مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوران عقد و ويژگي هاي آن

اگر از تمامي مقدمات قبل از دوران عقد بگذريم از احساسات و مراحل آشنايي دو نفر از علاقه ي بين آن ها و رسيدن ها و شرط و شروط ها مي رسيم به دوران عقد؛ دو نفر بعد از گذراندن تمام مراحل آشنايي بالاخره وارد مرحله اي مي شوند كه به آن دوران عقد مي گوييم. اين دوران آغاز شناختن عميق تر يكديگر است، دوراني كه با چالش هاي متعددي كه گاهي سخت هستند و گاهي هم شيرين مواجه مي شويم.

دوران عقد دوراني است كه چه دختر و چه پسر سعي در شناخت يكديگر دارند، تاثير تمامي رفتارها و عملكرد بسيار شديد است زيرا جزء اولين تجربيات حساب مي شود. اين دوران دختران و پسران پر از دغدغه ها و فكرهايي هستند كه بايد بتوانند از پسشان بربيايند، پس تا اينجا فهميديم اين دوران، دوراني است كه به شدت حائز اهميت است. اما چگونه از پس اين موارد گفته شده برآييم؟

خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد | نكاتي در اين زمينه

_براي شناخت يكديگر، سطح هيجانات و عواطفتان را متعادل نگه داريد؛ يعني منطق را در كنار تمام حس هاي خود لحاظ كنيد، همه چيز را خيلي مثبت يا بالعكس خيلي منفي برآورد نكنيد.
_اگر دغدغه اي داريد با يكديگر به اشتراك بگذاريد، به دنبال اين نباشيد كه “اگر مهم بودم خودش مي فهميد” خودتان فكر و دغدغه اتان را مطرح كنيد.
_در اين دوران از يك مشاور حرفه اي در امر ازدواج و خانواده كمك بگيريد، شما وارد مرحله ي ديگري از زندگي تان شديد، هر مرحله از زندگي انسان نيازمند تغييراتي است و با سبك و سياق گذشته نمي تواند ادامه دهد مثلا كمرنگ تر شدن رابطه با اعضاي خانواده مساله اي است كه خيلي از روابط زوجين را تحت تاثير قرار مي دهد. پس سعي كنيد از ابتدا خشت هاي خانه ي جديدتان همسو تر با خواسته هيتان پيش برود. در ادامه با ما همراه باشيد تا برسيم به يك دغدغه ي مهمي كه دوران عقد خيلي از جوانان را تحت تاثير قرار مي دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوران نامزدي كليك كنيد.

بايد ها و نبايدها در دوران عقد

اين دوران نيازمند كنترل و مديريت رفتارها و هيجانات است. در اين دوران دو طرف رابطه درمورد سطح رابطه شان تصميم گيري هايي مي كنند؛ از ديدارها تا سطح رابطه ي جنسي شان. چقدر بايد همديگر را ببينيم؟ تا چه اندازه در مورد مسائل جنسي صميمي شويم؟ بايد به تمام خواسته هاي همسرم در اين دوران پاسخگو باشم؟ وقتي مي رسيم به بايد ها و نبايد ها عوامل مختلفي را مي شود نام برد كه تاثير گذارند به عنوان مثال: خانواده و قوانين و هنجارهاي هر خانواده، فرهنگ، اصول و حد و مرزهاي هر فرد.

1. هنجارهاي خانواده

هر خانواده اي بستري را مهيا مي كند و فرد در بطن خانواده هنجارها و بايد ها و نبايدهايي را مي آموزد. درست است كه در نوجواني ديدگاه هاي فردي برجسته تر مي شود اما بازهم تاثير خانواده باقي مي ماند. در بعضي خانواده ها سخت گيري هايي در مورد سطح تعامل زوجين ديده مي شود، گاهي فشارهاي زيادي به دو طرف وارد مي شود و همه ي اين ها رابطه ي شما را تحت تاثير قرار مي دهد.

2. خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد|فرهنگ

ما در جامعه اي زندگي مي كنيم و رشد كرديم كه دوراني را سپري مي كند كه انقلاب فرهنگي در آن قابل ملاحظه است،خيلي از موارد در فرهنگ سنتي اشتباه و بد و ناهنجار محسوب مي شد و الان هم بلاتكليف باقي مانده، هر شخصي نظري را اعلام مي كند اما بايد آگاه باشيم كه فرهنگ در تصميم گيري ها و رفتار ما نقش كليدي ايفا مي كند، چه بسا ديده مي شود فرهنگ در نقاط مختلف كشورمان خيلي متفاوت و گاهي به شكلي تعصبي و سنتي هنوز پابرجاست.

3. اصول فردي

هر شخص براي خودش با توجه به فرهنگي كه در آن رشد كرده، با توجه به خانواده يا حتي با توجه به دهه اي كه متولد شده اصول و حد و مرزهايي در ذهنش شكل داده است. الگوهاي ذهني در درون هر يك از افراد نهادينه شده اند و افراد در تمامي تصميم گيري ها از آن الگوها چه خودآگاه چه ناخودآگاه پيروي مي كنند. در اين دوران در نظر گرفتن تمامي اين موارد اهميت زيادي دارد؛ بعضي افراد فكر مي كنند اگر از خودگذشتگي كنند يا از اصول فكري خود بگذرند عشقشان را ثابت كرده اند.

درست است كه عشق و دوست داشتن نيازمند ايثار است اما حواستان باشد گاهي اشتباهاتي كه در اين دوران مي كنيد زندگي زناشويي بعدي شما را تحت تاثير قرار خواهد داد. اگر با مساله اي در زمينه رابطه تان مواجه مي شويد بر اين باور نباشيد كه ” زمان بگذره همه چي درست ميشه” ” بريم سر خونه زندگيمون درست ميشه” از همين دوران از يك فرد حرفه اي در مورد دغدغه هايتان كمك بگيريد.

مسائل جنسي و آميزشي در دوران عقد

يكي از دغدغه هاي مهم و تاثير گذار بر اين دوران مسائل جنسي است. جوانان خود مسئول تصميم گيري درباره ي مسائل جنسي و سطح رابطه ي جنسي خودشان هستند اما بايد آگاه باشند كه اين مسئله، ابعاد مختلفي را شامل مي شود و تصميم گيري درباره ي آن طبق اميال و هيجانات كنترل نشده ممكن است عواقب بدي در پيش داشته باشد. رابطه ي جنسي انواع مختلفي دارد و سطح و حد و اندازه و اشكال گوناگوني به خود مي گيرد. خيلي از خانواده ها و افراد چه دختر و چه پسر (البته شرايط و ديدگاه هاي فرهنگي و فردي در دختران پررنگ تر است) تمايلي به داشتن رابطه جنسي كامل يعني همراه با دخول ندارند كه دلايل مختلفي پشت اين فكر هست از جمله:

1. عدم شناخت كامل فرد مقابل

هر فردي در دوران عقد به دنبال شناخت همسر خود است و مي خواهد فرايند شناخت را كامل كند دلواپسي اين كه “نكند به هم نياييم” ، ” نكند باهم به تفاهم نرسيم” ،” اگر از هم جدا شويم چه مي شود؟” اين دغدغه ها و فرآيند كامل شدن شناخت طرف مقابل كه خود پستي بلندي زيادي دارد، مي تواند تصميم گيري در مورد سطح رابطه جنسي را تحت تاثير قرار دهد.

2. عدم شناخت آناتومي بدن يكديگر و چگونه ارضا شدن همسر

خيلي از افراد شناخت دقيقي در مورد آناتومي بدن همسر خود ندارند و آگاهي كمي از مراحل يك رابطه جنسي دارند. در اين بين احساس خجالت و راحت نبودن با همسر نيز مطرح هست. اينكه اگر نتوانند در اين فرآيند خوب عمل كنند و فرد مقابل راضي نباشد چه مي شود؟ اين افكار باعث مي شود از برقراري رابطه جنسي خودداري كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه شناخت بدن همسر كليك كنيد.

3. خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد | باور هاي اشتباه در مورد نقش ها و فرايند رابطه

متاسفانه به دليل كم بودن سطح اطلاعات و داده هاي كافي در مورد رابطه جنسي خيلي وقت ها باورهاي عجيبي را در جوانان مي بينيم. خيلي ها رابطه جنسي را مطلوب تصور نمي كنند و از انجام اين عمل خجالت مي كشند، بسياري از افراد فكر مي كنند بايد كاري انجام دهند كه فرد مقابل ارضا شود و اصلا به خود اهميتي نمي دهند و هم چنين در مورد فرآيند اين رابطه و اينكه چگونه شروع كنند، تا چه حد پيش بروند، اگر فرد مقابل درخواستي داشت كه با آن راحت نبودند چگونه آن را رد كنند، همه و همه اين افكار از عوامل بازداري كننده اي است كه رابطه ي جنسي در دوران عقد را به چالش مي كشد.

4. ترس از بارداري

يكي از موانع و ترس هاي قابل بررسي در مورد رابطه ي جنسي در اين دوران اين است كه زوجين از بارداري در اين دوران مي ترسند و لازم است كه اضول پيشگيري از بارداري را آموزش ببينند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه بارداري در دوران عقد كليك كنيد.

مورد ديدگاه ها و فشارهاي وارده بر دختران ؛ كمي خودت را جاي او بگذار

در اين بخش مقاله مي خواهم پاي درد و دل و افكار و فشارهاي وارده بر يك دختر بنشينيم، كمي جاي او باشيم، جاي او فكر كنيم، جاي او احساس كنيم و جاي او زندگي كنيم. يك دختر در فرهنگ ما دغدغه ها و فشار هاي زيادي متحمل مي شود. اكنون وارد نقش همسري شده و از جهتي ديگر يك دختر در اجتماع و خانواده است، فشار تمامي اين نقش ها كم نيست؛ مساله بكارت، مسئله پارچه ي خوني شب اول عروسي، همه و همه ي اين ها چيزهايي هستند كه از ذهن هر دختري عبور مي كند و در كنار اين كه رابطه جنسي ممكن است همراه با درد باشد.

اگر كه همسرش به اندازه ي كافي با او وارد معاشقه نشده باشد يا حتي گاهي ترس ها و افكار باعث شوند كه او لذتي كه بايد را نبرد. تمامي اين مسائل را مطرح كرديم تا بگوييم دوران عقد و رابطه ي جنسي در اين دوران، مسئله ي پيش پا افتاده اي نيست و به راحتي نمي شود در موردش تصميم گرفت و با هيجانات عمل كرد.

نكات مهم درباره تصميم گيري حد و مرز رابطه

در خصوص سطح رابطه جنسي در دوران عقد به توافق برسيد؛ در مورد سطح رابطه جنسي در دوران عقد افكار، دغدغه ها و ديدگاه هاي زيادي مطرح هستند. هر كدام از آن ها قابل احترام و قابل بحث هستند. هر فرهنگي در هر خانواده اي و هر شخصي براي خودش ديدگاهي دارد؛ از همسر خود خواسته هايي دارد و از دوران عقد تعريفي براي خود ساخته است. اكنون زن و شوهر محسوب مي شويد و رابطه جنسي فرآيندي است كه همراه شور و هيجان است. باعث صميميت زياد بين افراد مي شود و به رابطه اشتياق و گرمي مي بخشد.

آگاه باشيد كه نه مي شود رابطه جنسي را نديد گرفت و از دوران عقد حذفش كرد و نه مي شود بدون به توافق رسيدن درمورد سطح آن و شيوه تعامل در اين فرآيند پيش رفت. رابطه جنسي در دوران عقد چالش برانگيز است و بايد گفت در فرايند شناخت فرد مقابل به شما كمك هم مي كند. پس درباره آن با يكديگر بدون حس خجالت زدگي صحبت كنيد. اگر اين كار برايتان دشوار است حتما با يك مشاور حرفه اي مشورت كنيد و از او كمك بگيريد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد | راهكارها و توصيه ها

همانطور كه قبل هم اشاره كرديم گام اول، تصميم گيري و به توافق رسيدن در مورد سطح رابطه جنسي است. اين تصميم گيري به دو بخش مختلف منتج مي شود؛ يا تصميم مي گيريد كه بدون رابطه جنسي كامل كه منظور دخول است اين دوران شيرين را سپري كنيد يا تصميم مي گيرد رابطه ي جنسي كامل را تجربه كنيد. حال ما براي هر دو پيشنهادهايي داريم:

پيشنهاد اول

گروه اول زوجيني هستند كه به توافق رسيدند اين دوران را بدون رابطه جنسي كامل سپري كنند. اين موضوع به هيچ عنوان بدان معنا نيست كه رابطه جنسي را حذف كنيد. رابطه جنسي امري ضروري و قابل انكار نيست. براي اينكه اين دوران به شكل مطلوب سپري شود، مي توانيد از شيوه ها و روش هاي متفاوتي استفاده كنيد. رابطه جنسي فقط با دخول تعريف نمي شود، عشق بازي ها، در آغوش گرفتن يكديگر، لمس بدن يكديگر، تحريك يكديگر با روش هاي مختلف و خيلي موارد ديگر مي تواند اين دوران را به شيرين ترين دوران زندگي شما تبديل كند.

اگر شما يا همسرتان رضايت كافي نداريد يعني شناخت لازم را از يكديگر بدست نياورده ايد، توصيه مي شود با يكديگر صحبت كنيد. اگر باز هم نتوانستيد به سطح مطلوبي از ارضا و لذت برسيد از يك مشاور در حوزه ي سكس تراپي كمك بگيريد.

خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد | پيشنهاد دوم

گروه دوم زوجيني كه تصميم گرفتند رابطه كامل را تجربه كنند؛ بايد متذكر شد كه بار فرهنگي و شخصي را در نظر گرفتند و به توافق رسيدند. رابطه جنسي اول ممكن است يكي از چالشي ترين رابطه هايتان باشد. تجربه ي اول گاهي سخت تر از چيزي است كه تصور مي شود. ممكن است به دليل عدم آگاهي، عدم تسلط و عدم مهارت خيلي خوب پيش نرود. پس دو طرف آگاه باشيد و با يك فانتزي عجيب پيش نرويد.

رابطه جنسي كم كم لذت بخش تر مي شود چون شناخت از يكديگر بيشتر مي شود و مهارت دو طرف افزايش مي يابد. پس اگر همسرتان نابلد ايفاي نقش كرد، دلسرد نشويد. ممكن است رابطه همراه با درد باشد كه طبيعي است. در اين فرايند يكديگر را همراهي كرده و سعي كنيد يكديگر را بفهميد و به دنبال ارضاي يك طرفه نيازهاي خود نباشيد.

توجه كنيد گاهي ممكن است دخول همراه با خونريزي نباشد پس با جملات و زبان بدنتان موجب رنجش همسرتان نشويد. مسئله ديگر استفاده از كاندوم است؛ براي جلوگيري از بارداري در دوران عقد از همان اولين رابطه جنسي از كاندوم استفاده كنيد تا فشار رواني كم تري را تحمل كنيد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه كاندوم كليك كنيد.

خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد | نكات مهم

ممكن است شما يا همسرتان در مورد مسئله رابطه ي جنسي در دوران عقد به توافق نرسيد و فكر كنيد اين موضوع حل نشدني است. هر انساني براي خودش دلايلي دارد، بدون قضاوت ديدگاه همسرتان شنونده افكار و دلايلش باشيد، خودتان را جاي او بگذاريد و سعي كنيد به نقطه مشترك راضي كننده اي برسيد.

درمورد رابطه ي جنسي كامل اصرار نكنيد

مسئله رابطه ي جنسي كامل (همراه با دخول) دغدغه سطحي نيست؛ فرهنگ، خانواده، فرد و الگو هاي ذهني همه و همه نقش كليدي دارند پس اصرار كردن بدون توجه به دلايل و منطق فكري فرد مقابل فقط باعث رنجش و دور شدن او از شما مي شود. گاهي اين اصرار كردن شايد باعث رسيدن شما به خواسته تان شود اما هميشه رابطه شما را تحت تاثير خودش قرار مي دهد. تاكيد مي كنيم تجربه هاي اول ممكن است تعيين كننده ترين تجربه ها در طي مسير زندگي تان باشد پس به طور هيجان زده و بدون آگاهي و به دور از منطق تصميم نگيريد و عمل نكنيد.

سخن آخر

دوران عقد و داشتن رابطه جنسي مسئله مهم و غير قابل انكاري است كه رابطه احساسي شما را تحت تاثير قرار مي دهد. اين دوران همانطور كه مطرح شد دوران پرچالشي است و دغدغه هاي زياد و هيجانات غيرقابل كنترلي را همراه با خود دارد. در اين بين بايد تصميم گيري هاي درستي انجام دهيد تا متضرر نشويد و مايه دلسردي خودتان يا همسرتان نشويد و باعث بد پيش رفتن رابطه يا حتي خراب شدنش نشويد. سعي كنيد در اين فرايند شناخت و كامل شدن و ساختن مقدمات يك زندگي باهم صحبت كنيد و از ديدگاه ها و دغدغه هاي يكديگر باخبر باشيد.

اين دوران همراه است با هيجانات كنترل نشدني و مسائلي كه به خاطر عدم درك و آگاهي بزرگ تلقي مي شود يا بالعكس كوچك پنداشته مي شود. كمك گرفتن و همراهي يك مشاور حرفه اي شما را در ساختن يك زندگي شاد و مطلوب كمك مي كند. در اين زمينه مي توانيد از مشاوران حامي هنر زندگي كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد

براي دريافت مشاوره در زمينه خوابيدن در كنار همسر در دوران عقد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۵۶:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی