مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آب دتاكس چيست؟

آب دتاكس يا دتاكس واتر نوعي آب طعم دار است كه به آن آب سم زدا نيز مي گويند. اين آب تركيبي از آب به همراه ميوه ها و سبزيحات مختلف است كه امروزه براي كمك به ترك اعتياد مورد استفاده قرار مي گيرد و طرفداران زيادي دارد. علاوه بر اين براي كساني كه مي خواهند كاهش وزن داشته باشند يا چاق شوند نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. آب دتاكس براي ترك اعتياد را مي توان به راحتي در خانه تهيه كرد ضمن اينكه خود فرد بر مواد سازنده كنترل دارد و از سالم بودن آن ها مطمئن است بر خلاف چيزي كه در كارخانه ها توليد مي شود و فرد از مواد سازنده آن ها مطمئن نيست.

درست كردن آب سم زدا بسيار سريع و آسان است و ويتامين ها و مواد معدني سودمندي را شامل مي شود. آب دتاكس پاكسازي و نحوه عملكرد كبد و كليه ها كمك مي كند و باعث قليايي سازي بدن ، بهبود كيفيت پوست، خروج سموم از بدن و تقويت سيستم ايمني بدن مي شود. با اضافه كردن ميوه ها و گياهان دارويي معطر به آب، بيشتر به خوردن آن مايل مي شويد و از اين طريق آب مورد نياز سلول هاي بدن نيز تأمين مي شود. اين نوشيدني تنها بين افرادي كه به قصد سلامتي يا چاقي و لاغري آن را مصرف مي كنند طرفدار ندارد بلكه در مجالس و مهماني ها هم استفاده مي شود. افراد به دلايل مختلف به آن گرايش دارند و شما مي توانيد آب دتاكس را حتي در منوي بسياري از كافه ها نيز مشاهده كنيد.


فوايد آب دتاكس براي ترك اعتياد

خاصيت آب سم زدا يا آب دتاكس به ميزان زيادي به مواد و ميوه هاي استفاده شده در آن بستگي دارد و مهم است از چه تركيباتي استفاده مي كنيد. بخش عمده اي از خاصيت هاي آب دتاكس به خاطر آب موجود در آن است چرا كه مصرف آب به طور طبيعي به بهبود وضعيت سلامتي كمك مي كند. برخي از خاصيت هاي آب دتاكس را در ادامه ذكر كرده ايم.

_ سم زدايي به صورت كلي و به طور خاص در فرآيند ترك اعتياد (براي كسب اطلاع در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.)
_ بهبود كاركرد دستگاه ايمني
_ متعادل شدن سطح PH خون
_ بهبود سيستم گوارش
_ بالا رفتن خلق و خو
_ افزايش سطح انرژي
_ كم كردن وزن بدن
_ بهبود رنگ پوست براي كسب اطلاعات در زمينه ترك اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.


انواع آب دتاكس

آب دتاكس اجزاي مختلفي را در بر مي گيرد؛ مثل ليمو كه براي سم زدايي استفاده مي شود، خيار براي كمك به خنك شدن بدن، نعنا براي هضم بهتر غذا و زنجبيل براي تسكين دردها و به خصوص دردهاي عضلاني در افراد در حال ترك. برخي از ميوه هايي كه در تركيب آب دتاكس جاي مي گيرد شامل تمشك، هندوانه و… مي شود كه اغلب آن ها براي سلامتي مفيد هستند. آب دتاكس را تنها در عرض 5 دقيقه مي توانيد درست كنيد و حتي بر اساس ذائقه خود تركيبات را جا به جا كنيد. در ادامه به معرفي انواع آب دتاكس پرداخته ايم.

1. آب دتاكس ليمو و زنجبيل

زنجبيل را مي توان به عنوان داروي تسكين دهنده درد استفاده كرد و همچنين افزودن آن به آب دتاكس خاصيت سم زدايي دارد. براي تهيه اين نوع نوشيدني 3 ليوان آب را با نصف يك ليمو ترش و يك بند انگشت زنجبيل تركيب كنيد. مي توانيد آب ليمو را به آب ساده اضافه كنيد و در نهايت زنجبيل رنده شده را داخل آن بريزيد. اين نوشيدني بيشترين تأثير را در صبح زود دارد و باعث مي شود در تمام طول روز از احساس درد رها باشيد. سموم مضر بدن با اين نوشيدني دفع مي شوند.

2. آب دتاكس ليمو و خيار

ليموي موجود در اين نوشيدني باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي شود و سموم را از بدن شما دفع مي كند به همين دليل مي تواند نوشيدني خوبي براي ترك اعتياد باشد. همچنين خيار به خنك نگه داشتن بدن كمك مي كند و آب مورد نياز سلول ها را تأمين مي كند. برگ هاي نعنا نيز براي هضم بهتر غذا مورد استفاده قرار مي گيرند و علاوه بر آن طعم شيرين خوبي به نوشيدني مي بخشند. براي تهيه اين نوشيدني 8 فنجان آب را به همراه يك خيار رنده شده متوسط، يك ليموي درسته و مقداري برگ نعنا داخل پارچ بريزيد و با هم تركيب كنيد. آب دتاكس خود را در يخچال نگهداري كنيد. اين نوشيدني خواص سم زدايي عالي و مزه خوبي دارد.

3. دتاكس واتر چربي سوز

آب دتاكس چربي سوز علاوه بر اينكه خاصيت دفع سموم بدن را دارد بلكه به كاهش وزن نيز كمك مي كند. آب دتاكس چربي سوز حاوي سركه سيب است كه خود فوايد بسياري دارد. از تركيبات ديگر آن سيب است كه فيبر بالايي دارد و ليمو كه بدن را سم زدايي مي كند. همچنين دارچين موجود در اين تركيب باعث كاهش اشتها مي شود. اين دتاكس را مي توانيد با با سه ليوان آب، 2 قاشق غذا خوري سركه سيب، پ قاشق ليموي تازه، 1 قاشق كوچك دارچين و نصف يك سيب تهيه كنيد. در صورت تمايل مي توانيد از شيرين كننده مانند نبات و يا عسل استفاده كنيد. تمام مواد را با هم در مخلوط كن بريزيد و در انتها تكه هاي سيب را به آن اضافه كنيد.

4. آب دتاكس لاغر كننده

نوع ديگري از آب دتاكس لاغر كننده وجود دارد كه باعث پاكيزگي بدن از سموم هم مي شود. خيار ادرار آور است و به دفع چربي هاي اضافي بدن كمك مي كند. همچنين ليمو باعث سم زدايي مي شود و در نهايت ميوه گريپ فروت خاصيت چربي سوزي فوق العاده اي به اين تركيب مي بخشد. براي درست كردن اين نوشيدني نصف گالن آب را با نصف يك گريپ فروت متوسط، نصف خيار به علاوه نصف ليموي زرد و سبز مخلوط كنيد و تعدادي برگ نعنا به آن اضافه كنيد. پس از اين كه اين نوشيدني را چند ساعت در يخچال نگه داشتيد مي توانيد به صورت روزانه از آن استفاده كنيد تا نتايج شگفت انگيزش را مشاهده كنيد.

5. آب دتاكس ميوه اي

آب دتاكس را مي توان با انواع ميوه ها درست كرد. يك نوع خوش طعم آن تركيب توت فرنگي و كيوي، يك نوشيدني خنك تابستاني است. براي درست كردن اين نوشيدني دو ليتر آب را با مقداري توت فرنگي تازه و كيوي برش داده شده تركيب كنيد و اجازه دهيد براي چند ساعت داخل يخچال بماند. كيوي ميوه اي است سرشار از ويتامين a و به سم زدايي بدن كمك مي كند. همچنين توت فرنگي خاصيت ضد پيري دارد و ضمن اين كه فوايدي زيادي براي پوست به ارمغان مي آورد، از ايجاد سلول هاي سرطاني در بدن جلوگيري مي كند. در صورت تمايل مي توانيد كمي نعنا به آن اضافه كنيد و يا مقدار ميوه ها را كم و زياد كنيد.


انواع آب دتاكس ميوه اي

در ادامه مقاله آب دتاكس براي ترك اعتياد برخي از تركيبات دتاكس ميوه اي را معرفي كرده ايم.

1. آب دتاكس براي ترك اعتياد | دتاكس واتر هندوانه

يكي از بهترين ميوه هايي كه مي توان براي آب دتاكس از آن استفاده كرد هندوانه است. اين ميوه از 92 درصد آب تشكيل شده و مصرف مداوم آن باعث مي شود بدن هيدراته بماند. هندوانه به ميزان زيادي ليكوپن دارد؛ ليكوپن نوعي آنتي اكسيدان قوي است كه باعث رنگ قرمز هندوانه و گوجه فرنگي مي شود. آمينو اسيدهاي پنهان شده در هندوانه كه منبع تأمين آب اين ميوه به شمار مي روند، فرآيند جريان خون را در بدن بهبود مي بخشند. مي توانيد قطعات مكعبي هندوانه را به همراه چند برگ نعنا داخل آب بريزيد و اجازه دهيد اين تركيب به مدت چهل و پنج دقيقه در يخچال بماند سپس مي توانيد آن را ميل كنيد.

2. آب دتاكس گريپ فروت و ليمو براي ترك اعتياد

مركبات به اين دليل كه باعث ايجاد خاصيت قليايي در بدن مي شوند، سم زدايي بالايي دارند. تركيب گريپ فروت و ليمو طعم دلپذيري به آب مي دهد و علاوه بر اين ويتامين C مورد نياز بدن را نيز تأمين مي كنند. براي تهيه آب دتاكس گريپ فروت و ليمو يك عدد گريپ فروت را برش دهيد و به همراه دو عدد ليمو برش داده شده داخل پارچ آب بريزيد. مي توانيد دو عدد خيار برش داده شده و برگ هاي نعنا هم به آن اضافه كنيد تا طعم بهتري داشته باشد. با استفاده از يك قاشق بلند ميوه ها را له كنيد تا طعشان بيرون بيايد و بعد از آن آب دتاكس شما آماده است. مي توانيد بعد از اينكه در يخچال خنك شد آن را ميل كنيد. بعد از تمام شدن آب دتاكس مي توانيد دوباره روي ميوه ها آب بريزيد و آن را مصرف كنيد.

3. آب دتاكس شاه توت و نعنا

شاه توت منبع فوق العاده اي براي توليد آنتي اكسيدان به حساب مي آيد و كربوهيدرات بسيار كمي دارد. تركيب شاه توت با نعنا مي تواند از پيري جلوگيري كند و به بهبود سيستم هضم و جلوگيري از بروز التهابات مي انجامد. شاه توت ها را خوب بشوييد و تعدادي از آن ها را داخل آب و يخ بريزيد. مي توانيد چند برگ نعنا اضافه كنيد تا خاصيت بيشتري پيدا كند. در صورت تمايل چند حلقه ليموترش نيز به تركيب خود اضافه كنيد و پس از آن آب دتاكس شما آماده است مي توانيد آن را ميل كنيد. براي كسب اطلاع در زمينه بعد از ترك اعتياد كليك كنيد.


آب دتاكس براي ترك اعتياد | آب دتاكس چاي سبز

چاي سبز آنتي اكسيدان و كافئين زيادي دارد كه تركيب آن با توت فرنگي، ليمو ترش تازه و خيار نوشيدني مقوي را مي سازد كه به بهبود متابوليسم بدن كمك مي كند و همچنين مانع از دي هيدارتگي مي شود. آنتي اكسيدان هاي موجود در چاي سبز به همراه كاتچيني كه دارد آن را به ماده اي با خاصيت ضد پيري تبديل كرده است. براي تهيه آب دتاكس چاي كيسه اي را داخل آب جوش قرار دهيد و اجازه دهيد سرد شود. بعد از آن ميوها هاي توت فرنگي ليمو ترش و خيار را كه قبلا برش داده ايد به آن بيافزاييد. براي شيرين كردن آن در صورت تمايل كمي استويا يا عسل طبيعي بريزيد. توجه داشته باشيد كه زياد از شيرين كننده ها استفاده كنيد تا خاصيت چربي سوزي اين نوشيدني حفظ شود.


ساير نوشيدني هاي مفيد براي ترك اعتياد

در اين بخش از مقاله آب دتاكس براي ترك اعتياد ساير نوشيدني هايي كه به شما در فرآيند ترك اعتياد كمك مي كنند را معرفي كرده ايم. براي ترك اعتياد بهتر و بدون بازگشت توصيه مي كنيم از مشاوره ترك اعتياد و راهنمايي هاي متخصص ترك استفاده كنيد.

1. فوايد مصرف شير در فرآيند ترك اعتياد

شير به دفع سموم و مواد اعتياد آور از بدن كمك مي كند و اغلب در فرآيند سم زدايي افراد معتاد توسط متخصصان توصيه مي شود. علاوه بر اين افرادي كه دچار اعتياد به مواد مخدر هستند اغلب سوءتغذيه را تجربه مي كنند و يا به اختلالات گوارشي مثل يبوست و اسهال مبتلا مي شوند. ممكن است در هضم غذا مشكل داشته باشند. بنابراين لازم است از مواد مغذي استفاده كنند تا سيستم ايمني بدن تقويت شود و بدن به كاركرد طبيعي خود بازگردد. شير يكي از نوشيدني هاي مهم و مفيد در ترك اعتياد است كه به ترميم بافت ها و اندام هاي از بين رفته بدن بر اثر مصرف مواد و همچنين بهبود سيستم عصبي و گوارشي كمك مي كند.

2. آب دتاكس براي ترك اعتياد | قهوه براي ترك اعتياد

مصرف قهوه خواب آلودگي را از بين مي برد و براي افزايش تمركز بسيار سودمند است. اين مسئله به دليل دارا بودن از مقدار زيادي كافئين در ساختار قهوه رخ مي دهد و گيرنده هاي مغزي را تحت تأثير قرار مي دهد. پس از مصرف قهوه گيرنده هاي مغزي كه با خواب ارتباط دارند از كار مي افتند. برخي از فوايد ديگر قهوه شامل موارد زير مي شود.

بازيابي قواي جسماني: مصرف مخدر در طولاني مدت قواي جسماني را به شدت كاهش مي دهد. به همين دليل اغلب متخصصان در برنامه هاي درماني ترك اعتياد به افراد توصيه مي كنند از قهوه استفاده كنند. اين نوشيدني باعث آرامش دروني و برگرداندن نيروي جسماني مي شود.
جلوگيري از خستگي: بيشتر متخصصان ترك اعتياد انجام فعاليت هاي ورزشي سبك را به افرادي كه قصد ترك دارند توصيه مي كنند و به آن ها مي گويند بهتر است قبل از ورزش قهوه بخورند. مصرف مواد كافئين دار مانند قهوه قبل از ورزش كردن به فرد كمك مي كند تا كمتر خسته شود. براي كسب اطلاعات در زمينه غذاهاي مفيد براي ترك اعتياد كليك كنيد.

3. نقش آب انار در ترك اعتياد

افرادي كه تا مدت هاي طولاني اعتياد داشته اند اغلب با كمبود ويتامين هاي b كمپلكس مانند تيامين، ويتامين c و اسيد فوليك مواجه مي شوند. آب انار نوشيدني معجزه آسايي است كه تمام اين كمبودها را جبران مي كند. انار سرشار از مواد غني مانند آنتي اكسيدان است و براي افرادي كه بر اثر مصرف مواد مخدر آسيب هاي شديد كبدي، كليوي، صدمات مغزي و مشكلات قلبي را تجربه مي كنند، مي تواند مفيد باشد. همچنين بر اساس مطالعات و تحقيقات پزشكان از بروز سرطان جلوگيري مي كند. مصرف آب انار را در ميان وعده هاي خود فراموش نكنيد.

4. مصرف آب هندوانه براي ترك اعتياد

اعتياد به مواد مخدر با عوارض بيشماري همراه است كه از جمله آن ها مي توان به بيماري هاي گوارشي و پوستي اشاره كرد كه علت اصلي بروز آن ها كم آبي بدن است. بدن به طور طبيعي براي سوخت و ساز و دفع سموم به آب زيادي نياز دارد. براي آن كه كمبود آب بدن جبران شود لازم است فرد سبزيجات و ميوه هايي مصرف كند كه به هيدراته بدن كمك مي كنند. هندوانه از جمله ميوه هاي مفيدي است كه بدن را هيدرانه مي كند و براي افرادي كه قصد ترك كردن را دارند از جانب پزشكان و متخصصان توصيه مي شود.

علاوه بر اين مواد مخدر مواد معدني موجود در بدن از جمله منزيم را به مرور زمان از بين مي برند. آب هندوانه منزيم زيادي درون خود دارد و مي تواند كمبود مواد معدني را جبران كند. مصرف آب هندوانه در بلند مدت به درمان يبوست مي انجامد. يبوست مشكلي است كه بسياري از معتادان به آن دچار مي شوند. يكي ديگر از فوايد هندوانه برطرف كردن مشكلات پوستي و كمك به حفظ رطوبت پوست است. اين ميوه مفيد از چروك شدن بيشتر پوست و خشكي پوست در معتادان جلوگيري مي كند. در كنار درمان هاي ترك اعتياد مي توانيد از آب هندوانه در برنامه غذايي خود بهره مند شويد. براي كسب اطلاعات در زمينه تقويت بدن بعد از ترك اعتياد كليك كنيد.

5. آب دتاكس براي ترك اعتياد | شربت سكنجبين

سكنجبين نيز از ديگر نوشيدني هاي مفيد در زمينه ترك اعتياد است كه از تركيب دو ماده مغذي شامل سركه و عسل درست مي شود. سكنجبين جهت خروج صفراي اضافي از بدن بسيار مفيد است. شربت سكنجبين را مي توانيد به عنوان ملين قوي استفاده كنيد همچنين به خاطر بهره مندي از عسل مشكلات مربوط به گوارش و مشكلات كبدي را بهبود مي بخشد.


سخن آخر

افرادي كه گرفتار اعتياد مي شوند اغلب با بيماري هاي زيادي مانند بيماري گوارشي، بيماري هاي پوستي، كم اشتهايي و… دست و پنجه نرم مي كنند و عوارض بسياري را متحمل مي شوند. بروز يبوست و كم آبي بدن يكي از عوارض رايج و شايع اعتياد است كه خود آسيب هاي فراواني به بدن مي زند. افراد مبتلا به اعتياد و آن هايي كه مي خواهند ترك كنند اين امكان را دارند تا با مصرف انواع نوشيدني ها و مايعات مانند انواع آب دتاكس، قهوه، آب انار و… از بروز عوارض و بيماري ها جلوگيري كنند. توجه داشته باشيد كه مواد اعتياد آور علاوه بر اينكه وابستگي جسماني ايجاد مي كنند و عملكرد طبيعي بدن را مختل مي سازند، باعث بروز وابستگي رواني فرد به مواد و مشكلات روحي رواني مانند افسردگي مي شوند. براي كسب اطلاع در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

به همين دليل لازم است فرآيند سم زدايي در مراكز ترك اعتياد و زير نظر متخصص صورت گيرد و براي مقابله با وابستگي رواني و افسردگي از مشاوره ترك اعتياد استفاده شود. در مراكز ترك اعتياد علائم ترك و حالات فرد كنترل و بررسي مي شود و به فرد كمك مي شود تا جلوي وسوسه مصرف دوباره مواد ايستادگي كند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با بهره مندي از متخصصان با تجربه در زمينه ترك اعتياد شما را براي بهترين روش ترك و تكنيك هاي مقابله با وسوسه مصرف مواد راهنمايي مي كند. براي كسب اطلاع در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: آب دتاكس براي ترك اعتياد

براي دريافت مشاوره در زمينه آب دتاكس براي ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۷:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی