مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ميزان طلاق در پاكدشت

در اين شهرستان دو شعبه خانواده وجود دارد كه در ماه پذيراي حدود 300 پرونده است كه زنگ خطر را در افزايش اختلافات خانوادگي و آمار طلاق به صدا درآورده است. در سال 1396 تعداد 1130 طلاق ثبت شده است كه ميانگين سن خانم ها 30.52 و ميانگين سن آقايان 35.33 بوده است. ميزان ناخالص طلاق هاي ثبت شده هم 3.2 بوده است. ميانگين طول مدت زندگي مشترك اين طلاق ها، 9.06 سال بوده است.

در سال 91 آمار طلاق توافقي 811 مورد بوده است و در سال 92 اين ميزان منجر به 663 پرونده شده است. در پاكدشت، محاكم كيفري پرونده ها بيشتر مربوط به مواد مخدر و اعتياد است و در محاكم حقوقي طلاق بيشترين حجم پرونده ها را به خود اختصاص داده است.

انواع طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق پاكدشت به بررسي انواع طلاق مي پردازيم. طلاق چند نوع مختلف دارد كه به شرح زير هستند:

1. طلاق رجعي

زماني كه مرد بخواهد همسرش را طلاق دهد، طلاق رجعي نام دارد كه بعد از آن در زمان عده ( زماني كه زن بايد بعد از طلاق يا فوت شوهرش از ازدواج مجدد خودداري كند) مي ‌تواند به همسرش رجوع كند.

2. طلاق بائن

در طلاق بائن شرايط متفاوت است. در اين نوع طلاق، مرد در زمان عده نمي تواند به زن رجوع كند و بايد بعد از تمام شدن عده، او را مجدد به عقد خود در بياورد. طلاق بائن شامل موارد زير مي باشد:

-طلاق توافقي (مبارات)

-طلاق از طرف زن (خلع)

-طلاق زن يائسه

-طلاق زن دوشيزه (نداشتن رابطه ي جنسي و باكره بودن زن)

-سه طلاقه كردن

-طلاق زن صغيره

آيا براي طلاق توافقي هم مجبور به شركت در جلسات مشاوره هستيم؟

از سال ۱۳۹۱ انجام مشاوره قبل طلاق بر طبق قانون حمايت خانواده اجباري شده است كه اين امر در دادگاه هاي خانواده يكسان نيست. در برخي از شهرها، وكلا يا زوجين به واحد مشاوره بهزيستي همان شهر ارجاع داده مي ‌شوند و در تهران از سال ۹۷ بر طبق قانون جديد، فقط مشاوره طلاق توافقي مشمول اين قانون مي ‌شود كه آن ها بايد به مركز مشاوره طلاق مراجعه كنند. براي طلاق‌ هاي يك طرفه چه با درخواست از طرف زن، چه با درخواست از طرف مرد اجباري نيست. كه اين جلسات معمولا بين 5 تا 12 جلسه 45 الي 60 دقيقه اي در 45 روز است. براي كسب اطلاع در زمينه طلاق توافقي كليك كنيد.

مراحل مشاوره طلاق

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق پاكدشت به بررسي مراحل مشاوره طلاق مي پردازيم. مراحل مشاوره طلاق (توافقي) به شرح زير است:

-مراجعه به مشاور و در ميان گذاشتن مشكل از سوي هر دو طرف دعوا

-ادامه مشاوره در حداقل 2 جلسه براي كاهش شدت احساسات زوجين

-مشاوره روانشناسي طرفين براي پي بردن به علت اصلي نارضايتي طرفين

-همراهي زوجين براي يافتن راه حل هاي عملي براي تامين بخش مهم خواسته هاي منطقي هر دو طرف

-ادامه مشاوره با فرزندان به صورت جداگانه و يا به صورت جمعي در جلسات بحث آزاد با والدين و فرزندان

-بررسي و رصد نمودن شدت مشكل در فواصل زماني مشخص.

-ارائه بهترين راه و روش طلاق (توافقي) در صورتي كه طلاق بهترين روش براي هر دو طرف تشخيص داده شود.

-بررسي قوانين طلاق (توافقي) در مورد زوجين، مشاوره و دادن اطلاعات دقيق در مورد فرايند طلاق (توافقي) و نيازهاي حقوقي آن ها. براي اطلاع از مشاوره تلفني طلاق كليك كنيد.

مدارك مورد نياز براي طلاق توافقي

در اين بخش از مقاله مشاوره طلاق پاكدشت به بررسي مدارك مورد نياز براي طلاق توافقي مي پردازيم.

۱ – سند ازدواج يا (عقدنامه) در صورتي كه عقدنامه يا سند ازدواج در دسترس يكي از طرفين نباشد يا مفقود شده باشد مي توانند به دفتر خانه اي كه ازدواج كرده اند مراجعه و رونوشت آن را اخذ نمايند.

۲ – شناسنامه و كارت ملي زوجين

۳ – در صورتي كه زوجه وكالت محضري طلاق دارد ( اين مورد فقط زماني است كه زوجه وكالت محضري طلاق از زوج را داشته باشد)

۴ – توافق نامه زوجين در خصوص پرداخت مهريه يا بذل مهريه، نفقه، حضانت در صورت داشتن فرزندان مشترك، اجرت المثل ايام زندگي مشترك، ملاقات با فرزند و جهيزيه زوجه

۵ – گواهي عدم بارداري زوجه يا نامه پزشك قانوني مبتني بر تاييد دوشيزگي زوجه

۶ – دريافت گواهي عدم انصراف از طلاق از مراكز مشاوره

تاثيرات رواني طلاق

-بي اعتمادي

-اختلال در خواب و يا مشكل در خوابيدن

-احساس نا اميدي، يأس، غم و اندوه

-احساس بي ارزشي

-كاهش ناگهاني و چشمگير وزن يا افزايش آن

-فرار از اجتماع و انزوا

-از دست دادن علاقه به فعاليت هايي كه قبلاً از آنها لذت مي برديد

-عصبانيت زود هنگام و غيرقابل كنترل

-افسردگي مزمن

-اضطراب يا نگراني بيش از حد

شايع ترين علل طلاق و جدايي چيست؟

خيانت، مشكلات مالي، دخالت هاي خانواده ها، اختلاف تحصيلي، اختلاف سن زياد، بدگماني، اختلالات رواني، تفاوت هاي شخصيتي و فرهنگي، كتك زدن، اعتياد به مواد مخدر، قمار، نارضايتي جنسي و عدم رضايت از روابط زناشويي … براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه دلايل طلاق كليك كنيد.

علائمي كه نشان مي دهند شما به مشاوره طلاق احتياج داريد

اگر در زندگي زناشويي خود دچار مشكل حاد شده ايد و به سبب اين مشكلات تغييرات جسمي و رواني اي كه در ادامه ذكر مي كنيم را داريد، احتمالا بايد به سراغ مشاوره طلاق برويد.

-اشكال در به خواب رفتن يا خواب ماندن در طول شب

-احساس نااميدي و سرزنش خود

-احساس بي ارزش و دوست داشتني نبودن

-فقدان شادي در زندگي

-كاهش وزن يا افزايش وزن ناگهاني

-انزواي اجتماعي

-از دست دادن علاقه به فعاليت هاي پيشين

-خشم غيرقابل كنترل و ناگهاني

-افسردگي مزمن

-ايده يا تلاش براي خودكشي

-اضطراب و نگراني بيش از حد كه با زندگي روزمره تداخل پيدا مي كند

مشاوره طلاق پاكدشت | درباره مشاوره قبل از طلاق

مشاوره قبل از طلاق توسط يك روان پزشك يا روان درمانگر صورت مي گيرد. متخصص ديد روشني درباره عواقب و پيامدهاي طلاق به فرد مي ‌دهد و درباره احساسات منفي پس از طلاق با آن‌ ها صحبت مي‌ كند. احساساتي از قبيل تنها شدن، ماندن در تنهايي خود، نا اميدي، ترس، بي اعتمادي و ساير موارد. از آن‌ ها مي‌ خواهد تا نگاه دقيقي به خود بيندازند و از شخصيت، رفتار، نگرش، احساس و طرز فكر خود آگاهي درستي داشته باشند.

مشاور همچنين مي تواند به شما و همسرتان كمك كند تا تصميم بگيريد كه آيا واقعاً به طلاق احتياج داريد يا خير. به عبارت ديگر روانشناس يا روانپزشك مي تواند به شما در تصميم گيري در مورد ازدواج و يا طلاق كمك كند. در آخر اگر راه حلي وجود داشته باشد، با توافق زوجين به آن ها فرصت داده مي شود. اما اگر پس از مدتي باز هم براي طلاق مراجعه كنند، اين بار طلاق گزينه ي بهتري است. قبل از آنكه تصميم قطعي خود را براي طلاق بگيريد حتما به مشاوره طلاق مراجعه نماييد.

سوالاتي كه در جلسه مشاوره طلاق پرسيده مي شود

_آيا از نگراني ها، مسائل و خواسته هايتان با همسرتان حرف زده ايد؟

_براي زندگي و نجات آن تلاش كرده ايد؟

_راهي براي نجات آن باقي نمانده است؟

_آيا نبود همسرتان در كنارتان بهتر از زندگي با اوست؟

_چه چيزهايي در دوره پس از طلاق شما را نگران مي كند؟

_آيا دست و پنجه نرم كردن با اين سختي ها بهتر از زندگي فعلي است؟

_براي جلوگيري از تبعات طلاق بر فرزندانتان فكري كرده ايد؟

_پس از طلاق، به لحاظ مالي مشكلي نخواهيد داشت؟

_آيا آماده اداره زندگي بدون همسرتان، شايد بدون كمك هيچ كسي هستيد؟

مزاياي مشاوره قبل از طلاق

رفتن به مشاوره قبل از طلاق مي تواند بسيار سودمند باشد چرا كه مي تواند به والدين داراي فرزندي كه مي خواهند جدا شوند، كمك و راهنمايي كند تا نحوه بيان جدايي به فرزند را بدانند و فرزندان دچار آسيب هاي روحي، رواني و عاطفي نشوند. در آخر روانپزشك به افراد، قبل از طلاق راهنمايي هايي در خصوص نحوه بر خورد با چالش ها و موارد استرس زا مي كند. براي كسب اطلاعات در زمينه آثار طلاق كليك كنيد.

مشاوره بعد از طلاق

پايان رابطه همراه با تعهد مي تواند زندگي شما را مختل كند و عواطف عميقي مانند غم، استرس و اندوه را به وجود آورد. نكته خوب در مورد مشاوره بعد از طلاق اين است كه روانپزشك مي تواند شما را در پي پيامد هايي كه بعد از طلاق (جدايي) گريبان گير شما مي شود، راهنمايي كند. به طور خاص مشاوران طلاق از تكنيك هاي مختلفي براي بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس و پذيرش واقعيت استفاده مي كنند، بنابراين مي توانيد زندگي خود را مجدداً احيا كنيد.

در حقيقت افراد وقتي سال ها در يك رابطه هستند و به هر دليل جدا مي شوند برايشان درك اين باور سخت است كه ديگر متاهل نباشند. در اين مرحله است كه مشاور جدايي وارد داستان مي شود. مشاور طلاق مي تواند در شناخت بعد هاي مختلف ديگر شما، كمك تان كند تا بتوانيد هويت خود را مجددا به دست آوريد. براي اطلاع بيش تر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

مشاوره طلاق پاكدشت | انتخاب مشاور طلاق

انتخاب يك مشاور خوب براي قبل و بعد از جدايي مي تواند در اين مراحل علاوه بر راهنمايي، براي حفظ و يا پايان زندگي مشترك كمك كننده باشد. اطمينان حاصل كنيد كه با مشاور تان احساس راحتي داريد. همچنين در خصوص عواقب جدايي با شما صادق باشد تا تصميم صحيحي بگيريد. در صورت والد بودن، فرزندان خود را قبل و بعد از جدايي نزد مشاور ببريد تا دچار آسيب هاي جدي رواني و عاطفي نشوند. بهتر است قبل از اينكه براي طلاق اقدام نماييد، ابتدا كامل فكر كنيد كه آيا مشكل روبرو واقعا ارزش جدا كردن يك زندگي را دارد؟ درست است كه مي توان پس از طلاق در صورت پشيماني باز هم پيش همسر خود برگرديد، اما شايد ديگر آن زندگي مثل قبل نشود. پس حتما قبل از هر اقدامي، با يك مشاور متخصص مشورت نماييد.

مشاوره طلاق چه تفاوتي با مشاوره زناشويي دارد؟

مشاوره طلاق متفاوت از مشاوره زناشويي يا راهنمايي ازدواج است و هدف از مراجعه به آن بهبود روابط بين زوجين و پيدا‌ كردن راه پيش رو با يكديگر باشند. اين نوع مشاوره با هدف حل مسائل و بهبود ارتباطات در يك رابطه صميمي است. مشاوره زناشويي با هر دو طرف رابطه سر و كار دارد هرچند ممكن ‌است كه در اوايل جلسات مشاوره با حضور يكي از طرفين شروع‌ شود و به تدريج هر دو طرف را شامل شود. البته اين دو نوع مشاوره شباهت‏ هايي هم دارند. به عنوان مثال، زماني كه درمانگر تشخيص داد با كار كردن بر روي جنبه‏ هاي مختلف زندگي زناشويي مي‏ توان راهكارهاي مناسبي براي حل آن ‏ها انتخاب‌ كرد و طلاق از گزينه‏ هاي اصلي حذف‌ شود، مشاوره زوج آغاز مي‏ شود. براي كسب اطلاع در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

سوالات متداول

1- چه راهكارهايي براي جلوگيري از طلاق به شما پيشنهاد مي‌ شود؟
سعي كنيد روي خودتان كار كنيد و تجديد نظر در افكار ها و اخلاقياتتان كنيد. مثبت نگر باشيد، انعطاف پذير باشيد و از غرور دوري كنيد. ظاهر خود را حفظ كنيد، ارتباطات سالم را تمرين كنيد، تعادل زماني را حفظ كنيد، به همسر خود وفادار بمانيد، همسرتان را همانگونه كه هست قبول كنيد و همانطور كه هست ببينيد، بر روي ويژگي هاي خوب همسرتان تمركز كنيد و صبور باشيد.

2- بهترين زمان براي مراجعه به مشاور طلاق چه وقتي است؟
هيچ زمان درستي براي مراجعه به مشاوره طلاق وجود ندارد. صحبت‌ كردن در خصوص آنچه بين شما اتفاق‌ افتاده است تنها به نفع شماست و به شما كمك‌ مي ‌كند تا با حوادث پيش ‌رو بهتر برخورد كنيد.

3- مشاوره طلاق در چه اموري به زوج هايي كمك مي كند؟
آموزش مهارت هاي سازگاري براي كنار آمدن با احساس درد و رنج ايجاد محملي براي كل خانواده جهت حرف زدن و تخليه احساسات ايجاد فضايي براي درك دليل شكست رابطه و پيشگيري از تكرار آن در روابط آينده نيازها و خواسته هاي خود و همسرتان را بهتر بشناسيد. تصميم گيري بهتر براي آينده ايجاد آخرين فرصت براي شنيدن و شنيده شدن كمك به شناسايي اهداف پس از طلاق و گذار بهتر و ساده تر به زندگي جديد (براي اطلاع از مشاوره تلفني كليك كنيد.)

 

منبع: مشاوره طلاق پاكدشت

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره طلاق پاكدشت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره طلاق پاكدشت،
موضوع:
[ ۲ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۰۵:۴۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی