مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

داروي داپوكستين و موارد مصرف

قرص داپوكستين Dapoxetine يكي از داروهاي خانواده مهاركننده‌هاي بازجذب سروتونين SSRI مي‌باشد. اين دارو به طور خاص براي درمان انزال زودرس در بين مردان 18 تا 64 سال استفاده مي‌شود. برعكس ديگر SSRI‌ها، قرص داپوكستين تاثيري در بالا بردن خلق و درمان افسردگي ندارد. همچنين براي اختلال نعوظ موثر نيست و صرفا بايد كساني آن را مصرف كنند كه تشخيص زود انزالي را دريافت كرده‌اند. براي اطلاع از ديگر قرص هاي تاخيري كليك كنيد.

مكانيسم اثر داروي داپوكستين

مكانيسم عملكرد اين دارو مربوط به مهار جذب مجدد سلول هاي عصبي سروتونيني و تقويت اثرات بعدي سروتونين مي باشد. مدار عصبي انزال مركزي شامل مناطق نخاعي و مغزي است كه يك شبكه بسيار به هم پيوسته را تشكيل مي دهند. مركز سمپاتيك و پاراسمپاتيك و نخاعي جسمي تحت تاثير محرك هاي دستگاه تناسلي به صورت يكپارچه پردازش مي‌شوند. اين مراكز در همكاري با هم ديگر عمل مي كنند تا رويدادهاي فيزيولوژيكي رخ دهد و انزال انجام گيرد.

نحوه مصرف داپوكستين

اغلب دوز مصرفي 30 ميلي گرم براي شروع تجويز مي‌شود. لازم است اين دارو را 1 تا 3 ساعت قبل از برقراري رابطه جنسي و با يك ليوان كامل آب، مصرف كنيد. از مصرف اين قرص، بيش از يك بار در روز بپرهيزيد. علاوه بر اين داپوكستين نبايد به صورت روزانه مصرف شود؛ مصرف هر روزه و بيش از اندازه عوارضي را به همراه دارد به همين دليل تنها زماني كه قصد فعاليت جنسي داريد از آن استفاده كنيد.

عوارض جانبي قرص داپوكستين

عوارض داپوكستين معمولا نمي‌تواند جدي باشد اما در صورت مشاهده اين علائم و تشديد آن حتما با پزشك در ارتباط باشيد. برخي از علائم قرص داپوكستين به شرح زير هستند:
_بي حالي و سرگيجه
_عصبانيت و خلق تحريك پذير
_عرق كردن بيش از حد
_گيجي و سردرگمي
_سردرد
_تعريق بيش از حد
_اسهال
_بي خوابي
_كاهش ميل جنسي
_تاري ديد
_وزوز كردن يا زنگ زدن گوش
_افزايش ضربان قلب يا نامنظم شدن آن
_افزايش فشار خون
_خستگي بيش از حد
_خشكي دهان

 

نكات مهم در مصرف Dapoxetine

برخي از نكات و احتياط‌هايي كه براي مصرف داپوكستين بايد در نظر بگيريد شامل موارد زير است:
1- اثر اين دارو در عرض 1 تا 3 ساعت پس از مصرف مشاهده مي‌شود. بنابراين در صورت نياز به مصرف و تجويز توسط پزشك، 1 تا 2 ساعت قبل مصرف كنيد و از مصرف بيش از حد براي نتيجه بخشي سريع‌تر پرهيز كنيد.
2- اثر اين دارو نيز به طور متوسط 1 تا 2 ساعت طول مي‌كشد.
3- بر خلاف ديگر SSRI‌ها، مصرف قرص داپوكستين با الكل امن است اما به دليل افزايش خطر عوارض جدي مثل خواب آلودگي، سرگيجه، اختلال تفكر و از دست دادن آگاهي از مصرف همزمان پرهيز شود.
4- از نظر اعتياد به مصرف، مورد جدي گزارش نشده است اما به دليل ساختار داروهاي مهاركننده باز جذب سروتونين و عملكرد بالا، ممكن است فرد براي رسيدن به بازدهي بيشتر، مصرف را بالا ببرد كه در اين صورت امكان مسموميت سروتونيني و اوردوز وجود دارد.
5- استفاده اين دارو براي زنان در هيچ مرحله اي توصيه نمي‌شود.
6- استفاده براي افراد زير 18 سال ممنوع است.
7- در صورت داشتن سابقه افسردگي، بيماري صرع يا لخته شدن خون، از اين دارو استفاده نكنيد.
8- داپوكستين براي درمان اختلالات نعوظ توصيه نمي‌شود. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلال نعوظ كليك كنيد.

 

تداخلات دارويي قرص داپوكستين

مكانيسم اثر هر دارو در هر فرد متفاوت است. بنابراين هرگز اين دارو را به ديگران توصيه نكرده و طبق توصيه ديگران بدون دستور پزشك استفاده نكنيد. برخي از داروهايي كه مصرف همزمان داپوكستين با آن‌ها‌ ممنوع است شامل موارد زير مي‌باشند:

_ساير قرص‌هاي مورد استفاده در درمان زودانزالي مانند تادالافيل و سيلدنافيل (براي كسب اطلاعات در زمينه زود انزالي كليك كنيد.)
_ديگر داروهاي خانواده SSRI و مهاركننده‌هاي بازجذب سروتونين
_دارو‌هاي خاص براي درمان ميگرن و عفونت‌هاي قارچي مثل فلوكونازول
_مصرف با مهار كننده‌هاي مونو آمينو اكسيداز ( MAOI )
_داروهاي ضد فشار خون مانند وراپاميل، ديليتازم
_آنتي بيوتيك‌ها مثل اريترومايسين، كلاريترومايسين
_دارو‌هاي درمان اعتياد به الكل
_داروهاي ضد درد غير استروئيدي
_داروهاي ضد انعقاد خون مانند وارفارين
_ليتيوم
_لينزوليز
_تريپتوفان
_ترامادول
_دارو‌هاي درمان ايدز

موارد ممنوعيت مصرف Dapoxetine

در برخي موارد به دليل تشديد عوارض جانبي نبايد از داروي داپوكستين استفاده كرد و درمان اختلالات جنسي حتما بايد با نظر مشاوره جنسي انجام شود. در صورت داشتن مشكلات زير از مصرف قرص داپوكستين خود داري كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه درمان اختلالات جنسي كليك كنيد.
-آلرژي

-نارسايي قلبي

-اختلال ريتم قلب

-اختلال دو قطبي (براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه اختلال دو قطبي كليك كنيد.) 

-اختلال در آگاهي

-بيماري كليوي

-بيماري كبد

 

ساير روش هاي مقابله با زودانزالي

به طور كلي زمان انزال و ارضا شدن بايد تقريبا در حدود 4 ال 8 دقيقه به طول بيانجامد. اين مساله مي تواند با توجه به دلايل متعددي هم چون استرس، دوري از رابطه جنسي براي مدت نسبتا طولاني و غيره تغيير كند. پس در صورتي كه تنها يك بار دچار زودانزالي شده ايد نگران نباشيد چرا كه اين مساله حداقل چند بار براي همه افراد در دوره هاي مختلف زندگي اتفاق مي افتد. اما در صورتي كه به صورت دائم تكرار مي شود يعني به يك اختلال تبديل شده و بايد راهي براي درمان آن يافت.
دارو درماني يكي از ورش هاي درمان زود انزالي است اما به هيچ عنوان بهترين راهكار نيست چرا كه دارو ها همواره عوارض و مشكلاتي را با خود به همراه مي آورند و راهكار درماني موقتي هستند. به همين دليل توصيه مي شود كه در كنار مصرف داروهايي هم چون داپوكستين از خدمات مشاوره جنسي نيز استفاده نماييد.

مشاوره جنسي

درمان مشكلات جنسي مانند زودانزالي در اغلب موارد بدون نياز به قرص‌ها و داروهاي كوتاه اثر و تنها با تكنيك‌ها و آموزش‌هاي جنسي امكان پذير مي‌شوند. از جمله روش‌هاي تاخير در انزال و افزايش طول رابطه جنسي مي‌توان به تكنيك مسترز و جانسون اشاره كرد. با استفاده از مشاوره جنسي مي‌توانيد پيش از هر چيز علت مشكل خود را بيابيد و سپس با همكاري شريك جنسي خود، به رفع آن‌ها بپردازيد. جهت دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره ، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند . مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.
در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد . متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

_ميزان مصرف داپوكستين چه قدر است؟
ميزان مصرف اين دارو كاملا به تجويز و تشخيص بستگي دارد و مصرف خودسرانه و بي از حد مجاز آن مي تواند عوارض جانبي را تشديد كرده و مشكلات بيش تر و جدي تري به وجود بياورد. مصرف كم تر از ميزان لازم نيز تنها عوارض جانبي به همراه خواهد داشت و هيچ گونه اثر بخشي ندارد. پس حتما در اين زمينه با پزشك يا دكتر دارو ساز مشورت نماييد.
_آيا مسموميت در اثر داروي داپوكستين امكان دارد؟
بله مسموميت و اوردوز در صورت مصرف داپوكستين امكان دارد. اين دارو به هيچ عنوان نبايد بيش از حد مجاز در 24 ساعت مصرف گردد و در اين صورت مي تواند باعث بروز علائم اوردوز و مسمويت هم چون تشنج و بيهوشي گردد. در اين صورت سريعا با اورژانس تماس بگيريد.
_مصرف داروي داپوكستين در چه افرادي ممنوع است؟ برخي افراد به دليل داشتن مشكلات خاص نبايد از دارو استفاده كنند. بيماران مبتلا به مشكلات قلبي و عروقي، بيماري هاي كبدي و كليوي، اختلالات روحي و رواني و… از اين مشكلات هستند. در اين صورت درمان زود انزالي يا ساير اختلالات جنسي بايد حتما با نظارت مستقيم پزشك متخصص انجام گيرد تا فرد دچار مشكل جدي نشود.
_آيا روش هاي ديگري براي درمان زود انزالي وجود دارد؟
بله روش هاي ديگري هم چون استفاده از كاندوم و ژل هاي تاخيري نيز براي درمان زود انزالي وجود دارد كه در كنار مصرف دارو مي توانند موثر واقع شوند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه كاندوم كليك كنيد.
_روش هاي غير دارويي درمان زود انزالي كدامند؟
روش هاي غير دارويي بسيار موثر تر از روش هاي دارويي هستند. تكنيك مسترز جتنسون، روش استارت استاپ، يوگا و… از انواع روش هاي روانشناختي هستند كه مي توانند در فرايند درمان بسيار موثر واقع شوند. براي استفاده از روش هاي غير دارويي لازم است كه از يك سكس تراپ يا روانشناس متخصص در زمينه مشاوره جنسي كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه روش مسترز جانسون و روش استارت استاپ كليك كنيد.

منبع: داپوكستين

براي دريافت مشاوره در زمينه داپوكستين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: داپوكستين،
موضوع:
[ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۴۵:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی