مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دلايل وابستگي عاطفي به مردان متاهل

وابستگي به مردان متاهل دلايلي دارد كه برخي از آن ها به شرح زير هستند:

1. فريب خوردن

تحقيقات روانشناختي نشان داده است كه يكي از مهم ترين ويژگي هاي خانم ها قدرت همدلي بالاي آن هاست تا حدي كه تصميمات و معيارهاي اخلاقي آن ها نيز بر اساس اصل همدلي صورت مي گيرد، اين موضوع در كنار خوبي هاي بيشماري كه براي خانم ها به همراه دارد باعث مي شود كه آن ها به راحتي فريب دروغ هاي مردان رو بخورند و دير يا زود به آن ها وابستگي پيدا كنند.

2. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | طلاق والدين

اگر فرد در خانواده اي بزرگ شده باشد كه پدر و مادر از هم طلاق گرفته اند، همين موضوع مي تواند دليلي باشد براي اينكه اين افراد كانون خانواده را امري جعلي و بي اساس در نظر بگيرند و به رابطه هاي خود به عنوان تصميماتي مهم و حياتي توجه نكنند. براي اطلاع بيشتر در زمينه فرزندان طلاق كليك كنيد.

3. اختلال شخصيت وابسته

بعضي از افراد و به خصوص خانم ها از زندگي كردن بدون اينكه تحت تسلط و سلطه ديگران باشند به شدت احساس اضطراب مي كنند و به همين دليل هدف شان از ايجاد رابطه با ديگران اين است كه تمايل دارند مسئوليت زندگي خود را به ديگري بسپارند. افراد عادي در رابطه با اين افراد احساس پريشاني مي كنند و بعد از مدتي رابطه را پايان مي دهند و به همين دليل اين افراد گزينه هاي مناسبي براي مردان خيانت كار به حساب مي آيند زيرا مي توانند به هرگونه اي كه مي خواهند با آن ها برخورد كنند و اين افراد مبتلا به شخصيت وابسته نيز به دليل ترس از طرد از آن ها شكايتي نخواهند داشت. براي اطلاع بيشتر در زمينه اختلال شخصيت وابسته كليك كنيد.

4. حمايت اجتماعي

در دنياي مدرن كه افراد همه درگير زندگي و كار و پيشرفت خود هستند احساس تنهايي پديده شايع و فراگيري شده است. اين موضوع به خصوص باعث ايجاد نقطه ضعف در دختران مي شود به اين دليل كه دختران به رابطه و بودن در كنار يك همدم و همراه زندگي كه بتوانند در كنار او احساس آرامش و نشاط را تجربه كنند بيشتر اهميت مي دهند.

5. گرفتن تاييد اجتماعي

تحقيقات نشان داده است كه اكثر دختراني كه درگير اين روابط مي شوند قبل از آن رابطه ديگري را تجربه نكرده بودند و به اين دليل پيشنهاد مردان متاهل را قبول مي كنند چون به توانايي هاي خود در يافتن فرد مورد علاقه شان اعتماد ندارند و هدف اصلي آن ها اين است كه بتوانند توانايي هاي خود را اثبات كنند.

6. داشتن نگاه مثبت به مردان متاهل

يك فرض غلط كه در ذهن قربانيان اين روابط وجود دارد اين است كه تصور مي كنند چون فرد مقابل توانسته است به يك رابطه جدي پايبند بشود پس حتما فرد مورد اعتمادي است و من هم مي توانم به او تكيه كنم. به عنوان مثال اگر مردي با همسرش در جمع به صورت محبت آميز رفتار كند اين فرض در ذهن بقيه ايجاد مي شود كه حتما او خيلي مهربان و حمايت گر و متعهد است.

7. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | امنيت مالي

يكي ديگر از دلايل وابستگي دختران به مردان متاهل اين است كه اين مردان احتمالا سن بالاتري از مردان مجرد دارند و به همين دليل از لحاظ شرايط مالي در وضعيت بهتري هستند. شرايط مالي خوب باعث مي شود كه دختران اين افراد را گزينه هاي مناسبي براي ايجاد يك رابطه عاطفي پايدار در نظر بگيرند.

8. عدم تعهد

يكي ديگر از دلايل مهم و تاثيرگذار در اين زمينه مي تواند به عدم علاقه دختران به ايجاد رابطه متعهدانه و پايدار برگردد. در شرايط كنوني كه جوامع آزادي بيشتري را براي افراد قائل شده اند و دختران نيز مي توانند براي پيشرفت بلندمدت خود در زمينه هاي تحصيلي و شغلي و اجتماعي برنامه ريزي كنند. شايد درگير شدن در يك رابطه عاطفي متعهدانه و جدي مانع برنامه ريزي هاي بلند مدت اين افراد بشود.

9. ارضاي نياز جنسي

گاهي اوقات صرف هيجان طلبي دليل بروز چنين روابطي را مي شود. بعضي از افراد در خانواده هايي بزرگ مي شوند كه تعهد و وفاداري جايگاه مهمي در آن خانواده ها ندارد و همين امر نيز مي تواند سبب شود كه توجه به نيازهاي اوليه و غريزي در اولويت قرار بگيرد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ارضاي نياز جنسي كليك كنيد.

10. انتقام گرفتن از مردان

شكست هاي قبلي در روابط مي تواند باعث ايجاد حس تنفر و عصبانيت نسبت به همه مردان را در يك زن ايجاد كند و باعث شود كه هدف فرد از ايجاد رابطه با مردان متاهل خراب كردن زندگي طرف ديگر باشد تا به اين طريق انتقام خود را از همه مردان گرفته باشد.


دلايل مردان متاهل براي ايجاد رابطه با فردي ديگر

مردان متاهل نيز براي برقراري رابطه با زنان ديگر دلايلي دارند كه برخي از آن ها به شرح زير هستند:

1. تنوع طلبي

تحقيقات نشان داده است كه مهم ترين دليل خيانت مردان به همسران خود به دليل تنوع طلبي مردان است. مردان كمتر از زنان مي توانند به صورت طولاني مدت به رابطه عاطفي پايبند بمانند و همين موضوع نيز باعث مي شود كه شروع خيانت هاي زناشويي در اكثر مواقع از جانب مردان شروع شود.

2. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | عدم توجه همسر

تحقيقات نشان داده است كه هر چه فضاي درون خانواده و روابط زناشويي صميمانه تر و حمايت كننده تر باشد امكان بروز خيانت كاهش مي يابد. مردي كه از لحاظ عاطفي، اجتماعي، خانوادگي، مالي و جنسي به خوبي ارضا مي شود احتمال اين كه در بيرون از خانه به دنبال جايگزيني براي همسر خود باشد خيلي كم تر است.

3. خشم و انتقام

مشكلات متعدد و درگيرها و بحث و جدل هاي مداوم در خانه امكان دارد باعث لبريز شدن كاسه صبر مردان شود و او را به فكر انتقام گيري بياندازد. در چنين مواقعي مردان هدفشان از خيانت و ايجاد رابطه با فرد سوم به دليل انتقام گرفتن از همسرشان است.

پيامدهاي وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل

مراقب باشيد كه ما در مورد استثنائات صحبت نمي كنيم، اگر در پايان مطالعه اين مقاله هنوز احساس كرديد كه دلايل مستدل و كافي براي ادامه رابطه در اختيار داريد توصيه مي شود حتما با يك فرد بي طرف و آگاه مشورت كنيد. اگر واقع بينانه به شرايط نگاه كنيم متوجه مي شويم كه احتمال موفقيت اين گونه روابط بسيار كم است و دير يا زود به پايان خواهند رسيد و در صورتي كه پايان پيدا نكنند، عاقبت خوبي در انتظار افراد درگير در اين گونه روابط نخواهد بود. در زير به تعدادي از پيامدهاي نامطلوب اين روابط اشاره مي كنيم:

1. احساس بلاتكليفي و ابهام در مورد آينده

اين گونه روابط به دليل چالش هاي فراواني كه به همراه خود دارد ممكن است افرد را دچار احساس بلاتكليفي و سردرگمي نمايد. نفر سوم بودن در روابط عاطفي موضوع بسيار سختي است. شما نمي دانيد چه موقع، كجا و به چه صورت قرار است با فرد مورد علاقه تان در ارتباط باشيد و هميشه در فضايي بين اميد و نااميدي سرگردان هستيد. شايد در آغاز اين موضوع جذاب و داراي هيجان باشد اما به مرور موجب فرسودگي روانشناختي شما خواهد شد و شما را به فردي پريشان و نگران و زودرنج تبديل خواهد كرد.

2. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | تجربه شكست عاطفي

وابستگي عاطفي به خودي خود به اندازه كافي آزاردهنده است، حالا اگر در نهايت اين وابستگي منجربه شكست عاطفي شود بسيار سخت تر خواهد بود و اثرات كوتاه مدت و بلندمدت روانشناختي بسياري را به اين گونه افراد تحميل مي كند. اين موضوع مي تواند به دنبال خود دامنه وسيعي از اختلالات رواني از قبيل افسردگي، اضطراب فراگير، اعتياد، بدبيني به ديگران، احساس بي ارزشي و … را به همراه داشته باشد. براي اطلاع بيشتر در زمينه شكست عشقي كليك كنيد.

3. احساس بي ارزشي

در ميان پيامدهايي كه در پارگراف بالا به آن اشاره شد يك مورد فراگيرتر از بقيه است و آن احساس بي ارزشي مي باشد. فردي كه در اين گونه روابط شكست مي خورد در پايان احساس بازيچه بودن را تجربه مي كند و خود را به عنوان موجودي ضعيف و ناتوان و كودن فرض مي كند كه به راحتي توسط ديگران مورد سوء استفاده قرار مي گيرد. از طرف ديگر امكان دارد كه فكر كند طرف مقابل به خاطر نقطه ضعف هايش او را ترك كرده است.

4. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | احساس شرم و گناه

وقتي اين روابط طولاني مدت باشد به مرور زمان باعث مشكوك شدن اطرافيان به خصوص همسر مرد متاهل مي شود. در اين گونه مواقع معمولا اين موضوعات از پرده بيرون مي افتد و همه اطرافيان طرفين در مورد اين رابطه آگاهي پيدا مي كنند. اين موضوع براي هر دو طرف مي تواند به شدت آزاردهنده باشد و باعث ايجاد احساس شرم و در بعضي مواقع احساس گناه بشود. براي اطلاع بيشتر در زمينه احساس گناه كليك كنيد.

5. فروپاشي خانواده مرد متاهل

در صورت متوجه شدن همسر مرد خيانتكار اين موضوع مي تواند مشكلات فراوني را براي كانون خانوادگي شان به وجود آورد به خصوص اگر داراي فرزند باشند. در نهايت بعضي از اين رسوايي هاي اخلاقي منجربه طلاق مي شود و دچار فروپاشي خانواده مي گردد. در موارد ديگري اگرچه به دلايل مختلف از جمله اجتماعي، مالي، فرهنگي و… خانواده به طور كامل دچار فروپاشي نگردد اما به طور قطع باعث ايجاد سردي و عدم اعتماد و منازعات فراوان و در نهايت ناامن شدن فضاي خانواده مي گردد كه ضرر آن مي تواند به مراتب بيشتر از طلاق باشد. براي اطلاع بيشتر در زمينه طلاق به دليل خيانت كليك كنيد.

نحوه مديريت وابستگي عاطفي به مردان متاهل

اگر به هر دليلي وارد اين گونه روابط شده ايد و قصد پايان دادن به آن را نداريد، سعي كنيد مواردي را كه در زير به صورت مختصر مطرح مي شود را رعايت كنيد تا در صورت بروز مشكلات احتمالي دچار آسيب هاي رواني كمتري شويد:

1. رابطه خود را به صورت پيوسته ارزيابي كنيد

هميشه بايد مراقب باشيد تا در حد امكان به صورت عاقلانه تصميم گيري كنيد و براي اين كار نياز داريد كه جايگاه خود را در اين گونه روابط بررسي كنيد. مي توانيد براي اينكار از تكنيك هاي متعددي استفاده كنيد. يكي از اين تكنيك ها تحليل هزينه – سود است. جدولي را براي خودتان طراحي كنيد و به صورت پيوسته موارد سود و زيان رابطه را در آن بنويسيد.

سعي كنيد تا حدامكان همه موارد را بنويسيد و در پايان اين كار سهم هر كدام از موارد مطرح شده را درجه بندي كنيد. به اين صورت كه به هر مورد از صفر تا صد نمره اي اختصاص دهيد. بعد از اينكه جدول تهيه شد مي توانيد به صورت عاقلانه تري مزايا و معايب رابطه را ملاحظه كنيد و در صورت بروز مشكلات احتمالي شما از قبل براي آن آمادگي داريد.

2. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | از افراد آگاه كمك بگيريد

توجه داشته باشيد كه فرد بي طرفي كه از بيرون به موضوع نگاه مي كند، مي تواند نكته هايي را مورد توجه قرار دهد كه شما قادر به ديدن آن ها نيستيد. پس در مواردي كه ابهام موضوع براي شما آزار دهنده است سعي كنيد با فردي بي طرف و آگاه مشورت نماييد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره فردي كليك كنيد.

3. موضوع را با دوستان نزديك خود در ميان بگذاريد

تنها بودن خواه ناخواه آزاردهنده است و در صورتي كه شما سعي كنيد رابطه خود را از همه افراد دوستان و آشنايان خود پنهان كنيد احتمال دارد كه در نهايت منجر به قطع رابطه با آن ها شود و در نهايت سختي اين رابطه را براي شما دوچندان كند. از طرف ديگر در ميان گذاشتن موضوع با دوستان صميمي موجب مي شود كه در صورت بروز مشكلات احتمالي شما امكان حمايت از جانب دوستان نزديك خود را داشته باشيد و سريع تر بتوانيد مشكلات ايجاد شده ناشي از پايان رابطه را حل كنيد.

4. با فرد مقابل به صورت جرات مندانه ارتباط داشته باشيد

لازم است كه بتوانيد نگراني ها و نيازهاي خود را با فرد مقابل در ميان بگذاريد. حرف زدن و صحبت كردن مي تواند به شما و همچنين طرف مقابل كمك كند كه تصور عاقلانه تري از اين رابطه داشته باشيد. هدف ها و برنامه ها و انگيزه هايتان را از رابطه براي يكديگر تشريح كنيد. تنها در اين صورت است كه اين رابطه و هر رابطه ديگري مي تواند نتيجه اي را حاصل كند و در غير اين صورت آسيب هاي آن غيرقابل جبران خواهد بود.

5. دنياي خود را محدود به مرد مورد نظر نكنيد

هر چه دنياي شما بزرگ تر باشد امكان اين كه موضوعات مختلف بتواند شما را آزرده و ناراحت كند كم تر خواهد شد. سعي كنيد فرد مورد نظر اولويت اول و آخر شما نباشد. برنامه هاي زندگيتان را براي هيچ كس به خطر نياندازيد. توجه داشته باشيد كه مسئوليت تصميمات شما تنها و تنها برعهده خودتان خواهد بود. هر چه بيشتر در يك رابطه اي هزينه كنيد در نهايت شكست در آن رابطه براي شما سخت تر خواهد بود پس تا حدامكان سعي كنيد كه دنياي خود را با روابط اجتماعي و كار و فعاليت ها و مسائل جانبي ديگر بزرگ تر كنيد.

عوامل موفقيت در پايان دادن به رابطه با مردان متاهل

همان طور كه اشاره شده در اكثر اين روابط، افراد در نهايت خواهان اتمام رابطه هستند. در صورتي كه در اين مرحله از رابطه قرار داريد، عوامل زير به شما كمك مي كند تا حدامكان به صورت موفقيت آميزي اين مشكل را حل كنيد.

1. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | مديريت كردن احساسات و عواطف

سخت ترين و مشكل ترين قسمت پايان هر رابطه عاطفي به هيجانات و احساسات شما در مورد آن رابطه مربوط مي شود. پس براي اينكه بتوانيد آسيب هاي پايان رابطه را كاهش دهيد نياز داريد تا كنترل هيجانات را ياد بگيريد. براي اينكار مي توانيد در ابتداي امر از تكنيك تن آرامي عضلاني استفاده كنيد. اين تكنيك به شما كمك خواهد كرد تا استرس خود را صورت مطلوب تري مديريت كنيد و امكان اشتباهات و خطاهاي احتمالي ناشي از پايان دادن به رابطه را كاهش خواهد داد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مهارت كنترل احساسات كليك كنيد.

2. مديريت كردن افكار

قطعا براي پايان رابطه دلايل محكم و قابل قبولي وجود داشته است در غير اين صورت هيچ فردي حاضر به پايان دادن به رابطه عاطفي نيست. سعي كنيد دلايل خود و طرف مقابل را مرور كنيد. اين كار به شما كمك خواهد كرد كه از لحاظ ذهني و شناختي مشكلات موجود در رابطه را بيشتر درك كنيد و پايان دادن به آن را گزينه مناسبي در نظر بگيريد. همچنين به شما كمك خواهد كرد كه بتوانيد در روابط آينده تان بهتر عمل كنيد.


3. وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل | هرگز با طرف مقابل صحبت نكنيد

شايد حتي تا يكسال بعد از پايان رابطه به صورت گاهگاهي به شيوه اي سعي كنيد تا دوباره با او ارتباط برقرار كنيد. به اين فكر مي كنيد كه يكبار صحبت كردن مشكلي ايجاد نخواهد كرد و… اگر تصميم شما براي پايان رابطه قطعي و جدي بوده است توصيه مي شود كه به هيچ وجه با طرف مقابل ارتباط برقرار نكنيد زيرا باعث تقويت كردن وسوسه هاي شما خواهد شد و در صورتي كه به اين تكانه ها و وسوسه ها بها بدهيد دوباره بر زندگي شما مسلط خواهند.

4. در صورت امكان رابطه جديد و مناسبي را شروع كنيد

اگر از لحاظ اجتماعي و موقعيتي شرايط را مهيا مي بينيد وارد رابطه جديد و مناسبي بشويد. اين كار به شما كمك خواهد كرد تا خاطرات رابطه جديد در ذهن شما جاي خاطرات قديمي را بگيرد. اين موضوع در روانشناسي تداخل پس گستر نام دارد به اين صورت كه خاطرات جديد مانع بازيابي خاطرات گذشته خواهد شد اما بايد خيلي مراقب باشيد كه از چاله به چاه نيافتيد.

نكته بسيار مهم: ديده شده است كه گاهي اوقات افراد صرفا به دليل فراموش كردن فرد قبلي وارد رابطه جديد مي شوند. اين موضوع مي تواند براي شما و طرف مقابل به شدت خطرناك باشد و پس از فراموشي فرد قبلي شما خود را در رابطه اي ببينيد كه به هيچ وجه دوستش نداريد.

5. به خودتان فرصت بدهيد

نكته اي ديگري كه بسيار مشاهده شده است اين است كه افراد بعد از اينكه رابطه را پايان مي دهند استرس و اضطراب و هيجانات زياد و آزاردهنده اي را تجربه مي كنند. لازم بدانيد كه هيجانات كشنده نيستند و نمي توانند به شما آسيب بزنند پس نگران آن ها نباشيد. به طور كلي هيجانات سازوكار مشخصي دارند. وقتي شما رابطه را تمام مي كنيد به مرور هيجانات شما بالا و بالاتر و بالاتر مي رود تا به يك نقطه نهايي مي رسد و سپس كاهش مي يابد.

نكته ديگر اينكه هيجانات به صورت چرخه اي عمل مي كنند تا توان شما را درهم بشكنند. گاهي اوقات هيجانات به نهايت خود مي رسند و سپس براي چند ساعت كاهش مي يابند اما بعد از چند ساعت دوباره سطح آن ها بالاتر مي رود. به خاطر داشته باشيد كه اگر به وسوسه هاي حاصل از اين هيجانات اعتنا نكنيد زودتر تمام خواهند شد.همچنين توصيه مي شود كه در اين زمينه از يك فرد متخصص نيز كمك بگيرد. مشاوران حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل

براي دريافت مشاوره در زمينه وابستگي عاطفي خانم ها به مردان متاهل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۵۹:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی