مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

علائم بارداري

با شروع بارداري، تغييرات زيادي در بدن به وجود مي‌آيد. نشانه‌هاي بارداري ممكن است براي زن مشخص نباشد و آن‌ها را بخشي از تغييرات هورموني در سيكل قاعدگي بداند. يكي از مشخص ترين علائم بارداري عقب افتادن زمان پريود است. زنان معمولا در زمان عقب افتادن پريود به دنبال تشخيص دقيق براي بارداري اقدام مي‌ كنند. لازم به ذكر است حتي با وجود بارداري ممكن است فرد پريود شود. بنابراين زنان بايد علائم بارداري را دانسته و در صورت داشتن رابطه مشكوك درصدد تشخيص برآيند. اهميت اين موضوع از آن جايي است كه در دوران بارداري زنان نيازمند مراقبت‌ هاي ويژه‌ اي جهت به دنيا آوردن فرزندي سالم هستند. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله دوران بارداري را مطالعه كنيد.

علائم اوليه بارداري

قبل از اينكه پريود قطع شود، علائم بارداري به صورت زير ممكن است بروز پيدا كند، البته اين علائم در اثر عوامل ديگري هم ممكن است به وجود آيند:

1. توقف عادت ماهيانه

قطع عادت ماهيانه از مهم‌ ترين نشانه‌هاي بارداري است. اين علامت بيشتر در زناني مشهود است كه سيكل قاعدگي منظمي دارند. اما برخي مواقع ممكن است به دليل باروري تخمك لكه بيني به وجود آيد. در اكثر موارد زنان اين مورد را با قاعدگي اشتباه مي گيرند.

2. خستگي و بي‌حالي

كم شدن انرژي بدن از ديگر علائمي است كه بسياري از زنان از آن شكايت مي‌كنند. آنان دچار خستگي و خواب آلودگي مي‌شوند. در صورتي كه به ناگهان بدون هيچ دليل چندين روز احساس هستگي كرديد، لازم است براي تست بارداري اقدام نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خستگي و بي حالي در بارداري كليك كنيد.

3. افزايش دماي بدن

هنگام تخمك گذاري دماي بدن مقداري افزايش پيدا مي‌كند كه بعد از اتمام تخمك گذاري، دماي بدن به حالت قبلي خود باز مي‌گردد. اگر بارداري رخ داده باشد دماي بدن بالا باقي مي‌ماند. در صورتي كه چندين روز به طور مداوم دماي بدن تات بالا بود، مي تواند نشانه اي از بارداري باشد.

4. گرفتگي عضلات

گرفتگي عضلات يكي ديگر از نشانه‌هايي است كه در زمان لانه گزيني جنين رخ مي‌دهد. يعني تقريبا يك هفته قبل از شروع پريود.

5. لكه بيني

لكه بيني از علامت‌هاي لانه گزيني جنين است. در واقع با شروع بارداري هنگامي كه جنين در حال لانه گزيني در رحم است، احتمال خونريزي در حد لكه‌هاي كوچك و روشن وجود دارد.

6. احساس درد و سنگيني در سينه‌ها

در همان روزهاي اوليه بارداري احساس سنگيني و درد در سينه‌ها وجود دارد. در واقع تغييرات هورموني باعث مي‌شوند، سينه بزرگ، حساس و دردناك شود.

7. حالت تهوع

حالت تهوع يكي از رايج‌ترين نشانه‌هاي روزهاي اول بارداري است. تهوع معمولا در طي سه ماه اول باقي مي‌ماند. براي كسب اطلاعات بيشتر از تهوع در دوران بارداري كليك كنيد.

8. ترشحات واژن

ترشح هاي غليظ و شيري رنگ در هفته اول از علائم بارداري هستند. در اثر ضخيم شدن ديواره رحم اين اتفاق مي افتد. در صورتي كه ترشحات با بوي بد همراه است حتما به يك متخصص مراجعه نماييد چرا كه اين مساله مي تواند ناشي از عفونت باشد كه در دوره بارداري خطرناك است.

9. علائم بارداري | حساسيت به بو

حساسيت شديد به برخي بو ها مي تواند از نشانه هاي بارداري باشد. برخي از بو ها مي تونند حالت تهوع بسيار شديد و ناخوشايندي را به همراه داشته باشند.

10. ويار

ويار از همان هفته هاي اول بارداري شروع مي شود. در برخي از زنان ويار پس از مدتي تمام مي شود و در برخي ديگر تا پايان دروره حاملگي وجود دارد. ويار مي تواند به صورت علاقه بسيار زياد به خوردن يك غذا باشد و يا به صورت تنفر شديد خود را نشان دهد.

_تكرر ادرار در روزهاي اوليه بارداري موجب اذيت مادر شده و توجه او را به خود جلب مي‌كند.
_نفخ و سنگيني معده هم در برخي زنان ديده مي‌شود.
_مشكلات دفعي مثل يبوست هم بعضا ديده مي‌شود.
_تغييرات خلق و خو در پي بارداري به علت تغييرات هورموني رخ مي‌دهد.
_تنگي تنفس و سخت شدن تنفس.
_نداشتن اشتها، افزايش بزاق، درد‌هاي بدني، سرگيجه و كم شدن اشتها نسبت به برخي از غذاها.
نكته مهم: تمام علائم گفته شده ممكن است به علت بارداري اتفاق بيفتند، بسياري از آن‌ها شبيه به علائم سندرم پيش از قاعدگي است. لازم به ذكر است علائم بارداري از فردي به فردي ديگر تفاوت دارد. در صورت عقب افتادن پريود و داشتن علائم گفته شده بهتر است روش‌هاي مطمئن‌تري را براي تشخيص بارداري امتحان كنيد. براي آشنايي در مورد سندرم پيش از قاعدگي كليك كنيد.

 

علائم بارداري دختر و نشانه‌هاي بارداري پسر

بسياري از زوج‌ها علاقه‌مند هستند تا پيش از تولد جنسيت فرزند خود را بدانند و از طرفي نمي‌خواهند جنين خود را در معرض اشعه‌هاي خطرناك سونوگرافي قرار دهند؛ نشانه‌هاي ظاهري زير تا حدودي به شما كمك مي‌كنند تا از جنسيت فرزند خود با خبر شويد:

علائم بارداري دختر

شكم گرد و روبه بالا در مادران بالا نشان از بارداري دختر دارد. در اين زمان احساس مي‌كنيد جنين در بالاي شكم قرار گرفته. حالت تهوع شديد در صبح هنگام از جمله نشانه‌هايي است كه به شما مي‌گويد احتمالا فرزندتان دختر است. اين امر به دليل كاهش قند خون و افزايش ترشح هورمون‌ها رخ مي‌دهد. ضربان قلب شديد و چرب شدن پوست از ديگر نشانه‌هاي بارداري فرزند دختر است. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم مقاله علائم بارداري دختر را مطالعه كنيد.

علائم بارداري پسر

از نشانه‌هاي بارداري پسر جوش و آكنه بر روي پوست صورت است. اگر ويار شما نسبت به غذاهاي تند و شور بيشتر است، احتمال دارد فرزندتان پسر باشد. همچنين سرد شدن پاها در دوران بارداري خبر از نوزاد پسر مي‌دهد. افزايش سرعت رشد موهاي سرد يكي ديگر از علائم بارداري فرزند پسر است. معمولا افزايش وزن در مادراني كه فرزند پسر دارند بيشتر در ناحيه شكم مشهود است؛ در حالي كه اين افزايش وزن در مادراني كه فرزند دختر دارند به تمام قسمت‌هاي بدن و مخصوصا صورت، معطوف مي‌شود. توصيه مي‌كنيم در اين زمينه مقاله جنسيت جنين را نيز مطالعه كنيد.

روش‌هاي تشخيص علائم اوليه بارداري

پس از مشاهده علائم بارداري، اولين راه تشخيص استفاده از بي بي چك است. اما براي تشخيص مطمئن‌تر و دقيق‌تر آزمايش خون لازم است انجام شود. در ادامه هر كدام را به اختصار توضيح مي‌دهيم.

بي بي چك

بي بي چك يك روش تشخيص فوري بارداري است. بي بي چك را مي‌توان بدون نسخه از داروخانه‌ها تهيه كرد. در واقع بي بي چك از ميزان غلظت هورمون HCG در ادرار را تشخيص گذاري مي‌كند. بهترين زمان براي انجام اين آزمايش اول صبح است. چرا كه غلظت هورمون HCG در صورت بارداري در پايين‌ترين بالاترين سطح قرار دارد.

بهترين زمان استفاده از بي بي چك 7 تا 10 روز بعد از لقاح است. يعني حدود چند روز كه پريود به تعويق افتاده است. چرا كه قبل از اين زمان مقدار هورمون HCG به اندازه اي نيست كه توسط بي بي چك اندازه گيري بشود. البته جواب مثبت و منفي كاذب هم ممكن است بروز پيدا كند. بنابراين بي بي چك به معني قطعيت كامل نيست. بنابراين با وجود علائم بارداري نياز به انجام آزمايش بيشتر وجود دارد.

آزمايش خون

با مراجعه به آزمايشگاه و درخواست آزمايش تست بارداري، ميزان هورمون HCG به طور دقيق‌تر بررسي مي‌شود. نتيجه اين روش نسبت به بي بي چك زمانبر بوده اما از اطمينان بيشتري برخوردار است. جواب اين آزمايش قابل استناد بوده و در صورت مثبت بودن به پزشك زنان مراجعه نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد هورمون hCG كليك كنيد.

روش‌هايي براي تسكين و كاهش علائم بارداري

برخي از روش‌هاي خانگي و روش‌هاي خود مراقبتي به شما كمك مي‌كنند تا دوران بارداري سالم‌تر و بي‌دردسرتري را تجربه كنيد. مي‌توانيد با نظر پزشك آنتي بيوتيك مصرف كنيد. پيشنهاد مي‌ كنيم براي كسب آگاهي از مراقبت‌هاي دوران بارداري كليك كنيد. روش‌ هاي زير مي‌ توانند در كاهش علائم دردآور بارداري مؤثر باشند:
_ورزش سبك و روزانه به همراه رژيم غذايي مناسب شما را از علائم بارداري و به خصوص اضافه وزن بيش از حد مي‌رهاند. بعد از سه ماهه‌ي اول بارداري پيشنهاد مي‌شود از خوابيدن به پشت و يا ورزش‌هاي سنگين و طولاني مدت اجتناب كنيد.
_بسياري از خانم‌ها در اين دوران دچار ورم دست و پا مي‌شوند. بهتر است از كفش‌هاي راحتي در اين دوران استفاده كنيد.
_بهتر است تشك سفت را براي خوابيدن انتخاب كنيد و همچنين بالشي را ميان پاهاي خود قرار دهيد. بهترين حالت خواب در اين دوران، خوابيدن به پهلو است.
_بهتر است از غذا هاي فيبر دار مثل سبزيجات و ميوه‌جات استفاده كنيد.
_براي كاهش تهوع بارداري بهتر است غذاهاي سبك مصرف كنيد و از خوردن غذا هاي چرب پرهيز كنيد. هم چنين بهتر است آب كافي بنوشيد.
_افزايش آگاهي‌ها و مهارت‌هاي تربيت فرزند در دوران بارداري به شما كمك مي‌ كند تا بعد از تولد كودك آمادگي بيشتري داشته‌باشيد.. مي‌توانيد از مشاوره كودك در اين زمينه كمك بگيريد.



علائم بارداري | خود مراقبتي هاي دوران بارداري

براي طي كردن يك دوره بارداري سالم لازم است كه نكاتي را رعايت نماييد. برخي از خود مراقبتي هاي دوران بارداري به شرح زير هستند:
_در صورت مصرف سيگار، هر زمان كه متوجه بارداري خود شديد آن را كنار بگذاريد و از اطرافيان سيگاري نيز فاصله بگيريد يا از آن ها بخواهيد كه در كنار شما سيگار نكشند.
_تغذيه خود را اصلاح كنيد و مواد غذايي مغذي را در رژيم خود بگنجانيد.
_به هيچ عنوان الكل مصرف نكنيد.
_با پزشك خود مشورت نماييد و با نظر او به انجام حركات ورزشي بپردازيد تا علاوه بر كاهش علائم ناخوشايند دوره بارداري، فرايند زايمان نيز براي تان تسهيل گردد.

عوارض دوران بارداري

علاوه بر علائم بارداري برخي موارد به دليل ناخوشايند بودن با عنوان عارضه هاي دوره حاملگي شناخته مي شوند. سردرد ، حالت تهوع، يبوست، گرفتگي عضلات بدن و مخصوصا پا ها، خستگي، حساس شدن سينه ها، مشكلات پوستي همچون ترك پوست و خارش، تنگي نفس، ورم بدن و غيره از عوارض و علائم دوران بارداري هستند. براي كاهش علائم ناخوشايند دوران بارداري مي توانيد از يك فرد متخصص كمك بگيريد.

سخن آخر

دوران بارداري از مهم ترين و حساس ترين دوره هاي زندگي هر فرد است كه بايد توجه ويژه اي به آن داشت. تشخيص به موقع علائم بارداري بسيار مهم است چرا كه بايد پس از تشخيص، مادر مراقب خود باشد تا به جنين آسيبي نرسد. هم چنين علائم ناخوشايند بارداري نيز مي تواند بسيار آزاردهنده باشد اما با كمك متخصص و راهكار هاي اصولي مي توانيد اين علائم را تا حد زيادي كاهش دهيد. مركز حامي هنر زندگي با گرد آوري كادري مجرب اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان اين مركز صحبت نماييد و از راهنمايي ها و خدمات شان استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

_آيا تاخير در پريود همواره نشان دهنده بارداري است؟
خير تاخير در پريود يكي از نشانه هاي مهم بارداري است اما لزوما به معني بارداري نيست. مشكلات جسماني و يا استرس و اضطراب زياد نيز مي تواند باعث تاخير در پريود شوند.
_براي كاهش علائم ناخوشاند بارداري چه مي توان كرد؟
ورزش و تغذيه سالم از مهم ترين راهكار ها براي كاهش علائم ناخوشايند هستند. هم چنين توصيه مي شود كه در صورت ادامه دار بودن علائم با يك فرد متخصص مشورت نماييد.

منبع: علائم اوليه بارداري و راه‌هاي تشخيص بارداري در روزهاي اول

براي دريافت مشاوره در زمينه علائم اوليه بارداري و راه‌هاي تشخيص بارداري در روزهاي اول مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۴۷:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی