اين مسئله تصميم بگيرند چراكه بعد ازدواج چالش ها بيشتر مي شود و اگر يكي از طرفين با نارضايتي وارد رابطه شده باشد، زندگي قطعا دوامي نمي آورد و سريعا درد دسترس ترين راه يعني طلاق را انتخاب مي كند. براي كسب اطلاعات در زمينه تصميم براي طلاق كليك كنيد.

مشاوره طلاق اصفهان | عوامل موثر در طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق اصفهان به بررسي عوامل موثر بر طلاق مي پردازيم. در گذشته طلاق واژه ي شومي بود و خيلي از افراد حتي از گفتن آن سرباز مي زدند چه رسد به عملي كردن آن. اما امروزه با توجه به قبح شكني اين مسئله در جامعه و عادي جلوه دادن آن، طلاق تبديل به امري پذيرفته شده و مرسوم در جامعه گشته است و خيلي از افراد به عنوان راحت ترين راه حل به آن چشم مي دوزند. نكته مهم اين است كه چه عواملي سبب ايجاد طلاق شده است. با شناسايي اين عوامل مي توان تا حد زيادي از بروز آن پيشگيري كرد. برخي از رايج ترين دلايل طلاق عبارتند از:

1. ازدواج هاي قبلي

بر خلاف آنچه بيشتر افراد فكر مي كنند كه ازدواج هاي دوم و سوم به دليل تجربه بيشتر، موفق تر هستند اما واقعيت اين است كه احتمال طلاق در اين افراد چند برابر است. شكست قبلي در زندگي زن يا مرد معمولا سايه اش را در زندگي بعدي او مي اندازد. اين افراد كوله باري از خاطرات و مسائل حل نشده را با خود به رابطه بعدي مي آورند. بنابراين افراد مطلقه يا بيوه در ازدواج بعدي خود بايد دقت بيشتري به عمل آورند و چالش هاي قديمي خود را حل كرده باشند تا اين بار با آگاهي بيشتر دست به انتخاب بزنند.

ذكر اين نكته لازم است كه افراد بايد زخم عاطفي رواني خود را در رابطه هاي قبلي ترميم كنند و بعد از مدتي تنهايي و بازبيني اعمال خود، به زندگي دوباره فكر كنند.هم چنين بعد از طلاق ازدواج بلافاصله توصيه نمي شود و مدتي تنهايي براي فرد آسيب ديده نياز است.

2. مسائل مالي

متاسفانه در اين خصوص سازمان ها و مكان هايي كه از زوج هايي با درآمد كم حمايت كنند وجود ندارد. مطالعات نشان مي دهد كه بين شادي و رضايت از زندگي با پول و درآمد كافي رابطه مستقيمي وجود دارد و كساني كه دغدغه هاي مالي كمتري دارند، در زندگي تفريح بيشتر، آسايش بيشتر و شادي بالاتري را تجربه مي كنند تا زوج هايي كه مدام بر سر مسائل مالي با هم جرو بحث دارند. فقر و بي پولي استرس زيادي را براي زوجين به همراه مي آورد. اين فشارها به تدريج لذت زندگي زنانشويي را از بين مي برد و فرد براي رهايي از آن جدايي را برمي گزيند.

3. سطح تحصيلات

طبق آمارها طلاق در بين افرادي با مدارك و درجات عالي كمتر است. كساني كه تحصيلات بالاتري دارند معمولا درآمد بالاتر و درك بالاتري هم دارند كه اين خود از شاخص هايي است كه در رضايت زنانشويي موثر است. تحصيلات بالا سطح فهم و ادراك افراد را از زندگي بيشتر مي كند و باعث مي شود در برخورد با چالش ها و مشكلات زندگي راه كارهاي موثري را برگزينند و سازگاري آنان با شرايط دشوار بيشتر شود. البته تمام اين موارد قطعي نيست و طلاق در بين افراد اين چنيني هم بوده است اما به نسبت زوجين با تحصيلات پايين تر، كمتر است.

4. مشاوره طلاق اصفهان | خيانت

خيانت يكي از رايج ترين دلايل طلاق است. اين مسئله زماني منجر به طلاق مي شود كه اعتماد زن و شوهر به يكديگر از بين رفته باشد. زن و شوهر با ناديده گرفتن خيانت و حل نكردن آن مشكلات بعدي را در زندگي خود رقم مي زنند. قبل از هر چيز دلايل خيابت بايد بررسي شود و فرد خائن از كار خود پشيمان باشد. اما اگر اين مسئله بارها تكرار شود طبيعي است كه آخرين گزينه طلاق است. براي كسب اطلاعات در زمينه طلاق به دليل خيانت كليك كنيد.

5. اختلاف سني زياد

وقتي دختر و پسري با اختلاف سني بالاي 10 سال با يكديگر ازدواج مي كنند، شكاف نسلي اتفاق مي افتد. به اين معني كه تفاوت نسل ها و نگرش ها و باورهاي متفاوت و حتي متضاد آنان سايه خود را در رابطه مي افكند. آمار هاي طلاق نيز به خوبي اين مسئله را نشان مي دهد.

6. شبكه هاي مجازي

همان طور كه اينترنت، ماهواره، اينستاگرام و ساير شبكه هاي مجازي به پيشرفت و تكنولوژي بشر كمك زيادي كرد، اما خالي از آسيب هم نبود. امروزه دنياي مجازي خيلي از زوجين را معتاد خودش كرده است. جاذبه هاي فضاي مجازي، ارائه الگوهاي فانتزي، تغيير سبك زندگي، ايجاد مصرف گرايي و ظهور نيازهاي كاذب از مضرات اين فضاست. خيلي از همسران به دنبال اين جاذبه ها زندگي واقعي خود را رها كرده و تن به اين دنيا مي دهند. اعتياد به اين ها، نظم زندگي زنانشويي را بر هم مي زند و لذت از زندگي را كاهش و آن را به سمت سردي مي برد.

7. عدم رضايت جنسي

ناسازگاري جنسي زوجين خود زمينه خيانت و طلاق را فراهم مي آورد زيرا يكي از طرفين حس مي كند تحت فشار است و ديگري فكر مي كند مورد بي توجهي قرار گرفته است. زوجين بايد سليقه ي جنسي يكديگر را بشناسند و در صورت مشكل به سكس تراپ يا زوج درمانگر مراجعه كنند. مسائل مختلفي مي تواند در پشت پرده مسائل جنسي باشد بنابراين بايد با دقت بررسي شود تا در صورت لزوم درمان گردد.

8. مشاوره طلاق اصفهان | فرزندان

با اينكه فرزند ثمره ي زندگي زن و شوهر است اما با خود چالش هايي را مي آورد. گاهي تعداد زياد فرزندان مشكلات مالي براي والدين دارد و گاهي نحوه تربيت او در رابطه والدين خلل ايجاد مي كند. زن و شوهر قبل فرزند دار شدن بايد در مورد تعداد فرزندان و نحوه تربيت او با هم به توافق برسند. چشم پوشي از نياز فرزندان يا رسيدگي بيش از حد به آنان به تربيت شان آسيب مي زند. مشكلات فرزندان، مشكلات پدر و مادر هم مي شود و ناتواني در كنار آمدن به راطه والدين صدمه خواهد زد.

9. مشكلات فردي و آسيب هاي رواني

افسردگي، اضطراب و استرس هاي كاري، وسواس هاي فكري يا عملي، اختلالات دو قطبي يا شخصيت از مشكلات روحي رواني هستند كه به رابطه زوجين آسيب مي زند. آمار طلاق در بين كساني كه از اين اختلالات رنج مي برند بالاست. به عنوان مثال افسردگي باعث گوشه گيري، ناديده گرفتن نيازهاي طرف مقابل، سستي و بي حالي، عدم موفقيت در كار و ساير مشكلاتي مي شود كه زندگي زنانشويي را به سراشيبي مي برد. هم چنين استرس و فشارهاي كاري نااميدي و بي انگيزگي در پي دارد كه حتي مي تواند به عصبانيت منجرشود. اگر افراد با چنين مسائلي در صدد حل مشكل خويش با كمك روانشناس يا مشاور نباشند به تدريج صبر طرف مقابل از بين رفته و در نهايت زندگي شان رو به افول مي رود.

10. اعتياد

يكي از عوامل تقاضاي زنان براي طلاق اعتياد همسرشان است. مواد مخدر به تدريج فرد را از حالت عادي خارج مي كند و باعث مي شود براي خريد آن دست به هر كاري بزنند.

11. مشاوره طلاق اصفهان | دخالت خانواده ها

زن و مرد بايد بدانند با شروع زندگي جديد چالش هايي هم خواهند داشت كه نياز است تنها خودشان آن ها را حل كنند و اگر خواسته هايي دارند بايد بهم اطلاع دهند. متاسفانه گاهي والدين آنان زندگي زن و مرد را به دست مي گيرند و به جاي آنها تصميم مي گيرند. دخالت خانواد ها و سوق دادن ذهن زوجين به جهات منفي زمينه جدايي شان را فراهم مي كند. ذكر اين نكته لازم است كه در عين حال كه احترام خانواده هاي دو طرف واجب است اما گرفتن مشورت براي جزئي ترين كارها و دادن اطلاعات خصوصي زندگي مشترك به آنها، دخالت خانواده ها را در زندگي هموار مي كند. زوجين بايد در مورد مسائل زندگي خودشان تصميم بگيرند.

12. معاشرت زياد با دوستان

از ديگر دلايل طلاق دوستان هستند. زندگي متاهلي به معناي پايان زندگي مجردي است. متاسفانه كساني كه هم چنان بعد از ازدواج تفريحات خود را محدود به رفقا و دوستانشان مي كنند و از نيازهاي شريك خود چشم پوشي مي كنند، زمينه نارضايتي را فراهم مي آورند. اين بدان معني نيست كه فرد بايد پس از ازدواج به طور كل دوستان خود را حذف كنند اما معاشرت بيش از حد با آنان و عدم توجه به مسئوليت هاي جديد مي تواند مشكلات زيادي را به وجود آورد.

علل طلاق در اصفهان

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق اصفهان به بررسي علل طلاق در اصفهان مي پردازيم.با توجه به آمار بالاي طلاق در اصفهان در پي بررسي دلايل آن هستيم كه در زندگي زوجين تاثير منفي گذاشته است. بيشترين دلايل طلاق در شهر اصفهان، 5 درصد بي احترامي، 4درصد بي توجهي مردان، 4 درصد پايين بودن آستانه نحمل مرد، 5/3 درصد بددهني مردان، 5/2 درصد ضرب و شتم و آزار فيزيكي، 14/4 عدم سازگاري مردها، 2 درصد اعتياد و 7/2 درصد ناتواني مردان در مسائل زنانشويي بوده است.

نتايج نحقيقات ديگري در اصفهان نشان داده كه متغيرهاي ميزان دخالت اطرافيان در زندگي زوجين، ميزان تفاوت منزلت بين زوجين، رضايت زندگي زنانشويي و تصور مثبت از پيامدهاي طلاق رابطه مستقيمي با افزايش طلاق دارد كه در اين بين متغيرهاي ميزان دخالت اطرافيان در زندگي و تفاوت هاي منزلتي بين زوجين بيش ترين تاثير را بر گرايش به طلاق داشته اند. طبق مطالعات ميداني در شهر اصفهان وقوع طلاق با عوامل زير نيز مرتبط است:

-عدم تفاهم و توافق اخلاقي زوجين
-دخالت ديگران در زندگي زوجين
-نوع شغل مردان -تفاوت سني و تحصيلاتي زوجين
-مشكلات مالي و اقتصادي -نداشتن فرزند و نازايي
-اعتياد و مصرف مشروبات الكلي -تعدد زوجات و چند همسري
-اشتغال زنان
-عدم پاي بندي مذهبي و اخلاقي
-ايده آل سازي هاي ناموجه و مردسالاري
-عدم اعتماد و سوءظن
-عدم رضايت جنسي
-وجود روابط نامشروع جنسي

تبعات طلاق

طلاق هم مانند ساير مشكلات آثار و پيامد هاي زيادي براي زن و مرد دارد. تبعات طلاق شامل مسائل اقتصادي، خانوادگي، روحي- رواني و اجتماعي است.

1. تبعات اقتصادي

طلاق منجر به از دست دادن بخشي از سرمايه ي زوجين مي شود. مردان معمولا زير بار مهريه هاي سنگين مي روند و مجبور مي شوند ماهانه ميزاني از درآمد خود را به آن اختصاص دهند. از طرفي زنان بعد از طلاق بايد به تنهايي از پس مسئوليت هاي خود برآيند. معمولا بعد از طلاق وظيفه نگه داري فرزندان به عهده مادر است و همين مسئله فشار اقتصادي زيادي بر گردن زن مي گذارد. براي كسب اطلاعات در زمينه تاثير طلاق بر زنان كليك كنيد.

2. تبعات اجتماعي

طلاق هم چنان برچسب شومي براي زن و مرد است. در جامعه گاهي به فرد مطلقه نگاه نادرستي دارند و حتي برخي ها حضور زن مطلقه يا بيوه را در مجلس ناپسند و باعث بدبياري مي دانند. كسي كه طلاق گرفته در شغلش و خانواده اش مشكلات زيادي پيدا مي كند. بازدهي كاري كم و ركود اقتصادي از پيامدهاي طلاق در سطح جامعه است. براي كسب اطلاعات در زمينه تاثير طلاق بر مردان كليك كنيد.

3. مشاوره طلاق اصفهان | تبعات رواني

طلاق و امضا كردن سند آن خيلي زمان نمي برد اما واقعيت اين است كه فراموش كردن فرد مقابل و آثار روحي و رواني بعد آن به اين راحتي از ذهن فرد پاك نمي شود. افسردگي، اضطراب، ترس از آينده نامعلوم، وسواس هاي بيمارگونه، احساس گناه، بيماري هاي روان تني و دغدغه هاي زياد بخشي از مشكلات بعد از طلاق براي زن ومرد است. فرد متاركه كرده به دليل برچسب هاي اجتماعي گوشه گيري مي كند و يا در خيلي از فعاليت ها و جمع ها شركت نمي كند. بازيابي خاطرات قديم و نگراني از ادامه زندگي به تنهايي او را آزار مي دهد. استرس و تغيير سبك زندگي از آثار جانبي طلاق است. خصوضا اگر فرزندي هم باشد اين ها چند برابر مي شود. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه فرزندان طلاق كليك كنيد.

4. تبعات خانوادگي

افراد متاركه كرده معمولا به منزل پدري بازنمي گردند و اگر هم اين چنين شود سرزنش و يا تحقير اطرافيان را مي شنوند. برگشتن به خانه پدري استقلال را از آن ها مي گيرد، اختيار بسياري از كارها مثل رفت و آمد، خورد و خوراك و ساعت خواب و… را از دست مي دهند كه همين امر زمينه ساز تنش بين اعضاي خانواده مي شود. داشتن خواهر و برادر و يا فرزند هم به اين مشكلات بيشتر دامن مي زند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

ضرورت مشاوره پيش از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج تا حد زيادي از ازدواج ناموفق جلوگيري و به كاهش آمار طلاق كمك مي كند. خيلي از طلاق ها به دليل انتخاب نامناسب شريك زندگي است. در اين نوع مشاوره دختر و پسر آگاهي بيش تري پيدا مي كنند، از نيازها و خواسته هاي يكديگر مطلع مي شوند و تفاوت هاي هم را بهتر مي شناسند. هم چنين در صورت مسائل و مشكلاتي در رابطه، مهارت ها و آموزش هاي لازم را مي بينند تا همسري همسان برگزينند. بنابراين مشاوره قبل ازدواج نقش موثري در افزايش سازگاري زوجين و كاهش گرايش به طلاق دارد.

مشاوره طلاق اصفهان | اهداف مشاوره طلاق

-شناخت احساسات و ايجاد شرايطي براي گفت و گو و تخليه هيجانات
-آموزش مهارت هاي زندگي براي بالا بردن سازگاري و توافق زوجين
-بررسي دلايل شكست زندگي و ارائه راه حل هايي براي پيشگيري از تكرار دوباره آن ها
-شناخت نيازها و خواسته هاي همسر
-مشاوره طلاق به شناسايي مهارت هاي مقابله اي كمك زيادي مي كند.
-اصلاح تحريف هايي در شناخت و افكار و عقايد فرد
-آموزش مديريت خشم، نااميدي و شكست و انتخاب روش كارآمدتر براي زندگي
-مشاوره طلاق به فرصت دوباره براي رشد و بازسازي كمك مي كند.
-ايجاد آخرين فرصت براي شنيدن صحبت هاي يكديگر
-كمك به شناسايي اهداف بعد از طلاق و ادامه زندگي

ضرورت مشاوره طلاق

طلاق پيامدهاي روحي و رواني دراز مدتي دارد و بعضا نگرش فرد به خود، دنيا و ديگران را تغيير مي دهد. روانشناسان با بررسي مشكلات طرفين، ريشه يابي آن و آموزش هاي لازم به زوجين تصميم شان را به تعويق مي اندازند تا در صورت لزوم در آن تجديد نظر كنند. برخي از طلاق ها تحت تاثير هيجان و احساسات زودگذر هستند و برخي سر مسائلي كه به راحتي قابل حل اند، اتفاق مي افتد. لذا روانشناس با جلسات چند ساعته به زوجين كمك مي كند تا سازگاري خود را افزايش دهند. تنها در صورتي كه گزينه ديگري براي ادامه زندگي نبود طلاق را انتخاب مي كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه ضرورت مشاوره طلاق كليك كنيد.

سخن آخر

با توه به سير صعودي طلاق در كشورمان نياز به مشاوران طلاق داريم تا در اين انتخاب سرنوشت ساز زوجين را راهنمايي كنند كه بهترين تصميم را اخذ نمايند. دوام و استحكام زندگي زنانشويي امري بسيار مهم براي بقاي خانواده و سلامت جامعه است. طلاق تاثيراتش را نه تنها بر روي فرد، آينده فرزندان و خانواده بلكه در سطح كلان جامعه هم مي گذارد. مسئله جدايي دو انسان از يكديگر و كنار آمدن با آن، مسئله اي زمان بر و طولاني مدت است. بنابراين هم قبل از ازدواج افراد بايد مشاوره شوند و هم در صورتي كه در خلال زندگي زنانشويي احساس نارضايتي و ناكامي كردند نياز است به زوج درمانگر و مشاور مراجعه كنند تا از شدت مشكلات بكاهند پيش از آن كه زندگي شان به بن بست برسد.

مشاورين طلاق اين بينش را به زوجين مي دهند كه طلاق بهترين راه نيست و خيلي از مشكلات با جلسات مشاوره فردي و آموزش هاي لازم برطرف خواهد شد. اما در صورتي كه پس از بررسي هاي لازم به اين راه رسيدند، مشاوره طلاق كمك مي كند افراد با كم ترين آسيب از هم جدا شوند و بعد از اين زخم عاطفي عميق، خود را دوباره باور كنند و سازگاري شان را بعد از طلاق بالا ببرند. لذا مشاوره امري حتمي در قبل و بعد از طلاق مي باشد؛ متخصصان ما در مركز مشاوره حامي در اين تصميم به افراد كمك مي كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: مشاوره طلاق اصفهان

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره طلاق اصفهان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره طلاق اصفهان،
موضوع:
[ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۰:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی