مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

هويت جنسي

هويت جنسي براي اولين بار در سه يا چهار سالگي در كودك شكل مي گيرد. زماني كه او اولين احساس دختر بودن يا پسر بودن را دارد. در اين سنين كودك شروع به تقليد نقش بزرگسال نيز مي كند مثلا دختري كه كفش هاي مادرش را استفاده مي كند يا پسر بچه اي كه براي خودش ريش و سبيل درست مي كند. هويت جنسي در اثر همانندسازي با والد جنس موافق صورت مي گيرد. به همين دليل بسياري از كودكان بازي هاي مربوط به جنسيت خود را انجام مي دهند.فرهنگ، خانواده، مذهب و جامعه در تعيين هويت جنسي افراد سهم بسزايي دارند. در طي اين روند فرد الگوهاي متناسب با جنسيت خود را فرا گرفته و مي تواند مثل انسان سالم با اطمينان بگويد من مرد هستم يا زن. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه هويت جنسي كليك كنيد.

اختلال هويت جنسي

اين اختلال به معني عدم قبول جنسيت زيستي خود است. عوامل وراثتي، هورموني و مغزي در اين اختلال هويت نقش دارند. هرچند عوامل روانشناختي و زيست شناختي نيز دخيل دانسته شده اند. خانواده و ارتباط والدين با كودكان در سير اين اختلال تاثير دارد. شيوع اين اختلال در مردها 4 درصد و زنان 2 درصد است. اين افراد از نوجواني شروع به پوشيدن لباس هاي جنس مخالف كرده و ميل به نشان دادن خود به عنوان فردي مخالف با جنسيت خود و زندگي با آن را نشان مي دهند.

در بزرگسالي ممكن است با تغيير صفات ثانويه جنسي، عمل هاي جراحي و تغيير هورمون ها و تغييرات فيزيكي گرايش خود را نشان دهند. طبق پژوهش هاي صورت گرفته، در آسيب شناسي مادران اين فراد، مواردي از افسردگي و اختلالات شخصيت مرزي مشاهده شده است. همان طور كه محيط در ايجاد خيلي از رفتارهاي افراد نقش دارد، نقش و هويت جنسي انسان را هم تا حد زيادي تحت شعاع قرار مي دهد.

تست ال جي بي تي آنلاين | انواع ناهنجاري هاي جنسي

ناهنجاري هاي جنسي شامل رفتارهايي مي شود كه فرد هدفش خيال پردازي هاي مكرر جنسي يارفتار جنسي به منظور عذاب دادن ديگري است. انواع اين ناهنجاري ها به شرح زير هستند:

1. اختلال هايپواكتيو مردان

فرد به طور مداوم افكار يا خيال پردازي هاي جنسي كمي دارد يا اصلا در او وجود ندارد. تشخيص اين اختلال بر عهده روانپزشك است.

2. اختلال ميل برانگيختگي جنسي زنان

در اين اختلال علاقه به فعاليت هاي جنسي در زن كاهش يافته و خيال پردازي جنسي در او ايجاد نمي شود. علاقه به رابطه جنسي ندارد و در فعاليت جنسي پيش قدم نمي شود.

3. اختلال ارگاسم زنانه

اين اختلال در زنان با مشكل ارگاسم يا عدم تجربه آن مربوط مي شود. براي تشخيص اختلال ارگاسم بايد در يك زمان مشخص به طور دائم وجود داشته باشد و فرد در هيچ يك از فعاليت هاي جنسي خود به ارگاسم نرسد. تشخيص اختلال ارگاسم به راحتي نيست و اگر زني به ارگاسم نرسد نمي توان فورا او را داراي اختلال ارگاسم دانست. براي اطلاع بيش تر در زمينه اختلال ارگاسم زنان كليك كنيد.

4. اختلال بچه بازي

اين اختلال نوعي انحراف جنسي است كه كمتر در جامعه به آن پرداخته مي شود. بيماري پدوفيلي يا بچه بازي يعني تحريك جنسي شدن يا احساس نياز و هوس كردن در برابر كودك است. بيمار داراي اختلال پدوفيلي بايد حداقل 16 سال سن داشته باشد و تحريك جنسي هم بايد مربوط به كودك 13 ساله يا كم سن و سال تر باشد. اختلاف سن بيمار و قرباني بايد حداقل 5 سال باشد. پدوفيلي يكي از بدترين انواع انحراف جنسي مي باشد. براي اطلاع بيش تر در زمينه اختلال بچه بازي كليك كنيد.

5. اختلال زوفيليك

اختلال زوفيليا به معني تماس جنسي بين انسان و حيوان است. اين اختلال بيش تر در افراد ساكن روستا يا ساكنان مزارع بزرگ در آمريكا به چشم مي خورد. حيواناتي كه قرباني اين افراد مي شوند شامل گوسفند، بز، الاغ، اردك، غاز، سگ و گربه مي شوند.

6. اختلال كوپرفيليك

اين اختلال به معني لذت بردن از مدفوع و برانگيختگي توسط آن است. در اختلال كوپرفيليك بيمار از مدفوع كردن روي شريك جنسي يا حتي خوردن مدفوع او لذت مي برد و به ارضا مي رسد. در موارد نادري از تخليه مدفوع روي خود شان لذت مي برند.

7. تست ال جي بي تي آنلاين | اختلال كليزمافيليك

يك نوع غير نرمال از رفتار جنسي است كه فرد از تنقيه لذت جنسي مي برد. سابقه اين افراد نشان مي دهد كه در دوران نوزادي مادراني داشته اند كه از سر دلسوزي بيش از حد آن ها را بسيار تنقيه مي كردند. اين محبت مادري عمل تنقيه را برايشان لذت بخش كرده و به تدريج در بزرگسالي خود را به شكل اين اختلال جنسي نشان داده است. تنقيه براي آن ها جايگزيني براي ارتباط جنسي سالم با همسر تبديل مي شود.

8. اختلال عورت نمايي

در اين اختلال فرد با به نمايش گذاشتن اندام تناسلي خود به لذت و برانگيختگي جنسي مي رسد و اين رفتار سبب صدمه به ديگران مي شود. عورت نمايي در مردان به صورت نشان دادن اندام تناسلي است. البته در زنان به شكل نشان دادن اندام تناسلي نيست و با به نمايش گذاشتن ساير قسمت هاي تحريك كننده بدن مشحص مي شود. انواع برهنه پوشي هم از نشانه هاي خفيف اين اختلال است .علائم اين اختلال بايد حداقل 6 ماه دجود داشته باشد.

9. تست ال جي بي تي آنلاين | اختلال اسكاتولوجياي تلفني

تماس هاي جنسي با هدف جنسي از سوي روانشناسان و روانپزشكان نوعي انحراف جنسي تشخيص داده شده است. كساني كه از اين تماس ها لذت مي برند از اين كه قربانيان خود را وحشت زده يا شوكه كنند لذت برده و از لحاظ جنسي برانگيخته مي شوند. بهترين واكنش به اين افراد اين است كه قرباني خونسردي خود را حفظ كند و رفتار منحرف را ناديده بگيرد. مزاحمي كه واكنش مورد نظرش را دريافت نمي كند معمولا دوباره تماس نمي گيرد.

10. اختلال تماشاگري جنسي

افراد داراي اين اختلال از ديدن برهنگي يا فعاليت جنسي ديگران كه اطلاع ندارند در معرض ديد قرار دارند، تحريك جنسي را تجربه مي كنند. اين اختلال شايع ترين اختلال ناهنجاري جنسي است. براي اطلاع بيش تر در زمينه اختلال تماشاگري جنسي كليك كنيد.

11. اختلال يادگارپرستي

اين افراد با يك شي تحريك جنسي مي شوند. در اختلال مربوط ديگري بنام عضوخواهي فرد با قسمت هاي خاصي از بدن تحريك جنسي مي شود. فرد يادگار را با شرطي سازي ياد گرفته كه به وسيله آن با قسمت خاصي از بدن شي را تداعي مي كند. در اين اختلال فرد ارزش بالايي به آن شي يا جنس مي دهد و يا نيروهاي خارق العاده براي آن قائل مي شود.

12. تست ال جي بي تي آنلاين | اختلال مالش دوستي

اين افراد ميل جنسي زياد يا خيال پردازي زياد در مورد نوازش شدن دارند و پس از مالش جنسي تحريك شده و به اوج لذت جنسي مي رسند.

13. اختلال ساديسم و مازوخيسم جنسي

در اختلال مازوخيسم فرد با رنج كشيدن يا كتك خوردن در رابطه به لذت مي رسد و در اختلال ساديسم نيز كاملا برعكس است و فرد با كتك زدن يا آزار رساندن شريك جنسي به اوج لذت مي رسد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه ساديسم و مازوخيسم كليك كنيد.

14. اختلال مبدل پوشي جنسي

برخي افراد داراي اين اختلال با پوشيدن لباس هاي جنس ديگر به لذت مي رسند.

بي ميلي جنسي

بي ميلي جنسي يعني فرد از فعاليت جنسي لذت نمي برد و هيچ گونه علاقه اي به آن ندارد. اين نوع سرد مزاجي در آقايان و خانم ها ديده مي شود. بي ميلي شامل بي ميلي اوليه و ثانويه مي شود. بعضي شرايط روحي و رواني در بي ميلي زن و مرد نقش دارد مانند خستگي و تنش زياد، استرس، افسردگي، فشار كاري و دغدغه هاي زياد، كاهش عزت نفس و اعتماد به نفس. عواملي مثل تغذيه نامناسب و بي تحركي و يا پركاري و كم كاري تيروئيد در بي ميلي جنسي دخيل اند. براي اطلاع بيش تر در زمينه بي ميلي جنسي كليك كنيد.

تست ال جي بي تي

LGBTQ شامل افراد كويير و پرسش گر مي شود. افراد پرسشگر كساني هستند كه درباره ي مفهوم جنسي خود سوال مي پرسند و كاوش مي كنند. تست ال جي بي تي نوعي تست گرايش جنسي است. ال جي بي تي شامل افراد غير دگر جنس گرا و غير هم سو جنسي، هم جنس گرا، دو جنس گرا، همه جنس گرا، بي جنس گرا، ترنس جندر، كوئير و بيناجنس هم مي شود.

1. هم جنس گرايي

به تمايل عاشقانه جنسي يا عاطفي با افراد هم جنس گفته مي شود. هم جنس گرايي شاخه اي از گرايش جنسي است كه در جامعه مذموم شمرده مي شود. هم جنس گرايي ريشه در طبيعت دارد و در بسياري از گونه هاي ديگر ديده مي شود. در زمينه هم جنس گرايي مسئله طبيعت يا تربيت مطرح است، احتمالا تركيبي از عوامل ژنتيك و محيط در هم جنس گرايي دخيل هستند. طبق نظرات زيستي مغز جنين با قرار گرفتن در معرض استروئيد در دوران حساس رشد مردانه مي شود. فقدان آندروژن باعث زنانه شدن مغز جنين مي شود. هم جنس گرايي مردان به دليل كم شدن آندروژن و در زنان به دليل آندروژن بيش از حد است. براي اطلاع بيش تر از هم جنس گرايي كليك كنيد.

علل گرايش به هم جنس گرايي
در رويكرد هاي زيستي علل زيستي فرد را براي حركت به سمت نا هم نوايي جنسيتي و بيگانگي از تعامل با هم جنسان خود سوق مي دهد. در نظريه رواني اجتماعي به تاثير رابطه والد- فرزند در همانندسازي، واكنش والدين در برابر رفتارهاي ناهم نوا با جنسيت فرزند و تاثير آن بر رابطه والد فرزند تاكيد مي كند. هم جنس گرايي از ادغام رابطه نزديك مادر- پسر و رابطه دور اما نه پرخاشگرانه پدر- پسر ناشي مي شود. اين الگو به همانندسازي پسر با مادر به جاي پدر ناشي مي شود. مردان هم جنس گرا معمولا رابطه بيشتري با مادر در دوران كودكي و فاصله بيشتر با پدر داشتند.

2. تست ال جي بي تي آنلاين | دو جنس گرا

افرادي كه گرايش جنسي نامشخصي به هر دو جنس دارند دوجنس گرا ناميده مي شوند. افراد دوجنس گرا در معرض خطر بيشتري براي خودكشي قرار دارند و ميزان آسيب هاي رواني در آنان بالاتر است. چرا كه آنان از سوي افراد جامعه كمتر از هم جنس گرايان يا ترنس ها مورد پذيرش قرار مي گيرند.

3. بي جنس گرا

يكي از انواع گرايش هاي جنسي است كه فرد در آن هيچ گونه جذابيت و علاقه اي نسبت به هيچ جنسي تجربه نمي كند و داراي هيچ گونه گرايش جنسي يا عاطفي به فردي نمي باشد. بي جنس گرايي نوعي جهت گيري جنسي است و بيماري رواني محسوب نمي شود. بي جنس گرايي با تجرد فرق دارد و يك عمل انتخابي نيست بلكه فرد علاقه اي به رابطه جنسي ندارد.

4. تست ال جي بي تي آنلاين | ترنس جندر

كساني كه هويت جنسي شان با جنسيت انتسابي شان موقع تولد متفاوت است و ميل به تغيير دائم در بدن براي داشتن صفات جنسي مورد انتظار خود با استفاده از هورمون درماني يا جراحي تطبيق جنسيت دارند مثلا ممكن است فردي با اندام تناسلي مردانه در حين تولد به عنوان زن شناخته شود. افراد ترنس جندر ممكن است دگرجنس گرا، هم جنس گرا يا بايوسكشوال باشند. تراجنسي در ليست اختلالات روانپزشكي در سال 2018 از اختلال ها حذف شد.

افراد ترنس جندر معمولا نام خود را تغيير مي دهند. اين افراد در معرض مشكلات روحي رواني و تجربه تعصب قرار دارند. والديني كه در مورد ترنس جندر بودن فرزندشان ترديد دارند بهتر است به متخصصين مراجعه كنند تا از اين موضوع آگاه شوند. ذكر اين نكته لازم است كه اگر كودكان هويت جنسي خود را زير سوال بردند، والدين بايد به اين احساسات احترام بگذارند و تا زمان بلوغ هيچ مداخله اي نكنند.

5. تست ال جي بي تي آنلاين | بيناجنس

افراد بيناجنس بيشتر از جمعيت غير بيناجنس به عنوان لزبين، گي، دوجنس گرا يا ترنس جندر شناخته مي شوند. بينا جنس را مي توان نقطه مقابل هم جنس گرايي يا علاقه به هم جنس قرار داد. برخي افراد هم بيناجنس و هم تراجنسي هستند.


ضرورت مشاوره و روان درماني

از آنجا كه بسياري از انحرافات و يا گرايش هاي جنسي افراد ريشه در مسائل روحي رواني شان دارد بنابراين ارجاع به روانشناس و روانكاو بسيار ضرورت دارد تا مسائل فرد عميقا بررسي شود و از اين راه به بينش و درمان برسند. انواع گرايشات مثل دو جنس گرايي يا ترنس جندر، هم جنس گرايي و ساير آن ها از دوران كودكي يا استرس و افسردگي نشات مي گيرد. روانشناسان ما در حامي مي توانند به اين افراد كمك كنند تا از علل گرايش خود آگاهي يابند و درمان شوند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: تست ال جي بي تي آنلاين

براي دريافت مشاوره در زمينه تست ال جي بي تي آنلاين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست ال جي بي تي آنلاين،
موضوع:
[ ۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۷:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی