مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اعتياد چيست ؟

انسان ها در همه ي دوره هاي زماني به دنبال كسب خوشبختي در زندگي خود هستند. عده اي براي بدست آوردن آن دست به مصرف موادي به نام مواد مخدر و مواد اعتياد آور مي زنند. اين افراد گمان مي كنند كه با مصرف اين مواد مي توانند كمبود هاي زندگي گذشته ي خود را جبران و كيفيت زندگي را براي خود و اطرافيان شان بهبود بخشند. اعتياد فرايندي تدريجي است كه در مراحل اوليه، فرد را به يك سرخوشي كاذب كه نتيجه ي فعل و انفعالات آن ماده در مغز هست، مي رساند. اعتياد با تغيير در خلق و خو و احساس نياز به آن ماده آغاز مي شود و مراتب آسيب هاي روحي و رواني و هم چنين آسيب هاي فيزيولوژيك و بيولوژيك به فرد بيمار را طي مي كند.

مساله اعتياد در همه ي جوامع انساني و هم چنين در همه ي انواع فرهنگ ها، به رفتار هايي اطلاق مي شود كه در آن ها افراد به وابستگي خاصي دچار شده اند و در واقع جامعه در راستاي طرد كردن اين افراد از درون خود، قدم بر مي دارد. از نظر جامعه شناسي، امروزه اعتياد يكي از اساسي ترين مشكلات به شمار مي رود و امكان وجود مشكلات ديگر از جمله مشكلات فرهنگي و اقتصادي را فراهم مي آورد. براي اطلاع بيش تر در زمينه تعريف اعتياد و انواع آن كليك كنيد.

انواع اعتياد

اعتياد نو نوع هست: اول اعتياد به مواد مخدر و دوم اعتياد رواني كه در هر يك را بررسي مي نماييم:

1.اعتياد به مواد مخدر

اين نوع اعتياد شامل وابستگي به مواد طبيعي و شيمايي مخدر از جمله ترياك، كوكايين، كريستال، هروئين و … هست كه در آن، فرد بيمار براي كسب خلق و خوي بهتر و هم چنين رفتار متناسب و متوازن با اطرافيان و از همه مهم تر براي كسب سرخوشي و احساس رضايت فردي به مصرف اين مواد روي مي آورد. افراد مبتلا به مواد مخدر براي كاهش استرس و اضطراب ناشي از كمبود ترشح هورمون هايي كه وابسته به مصرف اين مواد هستند، از اين مواد استفاده مي كنند.

اعتياد به مواد مخدر از نظر زيست شناختي، اعتياد جسمي محسوب مي شود اما در هنگام ترك اين مواد مي توان مشاهده كرد كه پس از پاك شدن جسم از اين مواد، فرد هم چنان تا مدتي تمايل به مصرف اين مواد دارد و اين امر نشان دهنده اين موضوع است كه اعتياد به مواد مخدر صرفا يك اعتياد جسماني محسوب نمي شود.

2.اعتياد رواني

اين نوع اعتياد كه با عنوان اعتياد رفتاري هم آن را ياد مي كنند، شامل وابستگي به رفتار هايي نظير، اعتياد به خواب زياد، اعتياد به غذا، اعتياد به خودارضايي، اعتياد به قمار و … هست. در اين نوع اعتياد، همانند اعتياد به مواد مخدر، فرد براي به دست آوردن احساس رضايت در زندگي شخصي و اجتماعي خود، دست به بروز چنين رفتاري مي زند. در بررسي هايي كه انجام شده است، مشاهده شده كه اعتياد رواني و رفتاري به مراتب وابستگي بيش تري براي فرد معتاد به همراه دارد و به همين منظور، مي توان گفت ترك اعتياد رواني و رفتاري مي تواند بسيار سخت تر از ترك اعتياد به مواد مخدر باشد.

هزينه ترك اعتياد فوق سريع | عوامل به وجود آمدن اعتياد

عوامل متعددي وجود دارند كه باعث مي شوند فردي به سمت مواد مخدر و اعتياد روي آورد. از آن جايي كه هر انساني عوامل منحصر به فردي را براي توجيه خود در روي آوردن به مواد مخدر دارا مي باشد، از همين رو سعي شده است مهم ترين عوامل را در اين مقاله ارائه داد. اين عوامل را مي توان گفت تاثير بيش تري در روي آوردن افراد به اعتياد دارند. اين عوامل عبارتند از: عوامل خانوادگي، روابط ناسالم عاطفي، عوامل شخصيتي، عوامل اجتماعي كه در ادامه به بررسي بيش تر هر يك مي پردازيم.

1. عوامل خانوادگي

در بسياري از موارد، تنش در خانواده ها و تفاوت هاي ديدگاهي كه با نگاه هاي متعصبانه اي سركوب مي شوند، و هم چنين وجود يك فرد معتاد در خانواده، كه باعث دريده شدن پرده هاي حرمت در بين اعضاي خانواده مي شود از عوامل مهم خانوادگي در روي آوردن فرد به سمت اعتياد است. وجود فشار هاي تربيتي زياد كه گاها در دوران بلوغ براي والدين و نوجوانان اتفاق مي افتد، و هم چنين تفاوت در نقطه نظر ها در اعضاي خانواده كه در نسل هاي متفاوت از هم ديگر به سر مي برند و در بسياري از مواقع باعث بروز خشم در بين اعضاي خانواده مي شود، مي تواند از عوامل خانوادگي باشد كه افراد را به سمت مواد اعتياد آور سوق مي دهد. براي اطلاع بيش تر در زمينه تاثير اعتياد بر خانواده كليك كنيد.

2. هزينه ترك اعتياد فوق سريع | روابط ناسالم عاطفي

خيلي اوقات افراد در سنين بحراني با وابستگي هاي غلط به افراد ديگر كه ريشه ي علاقه مندي ندارند، و سپس با طرد شدن از طرف اين افراد به سبب تحمل پريشاني هاي فردي خود كه ناشي از احساسات بي ارزش بودن است، به سمت اعتياد روي مي آورند. اين افراد تصور مي كنند تنها راه كنار آمدن با اين خلا عاطفي كه در زندگي شان نمايان شده است، رفتن به سمت مواد مخدر است. اما پس از گذشت مدت زماني و وقتي احساس وابستگي به اين مواد مي كنند، به اين نتيجه مي رسند كه تمايل به مصرف مواد مخدر براي كنار آمدن با اين اتفاق ناخوشايند در زندگي شان روش اشتباهي بوده است. براي اطلاع بيش تر در زمينه عوارض اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.

3. عوامل شخصيتي

با توجه به اين كه دلايل زيادي براي مصرف مواد اعتياد آور وجود دارد، اما در عين حال اين خود شخص است كه با توجه به تمام مشكلات به سمت اعتياد روي مي آورد. اين اقدام در رويايي با مشكلات ناشي از ضعف شخصيتي، عدم اعتماد به نفس، و هم چنين احساس كنجكاوي بيش از حد و لذت جويي افراد مي تواند در روي آوردن فرد به اعتياد و مواد اعتياد آور بسيار موثر باشند. در بسياري از مواقع، افراد تصورشان بر اين است كه قرار نيست هرگز دچار وابستگي به اين مواد شوند اما پس از گذشت مدت زماني آثار وابستگي و اعتياد را در جسم و خلق و خوي خود مشاهده مي كنند. براي اطلاع بيش تر در زمينه تاثير مواد مخدر بر بدن كليك كنيد.

4. هزينه ترك اعتياد فوق سريع | عوامل اجتماعي

در بسياري از مواقع نقش اجتماع در افزايش آمار مبتلايان به مواد اعتياد آور، بسيار تاثير گذار است. به نحوي كه با بروز مشكلات اقتصادي و فرهنگي، وجود و امكان خريد و فروش يا در دسترس بودن اين مواد در اجتماع، مي توانند افراد را به سمت اعتياد سوق دهند. هم چنين وجود فشار هاي رواني بسيار كه در جوامع امروزي قابل مشاهده هستند، به خودي خود مي توانند در افزايش اين آمار نقش داشته باشند. امروزه و در جامعه ما وجود فقر و بيكاري از عوامل مهم در روي آوردن افراد به مواد مخدر براي تسكين لطمه هاي ناشي از طرف جامعه هستند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه علل گرايش به اعتياد كليك كنيد.

ترك اعتياد

از آنجايي كه اعتياد يك بيماري محسوب مي شود، پس نياز به درمان دارد. اين درمان با عنوان راه هايي براي ترك اعتياد شناخته شده است. براي ترك كردن اعتياد يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد رعايت شود اين است كه فرد بايد هم از نظر جسمي و هم از نظر رواني درمان شود. اگر نتوان اين موارد را به درستي در موضوع ترك اعتياد رعايت كرد، احتمال بازگشت دوباره ي فرد به سمت اعتياد بسيار بالا هست. به همين منظور بهترين شيوه براي ترك اعتياد مراجعه به روانشناسان، مشاوران و حتي روانپزشكان (براي تجويز دارو هاي مفيد براي كاهش فشار هاي ناشي از ترك) است. براي كسب اطلاع در زمينه داروهاي ترك اعتياد كليك كنيد.

بايد در نظر داشت كه ترك اعتياد يك فرايند تدريجي محسوب مي شود كه نيازمند تحمل بسيار بالا هست. ولي با توجه به گسترش علم در زمينه هاي پزشكي و روانشناسي و آغاز روش هاي جديد در راستاي ترك اعتياد كه با عنوان روش هاي ترك اعتياد سريع و روش هاي ترك اعتياد فوق سري شناسايي مي شوند، مي توان اين نويد را داد كه ترك اعتياد با هدف كاهش فشار هاي جسمي و رواني، در راستاي بهبود كيفيت در ترك انجام مي گيرد.

ترك اعتياد فوق سريع

در جوامع امروز و با بالا رفتن و ارتقاي سطوح فرهنگي در جوامع انساني، افراد معتاد را با نگاه هايي سرزنش آميز و تحقير آميز، ترغيب مي كنند كه سريع ترين راه را براي ترك اين بيماري انتخاب كنند. براي اين منظور يكي از پر كاربرد ترين شيوه ها، سم زدايي سريع است. سم زدايي به معناي اين است كه در مرحله ي اول و هم چنين موثر ترين مرحله، وجود مواد سمي كه در بدن فرد در طي مدت اعتياد او، انباشته شده است، از بدن او بيرون آيد. يكي از اساسي ترين و مهم ترين مراحل همين مرحله سم زدايي است كه باعث خروج مواد سمي از بدن شخص بيمار مي شود.

سم زدايي فوق سريع (UROD) يكي از موثر ترين روش ها در سم زدايي است. اين مرحله مرحله بسيار سختي از لحاظ بدني و جسمي براي فرد بيمار است. به همين دليل از آن جايي كه اين مرحله بسيار حائز اهميت است، براي كم تر شدن فشار جسمي، فرد را به بي هوشي كامل مي برند تا در هنگام سم زدايي از بدنش شاهد اين فشار هاي جسمي كه تحمل بسيار زيادي را مي طلبد، نباشد. به همين منظور مراجعه به مراكز علمي ترك اعتياد و مشورت با مشاوران متخصص در اين حيطه، مي تواند بسيار ثمر بخش باشد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

هزينه ترك اعتياد فوق سريع

روش سم زدايي فوق سريع (UROD) كه موثر ترين روش در درمان و ترك اعتياد به شمار مي رود، با تجويز و ارائه دارو هاي آگونيست به فرد معتاد همراه است. از آن جايي كه اين روش در چند ساعت انجام مي گيرد، علائم كمبود مواد مخدر و بروز حالات خماري در فرد، بسيار سريع اتفاق مي افتد و بسيار تحمل بالايي مي خواهد. در اين موارد فرد به بي هوشي مي رود و اين درد را احساس نمي كند. و وقتي به هوش مي آيد ذهنيتي از حالات خماري كه در هنگام سم زدايي از بدنش داشته است، ندارد.

به همين دليل شيوه بسيار مناسبي در موضوع ترك اعتياد به روش فوق سريع محسوب مي شود. اما اين روش از آن جايي كه روش سريعي براي ترك اعتياد هست، هزينه بالايي را در بر مي گيرد و از همين رو براي همه ي افراد مناسب نيست. با توجه به اين كه هر مركز ترك اعتياد، شيوه و روش انجام اين كار را مختص به خود مي داند و با توجه به مراقبت هاي باليني كه در اين مراكز از فرد انجام مي گيرد، پس هزينه ي آن متفاوت است و نمي توان گفت هزينه روش سم زدايي با روش (UROD)، مبلغ خاصي است.

سخن آخر

در انتها بايد گفت كه اعتياد، باعث سر خوردگي و دوري افراد از جامعه و طرد شدن افراد به وسيله جامعه مي شود. اين افراد نگاه ويژه اي با وزن تحقير و نگاه هاي سنگيني را به خود جلب مي كنند. جامعه هميشه خواستار طرد كردن اين افراد از درون خود است و از همين رو ترك اعتياد مي تواند افراد را به زندگي دوباره برگرداند. با روش هاي فوق سريع براي ترك اعتياد و طلب كمك از افراد متخصص و مشاوران و روانشناسان متخصص در حيطه اعتياد، مي توان اميدوار به تولدي ديگر براي افراد بود. متخصصان حامي مي توانند در اين فراين شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: هزينه ترك اعتياد فوق سريع

براي دريافت مشاوره در زمينه هزينه ترك اعتياد فوق سريع مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۱۲:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی