مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تخمك گذاري چيست؟

ممكن است قبلا آموخته باشيد كه تخمك‌گذاري مرحله‌اي از چرخه‌ قاعدگي است. وقتي كه يك تخمك بالغ از تخمدان آزاد مي‌شود، مرحله تخمك گذاري را آغاز مي‌كند. هر زن با ميليون‌ها تخمك نابالغ متولد مي‌شود كه منتظر آزاد شدن هستند. اين اتفاق غالبا ماهي يكبار رخ مي‌دهد.
در فرايند تخمك گذاري، تخمك به پايين لوله فالوپي حركت مي‌كند، جايي كه ممكن است در اثر برخورد با اسپرم بارور شود. براي اكثر زنان سالم، تخمك گذاري به طور كلي يك بار در ماه اتفاق مي‌ افتد. تخمك‌گذاري چند روز پس از قاعدگي شروع مي‌شود.

 

اصلي‌ترين علائم تخمك گذاري كدام‌اند ؟

تخمك گذاري علائم و نشانه هايي دارد كه آگاهي از آن ها براي تمام خانم ها امري واجب و ضروري است. برخي از مهم ترين و اصلي ترين علائم تخمك گذاري به شرح زير هستند:

بروز تغيير در مخاط گردنه‌ رحم از علائم تخمك گذاري

هر چقدر روزهاي بيشتري از پريود شدن شما بگذرد، حجم اين ترشحات افزايش مي‌يابد و بافت آن‌ها نيز تغيير مي كند. اين تغييرات، نشان‌ دهنده‌ افزايش سطح هورمون استروژن در بدن شما است. بسياري از خانم‌ها ترشحات بعد از پريودي را به سفيده‌ تخم‌مرغ تشبيه مي‌كنند. هرچقدر اين ترشحات مرطوب‌تر، چسبده تر و ليزتر باشد يعني شما به تخمك‌گذاري خود رسيده ايد و شانس باردار شدن بعد از برقراي رابطه‌ جنسي در اين زمان بالاتر مي‌رود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برنامه ريزي براي بچه دار شدن كليك كنيد.

افزايش دماي بدن

پس از تخمك‌گذاري دماي بدن شما بالاتر مي‌رود. ممكن است اين تغيير دما را احساس نكنيد اما اگر از يك دماسنج استفاده كنيد و دماي بدن خود را صبح بعد از بيدار شدن اندازه بگيريد متوجه خواهيد شد دماي بدنتان بين نيم تا يك درجه افزايش پيدا كرده است. اين افزايش دما بيانگر انجام شدن تخمك‌گذاري در بدن شما است.

افزايش ميل جنسي از علائم تخمك گذاري است

دقيقا پيش ار تخمك گذاري ميل جنسي در شما بالاتر مي‌رود. اين يك روند طبيعي است. زماني كه به تخمك‌گذاري خود نزديك مي‌شويد نه تنها تمايل بيشتري براي داشتن رابطه‌ جنسي داريد بلكه ناخودآگاه رفتارهايتان هم جذاب‌تر مي‌شوند و با جذابيت بيشتري تمام حركاتتان را انجام مي‌دهيد. حتي ممكن است احساس كنيد استخوان‌هاي صورتتان نمايان‌تر شده و زيباتر به نظر مي‌رسيد كه البته اين احساس درست است.

درد در ناحيه‌ پايين شكم

نزديك به 20% از خانم‌ها تخمك‌گذاري و فعاليت هاي مربوط به آن را از طريق دردهاي ملايم تا دردهاي شديد و تيركشيدن در ناحيه‌ زير شكم احساس مي‌كنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه ناباروري كليك كنيد.

تغييرات دهانه‌ رحم

بعد از تخمك‌گذاري زن احساس مي‌كند گردن رحمش نرم تر شده و در قسمت بالاتري نسبت به قبل قرار گرفته است. مور مي‌گويد در صورتي كه تمايل داريد به بررسي تغييرات گردن رحم به عنوان نشانه‌ تخمك گذاري بپردازيد، در موقعيتي كه براي قرار دادن تامپون در واژن استفاده مي‌كنيد (مثلا در كنار توالت ) قرار بگيريد و با استفاده از انگشتتان سعي كنيد ناحيه‌ داخل واژن را حس كنيد.

درد يا حساسيت پستان به لمس شدن از علائم تخمك گذاري مي‌باشد

حساسيت پستان يا نوك آن به لمس شدن و احساس درد يا سوزش در آن، از ديگر نشانه‌هاي تخمك‌گذاري است. اين حالت بخاطر ترشح هورمون‌هايي است كه قبل و بعد از تخمك گذاري در بدنتان ترشح مي‌شوند.

تقويت احساسات مختلف چشايي، بينايي يا بويايي

در زمان تخمك گذاري حواس مختلف در زنان تقويت مي‌شود. از جمله‌ اين حواس، حس بويايي است كه به ميزان بيشتري در زنان قوي مي‌شود. در اين زمان بدن خانم‌ها آماده‌ جذب هورمون مردانه‌ آندراستنون مي‌شود.  براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه چگونگي باردار شدن و راه ها و شرايط آن كليك كنيد.

 

چرا زمان تخمك‌گذاري اهميت دارد؟

پس از تخمك‌گذاري متوسط طول عمر يك تخمك بين 12 تا 24 ساعت است و بعد از آن تخمك بارور نخواهد شد و از بين مي‌رود. انجام رابطه‌ جنسي براي باردار شدن بايد مدت زمان 12 تا 24 ساعت بعد از تخمك‌گذاري اتفاق بيفتد و دانستن اين زمان از اهميت زيادي برخوردار است. توجه به علائمي كه در بالا ذكر شد و ثبت و مرور آن‌ها باعث مي‌شود خانم‌ها راحت‌تر بتوانند نشانه‌هاي اين مرحله را درك كنند و براي باردار شدن اقدامات لازم را انجام دهند.

نشانه ها و علائم عدم تخمك گذاري

در صورتي كه تخمك گذاري به درستي انجام نشود، فرايند باروري با مشكل مواجه مي شود. هم چنين تخمك گذاري مرتب نشانه از سلامت جسمي زنان است و در غير اين صورت مشخص مي شود كه مشكلي وجود دارد پس ببايد نسبت به اين مساله آگاهي كافي داشته باشيد. برخي از علائم و نشانه هاي عدم تخمگ گذاري به شرح زير هستند:

1. نامنظم بودن چرخه هاي قاعدگي

چرخه فاعدگي پس از گذشت چند سال از شروع پريود و دوران بلوغ بايد مرتب باشد به طوري كه فرد كاملا بتواند زمان آن را تشخيص دهد و انتظار شروع دوره را داشته باشد. اگر كه پس از گذشت چند سال از شروع دوران پريود هم چنان عادت ماهيانه تان نامنظم است و نمي توانيد زمان آن را پيش بيني نماييد، نشان مي دهد كه تخمك گذاري به مشكل برخورده است و بايد به يك فرد متخصص مراجعه نماييد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه چرخه قاعدگي كليك كنيد.

2. كوتاه يا بلند بودن چرخه قاعدگي

به طور معمول چرخه قاعدگي در اكثر خانم ها سالم 21 تا 32 روز مي باشد. در صورتي كه چرخه قاعدگي تان بسيار كوتاه است و يا بسيار طول مي كشد تا شروع شود، نشان مي دهد كه مشكلي وجود دارد. در صورتي كه يك دوره قاعدگي به طور كل در چرخه حذف شود هم نشان مي دهد كه فرايند تخمك گذاري و سلامت فرد دچار مشكل است.

3. عدم تغيير دماي بدن

همان طور كه گفته شد اكثر خانم ها پس از تخمك گذاري دما بدن شان كمي تغيير پيدا مي كند و بالا مي رود. در صورتي كه به طور مرتب چرخه هاي قاعدگي تان شروع شده و هيچ مشكي نداريد اما تغيير حرارت بدن را در خود مشاهده نمي كنيد، ممكن است كه تخمك گذاري دچار مشكل شده باشد. البته اين مساله كاملا قطعي نيست و هستند خانم هايي كه تخمك گذاري كاملا نرمالي دارند اما دماي بدن شان افزايش پيدا نمي كند. اما براي احتياط بهتر است كه با يك فرد متخصص مشورت نماييد.

چگونگي تشخيص زمان تخمك گذاري توسط پزشك

در صورتي كه شك داريد تخمك گذاري تان نامنظم باشد ، سريعاً به يك فرد متخصص مراجعه نماييد. اين مسئله از اهميت زيادي برخوردار است چرا كه امكان دارد مشكلي در فرآيند باروري براي تان به وجود بيايد و در صورت عدم درمان حاد تر و جدي تر شود. پزشك با استفاده از آزمايش پروژسترون زمان تخمك گذاري را بررسي مي كند؛ بدن انسان به اين صورت است كه بعد از تخمك گذاري هورمون پروژسترون در بدن بالا مي رود.
در صورتي كه تخمك گذاري با مشكل مواجه باشد ، ميزان پروژسترون در آزمايش خون پايين مي‌باشد. آزمايش پروژسترون بايد در روز مشخصي از چرخه قاعدگي انجام گيرد. آزمايش پروژسترون تنها روش براي تعيين زمان تخمك گذاري و علت عدم انجام آن نيست؛ پزشكان در كنار انجام اين آزمايش از روش هاي تشخيصي ديگري نيز بهره مند مي شود. سونوگرافي واژينال يكي از انواع اين روش ها است. اگر پزشك تشخيص دهد كه مشكلي در فرايند تخمك گذاري وجود دارد، روش هاي درماني را آغاز مي كند. دارو درماني يكي از روش هاي نسبتا رايج در اين زمينه است و معمولا از داروي كلونيد براي باروري استفاده مي شود.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره ، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند . مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.
در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد . متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: علائم تخمك گذاري

براي دريافت مشاوره در زمينه علائم تخمك گذاري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: علائم تخمك گذاري،
موضوع:
[ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۰۰:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی