مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

فوت فتيش چيست؟

فتيش (Fetish) در زبان پرتغالي به معناي علاقه و جاذبه‌ وسواس‌گونه است تا حدي كه فرد به موضوع مورد علاقه تا حد پرستش آن جذب مي‌شود. كسي كه نسبت به موضوعي فتيش دارد الزاما به اين معني نيست كه داراي اختلال عجيب و غريبي است، صرفا علايق او با بقيه متفاوت است اما اگر اين علاقه فراتر از حالت عادي باشد مشكل‌ساز مي‌شود. گاه در بعضي افراد برخي اعضاي غيرجنسي يا اشياي شريك مقابل مانند پا لذت جنسي ايجاد مي‌كند.
فوت فتيش يكي از انواع فتيش است كه فرد علاقه‌ مبرمي به پا و متعلقات آن مانند جوراب و كفش دارد تا جايي كه حتي بدون حضور آن‌ها دچار برانگيختگي جنسي خواهد شد. اغلب اين علاقه از دوران كودكي و بدون داشتن ميل جنسي شروع مي‌شود اما با ورود به نوجواني شدت مي‌يابد. هر چه شدت اين فتيش بيشتر شود، علاقه‌ شخص تبديل به اختلال شده و در تمام ابعاد زندگي وي تاثير مي‌گذارد تا جايي كه فعاليت‌هاي روزمره نيز مختل مي‌شود. براي آشنايي بيشتر در زمينه انحرافات جنسي كليك كنيد.

 

فوت فتيش به عنوان يك اختلال رواني

فتيشيسم، دسته‌اي از اختلالات رواني هستند كه در آن فرد داراي فتيش با نگاه كردن به شي مورد علاقه يا قسمت مورد علاقه‌اش از بدن، دست به خودارضايي مي‌زند و تحريك جنسي خود را از آن مي‌جويد. در روابط جنسي، به جاي تمركز روي نواحي جنسي، به شكل بيمارگون و غيرعادي به نواحي غيرجنسي توجه مي‌كند. اين توجه مي‌تواند به صورت ديداري، بوييدن، لمس و ليسيدن باشد. فرد با اختلال فوت فتيش به پاي جنس مخالف علاقه‌ وافري دارد. پا، انگشتان پا، قوزك پا، لاك زدن ناخن‌هاي پا و حتي جوراب و وسايل تزئيني پا براي يك فوت فتيش تحريك‌كننده است. تنها موقعي يك فوت فتيش برچسب اختلال فتيشيسم دريافت مي‌كند كه در زندگي روزمره‌ او مشكلاتي ايجاد شود.

 

نظريه ها در مورد اختلال فوت فتيش

نظريه هاي مختلفي در اين زمينه وجود دارد كه برخي از مهم ترين آن ها به شرح زير هستند:

1. ديدگاه زيستي

اختلالات نابهنجاري جنسي كه در اينجا اختلال فتيش پا مدنظر مي باشد، تركيبي از تاثيرات از جمله عوامل ژنتيكي و هوروموني را در تعال با تاثيرات شناختي، فرهنگي و موقعيتي در بر مي گيرد.

2. فوت فتيش | ديدگاه هاي روان شناختي

در مدل روانكاوي كلاسيك اشاره مي كند افراد با اختلالات جنسي نتوانسته اند فرايند رشد طبيعي به سمت سازگاري جنسي را طي كنند. تجارب اوليه جنسي كه در نوجواني فرد تجربه مي كند ، شايد موجب ترغيب يا شرطي شدن او شده باشد. نخستين تجربه جنسي مشترك اهميت زيادي دارد. گاهي چند اختلال ممكن است در كنار هم قرار بگيرند و تشخيص افتراقي هر كدام اهميت زيادي دارد. به طور مثال ممكن است اختلال فتيش پا همراه با مازوخيسم ديده شود .

علت فوت فتيش چيست؟

طبق جديدترين تحقيقات، همانند ديگر انحرافات رواني-جنسي هنوز علت قطعي فوت فتيش مشخص نيست. اما محققين معتقدند كه اين موضوع ريشه در كودكي افراد داراي فوت فتيش داشته است.

لمس بيش از حد كودك با پا

بسياري والدين يا اطرافيان كودك، با پاي خود كودك را لمس كرده يا با او بازي مي‌كنند. اين مورد مي‌تواند عاملي براي علاقه‌ زياد كودك به پا شود.

كودك ‌آزاري

در بسياري فوت فتيش‌ها سابقه‌ تجربه‌ آزار جنسي به صورت تجاوز يا مشاهده‌ رابطه‌ جنسي يا لذت‌جويي جنسي از طريق پا وجود داشته است.

از دست دادن يكي از عزيزان در دوره‌اي از زندگي

در برخي فوت فتيش‌ها ديده شده است كه با از دست دادن يكي از عزيزان چه به دليل مرگ چه به دليل دوري با يك يا چند وسيله‌ فرد شروع به لذت‌جويي مي‌كند تا غم از دست دادن او را از ياد ببرد. در فوت ‌فتيش‌ها اين وسايل مربوط به پاي شخص موردنظر يا عكس از پاي او است.

جنبه‌ تحقير

يكي از نظريات روانشناسي معتقد است كه پا به دليل آنكه پايين‌ترين عضو بدن مي‌باشد، يكي از اعضاي تحقير به‌شمار مي‌رود. از اين‌رو، افراد داراي فوت فتيش با تحقير شدن از جانب شريك جنسي خود مي‌خواهند به لذت برسند. آن‌ها دوست دارند كه پاي فرد رويشان قرار بگيرد تا احساس اختلاف قدرت را به آن‌ها القا كند.

جنبه سلطه

عموما يك فوت فتيش تمايل دارد كاري كند تا تحت سلطه‌ جنس مخالف خود در رابطه باشد. اين مورد، در پوزيشن‌هاي تحقيرآميزي كه در رابطه جنسي انتخاب مي‌كند كاملا مشهود است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه فتيشيسم كليك كنيد.

 

پيامدهاي فوت فتيش

فوت فتيش پيامدهاي متعددي دارد كه برخي از آن ها به شرح زير هستند:

مشكلات بهداشت جسمي

پا يكي از اعضاي بدن است كه هميشه در فضاي گرم و مرطوب كفش و جوراب قرار دارد. همين مسئله سبب مي‌شود وقتي يك فوت فتيش به لذت‌جويي مداوم از طريق لمس پا مي‌پردازد، دچار انواع بيماري‌هاي عفوني شود.

عدم برقراري رابطه جنسي سالم

در صورتي كه فوت فتيش درمان نشود، فرد هيچ‌گاه نمي‌تواند يك رابطه جنسي سالم و از طريق اعضاي جنسي برقرار كند چراكه تنها از طريق پا به ارگاسم مي‌رسد.

پديده‌ ميسترس و اسليو

در صورتي كه فوت فتيش در فرد درمان نشود و شدت يابد، ممكن است پديده ميسترس و اسليو رخ ‌دهد. ميسترس (mistress) به معناي ارباب و اسليو (slave) به معناي برده است. در رابطه‌ جنسي كه يك طرف فوت فتيش است، شخصي كه پاي او پرستيده مي‌شود ميسترس و طرف ديگر كه پا را مي‌پرستد، اسليو ناميده مي‌شود. اين تمايلات تاحدي زياد مي‌شود كه فرد برده خواهان كتك‌خوردن از ارباب است و از اين شكنجه لذت مي‌برد. ارباب هم از شكنجه دادن لذت مي‌برد. باز هم اگر اين شكل از رابطه شدت يابد، فرد برده دچار اختلال مازوخيسم و ارباب دچار اختلال ساديسم خواهد شد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

 

چگونه با فرد داراي اختلال فوت فتيش برخورد كنيم؟

اگر شريك جنسي شما تمايلش را عنوان كرد در وهله ي اول او را قضاوت نكنيد و خودتان را جاي او قرار دهيد و بدون سوگيري سعي كنيد او را درك كنيد. از او بخواهيد بيش تر در مورد اين تمايلش صحبت كند ؛ شايد تنها يك تمايل ساده باشد و بتوان با راهكار هايي هم شما و هم طرف مقابل تان لذت كافي را ببريد اما اگر محوريت رابطه ي جنسي متمركز بر پا باشد و اختلال فتيش پا مطرح شود، در اين شرايط بايد خودتان و مرزها و اخلاقيات خود را بررسي كنيد. شما هم در اين رابطه سهمي داريد و تنها برآورد كننده نياز فرد مقابل نيستيد؛ پس درست تصميم بگيريد. امروزه مراجعه به *** تراپ و مطرح كردن دغدغه هاي ذهني به يك تراپيست با مهارت كافي بسيار كمك كننده است.

راهكارهاي درماني فوت فتيش

همان‌طور كه گفته شد تمامي فتيش‌ها كه فوت فتيش هم از جمله‌ آن است، تنها زماني نياز به درمان دارند كه در زندگي روزمره‌ فرد يا زندگي مشترك مشكل ايجاد كند. همچنين به دليل عمق مشكل يك فتيش، فرايند درمان هم طولاني خواهد بود. رايج‌ترين درمان‌هاي فتيش شامل موارد روان ‌تحليل‌گري، شناختي-رفتاري ، دارو درمان و روانشناسي خانواده مي شوند. برخي ديگر از روش هاي درماني به شرح زير هستند:

1. فوت فتيش | روش انزجاري

در اين روش فرد به وسيله محرك واقعي يا خيالي تحريك مي‌شود و در زمان لذت جنسي به او شوك الكتريكي وارد مي‌ شود تا از اين روش لذت جويي بيدار شود. (به صورت كلي شيوه هايي از شرطي سازي كه در زمان ايجاد لذت محرك منفي را وارد مي‌كند و به فرد احساس منفي مي‌ دهند بيش ترين استفاده را دارد)

2. روش عادت آموزي

در اين روش شيوه هاي صحيح ارتباط جنسي به فرد آموزش داده مي‌ شود و فرد بايد به صورت مكرر اين شيوه ها را با خود تكرار كند يا صداي ضبط شده خود را گوش دهد تا روش صحيح برايش به صورت عادت در بيايد.

3. فوت فتيش | روش استفاده از دارو

تركيب دارو درماني و رفتار درماني تاثير بسزايي دارد پس غير از روش هاي رفتاري شناختي از داروها هم استفاده خواهد شد. دارو هاي ضد افسردگي و اضطراب به عنوان پيش نياز براي درمان مورد استفاده قرار مي‌ گيرند. همان طور كه مي دانيد تستوسترون هورمون ايجاد كننده صفات جنسي است كه درمانگر مي تواند با تجويز دارو هاي آنتي آندروژن آن را كاهش دهد و به اين صورت تمايل جنسي و تصويرسازي جنسي در مردان را پايين بياورد.

4. هيپنوتيزم درماني

در اين روش درمانگر فرد را هيپنوتيزم مي كند و سپس باور هاي اساسي و ناخودآگاه فرد را كه باعث بروز اين اختلال شده است تغيير مي دهند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه هيپنوتيزم كليك كنيد.

5. روش گفت و گو

اگر اين انحراف جنسي هنوز آنقدر ها شدت نگرفته باش، درمانگر مي‌ تواند در خلال صحبت با مراجع و طي جلسات متعدد تمايل جنسي مراجع را تغيير دهد.

سخن آخر

همان طور كه گفته شد اختلال فوت فتيش مي تواند تاثيرات منفي بر روابط جنسي و حتي عاطفي فرد بگذارد. به همين دليل ضروري است كه فرد به دنبال راه درمان باشد. حتي بسيار ديده شده افرادي كه از همسر خود فوت فتيش را مشاهده كرده اند، بسيار آشفته شده اند. اين افراد هم نياز دارند كه از يك روانشناس كمك بگيرند. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشار هاي رواني و استرس هاي روزمره امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند. اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.
در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: فوت فتيش چيست

براي دريافت مشاوره در زمينه فوت فتيش چيست مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فوت فتيش چيست،
موضوع:
[ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۶:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی