مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

خودارضايي دختران و زنان

در خودارضايي، زن با تحريك جنسي عضو تناسلي خود، سعي در تجربه ارگاسم و لذت جنسي دارد. به علت حساسيت‌هاي فرهنگي بررسي كردن شيوع خودارضايي در دختران كار دشواري به نظر مي‌رسد. بسياري از بانوان علي‌رغم انجام دادن آن، در موردش صحبت نمي‌كنند و قصد در پنهان كردنش را دارند. اما آمارهاي متفاوتي كه در جوامع مختلف به دست مي آيد بين 40 تا 80 درصد مي‌تواند متغير باشد.

در سنين مختلف اين امر شيوع متفاوتي دارد. ولي از همين آمارهاي پراكنده كاملا واضح است قشر زيادي از بانوان يك جامعه و حتي جامعه ما خودارضايي انجام مي‌دهند ولي به خاطر احساس گناه، قبح عمومي آن، دستورات ديني و ساير مسائل مبادرت به پنهان كردن آن مي‌كنند. براي آگاهي بيش تر در زمينه خودارضايي كليك كنيد.



دلايل خودارضايي زنان

خودارضايي زنان و دختران معمولا در شرايطي صورت مي‌گيرد كه فرد دسترسي به رابطه جنسي ندارد. اين مسئله به خصوص در دوران نوجواني و بلوغ كه ميل جنسي به تازگي بيدار مي شود و فرد تمايل به كشف تجربه ها و لذت هاي جديد دارد بيش تر ديده مي شود. براي شناخت بيش تر در زمينه علت خودارضايي در سنين مختلف كليك كنيد.

اگر شما رابطه جنسي داريد و باز هم به خودارضايي ادامه مي‌دهيد بررسي كنيد كه علت آن چيست و حتما با شريك تان در اين مورد صحبت كنيد. صحبت كردن در مورد اين گونه مسائل و راهنمايي كردن همسرتان براي انجام دادن كارهاي لذت بخشي كه شما دوست داريد مي‌تواند راهگشا باشد. اما اگر در اين ارتباط مشكل داريد و نمي‌توانيد با صحبت كردن مشكل تان را حل كنيد، حتما به يك روانشناس و زوج درمانگر جهت دريافت مشاوره جنسي و روابط زناشويي مراجعه كنيد. براي آگاهي بيش تر در زمينه رابطه زناشويي كليك كنيد.

 

مضرات خودارضايي دختران

احتمالا تا به حال در مورد ضررهاي بي شمار خودارضايي چيزهايي شنيده ايد. براي مثال برخي ادعا مي كنند اين عمل باعث مشكلاتي نظير كاهش بينايي و ريزش مو مي شود و به طور كل سلامت جسمي را تهديد مي كند. اين در حالي است كه پژوهش ها تاكنون اين موارد را تاييد نكرده اند و بر اين موضوع تاكيد دارند كه آسيب هاي خودارضايي بيش از اينكه به جسم مربوط باشند به سطح روان برمي گردند. اما اكثر افراد از اين موضوع اطلاع چنداني ندارند و آن ها را ناديده مي گيرند. ما در ادامه به مهم ترين عوارض رواني خودارضايي در زنان و دختران اشاره كرده ايم.

1- بروز مشكلات جنسي در آينده 

تجربه خودارضايي به خودي خود امر آسيب زايي نيست و در جريان رشد جنسي و به خصوص دوران بلوغ بسياري از افراد آن را امتحان مي كنند. اما اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه اين عمل را هميشه در يك وضعيت خاص و در دفعات زياد انجام مي‌دهيد، موضوع نگران كننده مي‌شود چرا كه اگر بعدا در شرايط ديگري قرار بگيريد، نمي‌توانيد برانگيخته شده و به ارگاسم برسيد. در واقع بسياري از زنان و دختراني كه عادت به خودارضايي دارند در رابطه جنسي با همسر خود دچار مشكلاتي مي شوند كه لذت جنسي واقعي را از آن ها مي گيرد. البته اين مسئله به معناي فاجعه نيست بلكه با دريافت مشاوره جنسي مي‌توانيد عادتتان را تغيير داده و مسئله را حل كنيد. براي اطلاعات بيش تر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

2- از دست دادن پرده بكارت 

حفظ بكارت در جامعه ما براي بسياري از افراد اهميت دارد و از دست دادن آن مي تواند فرصت هاي ازدواج بسياري از دختران را محدود كند. از همين رو خودارضايي در دختران معمولا با ترس از دست دادن پرده بكارت همراه مي شود. همايند شدن نگراني با عمل جنسي مي تواند باعث شود كه در اين زمينه شرطي شويد و بعدها در ارتباط جنسي با وجود آزادي عمل همواره سطحي از تنش و ناراحتي بي دليل را تجربه كنيد. براي آشنايي بيشتر در زمينه پرده بكارت كليك كنيد.

3- بروز مشكلات روان شناختي

عمل خودارضايي در بسياري از فرهنگ ها امري نكوهيده است. همين مسئله باعث مي شود كه بسياري از افراد پس از انجام اين عمل دچار احساس گناه شوند. تجربه مكرر احساس گناه اضطراب زيادي را به روان انسان تحميل مي كند و مي تواند در بلند مدت منجر به اختلالات روانشناختي خاصي نظير افسردگي و اضطراب فراگير شود. در اين شرايط كمك گرفتن از يك روانشناس به شما كمك مي كند تا بتوانيد عادت خودارضايي را كنار بگذاريد و آسيب هاي ناشي از آن را درمان نماييد. براي آگاهي بيش تر در زمينه جبران آسيب خود ارضايي كليك كنيد.

4- اعتياد به خودارضايي 

امروزه متخصصان بر اين باورند كه علاوه بر مواد مخدر برخي رفتارهاي توليد كننده لذت نيز مي توانند منجر به حالت هاي اعتيادي شوند و بايد در مورد آن ها آگاهي بخشي بيش تري صورت بگيرد. اعتياد به خودارضايي يكي از اين موارد است كه جديدا مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. افرادي كه دچار اين مشكل هستند معمولا مشغوليت ذهني زيادي در مورد خودارضايي دارند.

براي رهايي از تنش هاي روزمره دائما به اين كار پناه مي آورند و در صورت انجام ندادن آن احساس فشار و اجبار خاصي را تجربه مي كنند كه مي تواند جنبه هاي مختلف زندگي آن ها را تحت تاثير قرار داده و مختل نمايد. در اين شرايط روانشناسان با به كارگيري روش هاي درماني مختلف به شما كمك مي كنند تا اين رفتار را كنار بگذاريد و آن را ترك نماييد. براي شناخت بيشتر در زمينه ترك خود ارضايي كليك كنيد.

براي مقابله با مضرات خودارضايي در زنان چه بايد كرد؟

اگر در انجام خودارضايي احساس فشار مي‌كنيد و براي تان تبديل به يك نوع اعتياد رفتاري شده است و از اينكه قابل كنترل نيست اذيت تان مي كند، حتما از مشاوره روانشناسي استفاده كنيد. اين مسئله كه خودارضايي تبديل به يك نوع اعتياد شود و به شكل وسواس گونه‌اي شما را مشغول خود كند، مي‌تواند مسئله مهمي باشد كه نياز به بررسي بيش تري دارد. كژكاري‌هاي جنسي و نداشتن ميل جنسي از جمله مسائلي است كه احتمال دارد در پي اعتياد به خودارضايي در آينده شما را درگير خود كند. براي شناخت بيش تر در زمينه اختلالات كژكاري جنسي كليك كنيد.

 

فوايد خودارضايي در زنان!

برخي افراد معتقدند كه خود ارضايي نه تنها ضرري ندارد بلكه مي تواند فوايدي نيز داشته باشد. بياييد اين موضوع را از جوانب مختلف بررسي نماييم تا به صحت و سقم ادعاهايي كه در اين زمينه وجود دارد بيشتر پي ببريم. ما در ادامه چند فايده خود ارضايي كه توسط عموم يا بعضي كارشناسان مطرح مي شود را مورد بررسي قرار داده ايم.

1-  خودارضايي در زنان و پي بردن به علائق جنسي

برخي معتقدند كه دختران با انجام خودارضايي مي توانند علاقه مندي هاي جنسي خود را بيش تر كشف كنند و در رابطه جنسي خود با همسر در آينده نيز موفق عمل نمايند. اما مسئله مهم اين جاست كه رابطه جنسي موفق و سالم در بستر يك ارتباط اتفاق مي افتد. ارتباطي كه طرفين نيازهاي يكديگر را در مورد توجه قرار مي دهند و علاوه بر تلاش براي كسب لذت شخصي مي كوشند شريك عاطفي خود را نيز به لذت برسانند. آنچه شما در جريان اين ارتباط در مورد خود كشف مي كنيد با آنچه از طريق خودارضايي به دست مي آوريد بسيار متفاوت است.

هم چنين خودارضايي در دختران اغلب به دليل ترس از دست دادن بكارت معمولا بر ناحيه كليتوريس متمركز است. اين امر باعث مي شود كه شما به مرور لذت جنسي را تنها از طريق تحريك كليتورال تجربه كنيد و در رابطه با همسر احساس كنيد علاقه چنداني به دخول نداريد. اين مسئله چيزي نيست كه از طريق كشف بدن به دست آمده باشد بلكه بر اساس تجربيات محدود و شرطي شدن نسبت به كسب لذت از يك روش خاص به دست آمده است.

2- رسيدن به ارگاسم

برخي افراد بر اين باورند كه خودارضايي تجربه ارگاسم در زنان را افزايش مي دهد. در همين راستا متخصصان سكس تراپي بر اين باورند كه رسيدن به ارگاسم براي زنان مسئله پيچيده ايست كه تحت تاثير فاكتورهاي مختلفي قرار دارد. زنان معمولا براي كسب اين تجربه به داشتن روحيه مناسب وابسته هستند. هم چنين اينكه رابطه جنسي شان در چه شرايطي صورت مي گيرد و از نظر عاطفي چه وضعيتي دارند همگي بر اين مسئله تاثير مي گذارند. براي مثال افراد افسرده ممكن است در ميل جنسي، برانگيختگي و در نهايت ارگاسم با اختلال رو به رو شوند و نتوانند سكس لذت بخشي را به طور كل تجربه كنند.

از آنجايي كه در خود ارضايي زمان و شرايط انجام عمل جنسي تنها به خود زن بستگي دارد ممكن است او احساس كند كه در خود ارضايي ارگاسم بيش تري را تجربه مي كند. اما اين مسئله بيش از آنكه به عمل خودارضايي مربوط باشد به شرايط زماني، رواني و موقعيتي كه لذت جنسي در آن اتفاق افتاده بستگي دارد. در نتيجه زناني كه مي توانند به درستي در مورد خواسته هاي جنسي خود با همسرشان صحبت كنند و رابطه عاطفي مناسبي با او دارند براي تجربه ارگاسم به خودارضايي وابسته نمي شوند.

3- كاهش تنش جنسي

اين مسئله غير قابل انكار است كه خودارضايي براي افرادي كه امكان برقراري رابطه جنسي از راه درست را ندارند باعث كاهش تنش مي شود. اما اين كاهش تنش براي اكثر افراد امري موقتي است و مي تواند فرد را به تكرار اين عمل به صورت افراطي وابسته كند. در نتيجه شاهد اين هستيم كه برخي دختران به نوعي درگير نوعي اعتياد با عمل خودارضايي مي شوند كه در بلندمدت اضطراب ها و احساسات منفي بيشتري را براي آن‌ها به همراه دارد. به همين خاطر با وجود اين كه از نظر متخصصين انجام خودارضايي امري طبيعي در فرايند رشد جنسي محسوب مي شود، هرگز به عنوان يك عادت و جايگزين براي رفع نيازهاي جنسي نه براي مردان و نه براي زنان توصيه نمي شود. براي آگاهي بيش تر در زمينه خودارضايي در مردان كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره ، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند. كنترل و مديريت غرايز جنسي و برطرف كردن آن از راه هاي سالم از مهم ترين دلايلي است كه نشان مي دهد افراد به كمك متخصصان نياز دارند. اما با توجه به به مشكلاتي هم چون خجالت كشيدن، كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند . مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.

در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

- در اثر خود ارضايي پرده بكارت ممكن است پاره شود؟

بله. در صورتي كه خودارضايي از طريق تحريك واژينال صورت بگيرد امكان پارگي پرده بكارت وجود خواهد داشت.  

- مهم‌ترين آسيب هنگام خودارضايي در زنان چيست؟

همان طور كه گفته شد مهم ترين آسيب خودارضايي به پيامدهاي رواني آن بستگي دارد. اعتياد به خودارضايي، دچار شدن به اضطراب مزمن و افسردگي از جمله مهم ترين آسيب هاي خودارضايي در زنان هستند.

منبع: خودارضايي زنان و دختران

براي دريافت مشاوره در زمينه خودارضايي زنان و دختران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۰:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی