مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

سرد مزاجي جنسي زنان

بر اساس مطالعات انجام شده حدود يك سوم از خانم ها به سردمزاجي دچار هستند و اغلب برخلاف ميل خود و تنها براي حفظ رابطه با همسر مجبور به برقراري رابطه جنسي مي شوند. در چنين شرايطي احتمال زحم شدن نواحي تناسلي و درد هنگام رابطه جنسي به دليل عدم برانگيختگي و بي ميلي بيشتر مي شود و در نهايت اين مسئله صميميت زوجين را تحت تأثير قرار مي دهد. ادامه اين مشكل ممكن است به مواردي همچون واژينيسموس، افسردگي و استرس بيانجامد. سرد مزاجي درجات مختلفي دارد كه به سه بخش خفيف،‌ متوسط و شديد تقسيم مي شود. براي درمان سرد مزاجي آگاهي از نشانه ها، علل و درجات آن اهميت بسيار دارد. سرد مزاجي يا بي ميلي جنسي در زنان انواع مختلفي دارد كه در ادامه ذكر كرده ايم.

بي ميلي و سرد مزاجي دائمي: برخي از خانم ها از همان ابتدا به سرد مزاجي مبتلا بوده اند و اين مسئله ارتباطي با روابط با همسر و يا مشكلات زناشويي ندارد.
بي ميلي اكتسابي: اين نوع از سرمزاجي در خانم هايي وجود دارد كه قبلا در برقراري رابطه مشكل نداشته اند اما به خاطر يك سري مسائل مانند مشكل با همسر ميل خود را براي رابطه جنسي با او از دست داده اند.
بي ميلي فراگير: اين نوع از سرد مزاجي يا بي ميلي در خانم هايي وجود دارد كه در تمام موقعيت ها بي ميل هستند و محدود به نوع خاصي از تحريك و يا زمان خاصي نمي شود.
بي ميلي موقعيتي: در اين نوع، سرد مزاجي تنها در برخي شرايط و موقعيت ها رخ مي دهد. براي اطلاع بيش تر از دلايل سردمزاجي زنان كليك كنيد.

نشانه هاي سرد مزاجي در زنان

سردمزاجي زنان نشانه هايي دارد كه با استفاده از آن ها مي توانيد به مشكل همسرتان پي ببريد. براي تشخيص قطعي سرد مزاجي علائم بايد حداقل به مدت 6 ماه وجود داشته باشند و روابط زوجين را تحت تأثير قرار دهند و باعث بروز ناراحتي شده باشند. در ادامه مهم ترين علائم را ذكر كرده ايم.

_ تمايل نداشتن به برقراري رابطه جنسي
_ كسي كه سردمزاجي دارد فاقد تفكرات و خيال پردازي هاي جنسي است
_ خانمي كه سرد مزاجي دارد براي برقراري رابطه جنسي پيش قدم نمي شود و براي انجام آن تمايلي از خود نشان نمي دهد.
_ از رابطه جنسي لذت نمي برد.
_ اغلب در رابطه جنسي به ارگاسم نمي رسد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه ارگاسم زنان كليك كنيد.

علل سرد مزاجي زنان چيست؟

سرد مزاجي در خانم ها به دلايل گوناگون رخ مي دهد كه مهم ترين آن ها را در ادامه ذكر كرده ايم. آگاهي از علل سردمزاجي در درمان آن اهميت فراوان دارد.

_ باور اشتباه و منفي برخي از خانم ها نسبت به رابطه جنسي
_ مشكلات و اختلافات در روابط عاطفي با شريك جنسي
_ كيفيت پايين رابطه جنسي و عدم آگاهي و اطلاعات كافي زوجين از روش ها و تكنيك هاي رابطه جنسي
_ وقايع ناخوشايند در دوران كودكي مانند تجربه تجاوز يا آزار جنسي يا ديدن رابطه جنسي والدين
_ كاهش هورمون هاي جنسي بر اثرافزايش سن، برخي بيماري ها و يائسگي
_ بيماري هاي رواني و اختلالاتي همچون افسردگي، اضطراب و…
_ مصرف برخي از داروها مانند داروهاي ضد افسردگي بر ميل جنسي تأثير مي گذارد. در اين شرايط پزشك ممكن است داروهاي ديگري را جايگزين كند.
_ خستگي و فشارهاي رواني زندگي روزمره
_ اعتقادات مذهبي سخت گيرانه و متعصبانه كه رابطه جنسي را منع مي كنند.
_ تجربه روابط جنسي ناخوشايند و بي كيفيت
_ داشتن احساس تنفر از همسر
_ اختلالات جنسي مرد مانند زود انزالي يا مشكلات نعوظ
_ اعتماد به نفس پايين و داشتن احساس منفي نسبت به بدن خود، ترس از طرد شدن از جانب شريك جنسي

مشكلات جسماني و بيماري ها

_ برخي از مشكلات جسماني مانند ديابت و يا عدم تعادل هورمون ها نيز ممكن است باعث سردمزاجي شوند.
_ آسيب رگ هاي خوني بر اثر بيرون آوردن رحم يا انجام جراحي در نواحي تناسلي
_ بيماري هاي مزمن مانند كم كاري تيروئيد، كم خوني، اختلالات عصب شناختي، آرتروز، بيماري هاي قلبي عروقي
_ دردهاي فيزيكي و مزمن كه اغلب با يك مشكل پزشكي همراه هستند
_ فشار خون بسيار بالا و يا فشار خون پايين
_ بي اختياري ادرار
_ اضافه وزن
_‌ جريان ضعيف خون در ناحيه واژن و رحم
_ درد و سوزش در قسمت واژن و هنگام برقراري رابطه جنسي
_ حاملگي يا تغذيه نوزاد از شير مادر براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه بارداري كليك كنيد.

دلايل فردي

استرس در زندگي روزمره به ميزان زيادي بر ميزان ميل جنسي تأثير مي گذارد. يكي از موضوعاتي كه بر ميل جنسي تأثير مي گذارد بچه دار شدن است؛ بسياري از خانم ها زماني كه بچه دار مي شوند تمام تمركزشان متوجه كودك مي شود و فكر و مشغله زياد جايي براي تمايل به برقراري رابطه جنسي و فكر كردن به آن نمي گذارد. در اين شرايط وقتي براي رسيدگي به روابط زناشويي نمي ماند. همچنين در صورتي كه در طول حاملگي و يا زايمان تغييراتي در بدن خانم رخ دهد سرد مزاجي را تشديد مي كند.

استرس ناشي از كار بر ميل جنسي فرد تأثير منفي مي گذارد به خصوص زماني كه زن مسئوليت رسيدگي و مراقبت از خانه و اعضاي آن را نيز داشته باشد. در انتهاي روز خوابيدن و استراحت براي فرد اولويت مي يابد و ديگر توان و تمايلي به رابطه جنسي ندارد. در صورتي كه فرد از دخانيات، الكل و دارو براي كاهش استرس روزانه و مقابله با آن استفاده كند مزاج و ميل جنسي بيشتر تحت تأثير قرار مي گيرد.

علل مرتبط با رابطه با همسر

كيفيت رابطه عاطفي با همسر و ديدگاهي كه يك زن نسبت به شوهرش دارد يكي از مهم ترين مسائلي است كه بر ميل جنسي او تأثير مي گذارد و خود مي تواند در سردمزاجي نقش داشته باشد. مشكلاتي كه باعث سرد مزاجي در زنان مي شود شامل موارد زير مي شود.

_ خيانت شوهر به همسر خود
_ رنجش و ناراحتي به خاطر مشكلاتي كه از خيلي قبل وجود داشته و حل نشده باقي مانده اند
_ برخي از خانم ها براي كنترل و تنبيه همسر خود او را از رابطه جنسي محروم مي كنند.
_‌ نداشتن توازن قدرت در روابط زناشويي

درمان نشانه هاي سرد مزاجي در زنان

در اين بخش از مقاله نشانه هاي سرد مزاجي در زنان ، پس از بررسي علل و علائم به بررسي روش هاي درمان مي پردازيم. راه هاي زيادي براي درمان مشكلات جنسي و به خصوص سرد مزاجي در زنان وجود دارد كه با بهره مندي از مشاوره جنسي و كشف علت در ابتداي كار مي توان بهترين آن ها را برگزيد. در ادامه روش هاي درمان اين مسئله را معرفي كرده ايم.

درمان دارويي سرد مزاجي: سه داروي فليبانسرين، متيل فنديت و بوپروپيون از طرف انجمن غذا و داروي آمريكا جهت درمان سردمزاجي مورد تأئيد قرار گرفته است كه مي توانيد از داروخانه ها و با نسخه پزشك دريافت كنيد.
درمان هورموني: همانطور كه گفتيم نوسانات هورموني مي تواند يكي از علل سردمزاجي خانم ها باشد. با افزايش سن و نزديك شدن به دوران يائسگي نوسانات هورمون هاي زنانه بيشتر مي شود. براي اين منظور مي توان از دارو يا تزريق هورمون استروژن و يا پروژسترون استفاده كرد.
روان درماني سرد مزاجي: اگر علت سرد مزاجي زن تجارب تلخ دوران گذشته مانند تجاوز يا استرس و افسردگي باشد لازم است به مشاور و روانشناس مراجعه كند تا با استفاده از روش هاي روان درماني و روانشناختي مشكل برطرف شود.
آموزش مهارت ارتباطي و رابطه جنسي: بسياري از مردان و زنان از اصول رابطه جنسي با كيفيت آگاهي ندارند به خاطر همين روابط جنسي رو به سردي مي رود. كمك گرفتن از سكس تراپيست و بهره مندي از جلسات مشاوره جنسي مي تواند در اين زمينه راه گشا باشد.

زوج درماني

در صورتي كه سرد مزاجي زن به مشكلات ارتباطي با همسر مرتبط باشد، لازم است به يك زوج درمانگر مراجعه كرده و مشكلات خود را همسرتان را برطرف نماييد. سردمزاجي زن و كمبود ميل جنسي مي تواند به عنوان معياري جهت سنجش كيفيت رابطه عاطفي زن و مرد به شمار رود. در روابطي كه عشق و محبت حاكم باشد، سرد مزاجي زن باعث ايجاد حس طرد شدگي در طرف مقابلش مي شود و اين امر در نهايت به سردي روابط عاطفي و دوري مي انجامد. در جلسات زوج درماني به زوجين كمك مي شود تا علل و ريشه اصلي اختلافات بين خود را شناسايي كرده و به يك راه حل منطقي با كمك مشاور برسند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه زوج درماني كليك كنيد.

آماده كردن شرايط محيطي براي رابطه جنسي

براي تحريك جنسي و افزايش ميل جنسي لازم است ذهنش از هرگونه استرس و فشار رواني خالي باشد. شرايط محيطي يكي از عواملي است كه در ميزان استرس تأثير مي گذارد. در صورتي كه شرايط محيطي مناسب فراهم نباشد، برانگيختگي و تحريك جنسي براي خانم اتفاق نمي افتد. سر و صدا، ترس از بيدار شدن بچه ها، استرس متوجه شدن ديگران، فراهم نبودن شرايط بهداشتي و… مواردي هستند كه ميل جنسي را تحت تأثير قرار مي دهند و باعث كاهش آن مي شوند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

در مقابل نشانه هاي سرد مزاجي در زنان چه بايد كرد؟

سخن آخر

همانطور كه گفتيم نشانه هاي سرد مزاجي در زنان علل گوناگوني دارد و مي تواند بر اثر مشكلات روحي رواني، اختلافات با همسر و يا مشكلات جسماني رخ دهد؛ اما علت هر چه كه باشد با كمي همكاري و تلاش قابل حل است. حتما در مورد مشكل خود با پزشك صحبت كنيد و آزمايش هاي مورد نياز را انجام دهيد تا از نبود بيماري مطمئن شويد. يكي از دلايل سردمزاجي و بي ميلي مي تواند خشكي و آتروفي واژن و درد هنگام نزديكي باشد كه در اين صورت با ليزر موناليزا يا دستگاه آر اف واژينال قابل درمان است. همچنين براي حل اين مشكل مي توانيد از مشاوره جنسي و مشاوره روانشناسي بهره مند شويد. سكس تراپيست تكنيك هاي افزايش ميل جنسي و بهبود كيفيت رابطه را به شما آموزش مي دهد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: نشانه هاي سرد مزاجي در زنان

براي دريافت مشاوره در زمينه نشانه هاي سرد مزاجي در زنان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۷:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی