مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ترك اعتياد

ترك اعتياد بنا به تعريف بهبودي و رهايي از مواد براي بدست آوردن دوباره توانايي هاي بالقوه. اعتياد يكي از رايج ترين معضلات جهان است كه در ايران نيز روند رو به افزايشي داشته است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهاني، اعتياد در سال 2000 عامل مرگ تقريبا دويست هزار نفر بوده است. اعتياد براي جامعه هزينه هاي زيادي دارد و سالانه در آمريكا 57 دلار صرف خريد مواد مخدر مي كنند.

تقسيم بندي هاي گوناگوني از مواد مخدر وجود دارند كه شامل: 1- توهم زاها: اين مواد روي سيستم عصبي تاثير مي گذارند و عملكردهاي ادراكي را تغيير مي دهند مثل LSD، اكستاسي، دي متيل تريپتامين، فن سيكليدين، گرد فرشته و… 2-محرك ها: با تغيير سيستم عصبي مركزي حالت سرخوشي بوجود مي آورند مثل آمفتامين، متردين، دكسدرين، آيس، شيشه، كريستال و… 3-ناركوتيك يا كنندكننده ها مثل مرفين، كدئين، متادون، دمرون، هروئين، كراك ايراني و… كه اين ها سيستم عصبي را دچار ضعف مي كنند و مي توانند درد را كاهش دهند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه انواع مواد اعتيادآور كليك كنيد.

عوارض اعتياد به مواد مخدر در جوانان

در كشوري مثل ايران كه اغلب آن را جوانان تشكيل مي دهد، جوان بودن در عين حال كه براي جامعه فرصت محسوب مي شود، تهديد نيز هست. جوانان براي پر كردن اوقات فراغت خويش و تفريح و پذيرش در بين همسالان خود دست به مصرف مواد مي زنند و آن را به بازي مي گيرند. اعتياد عوارض بسياري دارد كه عبارت اند از:

1. هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | عوارض جسمي

اعتياد در اولين قدم صدمات زيادي به جسم انسان وارد مي كند. مهم ترين عارضه هاي جسمي اعتياد شامل اين موارد مي شود: آلودگي و آسيب پذير كردن دندان ها، ملتهب ساختن مخاط دهان، نقصان ترشحات غدد داخلي، كاهش وزن شديد، عقيم نمودن مردان و نازايي زنان، تخفيف تمايلات جنسي، اختلال در كار دستگاه عصبي در صورت تداوم مصرف، تنبلي كبد، ابتلا به يرقان و اثرات آن بر دستگاه گوارش، ورم كليه ها و اشكال در دفع ادرار توام با درد، التهاب مزمن تارهاي صوتي، احتمال ابتلا به برونشيت هاي مزمن، آسم، سل و تپش قلب، تنگي نفس، خشكي پوست، شكنندگي ناخن ها،خطر ابتلا به انواع سرطان و سكته قلبي و ناشناخته ماندن بيماري هاي خطرناك به دليل كاهش درد، اختلالات مغزي و رواني، عفونت هايي مثل ايدز و هپاتيت، سو هاضمه، كاهش تحرك روده ها و يبوست.

2. عوارض رواني

به هم خوردن تعادل رواني، بي توجهي به اصول و مقررات، از بين رفتن اراده و احساس مسئوليت، ايجاد احساسات خصومت زا،بي قراري، عصبانيت، اضطراب دائم و احساس بي كفايتي و تنها بودن، انواع اختلالات خواب، تغيير ساعت خواب و بيداري، خواب آلودگي در طول روز و چرت زدن هاي زياد، افسردگي و احساس عدم ارزشمندي از پيامدهاي روحي رواني مواد مخدر است. براي اطلاع بيشتر از افسردگي كليك كنيد.

3. عوارض خانوادگي

فرد معتاد براي به دست آوردن نياز خود، ممكن است دست به هر كاري بزند. اين افراد معمولا تعاملات اجتماعي خود را با خانواده محدود مي كنند و به تدريج به خواسته هاي همسر، فرزندان و يا والدين خود بي اهميت مي شوند، احساس مسئوليتي در قبال آنان نمي كنند و همين عامل خود سبب سطحي شدن روابط و سست شدن پيوندهاي مستحكم عاطفي بين آن ها مي شود. خشونت در خانواده، كودك آزاري و همسر آزاري، غفلت از فرزندان، مشكلات تحصيلي و اختلاف و نابساماني خانوادگي، افت سطح اقتصادي و اجتماعي خانواده و طلاق از صدمات خانوادگي گرايش به مواد هست كه بايد جدي گرفته شود. براي اطلاع بيشتر از تاثير اعتياد بر خانواده كليك كنيد.

4. هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | عوارض اقتصادي

كسي كه مواد مصرف مي كند به مرور در كار خود دچار مشكل مي شود و ممكن است كارش را از دست بدهد يا بيش از نيمي از درآمدش را صرف تهيه مواد مخدر مي كند. بنابراين اين فرد در مخارج و هزينه هاي زندگي براي اعضاي خانواده كم مي آورد و مجبور مي شود در مواردي حتي اقدام به فروش لوازم و وسايل ضروري زندگي اش بكند. غيبت مدام در كار، كاهش راندمان كاري و اخراج از كار از ديگر عوارض اقتصادي اعتياد به مواد هستند.

5. عوارض اجتماعي

اعتياد تاثيرات كلان خود را در سطح جامعه هم مي گذارد. بيكاري و فقر، انواع آسيب هاي اجتماعي مثل خشونت و نزاع خياباني، سرقت و تجاوز و قتل، هزينه هاي تحميل شده به جامعه براي بازپروري زندان ها و مبارزه با جرائم ناشي از مواد و كاهش نيروي مولد در جامعه از آثار اجتماعي گرايش به مواد و اعتياد افراد است.

هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | عوامل موثر در گرايش به اعتياد

اگرچه از گذشته هاي دور مصرف مواد مخدر امري نامعقول و غير اخلاقي در جامعه قلمداد مي شده است اما با اين حال گرايش به اين مواد و مصرف آن، تعداد زيادي از جوامع را درگير خود كرده است. اكنون در مي يابيم كه هيچ كشوري از اين معضل در امان نمانده است. عوامل مختلفي در اعتياد جوانان نقش دارد كه به شرح زير هستند:

1. عوامل فردي

عوملي هم چون اضطراب، استرس، فقر و ركود اقتصادي، افسردگي، ياس و نااميدي، فقر شخصيتي، اختلالات رواني و مشكلات عاطفي و روحي در پناه بردن جوانان به اعتياد و مواد مخدر نقش دارد و باعث مي شود كه افراد آن را به عنوان راهي براي آرامش و تسكين خود بيابند. از ديگر عوامل فردي دخيل در اعتياد مي توان به احساس تكبر، خودبزرگ بيني و اعتماد به نفس برخي نوجوانان اشاره كرد كه تفكرات افسانه اي و خيال پردازي هايي دارند كه فكر مي كنند خطرات آنان را تهديد نمي كند. گاهي جوان براي اثبات بزرگي و اعتماد به دوستان و حتي تفريح و لذت به مواد پناه مي برد.

2. عوامل اجتماعي

عوامل اجتماعي و خانواده مهم ترين عامل شكل گيري فرهنگ و بناي شخصيتي فرد است. شرايط خانوادگي، سهل گيري يا سخت گيري هاي افراطي والدين و اختلافات خانوادگي و از هم پاشيدگي آن، طلاق و جدايي والدين از عوامل مهم در به هم ريختن فضاي خانه و ايجاد مشكلات روحي رواني براي ساير اعضاي خانواده است. امروزه ساختار خانواده ارزش هاي محكمي ندارد و از طرفي به علت واگذاري كاركرد آموزشي خانواده به مدارس و آموزش و پرورش دولتي و نظارت فرهنگي ارزش خانواده به جوانان كم تر شده و همين عامل سبب جامعه پذيري اشتباه در گروه هاي همسالان شده كه در ايجاد تمايل به مواد مخدر نقش بسزايي دارد.

3. هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | فرهنگ و ارزش

هر انساني تحت تاثير ارزش، آداب و رسوم و باورها و عقايد حاكم بر جامعه است كه مدام بر او تحميل مي شود اما گاهي ارزش هاي جوامع روز به روز در حال تغيير و دگرگوني هستند و اين جاست كه اختلال هنجاري بوجود مي آيد. از سوي ديگر وجود فرهنگ استبدادي در جامعه و خانواده كه با سركوب اعتراض ها و ايده ها و فقدان ابتكار و خلاقيت توام بوده است، اكثر افراد را در رويارويي با جامعه با مشكل مواجه كرده است. تبليغات نيز در القاي اين ديد به جوانان كه مواد در تسكين و كاهش مشكلات ذهني موثر است، در گرايش آنان به مواد دخيل است.

4. عوامل اقتصادي

مشكلات اقتصادي، عدم اعتماد به آينده، فقر و محروميت، شكاف طبقاتي، بيكاري، نداشتن امكانات رفاهي، منزلت ثروت و داشتن ايده هاي بلندپروازانه و به اصطلاح يك شبه ره صد ساله رفتن براي كسب ثروت از راه هاي غير مجاز و نامشروع مثل تجارت و قاچاق مواد مخدر از عوامل مهم در گرايش جوانان به مواد و اعتياد است.

5. وسايل ارتباط جمعي

اينترنت و فضاي مجازي علاوه بر اين كه در پيشرفت بشر و تكنولوژي موثر بوده است، پيامد هاي جانبي بسياري را نيز براي انسان داشته است. اين فضا با ايجاد الگوهاي غلط براي نوجوانان و جوانان نقش زيادي در هويت پذيري و اجتماعي شدن آن ها داشته است. اغلب اين فضاها از آنجا كه بدون نظارت هستند، هر گونه باور و عقيده اي را به افراد ياد مي دهد. جوانان هم براي اثبات هويت خود و عقب مانده نبودن از همسالان خود اين ها را در زندگي خود پياده مي كنند. تحقيقات نشان داده كه دنياي مجازي و اينترنت عامل رايج گرايش نوجوانان به معضلات اجتماعي از جمله مواد مخدر است چرا كه اين محيط ها مواد را امري عادي نشان داده و قبح آن به مرور براي افراد ريخته مي شود.

6. نقش دوستان و همسالان

طبيعي است كه دوستان و افرادي كه با آن ها معاشرت مي كنيم بيش ترين اثر را در زندگي ما دارند. آن ها باورها و ارزش هاي ما را مي توانند جابجا كنند. نكته مهم اين جاست كه تاثير اين دوستان در دوران نوجواني به حداكثر خود مي رسد. نوجوان بيشتر از آنكه از خانواده خود رنگ بگيرد تحت تاثير هم سالان خويش است. بنابراين پدر و مادر بايد مخصوصا در اين دوران حساس با فرزندان خود صميمي باشند و به طور غير مستقيم بر آنان نظارت كنند. اعمال زور و اجبار و نصيحت هاي بي رويه فقط باعث دورتر شدن نوجوان از پدر و مادرش مي شود و به طبع پيوستن به هر گروهي مي گردد. براي اطلاع بيشتر از تاثير دوستان در اعتياد كليك كنيد.

7. ناكامي و عزت نفس پايين

يكي از عوامل دخيل در گرايش افراد به مواد مخدر، داشتن تصوير و خودپنداره حقير از خود است. كسي كه خود را حقير تر از ديگران مي داند و با كوچك ترين شكست يا مردودي در كار و درس احساس ناكامي و ياس مي كند به راحتي تن به هر كاري مي دهد تا اين ضعف خود را بپوشاند.

8. سابقه خانوادگي

تحقيقات نشان داده جواناني كه در خانواده هايي كبا پدر يا مادر معتاد به مواد مخدر بودند، گرايش شان بيشتر از كساني است كه والدين و فاميل هايي سالم داشتند. بنابراين خانواده و سبك زندگي آنان در الگوگيري جوانان بسيار موثر است.

هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | پيشگيري از اعتياد

پيشگيري به معناي دفع و جلوگيري است. در زمينه پيشگيري بايد به سه مورد، عامل اعتيادساز و انسان اعتيادپذير و محيط اعتيادساز توجه كرد. پيشگيري از اعتياد به معناي آن است كه از كساني كه گرايش به مواد دارند ولي مواد تاكنون مصرف نكرده اند و از تبديل اين افراد به مصرف كنندگان آزمايشي و سوء مصرف كنندگان و افراد معتاد جلوگيري شود. برنامه هاي پيشگيري شامل همگاني، انتخابي و موردي مي شوند. در پيشگيري همگاني جمعيت عمومي مثلا يك دبيرستان پسرانه را مدنظر قرار مي دهند و اطلاعات و مهارت هاي لازم را در اختيارشان قرار مي دهند.

پيشگيري انتخابي صرفا در گروه هاي پر خطري مثل كساني كه مشكلات رواني يا اختلالات شخصيت دارند، داراي خانواده هاي متشنج يا فرزندان طلاق هستند اجرا مي شود. اين پيشگيري كل گروه خطر را مورد مداخله قرار مي دهد تا در فرصت مناسب راه هاي مناسب را در اختيارشان قرار دهد. پيشگيري موردي شامل آن دسته از افرادي مي شود كه مصرف الكل يا سيگار دارند و يا ساير مشكلات مرتبط با اعتياد در آن ها پديدار شده است. اين مداخلات بر عوامل فردي مثل اختلال سلوك يا فاصله گرفتن از همسالان و مدرسه تمركز كرده اند.

1. برنامه هاي پيشگيري وزارت بهداشت و آموزش پزشكي

-كاهش پذيرش اجتماعي مصرف مواد از طريق آموزش به جامعه

-ارتقاي سطح فرهنگ و تمهيد دست يابي افراد جامعه به مهارت هاي محافظت كننده

-اقدامات مداخله اي،مشاوره اي و حمايتي زودرس براي افراد و گروه هاي پرخطر

-جلوگيري از مصرف غيرقانوني مواد و داروها

2. برنامه هاي پيشگيري سازمان بهزيستي

-تدوين و اجراي برنامه جامع پيشگيري از اعتياد

-تدوين جزوات آموزشي -تهيه فيلم هاي آموزشي و كوتاه

-اجراي طرح هاي پژوهشي

-تدوين و آموزش برنامه هاي مهارت هاي زندگي

-اجراي برنامه هاي آگاه سازي جامعه

3. آموزش مهارت نه گفتن و دوري از همسالان و اجتماعات خطرناك

ميل شخص براي ماندن در گروه و پذيرش نزد همسالان و دوستان از علل اعتياد جوانان است. طبق تحقيقات انجام شده جواناني كه از سنين پايين شروع به مصرف مواد كرده اند، معمولا تحت تاثير جمع و دوستانشان قرار گرفته اند. والدين و معلم ها با آموزش نه گفتن به نوجوانان به آن ها در پيشگيري از اعتياد كمك مي كنند. براي اطلاع بيشتر در زمينه مهارت نه گفتن كليك كنيد.

4. هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | افزايش عزت نفس و اعتماد به نفس

كمبود عزت نفس و احساس بي ارزشي از دلايل گرايش به مواد است. عزت نفس كم يا به علت خاطرات تلخ دوران كودكي است و يا به دليل از دست دادن شغل، طلاق، بيماري، كمبود هاي عاطفي و عدم توانايي خويشتن داري اتفاق مي افتد. بنابراين آموزش مهارت هاي بازسازي خويشتن و ارتقاي عزت نفس و اعتماد به نفس از عوامل مهم در پيشگيري از اعتياد محسوب مي شود.

5. هدف گذاري در زندگي و سبك زندگي سالم

كساني كه بيكار هستند يا هدفي در زندگي ندارند و آينده اي براي خود نمي بينند معمولا به سمت مواد گرايش پيدا مي كنند. لذا هدف داشتن و اتخاذ سبك زندگي سالم و فعاليت هاي سالم و لذت بخش از عوامل كاهش تمايل به مواد محسوب مي شود.

6. دادن آگاهي به جوانان

شرط پيشگيري از اعتياد داشتن آگاهي و دانش از مضرات اعتياد و عوارض آن است. مسلما هيچ كس فكر نمي كند با يك بار مصرف مواد دچار اعتياد مي شود. همه ي اين افراد ابتدا به چشم سرگرمي و تفريح به آن مي نگرند.در مدارس و دانشگاه ها بهتر است در مورد مصرف مواد و مضرات آن به افراد آموزش داده شود. توجه به برنامه هاي آگاه سازي توسط والدين و جامعه و ساير نهادهاي اجتماعي راجع به عوارض، پيامدها و تبعات سوء مصرف مواد مخدر صنعتي و شيميايي به افزايش سطح آگاهي و پيشگيري از اعتياد كمك مي كند.

7. پيشگيري از طريق خانواده

مهم ترين و پايه اي ترين نهادي كه در پيشگيري از اعتياد موثر است، خانواده مي باشد. والدين اولين افرادي هستند كه شخصيت و روان فرزندان را شكل مي دهند. محيط خانوادگي باعث شكل گيري و رشد سلامت فرزندان مي شود. اگر اين نهاد مستحكم نباشد، مي تواند به راحتي زمينه هاي فروپاشي و انحطاط افراد را فراهم آورد. مداخله زودهنگام والدين در پيشگيري از اعتياد بسيار حائز اهميت است.

رخي شرايط حاكم بر خانه مي تواند در گرايش به اعتياد دخيل باشد مثل فرزندپروري ضعيف و ناكارآمد، اختلاف و ناسازگاري بين والدين يا خواهر و برادرها با همديگر، اعتياد يكي از اعضاي خانواده و عدم نظارت پدر و مادر كه خود عامل انحراف به سمت مواد است. برخورد صميمانه اعضاي خانواده با يكديگر، آگاهي والدين از انواع مواد مخدر و ايجاد سيستم ارزشي قوي سبب پيوند هاي محكم بين خانواده مي شود و آنان را از بسياري آسيب ها دور نگه مي دارد.

انواع درمان هاي ترك اعتياد

فرآيند ترك اعتياد شامل پنج مرحله است:

1-مرحله پيش تامل: فرد در اين مرحله هيچ انگيزه اي براي ترك ندارد و هم چنان مشتاق مواد است و حتي مصرف آن را انكار مي كند.

2- مرحله تامل: فرد معتاد پذيرفته و در صورت نياز به ترك آن هم فكر مي كند اما انگيزه ي كافي براي ترك مصرف ندارد يا آن را به تعويق مي اندازد.

3- مرحله ي امادگي: بيمار متوجه پيامد هاي مصرف مواد شده و مي تواند جهت بهبودي اش تصميم بگيرد.

4- مرحله ي عمل: در اين مرحله شخص اقدام به درمان و كمك گرفتن از ديگران مي كند و وارد فرايند درماني مي شود تا اولين اقدامات را براي ترك انجام دهد.

5-نگه داري: اين مرحله پس از بهبود اوليه و قطع مصرف است كه بيمار جهت جلوگيري از مصرف مجدد و كنترل وسوسه تلاش مي كند و عوارض بلندمدت مصرف بر زندگي و عملكرد فرد بازتواني مي شود. هريك از اين مراحل نيازمند الگوي درماني متفاوتي هستند.

مراحل درمان اعتياد شامل موارد زير است

-كنترل علائم قطع مصرف يا سم زدايي كه ترك اعتياد خوانده مي شود و منجر به رفع عوارض حاد مصرف ماده و قطع آن مي شود.

-تجويز درمان هاي دارويي اختصاصي كه براي بهبود وابستگي به مواد خاصي موثرند از جمله داروهاي ضدمخدر براي كنترل وسوسه به مواد افيوني

-مداخلات لازم براي تغيير محيط

-انواع روش هاي روان درماني با هدف افزايش انگيزه و بهبود آگاهي و شناخت از بيماري و اصلاح مشكلات زمينه اي روانشناختي

-ايجاد تغييرات رفتاري طولاني مدت

-برنامه هاي گروهي بلندمدت

-درمان اختلالات زمينه اي روانپزشكي كه تسهيل كننده مصرف مواد هستند مانند اختلال افسردگي دو قطبي، وسواس، مشكلات اضطرابي، اختلالات جنسي زود انزالي و ديرانزالي، اختلالات خواب، بيش فعالي، انواع روان پريشي ها و…

بهترين درمان شامل رويكرد يكپارچه اي است كه برخي مراكز دارند و تركيبي از چندين درمان را به صورت تلفيقي از بستري تا درمان هاي سرپايي دارند.

مراحل درمان اعتياد شامل مواردهزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | روش هاي ترك

_ترك تدريجي

_ترك ماتريكس

_درمان هاي دارويي

در درمان اعتياد يكي از روش هايي كه متخصصين در پيش مي گيرند، اين است كه از داروها و قرص هايي استفاده مي كنند كه همان اثرات مشابه را بر سيستم مغزي شان مي گذارد. هنگام استفاده از داروها همان قسمتي از مغز فعال مي شود كه فرد هنگام مصرف مواد مخدر تجربه كرده است. مهم ترين نتيجه اين است كه عوارض ترك به تدريج ظاهر مي شود.

سقوط آزاد نيز يكي از سنتي ترين و قديم ترين روش براي ترك مواد است. در اين شرايط فرد در موقعيت اضطراري قرار مي گيرد و براي ترك تلاش مي كند. در اين روش حتي ممكن است فرد خود را به طناب ببندند تا هيچ راهي بجز ترك نداشته باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه روش هاي ترك اعتياد كليك كنيد.

هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد

عوض كردن خون معتاد: سم زدايي به عوض كردن يا تصفيه كردن خون از مواد معروف است.

روش عوض كردن خون معتاد: درمان اعتياد داراي دو مرحله است كه ابتدا رفع وابستگي بدن از مواد و دوم پاك شدن است.

انواع سم زدايي يا تصفيه خون در اعتياد

اگر شخص در مدت 8 روز مواد مخدر و جايگزين هاي آن را مصرف نكند و هيچ گونه دارويي بعد از خماري استفاده نكند كه البته بسيار دشوار مي باشد و به ندرت پاك مي شود.

سم زدايي با كلونيدين كه داروي اصلي براي اين سم كلونيدين است كه بيمار براي كاهش علائم خماري از داروهاي تجويزي دكتر استفاده مي كند. روش تصفيه خون اگر زير نظر پزشك متخصص انجام شود بيشترين اثربخشي را خواهد داشت.

مكانيسم تصفيه خون در اعتياد

در همه ي روش هاي سم زدايي با مصرف ماده توسط فرد، مورفين در بدن به تدريج از سطح سلول خارج مي گردد و با گذر خون از داخل كبد مورفين تجويز مي شود و در آخر از ادرار و مدفوع خارج مي شود. در سم زدايي با داروهاي آگونيست به دليل بعضي مواد موجود در بدن اين داروها با علائم ترك جايگزين شده و به تدريج از بين مي رود. در سم زدايي از روش هاي سريع و فوق سريع استفاده كردن باعث دفع سريع مورفين از بدن مي شود و بيمار در سطح بالايي از درمان قرار مي گيرد.

هزينه بيمارستان ها براي درمان اعتياد

پرداخت هزينه هاي زياد براي درمان اعتياد باعث كم رنگ شدن انگيزه معتادان مي گردد. هزينه داروها براي ترك اعتياد كم تر از 200 هزار تومان نيست اما فرد معتاد فقط 20 هزار تومان را براي بيمارستان دولتي مي پردازد. در بيمارستان هاي دولتي بيمار كمتر از بيست درصد هزينه را پرداخت خواهد كرد.

هزينه سم زدايي با توجه به روش درمان و ميزان داروها در افراد متفاوت مي باشد مثلا فردي كه ترامادول مصرف مي كند با كسي كه شيشه و متادون استفاده مي كند با هم فرق دارد. پرداخت هزينه بعد از تشخيص پزشك صورت مي گيرد و هزينه براي هر مكاني متفاوت است.

هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد | ضرورت مشاوره

بيشتر معتادان از نظر روحي و رواني در شرايط مطلوبي نيستند و ممكن است دچار انواع اختلالات گردند كه قطعا در جريان درمان شان مداخله خواهد كرد. بنابراين براي درمان قطعي اعتياد نياز به مشاوره و روان درماني است و مشاوران ما در حامي مي توانند در اين زمينه راهنمايي هاي لازم را ارائه دهند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد

براي دريافت مشاوره در زمينه هزينه تصفيه خون براي ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۴۸:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی