مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

قرص كلونيدين  

كلونودين با فعاليتي كه در مغز دارد مي‌تواند به تنهايي يا همراه با داروهاي ديگر باعث درمان افزايش فشارخون شود كه اين مسئله خطر سكته، حمله قلبي و مشكلات كليوي را از شخص دور مي‌كند. در برخي از موارد از اين دارو براي كنترل بيش‌فعالي يا ترك اعتياد هم استفاده مي‌شود. براي اطلاعات بيشتر در زمينه فشار خون بالا و فشار خون پايين كليك كنيد.

 

موارد مصرف قرص كلونيدين

كلونيدين براي كنترل فشار خون، كنترل بيش‌فعالي، كنترل‌ دردهاي شديد در بيماران سرطاني، تاثير در دردهاي نوروپاتي، كاهش ميل به مصرف اپيوئيدها در مرحله ترك، پيشگيري از از بروز حملات ميگرني، درمان دردهاي قاعدگي دردناك و گرگرفتگي ايجاد شده از يائسگي استفاده مي‌شود.

 

نحوه مصرف قرص كلونيدين

كلونيدين را بايد با تجويز پزشك مصرف كنيد و قبل از مصرف تمامي مواردي كه روي آن نوشته شده است را با دقت بخوانيد. به دليل افزايش عوارض يا كاهش مصرف نبايد دوز بيشتر يا كمتري استفاده كنيد اما ممكن است دكتر شما اين دوزها را در طول درمان تغيير دهد پس هربار كه پزشك تجويز را تمديد كرد دستورش را بررسي كنيد. اگر علت مصرف فشار خون بالاست حتي زماني كه به فشارخون متناسب دست پيدا كرديد از استفاده آن دست نكشيد به دليل اين كه فشار خون عموما علائمي ندارد پس ممكن است نياز باشد تا آخر عمر مصرف را ادامه دهيد.

كلونيدين را عموما در صبح يا قبل از خواب بايد مصرف كنيد و اگر در دوره‌هاي متفاوتي آن را مصرف مي‌كنيد به طوري تنظيم كنيد كه بيشترين زمان مصرف آن در صبح يا قبل از خواب تنظيم شود. اين دارو را مي‌توانيد با غذا يا بدون آن مصرف كنيد و نبايد آن را قبل از قورت دادن بجويد.

اگر مي‌خواهيد عمل جراحي انجام دهيد به پزشكتان اطلاع دهيد شايد لازم باشد تا زماني آن را مصرف نكنيد. خوردن دو نوع متفاوت از اين قرص يا قطع يكباره آن بدون مشورت پزشك باعث علائم ناخوشايند در فرد مي‌شود. اگر دچار بيمار شديد سريعا به پزشك مراجعه كنيد به دليل اين كه مريضي طولاني مدت مي‌تواند جذب كلونيدين را كاهش دهد و اين نكته مخصوصا در كودكاني كه از اين دارو استفاده مي‌كنند بسيار مهم است.

 

دوز مصرف در بزرگسالان

نسبت به هدفي كه تجويز شده است بايد دوز متناسبي از آن در روز مصرف شود كه پزشك بايد آن را تشخيص دهد اما در حالت كلي اين دوزها براي مشكلات مختلف به صورت زير است.

پايين آورنده فشار خون: در اين حالت تجويز دارو 0/1 ميلي گرم و دوبار در روز است.

كنترل فشار خون: براي كنترل فشار خون كلونيدين 0/1 ميلي گرم در هر هفته افزايش پيدا مي‌كند.

پيشگيري از سردردهاي بزرگسالان: براي پيشگيري از اين سردردها ابتدا دارو در دوز 0/025 ميلي گرم 2 تا 4 بار در هر روز تجويز مي‌شود و مي‌تواند به دوز 0/05 ميلي‌گرم 3 بار در روز افزايش پيدا كند.

درمان قاعدگي دردناك: براي درمان قاعدگي دردناك بايد اين دارو در دوز 0/025 ميلي گرم دو بار در روز و 14 روز قبل از قاعدگي و در طول آن استفاده كند.

درمان سندروم يائسگي: براي درمان اين سندروم بايد مقدار 0/025 تا 0/075 ميلي‌گرم 2 بار در روز مصرف شود.

قطع مصرف نيكوتين: براي ترك نيكوتين ابتدا به مقدار 0/15 ميلي‌گرم در روز تجويز مي‌شود و سپس به تدريج مقدار 0/4 ميلي گرم در روز بر حسب تحمل بيمار افزايش پيدا مي‌كند.

قطع مصرف موادمخدر: براي قطع مخدر بايد روزي 0/5 تا 0/17 ميلي گرم در روز در بازه زماني 10 روز استفاده شود.

قطع مصرف الكل: براي قطع الكل بايد دوز 0/3 تا 0/6 ميلي گرم هر 6 ساعت استفاده شود.

 

عوارض مصرف كلونيدين

بعد از مصرف كلونيدين ممكن است دچار واكنش‌هاي آلرژيك مانند كهير، سخت شدن تنفس، تورم زبان، لب‌ها، صورت يا گلو شويد كه به سرعت بايد با اورژانس تماس بگيريد.

عوارض شايع داروي كلونيدين 

سرگيجه و خواب‌آلودگي، احساس خستگي و تحريك‌پذيري، خشكي دهان و از دست دادن اشتها، يبوست، بي‌اشتهايي، كاهش توانايي جنسي، احتباس ادرار، خشك شدن چشم و احساس ناراحتي از تماس لنز با چشم و به وجود آمدن اختلالات خواب مانند بي‌خوابي و ديدن كابوس، خارش در پوست از جمله عوارض شايع اين دارو هستند.

عوارض خطرناك داروي كلونيدين

درد شديد قفسه سينه، تنگي نفس، ضربان قلب نامنظم، ضربان قلب آهسته، سردرد شديد، احساس فشردگي گردن و گوش‌ها، ديد تار، خون دماغ شدن، اضطراب و آشفتگي و سرگيجه و احساس غش از جمله عوارض خطرناكي هستند كه در صورت مشاهده حتما بايد به پزشك مراجعه كرده و يا با اورژانس تماس بگيريد. براي شناخت بيشتر در زمينه درمان اضطراب كليك كنيد.

 

قرص كلونيدين | منع مصرف

در صورتي كه به كلونيدين آلرژي داريد استفاده از آن را متوقف كنيد اما بايد قبل از قطع آن با پزشكتان مشورت كنيد. در صورتي كه نارسايي شديد عروق كرونر، ديابت، انفاركس ميوكارد، بيماري مغزي و عروقي، نارسايي مزمن كليه، سابقه افسردگي، مصرف همزمان با ساير داروهايي كه فشار خون را پايين مي‌آورد و نارسايي كبد در فرد وجود داشته باشد بايد از استفاده دارو دوري كنيد. مصرف اين دارو به افرادي كه داراي مشكلات قلبي همانند نارسايي قلبي، ضربان قلب پايين، فشارخون پايين، مشكلات گردش خون هستند توصيه نمي‌شود.

 

مصرف در هنگام بارداري

كلونيدين در بارداري مي‌تواند از طريق جفت عبور كند و ضربان قلب جنين را به شدت كاهش دهد پس از تولد نيز ممكن است نوزاد دچار افزايش فشار خون باشد يا اين كه زمينه‌هاي ايجاد فشار خون بالا براي او فراهم شود. كلونيدين در شير مادر ترشح مي‌شود و غلظت آن در شير نسبت به غلظت آن در خون مادر دوبرابر است و روي كودك تاثير مي‌گذارد. پس بهتر است در زمان شيردهي و بارداري استفاده نشود. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مصرف دارو در بارداري كليك كنيد.

 

تداخلات دارويي كلونيدين

مصرف كلونيدين همزمان با نيترات‌ها و بقيه داروهاي كنترل فشار خون بالا مي‌تواند باعث افت فشار خون شود و عامل تضعيف كننده سيستم عصبي مركزي را قوي‌تر كند. داروهاي ضد افسردگي سه‌حلقه‌اي و MAOI تاثيرات‌اش را بسيار كم مي‌كند و مصرف كلونيدين مي‌تواند تاثير ال دوپا را كاهش دهد. استفاده كلونيدين با داروهايي مانند قرص‌هاي خواب، شل‌كننده‌ عضلات، داروهاي ضداضطراب، داروهاي ضدافسردگي، داروهاي ضد تشنح و ضد دردهايي كه مخدر دارند مي‌تواند در فرد ايجاد خواب‌آلودگي كند پس مصرف اين داروها را به پزشكتان اطلاع دهيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

 

قرص كلونيدين | سم زدايي با كلونيدين برچسب پوستي

داروي كلونيدين به صورت برچسب پوستي نيز مورد استفاده قرار مي گيرد و روشي براي سم زدايي است. البته اين روش آن طور كه بايد در كشور ايران قابل دسترس نيست. در اين روش اين مزيت وجود دارد كه سطح سرمي دارو كاملا در دسترس مي باشد و اين يك برتري نسبت به مصرف خوراكي اين دارو است چرا كه در مصرف خوراكي افت و خيز زيادي در سطح سرمي دارو وجود دارد. لازم به ذكر است كه در صورت استفاده از برچسبي پوستي، براي اين كه اثر بخشي دارو مشاهده شود، لازم است كه 48 ساعت به صورت خوراكي از اين دارو استفاده نماييد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مصرف دارو ها همواره بايد تحت نظارت مستقيم پزشك صورت بگيرد چرا كه همه دارو ها مي توانند عوارضي را به وجود آورند و در صورت قطع مصرف يا هرگونه تغيير دوز ممكن است مشكلات جدي به وجود بيايد. اما گاهي اوقات افراد به دلايل متعدد به پزشك متخصص دسترسي ندارند و لازم است كه تغييراتي در مصرف دارويي خود ايجاد نمايند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.

در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: قرص كلونيدين

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص كلونيدين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قرص كلونيدين،
موضوع:
[ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۶:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی