مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تغيير شخصيت از درونگرا به برونگرا | تيپ شخصيتي درونگرا (introverted personality)

شخصيت درونگرا در عموم اجتماعات، به كساني تلقي مي شود كه انزوا طلب و خواستار تنهايي خود هستند. اين افراد اساسا در طلب سكوتند و از بودن در گروه هاي پر جمعيت پرهيز مي كنند. عموما واژه ي درونگرايي را براي همه ي افرادي كه از نظر روانشناسي و شخصيتي تنهايي و غرق شدن در افكار خويش را مي پذيرند، به صورت يك تعريف واحد بيان مي كنند كه در اين تعريف سه واژه انزوا، سكوت و گوشه گيري، نمايان خواهد بود. حتي مي توان گفت افراد خجالتي و با عزت نفس كم را در عموم اجتماع، با واژه ي درونگرايي تعريف مي كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه ويژگي كم حرفي كليك كنيد.

ويژگي هاي شخصيت درونگرا

ولي از نظر روانشناسي افرادي با عنوان درونگرا خطاب قرار داده مي شوند كه به دنبال شنيدن صداي دروني خود و توجه فرد به دنياي دروني خود و غرق شدن در افكار خود، مي باشند. افرادي كه در تيپ شخصيت شناسي با عنوان درونگرا خطاب مي شوند، زندگي ذهني خود را از جذابيت بالايي برخوردار مي دانند و و از خلوت كردن با خود احساس رضايت دارند. اين افراد با وجود اينكه در جامعه افراد انزوا طلب تلقي مي شوند، در واقع انرژي مثبت خود را از ذهن و دنياي دروني خود دريافت مي كنند. از نظر مقياس شخصيتي هانس آيزنك، همه ي افراد عموما برونگرا هستند و برونگرايي افراد با يكديگر متفاوت است. در واقع مقياس آيزنك بر پايه برونگرايي تدوين شده است و از اين رو از درونگرايي چيزي به ميان نياورده است.

به افراد درونگرا غالبا برچسب خودشيفته و خودخواه و حتي افرادي با ويژگي هاي افسردگي زده مي‌شود كه در واقع اين چنين نيست و اين افراد از تنهايي خود انرژي دريافت مي‌كنند و از همين رو تمايلي براي قرار گرفتن در گروه‌هاي بزرگ اجتماعي ندارند چون گمان مي‌كنند با قرار گرفتن در گروه‌هاي بزرگ، انرژي مثبت دروني خود را از دست مي‌دهند. افراد درونگرا اصولا از گفت و گو با افراد جديد پرهيز مي‌كنند و همين امر موجب شده تا در عموم مردم به آن ها افراد افسرده گفته شود. براي اطلاع بيش تر از درونگرايي كليك كنيد.


تيپ شخصيتي برونگرا (extroverted personality)

افرادي كه با عنوان تيپ شخصيتي برونگرا شناسايي مي شوند، غالبا افرادي هستند پر انرژي، خنده رو و هميشه در تعامل با ديگران قرار مي گيرند و اظهار مي دارند كه با قرار گرفتن در گروه هاي اجتماعي بزرگ و همچنين معاشرت با افراد ديگر و گذراندن وقت با دوستان، مي توانند انرژي مثبت گرفته كه اين ويژگي آن ها نقطه مقابل افراد درونگرا هست. افراد برونگرا از نظر علم جامعه شناسي افرادي هستند كه متمايل به زندگي گروهي اند و از همين رو تعامل با افراد گروه هاي اجتماعي بزرگ را به تنهايي ترجيح مي دهند. براي اطلاع بيش تر ذر زمينه روابط اجتماعي كليك كنيد.

تغيير شخصيت از درونگرا به برونگرا | ويژگي هاي شخصيت برونگرا

از آنجايي كه افراد برونگرا روابط اجتماعي پر قدرت تري نسبت به افراد درونگرا در اجتماع دارا مي باشند، از همين رو در موقعيت هاي شغلي از محبوبيت بيشتر در بين همكاران و دوستان نسبت به درونگرا ها برخور دار هستند. افراد برونگرا غالبا خواستار بودن در كنار دوستان و افراد مختلف هستند و از تجربيات ديگران در زندگي شخصي خود بسيار استفاده مي كنند. اين افراد در هنگام چيدن برنامه براي مسافرت رفتن، خواستار اينند كه جمعيت گروهي كه براي مسافرت انتخاب مي كنند زياد باشد و پرانرژي تر از افراد درونگرا در جمع هاي دوستانه خواهند بود. از همين رو معاشرت با افراد برونگرا باعث ايجاد سرخوشي بيشتري نسبت به افراد درونگرا مي شود.

افراد برونگرا حتي مي توانند شريك جنسي بهتري نسبت به افراد درونگرا باشند، زيرا جسارت و اعتماد به نفس بيشتري دارند و عموما يا خجالتي نيستند و يا كمتر احساس شرم و خجالت مي كنند. افراد برونگرا خاصيت انعطاف پذيري در رويايي با مشكلات گروهي را دارا مي باشند و به همين سبب قابل پذيرش تر از افراد درونگرا هستند و ساير مردم از تعامل با آن ها رضايتمندي بيشتري دارند كه همين امر دليلي ديگر بر محبوبيت افراد داراي ويژگي شخصيتي برونگرا در مقابل افراد با ويژگي شخصيتي درونگرا خواهد بود. براي كسب اطلاع بيش تر از برونگرايي كليك كنيد.


تفاوت افراد درونگرا و برونگرا

افراد درونگرا غالبا در ارتباطات جمعي نقش شنونده را ايفا مي‌كنند و تا زماني كه نياز نباشد حاضر به صحبت نخواهند بود. در مقابل افراد برونگرا از قابليت هم صحبتي و جلب توجه كردن در برابر ديگران بهره مندند و براي صحبت هميشه پيش قدم مي شوند. افراد درونگرا شغل هايي را براي انجام مي پذيرند كه بتوانند تنهايي خودشان را در آن حفظ كنند و در مقابل افراد برونگرا شغل هايي را بر مي‌گزينند كه در آن شغل ها تعامل با افراد بيشتري همراه باشد و بتوانند راجب موضوع شغلي مورد نظر خود با ديگران گفت و گو كنند.

افراد درونگرا مشاهده رفتار ديگران در گروه هاي اجتماع را بيشتر از گفت و گو با آن ها انتخاب مي كنند. در مقابل افراد برونگرا بيشتر از مشاهده رفتار ديگران تمايل دارند با آن ها گفت و گو كنند و از نقطه نظر هاي افراد استفاده كنند. افراد درونگرا غالبا در دوست يابي از مهارت خاصي بهره مند نيستند و در موضوع دوست يابي اصولا مشكلاتي از قبيل كمبود جسارت و اعتماد به نفس را دارا مي باشند. به همين علت توانايي در دوست يابي در افراد درونگرا پايين است. در مقابل، افراد برونگرا بسيار قادرند دوستان جديدي براي خود داشته باشند و به هر فرد جديدي به عنوان يك دوست بالقوه نگاه مي كنند و همچنين تعداد دوستان زيادي در مقابل افراد درونگرا خواهند داشت.

تغيير شخصيت از درونگرا به برونگرا | تفاوت افراد درونگرا و برونگرا
افراد درونگرا همچنين از كار هاي انفرادي بيشتر لذت مي‌برند، از سوي ديگر افراد برونگرا كار هاي گروهي را به كار هاي انفرادي ترجيح مي دهند و معتقدند كه در كار هاي گروهي با توجه به نقطه نظر هاي متفاوت و گسترده تر، كيفيت كار مي تواند ارتقا يابد. افراد درونگرا در بيشتر اوقات محافظه كارانه تر و محتاط تر عمل مي كنند و اصولا از كارهاي با ريسك بالا پرهيز مي كنند و نقطه مقابل آن افراد برونگرا هستند كه از انجام دادن كار هاي با ريسك بالا لذت برده و اين نوع فعاليت ها را براي خود بر مي گزينند.

اصولا افراد درونگرا و برونگرا در تيپ شخصيت شناسي به گونه اي مكمل همديگر عمل مي كنند و هر كدام مي تواند ديگري را كامل كند. براي مثال اگر دو فرد درونگرا و برونگرا با يكديگر همراه باشند، مي توان اين نويد را داد كه در كار ها از منطق بيشتر و عملگرا تر از وقتي به تنهايي يا با افراد هم تيپ خود به انجام فعاليت مي پردازند، عمل مي كنند. از همين رو اگر افراد اين دو نوع تيپ شخصيتي با هم همكار شوند در هر عرصه اي از زندگي، مي توان گفت زندگي هر دوي آن ها از كيفيت مطلوب تري بهره مند خواهد شد.


تفاوت افراد درونگرا و برونگرا
البته بايد اين مسئله را در نظر گرفت كه افرادي كه از اين دو نوع تيپ شخصيتي برخوردار باشند و خواستار ازدواج با يكديگر باشند با وجود تفاوت در تيپ شخصيتيشان، براي بهبود زندگي مشترك و پذيرش همديگر با توجه به تفاوت هاي شخصيتي، با مراجعه به مشاوران در حيطه شخصيت شناسي و همچنين مشاوران ازدواج، مي توانند با تفاوت هاي همديگر آشنا و با درك متقابل همديگر، مي توانند زندگي مشتركشان را با توجه به نقاط تفاوت در شخصيت همديگر آغاز و از زندگي مشترك با كيفيت مطلوبي بهره مند باشند. براي كسب اطلاع بيش تر از مشاوره ازدواج كليك كنيد.

در غير اين صورت از آنجايي كه اين دو تيپ شخصيتي تفاوت هاي فاحشي با يكديگر دارا مي باشند، از همين رو اگر از مشاوره هاي روانشناسانه بهره مند نشوند، احتمال زيادي وجود دارد كه زندگي مشتركشان با مشكلات زيادي روبرو شود. به سبب تفاوت هاي شخصيتي كه با هم دارند، در مقوله درك مشترك گاها با مشكلاتي روبرو خواهند بود و اظهار مي كنند كه طرف مقابلشان آن ها را درك نمي كند. اگر نخواهند اين موضوع را كه موضوع مهمي در زندگي مشترك به حساب مي آيد حل كنند، زندگي مشتركشان با مشكلات اساسي همراه خواهد شد. براي كسب اطلاع بيش تر از اختلافات در ازدواج كليك كنيد.


تغيير شخصيت درونگرا به برونگرا

قبل از آن كه به اين موضوع بپردازيم، بايد اين سوال را مطرح كرد كه آيا امكان تغيير شخصيت در افراد وجود دارد يا خير؟ براي پاسخ به اين سوال بايد اين نكته را در نظر بگيريم كه شخصيت افراد مي تواند با مرور زمان دستخوش تغييرات شود. از آنجايي كه با گذشت زمان و كسب تجارب و رويارويي با مشكلات انسان ها با توجه به آن تجربه تغيير مي كنند، از همين رو مي توان گفت انسان ها دچار تغيير در شخصيت مي شوند.

بايد به اين موضوع توجه كرد كه ميزان تغيير شخصيت افراد درونگرا بسته به اينكه فرد شخصيت درونگرا افراطي داشته باشد يا اينكه از شخصيت درونگراي معمولي و طبيعي برخوردار باشد، متفاوت است. اصولا قرار گرفتن در موقعيت هاي با گروه هاي اجتماعي بزرگ تر به سبب ايجاد و يا تغيير شغل، مي تواند در تغيير شخصيت افراد از درونگرا به برونگرا نقش اساسي داشته باشد. در اين مورد با توجه به اين كه فرد براي احيا و ارتقاء شغل خود نيازمند به تعامل با افراد ديگر و مشاركت هاي اجتماعي بيشتر خواهد بود، از همين رو در تغيير شخصيت او به عنوان شخصيت درونگرا و تبديل شدن به شخصيت برونگرا كه البته امري است تدريجي تاثير گذار است.

همچنين به طور كلي استفاده از افراد درونگرا در كارهاي گروهي به سبب آن كه باعث مي شود فرد تعامل بيشتري با افراد مختلف اجتماع داشته باشد، مي تواند در تغيير شخصيت او موثر باشد. اصولا افراد درونگرا تمايلي به انجام كار هاي گروهي ندارند اما اگر خودشان خواستار تغيير در تيپ شخصيتي و همچنين خواستار تغيير در سبك زندگي خود باشند، مي توانند در راه اين تغيير گام نهاده و شخصيت خود و همچنين كيفيت زندگي خود را بهبود بخشند. براي كسب اطلاع بيش تر از مشاوره فردي كليك كنيد.

سخن آخر

در نهايت بايد اظهار داشت دو تيپ شخصيتي درون گرا و برون گرا، هر دو از ويژگي هاي منحصر به فردي برخوردار هستند كه اين ويژگي ها گاها از نظر عده اي قابل پذيرش، و از نظر عده ي ديگري غير قابل پذيرش خواهند بود. از همين رو مي توان گفت دو تيپ شخصيتي هم ويژگي هاي مثبت و هم ويژگي هاي منفي را دارا مي باشند. بر همين اساس براي از بين بردن ويژگي هاي منفي و ساختن شخصيتي با كيفيت مطلوب، كمك گرفتن از يك راهنما را ملزم مي داند كه بتواند به فرد در بهبود شخصيت او تاثير گذار باشد.

اينكه بدانيم براي گفت و گو با افراد درونگرا و برونگرا بايد تفاوت ها را شناسايي و در راستاي اين آگاهي در صحبت با اين افراد پيش قدم شويم، امري ضروري خواهد بود. متخصصان حامي مي توانند در زمينه تغييرات شخصيت يا برقراري ارتباط موثر شما را ياري كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: تغيير شخصيت از درونگرا به برونگرا

براي دريافت مشاوره در زمينه تغيير شخصيت از درونگرا به برونگرا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۲۱:۳۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی