مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اعتياد به شيره | شيره ترياك چيست؟

شيره با جوشاندن و صاف كردن تركيب ترياك و ترياك سوخته به دست مي‌آيد. به علت وجود ميزان كدئين و مورفين بيشتر در اين ماده، اثرات شيره ترياك نسبت به خود ترياك با شدت بيش تري تجربه مي‌شوند، اما از نظر زماني اين تأثيرات كوتاه‌تر هستند. اين ماده به صورت تدخيني (كشيدني) و خوراكي مصرف مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه تعريف اعتياد و ترياك كليك كنيد.

شيره حالت خماري بعد از مصرف را زودتر از ساير مواد نشان مي‌دهد و اعتياد بيشتري نيز ايجاد مي‌كند. روش خوراكي گاهي توسط افرادي استفاده مي‌شود كه قصد پنهان كردن مصرف شيره را از خانواده خود دارند. مصرف كنندگان شيره براي از بين رفتن آثار مصرف، بر خلاف ترياك از مواد غذايي با طبع سرد استفاده مي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خماري كليك كنيد.



طرز تهيه شيره ترياك

در اثر تركيب كردن ترياك و سوخته ترياك، شيره ترياك تهيه مي گردد. مرغوب بودن شيره ترياك با توجه به درصد تركيبات مواد سازنده آن مشخص مي گردد . مرغوب ترين نوع ترياك آن است كه سوخته ترياك در نسبت ۳ و ترياك به نسبت ۱ با يكديگر تركيب گردند. در نهايت اين دو ماده تركيب شده با يكديگر در آب داغ حل شده و بر روي حرارت قرار مي گيرند. سپس ماده‌ اي كه به دست آمده از صافي رد مي شود و مجدد در معرض حرارت قرار مي گيرد. تا ماده اس سفت به وجود بيايد. شيره ترياك از مرفين بيش تري نسبت به خود ترياك برخوردار است و در اثر همين عامل، علائم مصرف آن با شدت بيش تري بروز پيدا مي كند و فرد بسيار سريع تر درگير اعتياد مي شود.

علائم و عوارض اعتياد به شيره

امروزه با استفاده از تست اعتياد مي‌توان اعتياد به انواع مواد مخدر را تشخيص داد. البته تست‌هاي اعتياد از جمله تست اعتياد به شيره عاري از خطا نيستند و روش‌هايي براي منفي كردن آن‌ها وجود دارد. به همين دليل بايد در زمان انجام آن‌ها دقت لازم به عمل آيد. عوارض اعتياد به شيره با توجه به نحوه مصرف آن متفاوت است. در ادامه عوارض اعتياد به شيره به صورت تدخيني و خوراكي توضيح داده شده است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تست اعتياد كليك كنيد.

1. اعتياد به شيره | علائم و عوارض مصرف شيره ترياك به روش تدخيني

در اعتياد تدخيني به اين ماده علائم و عوارض مختلفي بروز مي‌كند كه مهم‌ترين آن‌ها عبارتند از:

_تيره شدن رنگ پوست به ويژه در ناحيه لب‌ها

_ابتلا به بيماري‌هاي تنفسي مثل عفونت و تنگي نفس

_مشكلات گوارشي نظير تهوع، استفراغ، يبوست و كاهش وزن در فرد معتاد

_خواب آلودگي هميشگي و در عين حال بي‌خوابي شبانه

_كاهش ميل و قدرت جنسي و برهم خوردن نظم در چرخه قاعدگي در زنان

_ضعف در سيستم ايمني و دچار شدن به انواع بيماري‌ها

_آسيب به كبد از علائم اعتياد به شيره

_خراب شدن دندان‌ها

_بروز علائم افسردگي نظير از دست دادن علاقه نسبت به چيزهايي كه پيش‌تر مورد علاقه فرد بوده، گوشه‌گيري، كمبود انرژي و… (براي اطلاع بيشتر از علائم افسردگي كليك كنيد.)

_كاهش احساس مسئوليت نسبت به ابعاد مختلف زندگي

با ادامه مصرف شيره مانند ساير مواد مخدر لذت اوليه ديگر تجربه نمي‌شود؛ چرا كه بدن نسبت به اثرات آن تحمل پيدا مي‌كند و در نتيجه براي رسيدن به حالات قبلي و رفع خماري، فرد مجبور به افزايش ميزان مصرف خود خواهد بود. براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه مواد مخدر كليك كنيد.

2. علائم و عوارض مصرف شيره ترياك به روش خوراكي

اعتياد خوراكي به شيره عوارض شديدتري نسبت به روش تدخيني دارد. علاوه بر موارد ذكر شده در عوارض روش تدخيني، علائم زير نيز ممكن است در فرد بروز پيدا كند:

_شيره و ترياك باعث انسداد در رگ‌هاي قلب شده و احتمال بروز سكته را افزايش مي‌دهند.

_احتمال مسموميت در روش خوراكي بسيار بالاتر از روش تدخيني است.

_گاهي ممكن است فرد در زمان خواب دچار تشنج شود و يا احساس خفگي كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر از نشانه‌هاي اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.

 

مسموميت در اثر مصرف شيره ترياك

شيره ترياك نيز در اثر مصرف بيش از حد باعث ايجاد مسموميت مي گردد. مسموميت در اثر هر نوع دارو و يا مواد شيميايي مي تواند براي فرد بسيار خطرناك و آسيب‌زا باشد. به همين دليل لازم است كه در صورت اوردوز و مسموميت براي درمان اقدام شود. پس در صورتي كه علائم زير را در خود و يا فرد معتاد مشاهده كرديد سريعاً با اورژانس تماس بگيريد. از اين علائم مي توان به دل درد بسيار شديد، لرزيدن زياد بدن، حالت تهوع و استفراغ، رنگ‌ پريدگي بسيار محسوس، سردرد، طعم فلز در دهان، ضعيف شدن عضلات، يبوست شديد و طولاني، تشنج و بيهوشي اشاره كرد. مسموميت در اثر مصرف ترياك به دليل ماده سرب در اين ماده مخدر است. در صورتي كه مسموميت بسيار خفيف باشد مي توان براي رفع و درمان آن از ميوه ها و سبزيجات حاوي ويتامين C استفاده كرد اما در صورتي كه مسموميت بسيار شديد باشد، لازم است كه حتماً از درمان هاي پزشكي و دارويي استفاده نمود.

ترك اعتياد به شيره

براي ترك اعتياد به شيره روش‌هاي متنوعي وجود دارد. سم‌زدايي و كنار گذاشتن ماده مصرفي اولين قدم در ترك اعتياد محسوب مي‌شود. كنار گذاشتن شيره ترياك 12 تا 21 روز خماري دارد. توجه داشته باشيد كه سم‌زدايي بدن از ماده مصرفي به معني ترك كامل اعتياد نيست. بلكه در كنار آن بايد به درمان وضعيت رواني فرد نيز پرداخته شود. چرا كه اعتياد بيماري مغز است و تا زماني كه به مسائل رواني در ترك آن پرداخته نشود احتمال لغزش و بازگشت مجدد وجود خواهد شد. براي اطلاع بيشتر از ترك اعتياد به شيره كليك كنيد.

در نظر داشته باشيد كه اهميت خانواده در ترك اعتياد بسيار زياد بوده و در صورت همكاري آن‌ها نتايج بهتري حاصل مي‌شود. به همين منظور مشاوره خانواده در كنار جلسات مشاوره فردي در درمان اعتياد به شيره توصيه مي‌شود. از جمله رايج‌ترين روش‌هاي ترك اعتياد به شيره مي‌توان به ترك تدريجي، درمان دارويي و ترك به روش UROD اشاره كرد. توجه داشته باشيد كه تركيب هريك از اين روش‌ها با مشاوره روانشناسي بيش ترين ميزان بازدهي را خواهند داشت. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اهميت خانواده در ترك اعتياد و مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

مراكز ترك اعتياد

در اعتياد نيز مانند هر مشكل ديگري كمك متخصص بهترين راه براي ترك است. مراكز مختلفي مي‌توانند به شما در ترك اعتياد كمك كند. اولين مراكزي كه از قديم به ذهن فرد معتاد و خانواده او مي‌آيد كمپ‌هاي ترك اعتياد هستند كه به استفاده از روش‌هاي اجباري و بدرفتاري با مبتلايان به اعتياد شهرت دارند. اما اين روش‌ها در اكثر موارد به دليل ناديده گرفتن وضعيت رواني بيمار، منجر به تشديد اعتياد در بلند مدت مي‌شوند. بهترين راه براي درمان اعتياد تماس با يك متخصص و مراجعه به مراكز تخصصي مشاوره ترك اعتياد و يا كلينيك‌هاي ترك اعتياد است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

امروزه بسياري از خدمات درماني همچون ترك اعتياد به شيره صورت سرپايي انجام مي‌شود و نيازي به حضور مداوم فرد در مراكز ترك اعتياد نيست. حتي براي راحتي بيشتر مي‌توان از خدمات مشاوره تلفني براي ترك استفاده كرد. مركز مشاوره حامي هنر زندگي اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني تماس بگيريد و فرايند ترك را تحت نظر بهترين متخصصان در اين حوزه آغاز نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سوالات متداول

-آيا شيره ترياك باعث كاهش فشار خون مي‌شود؟

خير، اين يكي از باورهاي اشتباه در زمينه مصرف شيره است. طبق تحقيقات شيره نه تنها خاصيت كاهش فشار خون را ندارد كه حتي مي‌تواند فشار خون را بالا برده و مشكلات مربوط به آن را نيز ايجاد كند.

-طبع شيره ترياك چيست؟

بسياري از افراد معتقدند كه شيره ترياك طبع گرمي دارد و در نتيجه افراد مصرف كننده براي خنثي كردن اثر آن از مواد داراي طبع سرد همچون هندوانه، خيار و ماست استفاده مي كنند.

منبع: علائم و نشانه هاي اعتياد به شيره

براي دريافت مشاوره در زمينه علائم و نشانه هاي اعتياد به شيره مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۰۸:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی