مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مكانيسم اثر سيلدنافيل

ماده فعال در وياگرا سيلدنافيل سيترات است كه به عنوان يك مهاركننده پي دي اي پنج شناخته شده است. سيلدنافيل انزيمي را مهار مي‌كند كه جريان خون در آلت تناسلي را تنظيم مي‌كند و رسيدن به نعوظ را آسان‌تر مي‌سازد. البته به تنهايي نمي‌تواند به مشكل نعوظ كمك كند بلكه به تحريكات فيزيكي و حسي نياز دارد.

سيلدنافيل به طور معمول سي تا شصت دقيقه پس از مصرف اثر مي‌كند و معمولا به مدت 4 ساعت فعال است. زمان‌هايي وجود دارد كه قرص وياگرا عمل نمي‌كند و ممكن است دلايل ديگري در رابطه با اختلال نعوظ در بين باشد كه قرص به تنهايي قادر به درمان آن نيست. در حالت طبيعي سيگنال‌هاي جنسي از مغز باعث آزادسازي يك ماده شيميايي به نام جي ام پي حلقوي در آلت و تحريك آن مي‌شود و عضلات بافت نعوظي منبسط و شل شده و شريان‌ها متسع مي‌گردند. براي اطلاع از اختلال نعوظ كليك كنيد.

در مردان دچار اختلال نعوظ بافت نعوظي به طور كافي متسع نمي‌شود. اين مساله به علت كمبود ماده شيميايي مذكور است و خون با همان سرعت واردشده خارج مي‌شود و نعوظ اتفاق نمي‌افتد. دارو با چسبيدن به آنزيم تجزيه كننده جي ام پي حلقوي يعني آنزيم فسفو دي استراز و مسدود كردن آن باعث طولاني شدن تاثير جي ام پي حلقوي و لذا نعوظ كامل مي‌شود. بسياري از پزشكان معتقدند كه اين دارو حتي ميتواند در پاسخ جنسي خانوم ها در دوران پساقاعدگي پيشرفت ايجاد كرده و در اين مورد نيز موثر باشد. البته با مكانيسم‌ها و شرايط پيچيده‌تر و وسيع‌تري همراه است. براي اطلاع از درمان اختلال نعوظ كليك كنيد.

عوارض مصرف سيلدنافيل

تا سال‌ها عوارض جانبي اين دارو به خصوص مسائل مربوط به دريچه‌هاي قلبي و مراقبت بيماران مشكل بوده است. اگرچه به لطف پيشرفت‌هاي پزشكي و تحقيقات مربوطه اين عوارض به طور قابل توجهي خفيف‌تر و قابل كنترل شده است اما همچنان بايد زير نظر پزشك تجويز و مصرف شود. آگاه سازي بيماران از هر نوع عوارض جانبي احتمالي در درمان پيشنهادي مهم است. مخصوصا در شرايطي كه شكست در پاسخ به يك مشكل مي‌تواند پيامدهاي طاقت فرسايي داشته باشد.

سيلدنافيل مي‌تواند به ميليون‌ها مرد كمك كند و حتي به تعداد زيادي ازخانم‌ها اما درمان جنسي كامل نيست و به هرحال در كساني كه اين دارو را مصرف مي‌كنند خطراتي ايجاد مي‌كند كه بايد قبل از مصرف در نظر گرفته شده و تذكر داده شود. برخي از عوارض مصرف به شرح زير است :

سردرد و گرگرفتگي: با علائم سردردهاي مبهم و ناگهاني شديد

سوزش سر دل و احتقان بيني: به صورت سوزش‌هاي گذرا يا پايدار سر دل و گرفتگي‌هاي راه تنفسي در بيني

ديد آبي رنگ: با مسدود كردن همان آنزيم موجود در آلت كه در چشم هم وجود دارد. عوارض دارو از تاري ديد تا تغييرات ديد آبي يا سبز در چشم متغير است.

سنكوپ كامل: با كاهش شديد و ناگهاني فشارخون

پرياپيسم: عارضه‌اي بسيار نادر اما محتمل به شكل نعوظي پايدار كه 4 ساعت يا بيشتر به طول مي‌انجامد. بدون اقدام درماني مي‌تواند منجر به صدمات و آسيب‌هاي بافتي و يا حتي ناتواني جنسي دائمي شود.

اختلالات كرونر قلبي در اثر رابطه جنسي: به عنوان مساله‌اي ثانويه دربيماران داراي مشكلات قلبي – عروقي

سو مصرف: درصورت استفاده براي مقاصد غلط و نادرست كه ارتباط مستقيم با اختلال نعوظ ندارند. احتمال وابستگي رواني شديد به آن و عدم دسترسي و ايجاد نعوظ بدون مصرف آن در مرداني كه سومصرف دارند وجود دارد.

موارد منع منصرف سيلدنافيل

_حساسيت به دارو

_مصرف كنندگان نيترات هاي قلبي

_كم خوني داسي شكل

_لوسمي و نارسايي كبدي و ميلوم مولتيپل

موارد مصرف در زنان و بررسي اثرات آن

ازجمله موارد تجويزي سيلدنافيل كنترل فشارخون بارداري در مادران جوان است. تعداد مطالعات مرتبط با استفاده از سيلدنافيل در طول دوره حاملگي در حال افزايش است. اين دارو فسفودي استراز نوع 5 را مهار مي‌كند. آنزيمي كه مسئول تخريب اكسيد نيتريك است و اثر آن در روي جنين بيشتر است. به همين دليل ابتدا نتايج اميدواركننده‌اي در رابطه با جلوگيري از پره اكلامپسي و محدوديت رشد داخل رحمي و بهبود بيماري مادر و جنين در موارد نارسايي جفت مشاهده شد.

محققان فكر مي‌كردند داروي اختلال نعوظ مي‌تواند به جنين رشد نكرده كمك كند اما با توجه به نتايج تحقيقات بعدي به نظر مي‌رسد استفاده از اين دارو در مواردي به نتايج خطرناكي منجر مي‌شود. در آزمايشات باليني پيشين كه از سيلدنافيل براي درمان يا پيشگيري از بيماري‌هاي زنان و زايمان درمقايسه با دارونما استفاده مي‌شد از ميان جمعيت 598 نفري زنان باردار كه تحت بررسي هفت آزمايش باليني قرار گرفته بودند، 139 نفر مبتلا به اكلامپسي، 275 نفر داراي محدوديت رشد داخلي رحمي و 184 نفر اوليگوهيدرامنيوس بودند.

در هنگام تولد مادراني كه از سيلدنافيل استفاده مي‌كردند افزايش قابل توجهي در وزن نوزادان مشاهده شد. نتايج ديگر از نظر اماري معني دار نبودند. در اين تحقيق محققان نتيجه گرفتند سيلدنافيل مي‌تواند با افزايش وزن جنين در بدو تولد در نارسايي جفت با وجود محدوديت‌هاي اين متاآناليز همراه باشد. سيلدنافيل همچنين به عنوان يك روش درماني جديد در دوران بارداري براي جنين‌هايي كه فتق مادرزادي ديافراگم دارند كه مانع از رشد طبيعي ريه مي‌شود، استفاده مي‌گردد.

عوارض مصرف قرص سيلدنافيل بر جنين

اگر چه اكثر داروها قبل از اينكه ايمن شناخته شوند ارزيابي دقيق و گسترده ايمني را انجام مي دهند اما اغلب اطلاعاتي براي استفاده از آن‌ها در بارداري وجود ندارد. دليل اين امر اين است كه در بيشتر موارد زنان باردار از آزمايشات دارويي جديد مستثني شده اند. تعداد نسبتا كمي از زنان در دوران بارداري سيلدنافيل مصرف كرده اند. در زمان بارداري مسائل مهمي وجود دارد كه داروها احتمالا روي نتايج بارداري موثر مي باشند. خطرناك ترين زمان بين چهار تا ده هفته از آخرين قاعدگي مادر است؛ درست زماني كه اندام هاي كودك در حال شكل گيري اند. در اين دوره ممكن است سيلدنافيل بر رشد جنين تاثير بگذارد. براي اطلاع بيش تر در زمينه مصرف دارو در بارداري كليك كنيد.

پژوهش هاي انجام شده

اين مطالعات بخشي از موج جديدي از تحقيقاتي بود كه بررسي مي كند آيا داروهاي جديد مانند سيلدنافيل مي تواند نتايج را براي جنين هايي كه در رحم بسيار بيمار هستند بهبود ببخشد يا خير. مطالعات در مورد استفاده از داروها براي سلامت مادر در دوران بارداري بسيار مورد نياز است. اما به همان اندازه بررسي استفاده هاي جديد از داروهاي منتخب در بارداري براي شرايط شديد نوزاد حياتي هستند. به ويژه اگر گزينه هاي درماني موثر ديگري وجود نداشته باشد.

عوارض مصرف قرص سيلدنافيل بر جنين |بررسي پژوهش ها

در سال 2018 به دنبال نتايج محققان هلندي، دريافتند كه برخي از زنان بارداري كه اين دارو را مصرف كردند نوزادان خود را در شرايط ابتلا به مشكلات ريوي تحت درمان قرار داده اند. بعد از مرگ 11 نوزاد به دليل بيماري هاي ريوي كه احتمالا به اين دارو مرتبط بوده است، مصرف اين دارو در مورد زنان باردار با اثر فوري متوقف شد. مطالعه محققان هلندي كه در مركز پزشكي اكادميك دانشگاه آمستردام – اي ام سي – همراه با 11 بيمارستان هلند انجام شد، شامل تجويز داروي سيلدنافيل براي مادران باردار بود. بچه هاي اين مادران در رحم رشد زيادي نداشته اند. براي اطلاع بيش تر از رشد نكردن جنين كليك كنيد.

اهداف پژوهش

هدف اين مطالعه با استفاده از سيلدنافيل اين بوده است كه ببيند ايا اين دارو مي تواند از طريق افزايش خون رساني، رشد آن ها را بهبود ببخشد؟ اين موسسه همان سال در بيانيه‌اي اعلام كرد وياگرا جريان خون را به طرز خطرناكي در جنين افزايش مي دهد. در حالي كه مطالعات قبلي نشان مي‌داد اين دارو براي بهبود عملكرد جفت مفيد است.

اولين نتايج مطالعه حاضر نشان داد كه ممكن است اثرات سويي براي كودك پس از تولد داشته باشد. اين گزارش افزود كه عوارض جانبي نشان داده شده در اين مطالعه قبلا مشاهده نشده بود و حتي تصور مي شد به بهبود عملكرد جنين و نوزاد كمك مي كند.

اي ام سي گفت سيلدنافيل كه معمولا براي درمان اختلال نعوظ در مردان كاربرد دارد، گاهي اوقات براي زنان باردار در كشورهاي ديگر تجويز مي شود. آن ها معمولا مادراني هستند كه نوزادان شان با تاخير رشد در رحم مواجهند. هرچند كه اين امر به ندرت در بيمارستان هاي هلند اتفاق مي افتد. به گفته محققان انتظار مي رود كه همه اين موارد مصرف دارو متوقف شود. تحقيقات بيشتر بايد اثرات و ايمني اين ماده را هنگام استفاده در بارداري بررسي كند. در همين رابطه محققان اين مركز داده هاي موجود را تجزيه و تحليل مي كنند.

ديگر پژوهش هاي مرتبط با عوارض مصرف قرص سيلدنافيل بر جنين

تحقيقات ديگري در موسسات پژوهشي استراليا بر روي مادران باردار با حاملگي كامل و نوزاداني با رشد طبيعي در حال انجام است. تا ببينند آيا سيلدنافيل ميزان پريشاني جنين را در زايمان كاهش مي دهد يا برعكس موجب افزايش آن است. اين مطالعات با دوزهاي بسيار كمتري از سيلدنافيل و در مدت زمان كوتاه تري به ازمايش هلندي انجام مي شود.

درحالي كه از سيلدنافيل به طور كلي براي درمان اختلال نعوظ استفاده مي شود شواهد فزاينده اي وجود دارد كه نشان مي دهد اين ماده در شرايط انتخابي در دوران بارداري نيز قابل استفاده است. اين شامل مواردي است كه مادر دچار پره اكلامپسي شديد است و در جنين هايي كه رشد آن ها محدود شده است. همچنين مي تواند در هنگام پريشاني نوزادان در هنگام زايمان خطر را كاهش دهد. سيلدنافيل با گشاد شدن رگ هاي خوني در لگن مادر عمل مي كند و خون رساني به رحم و جفت را بهبود مي بخشد.

گروه مورد مطالعه

زناني كه در اين مطالعه ازمايشي بودند نوزاداني داشتند كه در رحم رشد زيادي نداشته اند. سپس با بيماري ريه متولد شدند كه احتمالا به سيلدنافيل مرتبط است. از سال 2015 اين مطالعه بر روي 183 زن باردار انجام شد. تقريبا نيمي از آن ها سيلدنافيل دريافت كردند در حالي كه ديگران دارونما دريافت كرده بودند.

از 93 زني كه اين دارو را مصرف كردند 19 نفر مشاهده كردند كه نوزادان به درجاتي از مشكلات ريوي دچار شده اند. احتمالا 11 مرگ به دليل فشار خون بالا در ريه ها بوده است. اين عارضه ممكن است به دليل مصرف سيلدنافيل توسط مادر بوده باشد. شش نوزاد ديگر نيز همان وضعيت ريوي را داشتند اما زنده ماندند.

9 نوزاد از گروه دارونما كه شامل 90 زن بود فوت كردند. هيچ يك از مرگ هاي ثبت شده به دليل دارونما يا ابتلا به مشكلات ريوي نبوده است. سه نوزاد از گروه دارونما همان وضعيت ريه را در گروه سيلدنافيل داشتند. هر سه جان سالم به در بردند. اين تحقيقات نشان داد كه مصرف سيلدنافيل هيچ تاثيري بر مادران ندارد. فقط اثراتش را روي جنين و نوزاد متولد شده نشان مي دهد. حدود 15 مادر در گروه ازمايش دارويي تا زمان تكميل اين گزارش زايمان نكرده بودند.

عوارض مصرف قرص سيلدنافيل بر جنين|نتايج مشاهدات

تعدادي از نوزادان پس از تولد مشكلي به نام فشار خون بالاي ريوي مداوم نوزادي و به طور اختصاري پي پي اچ ان داشتند. به اين معنا كه سيستم تنفسي كودك با زندگي خارج از رحم سازگار نيست. اين عارضه در نوزاداني كه مادرانشان سيلدنافيل مصرف كردند بوجود امده بود. مطالعات ديگر مشاهده مشابهي نداشته اند با اين حال به عنوان يك پيشگيري توصيه شده است كه در حال حاضر از سيلدنافيل براي درمان محدوديت رشد جنين استفاده نشود.

در حالي كه دلايل مرگ و مير به طور قطع مشخص نيست، زنان بارداري كه در اين مطالعه شركت كرده بودند احتمال مرگ قابل توجه جنين يا نوزاد را از قبل داشتند. به اين معنا كه نوزادان آنها به دليل محدوديت رشد در رحم و به دنيا آمدن زودرس در معرض خطر بسيار بالاي مرگ بودند. براي اطلاع بيش تر از زايمان زودرس كليك كنيد.

سخن آخر

هر خانمي كه براي درمان فشارخون شرياني ريوي از سيلدنافيل استفاده مي كند و قصد بارداري دارد بايد قبل از بارداري با افراد متخصص صحبت كند. اين مشورت در مورد داروي مخصوص در شرايط خاص پزشكي انجام مي شود. فشار خون شرياني ريوي مي تواند بسيار جدي باشد و مديريت آن در دوران بارداري دشوار است.

ادامه مصرف سيلدنافيل در دوران بارداري ممكن است براي برخي از زنان به هرحال لازم و ضروري باشد. متخصصان مي توانند با مشورت دادن به بيمار به او كمك كنند. اين كمك ها هرگونه فوايد سلامتي استفاده از سيلدنافيل را در برابر خطرات احتمالي براي مادر يا كودك اندازه گيري كند. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاع در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: عوارض مصرف قرص سيلدنافيل بر جنين

براي دريافت مشاوره در زمينه عوارض مصرف قرص سيلدنافيل بر جنين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۱۱:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی