مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشاوره طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق در مشهد به بررسي مشاوره طلاق مي پردازيم. امروزه با سرعت نسبتا مطلوبي مي‌بينيم كه مشاوره پيش از ازدواج در بين عموم افراد جا افتاده است و اكثر خانواده ها و همچنين جوانان بر مشاوره قبل از ازدواج تاكييد مي‌كنند. همانطور كه مشاوره پيش از ازدواج شما را در گرفتن تصميم مهم و سرنوشت ساز زندگي‌ تان كمك مي‌كند و از وقوع ناراحتي‌ها و چالش‌هاي زيان بار نجات مي‌دهد بايد گفته شود كه مشاوره طلاق نيز سهم مهم و اساسي را ايفا مي‌كند. زندگي مشترك پستي بلندي‌هاي زيادي دارد و گاهي اوقات بحران‌هايي در زندگي پيش مي‌آيد كه افراد را به سمت طلاق سوق مي‌دهد.

چه طلاق عاطفي چه طلاق رسمي و پايان دادن به زندگي مشترك. مشاوره طلاق به كمك گرفتن زوجين اطلاق مي‌شود كه با در ميان گذاشتن وضعيت زندگي مشتركشان مي‌توانند از راهنمايي يك شخص متخصص در گرفتن تصميم درست و بجا استفاده كنند. مشاوره طلاق به دو بخش تقسيم مي‌شود: مشاوره قبل از طلاق و مشاوره بعد از طلاق. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره طلاق كليك كنيد.

مشاوره قبل از طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق در مشهد به بررسي مشاوره قبل طلاق مي پردازيم. تصور اينكه زندگي مشترك در تمام مراحل شيريني و كاميابي را به همراه دارد دست كمي از توهم ندارد. زندگي مشترك فراز و نشيب هايي را طي مي‌كند و بسته به عوامل گوناگون مي‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد؛ گاه براي يك طرف يا براي هر دو طرف. عوامل گوناگوني سوق دهنده افراد به سمت موضوع طلاق هستند مانند:

_خيانت

_عدم ارضا نيازهاي هيجاني در زندگي مشترك

_عدم مسئوليت پذيري

_ناباروري

_مشكلات مالي

_وجود ويژگي هاي شخصيتي نامناسب مانند بدبيني، خساست، كنترل كنندگي، وسواس

افراد در طي زندگي مشترك به دليل عدم مهارت لازم در كنار آمدن با همسر خود يا حساسيت ها و افكار منفي كه مدام باعث بدتر شدن شرايط زندگي مشترك شان مي‌شود، در نهايت تصميم مي‌گيرند كه از يكديگر جدا شوند يا از طريق طلاق عاطفي ديگر اهميتي به همسرشان نمي‌دهند و تنها به دلايلي مانند داشتن فرزند يا دلايل اقتصادي و يا فرهنگي زير يك سقف مشترك زندگي مي‌كنند، كنار هم هستند اما از يكديگر غافلند و احساسات و عواطفشان نسبت به هم كاملا خاموش شده است. يا اينكه تصميم مي‌گيرند از يكديگر به طور قانوني جدا شوند.

نقش مشاوره قبل از طلاق

گام اول

شما و همسرتان مي‌توانيد مشكلات و هيجانات و افكار سركوب شده‌ي گاها زندگي مشترك چندساله‌ي خود را با يك متخصص به اشتراك بگذاريد بدون اينكه قضاوت شويد. بدون اينكه لازم باشد بخشي از مشكلاتتان را سانسور كنيد و بازگو نكنيد كه نكند به كسي گفته شود. اين را بدانيد كه از تعهدات يك درمانگر اين است كه رازدار شما باشد.

گام دوم

مشاور قبل از طلاق مي‌تواند شما را در يادگيري مهارت هاي ارتباطي ياري كند، مساله اي كه شايد هيج وقت و در هيچ مكاني به آن نپرداخته ايد؛ اينكه بتوانيد با يك فرد ديگر ارتباط مناسب و به دور از جنجال داشته باشيد يك مهارت است و قابل يادگيري مي باشد. مي‌توانيد از درمانگر خود بخواهيد در اين زمينه شما را همراهي و ياري كند.

گام سوم

درمانگر شما مي‌تواند در بهبود عملكرد و مسئوليت هاي شما در زمينه‌ي نقش والدگري كمك تان كند. در بحث طلاق درست است كه زن و مرد خودشان دچار مشكلات و فشارهاي رواني زيادي مي‌شوند اما فرزندان در آتش تصميمي مي‌سوزند كه هيچ گناه و مسئوليتي در قبال آن نداشتند. فرزندان گاها دچار عذاب وجدان مي‌شوند، در زمينه‌ي تحصيلي، در زمينه ‌فردي و ارتباطي دچار صدمات غير قابل جبراني مي‌شوند. درمانگر مي‌تواند در اين بعد به شما كمك چشم گيري بكند.

خيلي از مواقع طلاق و جدا شدن بهتر از ماندن و صبوري كردن و به قولي ايثارگري است؛ در برخي زندگي‌هاي مشترك جدا شدن باعث بهبود زندگي و آرامش هم براي خودتان و هم فرزندتان مي‌شود با درميان گذاشتن مشكلات تان با يك متخصص مي‌توانيد بهترين تصميم را بگيريد.

پس مشاوره قبل از طلاق براي زماني است كه شما قصد داريد اقدام به جدايي بكنيد يا اينكه درحال سپري كردن روزهايي هستيد كه گرفتار طلاق عاطفي است و جو خانه و زندگي مشترك گرمي و صميميت قبل را ندارد. در اين مواقع مديريت بحران كار سختي است، شما و همسرتان تحت فشار رواني هستيد و گرفتن تصميمي كه عواقبش در خيلي از موارد مطلوب نيست كار آساني نخواهد بود، به شما پيشنهاد مي‌كنيم از مشاوره پيش از طلاق غافل نشويد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه طلاق عاطفي كليك كنيد.

مشاوره بعد از طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق در مشهد به بررسي مشاوره بعد طلاق مي پردازيم. اما بخش دوم مشاوره طلاق مربوط است به مشاوره بعد از طلاق. مشاوره بعد از طلاق زماني است كه شما جدا شده ايد. جدا شدن و از دست دادن شريك زندگي حتي براي كساني كه خودشان اقدام به طلاق مي‌كنند سخت است، انسان هميشه در طلب تعادل است و از بهم ريختگي نظم و تعادل قبلي خيلي خشنود نيست.

هرچند كه طلاق مسرت بخش باشد و موجب بهبود در ابعاد مختلف زندگي شود بازهم تبعات و اثرات رواني منفي بر جاي مي‌گذارد كه اگر مديريت بجا و به موقع صورت نگيرد منجر به افسردگي، خشم و … مي‌شود. با وقوع طلاق فرد وارد مرحله ي جديدي از زندگي مي‌شود؛ ممكن است حمايت كافي از طرف خانواده و دوستان و اجتماع دريافت نكند و هم چنين گريبان‌گير برچسب هايي در اجتماع شود كه بار منفي اين دوران را چند برابر كند. براي اطلاع بيش تر در زمينه آثار طلاق كليك كنيد.

نقش مشاوره بعد از طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق در مشهد به بررسي نقش مشاوره بعد از طلاق مي پردازيم. مشاور در دوران سخت بعد از طلاق مسئوليت ها و وظايفي دارد كه مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:

_مشاور به عنوان يك فرد حامي متخصص مي‌تواند در ايجاد و فراهم كردن حمايت كافي كمك كند، در ابتدا نقش درمانگري او باعث مي‌شود بدون شرط شما را بپذيرد و دوم اينكه با آگاهي رساندن به خانواده و اطرافيان و حتي خود شخص باعث مي‌شود فرد كمتر با افكار منفي و برچسب هاي اجتماعي اشتباه درگير باشد.

_مشاور مي‌تواند شما را در گرفتن تصميم مناسب براي تحول و تغييري كه از لحاظ استقلال مالي برايتان پيش آمده همراهي كند.

_رفتار شما بعد از طلاق تحت تاثير عوامل مختلفي است و اين رفتار مي‌تواند در نقش والدگري شما و الگويي كه به فرزندتان ارائه مي‌دهيد مخرب باشد، با كمك درمانگرتان مي‌توانيد رفتارتان را مديريت كنيد. همراهي درمانگر در پنج مرحله اي كه بعد از طلاق از لحاظ روانشناختي دچارش مي ‎شويد، مي‌تواند در بهبود شرايط كمك كننده باشد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه برخورد با فرزندان طلاق كليك كنيد.

مراحل دوران جدايي و طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق در مشهد به بررسي مراحل دوران طلاق و جدايي مي‌پردازيم. اين مراحل به شرح زير هستند:

انكار : ناتواني براي مواجه شدن با حقيقت جداييتان؛ احساس بي حسي مي‌كنيد، هنوز هيچ چيز براي تان جا نيفتاده و به نظر حقيقي نمي‌رسد. بنابر توضيح و تجربه‌ي اغلب افراد فكر مي‌كنيد فقط اگر آن را ناديده بگيريد اتفاق نمي‌افتد. در نهايت انكار تمام مي‌شود چون روند جدايي رو به جلو مي‌رود و متوجه مي‌شويد كه مجبوريد با آن مواجه شويد.

خشم : متوجه علل جدايي مي‌شويد و شروع به فكر كردن مي‌كنيد. تنهايي، مسئوليت بعد از جدايي و تغييرات ديگري كه لزوما مطلوب نيستند. سوال هايي در ذهنتان مي‌آيد چرا من؟ چرا روياهاي ما نابود شد؟ فكر اصلي اين است كه اي كاش اين اتفاق براي من نمي‌افتاد. از فرد مقابل عصباني مي‌شويد كه باعثش شده است. در اين مرحله سرزنش كردن زياد ديده مي‌شود.

افسردگي : احساس غم عميق معمولا به همراه ميزاني خشم و استرس در اين مرحله مي‌تواند منجر به واكنش هاي حسي و بدني منفي شود. براي اطلاع بيش تر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

پذيرش: قبول جدايي و تمركز هرچه بيشتر بر روي زندگي جديدتان به عنوان يك فرد مجرد، چه جدايي تصميم شما بوده باشد و از رسيدن آن خوشحال باشيد چه ناخواسته بوده باشد و مجبور به آن شده باشد. به تدريج فكر مي‌كنيد كه نتايج مثبتي هم درآن مي‌تواند وجود داشته باشد.

مراحلي كه ذكر شد بسيار رايج هستند اما لزوما همگاني نيستند. همه ي افراد وارد همه‌ي مراحل نمي‌شوند و يا ترتيبش ممكن است عقب جلو شود. چيزي كه بسيار كمك كننده است پر كردن اطراف تان با افراد حمايت گر است. خانواده، دوستان يا يك متخصص حرفه اي در اين زمينه مي توانند كمك كننده شما باشند.

اهميت ومزاياي مشاوره‌ طلاق

با كمك مشاوره طلاق مي‌توانيد از شك و ترديدهايي كه نسبت به تصميم خود داريد رهايي يابيد و از هدايت يك فرد حرفه اي بهره مند شويد. مي‌توانيد با كمك مشاور طلاق با ترس هايتان در مورد بعد از طلاق مواجه شويد و مديريت زندگي خود را بهتر به دست بگيريد. مشاوره طلاق مي‌تواند به شما كمك كند تا بسياري از اختلافات زندگي زناشويي كه به دليل عدم مهارت آموزي است را رفع كرده و اختلافات و درگيري شما به تعادلي برسد تا ديدگاهتان نسبت به زندگي مشترك تان تغيير كند.

مشاور طلاق در مديريت احساسات و هيجانات بعد از طلاق به شما كمك خواهد كرد. اگر از زندگي زناشويي رضايت نداريد، به جدايي يا رابطه ي ديگري فكر مي‌كنيد يا اگر در شيوه‌ي رفتار در زندگي مشترك با مشكل مواجه شديد بهتر است از يك درمانگر حرفه اي در زمينه ي زوج درماني و خانواده درماني كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه زوج درماني كليك كنيد.

آمار طلاق در مشهد و مشاوره طلاق در مشهد

اساسا سيستم شهرنشيني به ويژه در شهرهاي بزرگ كه از لحاظ ساختار و نوع محل سكونت و حجم ارتباطات و ترافيك و دور بودن افراد خانواده از كانون مشترك، هم چنين بالا بودن نرخ تورم كه فعاليت اقتصادي بيشتري را مي‌طلبد، موجب شده است كه در اكثر مردم نوعي عدم تعادل رفتاري، گفتاري، روحي و رواني مشهود باشد. مطابق با آخرين سالنامه ي منتشر شده از ثبت احوال خراسان رضوي، ظرف ده سال اخير تعداد وقوع طلاق در خراسان رضوي 19 درصد رشد داشته است و ثبت واقعه ازدواج به ميزان 8.7 درصد كاهش يافته است. طلاق در شهر مشهد در اخرين سال گزارش شده از طرف ثبت احوال برابر 10734 مورد بوده است.

تغيير ساختار و شرايط زندگي اجتماعي با گذشت زمان موجب گرديده تا به فراخور اين تغيير و تحول، نحوه وقوع پديده‌هاي اجتماعي نيز تغيير يابند. يكي از مهم ترين مباحث اجتماعي كه در طي زمان دستخوش تغيير و تحول گرديده است رويدادهاي ازدواج و طلاق مي باشد. با توجه به افزايش بيش از حد طلاق كه تنها بعد فردي ندارد بلكه تبعات اجتماعي و فرهنگي را در برمي‌گيرد، بهتر است قبل از اينكه خود و اطرافيان و اجتماع را درگير مسئله ي پيچيده و پر تنش طلاق كنيد به دنبال راه حلي جايگزين باشيد. گاهي افراد به دليل عدم توانايي حل مسئله يا تحمل فشار حداكثري قادر به تصميم گيري درست نيستند. سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه چطور بهترين مشاوره براي طلاق را پيدا كنيم؟ مشاورين بسياري در حال ارائه خدمات هستند كه با مراجعه به مراكز معتبر در سطح شهر مشهد مي‌توانيد مشاوران خوبي را پيدا كنيد.

سخن آخر

طلاق به معناي جدا شدن زوجين است كه در پي آن رابطه ي حقوقي و عاطفي و فردي از بين مي‌ رود. طلاق وقتي رخ مي‌دهد كه دو نفر قادر به سازگاري با يكديگر نيستند و تصميم مي‌گيرند رابطه را تمام كنند. امروزه مباحث مرتبط با آسيب شناسي طلاق و جدايي توسط متخصصين روانشاس در ابعاد مختلف مورد بررسي قرار گرفته است كه مي‌تواند راه حل خوبي باشد. براي كسب آگاهي بيشتر و جلوگيري از پيامدهاي جبران ناپذيري كه با اتخاذ تصميمي اشتباه ممكن است گريبان گير خودتان و يا فرزندتان شود، شما مي‌توانيد در اين راستا از يك مشاور طلاق حرفه اي كمك بگيريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.پ

 

منبع: مشاوره طلاق در مشهد

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره طلاق در مشهد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره طلاق در مشهد،
موضوع:
[ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۳۰:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی