مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

علائم بيش فعالي در بزرگسالان

بسياري از عوامل مطرح شده، ويژگي هاي رفتاري و خلقي اي هستند كه براي فرد از كودكي ايجاد شده و با عدم درمان ادامه دار شده اند. لازم به ذكر است كه تعدادي از ويژگي ها از دوران كودكي نيز قابل تشخيص اند و همپوشاني زيادي با علائم بزرگسالي دارند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه بيش فعالي كليك كنيد.

1. تست بيش فعالي در بزرگسالان | حواسپرتي

1 _ فرد نمي تواند به جزئيات دقت كند و براي حفظ تمركز روي جزئيات كار، اشيا يا وظايف روزانه دقت كافي ندارد.

2 _ در حفظ توجه به يك فعاليت خاص مشكل دارد و مدام در ذهن او فعاليت هاي مختلفي در چرخش اند.

3 _ دستورالعمل هارا دنبال نمي كند مثلا نمي تواند تكاليفش را به درستي انجام دهد و يا مدام فراموش مي كند كارفرما از او چه خواسته اي داشته است.

4 _ اغلب در سازمان دادن به كار ها مشكل دارد. مثلا نمي تواند پروژه ها را به طور منظم و طبق برنامه پيش ببرد و يا خريد كاملي داشته باشد يا حتي تكاليف درسي را جامع و كامل انجام دهد.

5 _ اغلب لوازم را گم مي كند مثلا مدادها، كتاب، عينك يا تلفن موبايل اين افراد از حد طبيعي بسيار بيشتر گم مي شوند و همين باعث برانگيخته شدن و مضطرب شدن بيشتر ان ها مي شود.

6 _ اغلب در فعاليت هاي روزمره فراموشكار است مثلا فراموش مي كند كه جواب تلفنش را بدهد، ايميل را چك كند، سر قرار حاضر شود و يا به موقع سر كار باشد و به طور كل فراموشي يكي از شايع ترين ويژگي روزمره اين افراد است. براي اطلاع بيش تر از راه‌هاي افزايش تمركز كليك كنيد.

2. بي قراري بدني _ حركتي

انجام دادن هرگونه فعاليت آهسته و بي تحرك براي اين دسته افراد بسيار سخت و طاقت فرسا است و تمايل زيادي به انجام سرعتي هر عملي دارند. كند بودن در هيچ كجاي زندگي آن ها نقشي ندارد و از نظر آن ها افراد كند حتي نوعي تهديد براي آن ها به شمار مي آيند. در زير به تعدادي از شايع ترين رفتار هاي تكانشي و بي قراري آنها اشاره مي شود :

1_ اغلب دست و پاهايشان را تكان مي دهند؛ فرقي نمي كند كه كنار جايي ايستاده باشند يا روي چيزي نشسته باشند ، شما يك تحرك دائمي در دست ها يا پاهاي آن ها و گاها لب هايشان مشاهده مي كنيد.

2_ در موقعيت هايي كه خيلي از افراد نشسته هستند ، صندلي خود را ترك مي كنند. مثلا براي اين افراد منتظر ماندن يا در جلسات به ميزان طولاني نشستن يا در كلاس درس ماندن بيشتر از چند دقيقه مداوم بسيار اذيت كننده و گاه غير ممكن است و تمايل دارند تا سر حد امكان فعاليت هاي بدني و تحركي داشته باشند. براي اطلاع از كنترل بيش فعالي در بزرگسالان كليك كنيد.

3. تست بيش فعالي در بزرگسالان | پرگويي

براي اين افراد ساكت ماندن رفتاري غير قابل تحمل است ، غالبا زياد صحبت مي كنند و حتي اگر كسي در كنار آن ها نباشد مدام در ذهن خود در حال گفت و گو اند. هر نوع خاموشي در گفتار برايشان آزار است و افراد آرام هم در كنار اين نوع افراد از ميزان تحرك و تكلم زياد آن ها اذيت مي شوند.

1_ اغلب نمي توانند به فعاليت هاي اوقات فراغت و آرامش بخش بپردازند؛ برعكس بسياري از افراد كه به دنبال فرصتي در آخر هفته براي آرامش ذهني هستند، اين افراد معمولا اضافه كاري را قبول مي كنند يا درخواست دارند تا كارهايي را براي انجام دادنشان در روز هاي غير كاري به آن ها محول شود. حتي اگر واقعا برايشان اضطراب آور و خسته كننده باشد اين افراد سكون و سكوت را نمي توانند تحمل كنند.

2_ اغلب قبل از اين كه ديگران صحبت هايشان را كامل كنند وسط حرف ان ها پريده و موضوع را به صحبت هاي خودشان منحرف مي كنند و نمي تواند منتظر باشند تا نوبت آن ها شود تا صحبت شان را بگويند.

3_ در صف ماندن براي آن ها به قدري دشوار است كه تا حد ممكن سعي مي كنند در اين شرايط قرار نگيرند. به عنوان مثال در لحظه سبز شدن چراغ راهنمايي سريعا ميل به حركت دارند يا در ترافيك ها بسيار برآشفته مي شوند و از افرادي كه سد معبر مي كنند بسيارشاكي هستند.

4_ در معاشرت ها از آن ها به عنوان افراد مزاحم ياد مي شود. ( وسط بازي ها ، گفتگو ها يا فعاليت ها مي پرند ، ممكن است كه از لوازم ديگران بدون استفاده و بدون اينكه منتظر بمانند تا به آن ها اجازه داده شود استفاده مي كنند و ممكن است در محل كار بسيار مزاحم كار ديگر همكاران شوند.)

ميزان شيوع اختلال بيش فعالي در دنيا به چه ميزان است؟

در اين بخش از مقاله تست بيش فعالي در بزرگسالان به بررسي ميزان شيوع اين اختلال مي پردازيم. طبق گزارش هاي رسمي وزارت بهداشت جهاني حدودا 5 الي 8 درصد كودكان در سنين مدرسه و 60 الي 85 درصد افرادي كه در كودكي اين تشخيص را دريافت مي كنند، در نوجواني نيز نشانه هايشان ادامه دار مي شود و 60 درصد از آن ها مبتلا به اختلال بيش فعالي در دوران بزرگسالي مي شوند. ميزان اين اختلال در خواهر و برادر هاي كودكان مبتلا به اين اختلال 2 تا 8 برابر شايع تر از جمعيت عمومي است و گزارش ها حاكي از آن است كه منشا ژنتيكي دارد و ميزان ارثي بودن اين اختلال حدودا 75 درصد است.

از همين آمار ها مي شود به ميزان اهميت و گستردگي اين اختلال به خوبي پي برد و همچنين توجه داشت كه چه ميزان درمان زود هنگام مي تواند از آسيب هاي جبران ناپذير اين اختلال در بزرگسالي جلو گيري كند. براي درمان و تشخيص هرچه سريع تر مي توانيد با متخصصان روانشناس مركز حامي هنر زندگي ارتباط برقرار كنيد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه درمان بيش فعالي كليك كنيد.

آيا مواد غذايي خاصي در شكل دهي به اختلال بيش فعالي و نقص توجه نقش دارند؟

در اين بخش از مقاله تست بيش فعالي در بزرگسالان به بررسي مواد غذايي تاثيرگذار بر بيش فعالي اين اختلال مي پردازيم. مواجهه با مواد سمي در دوران جنيني و خصوصا در تغذيه مادر باردار، افزودني هاي مواد غذايي، رنگ هاي مصنوعي موجود در مواد غذايي، مواد نگهدارنده خوراكي و همينطور قند ها در ايجاد اين بيماري دخيل دانسته شده اند و اسيد هاي چرب مفيدي مانند امگا 3 در درماني بودن در اين نوع اختلال شناخته شده اند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه تغذيه سالم كليك كنيد.


تست بيش فعالي در بزرگسالان | مسائل بارداري دخيل در ايجاد اين اختلال كدام اند؟

طبق يافته هاي علم پزشكي اين اختلال مي تواند در دوران جنيني حتي ريشه داشته باشد و نوع تغذيه و بهداشت مادر باردار و عوامل ژني در ايجاد يا عدم وجود اين اختلال نقش دارند. ميزان بالايي از اين كودكان در مادراني مشاهده شده كه زايمان زودرس دارند و يا در خلال بارداري داراي عفونت هستند. عفونت هاي التهابي و ضربه به سر در دوران جنيني و يا شيرخوارگي نيز با ايجاد اين اختلال ارتباط دارند و همين طور افزايش اين دسته از كودكان را در زايمان هاي زمستانه شاهد هستيم كه خود ارتباط نزديكي با عفونت هاي زمستاني دارد و هشداري براي مادران باردار است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.


انواع تست هاي تشخيص بيش فعالي در بزرگسالان

تست هاي مختلفي براي شناسايي بيش فعالي درنظر گرفته شده كه از مهم ترين آن ها به ترتيب به 2 عدد از آن ها اشاره مي شود. لازم به ذكر است كه اين تست ها به تنهايي قابليت تشخيصي ندارند و بايد در كنار مجموعه اي از عوامل تخصصي تشخيصي، تشخيص توسط متخصص آموزش ديده انجام شود و شما صرفا براي آشنايي با روند اجرايي آزمون ها مي توانيد از آن ها آگاهي پيدا كنيد اما بهترين نتيجه در صورت حضور و اجرا توسط متخصص حاصل خواهد شد.

1. آزمون تخصصي بررسي توجه و تمركز و تشخيص بيش فعالي يا IVA-2

اين تست معروف ترين و پركاربرد ترين تست در حوزه بزرگسالي براي تشخيص اين اختلال است. يك تست مربوط به حيطه عصب شناسي مغزي است و مهم ترين هدف اجراي آن آگاهي از توجه ديداري و توجه شنيداري و بررسي عملكرد كنترلي فردي است كه پيش زمينه اين اختلال را نشان مي دهد.

اين آزمون براي افراد 6 تا 96 ساله قابل اجرا است و معمولا توصيه مي شود كه در زمان هشياري كامل فرد اين تست انجام شود چرا كه در اين تست 500 محرك در حدود 30 دقيقه نمايش داده مي شود و فرد بايد در اين بازه از دقت خوبي برخوردار باشد و خواب آلودگي و ديگر عوامل مزاحمتي به حداقل برسند. اين تست توسط كامپيوتر به آزمودني ارائه مي شود و در طول اجراي اين تست يك بالينگر متخصص لازم است كه حضور داشته باشد تا فرد بتواند هر نوع ابهامي را در طي اجراي تست رفع كند . اين تست در چهار مرحله انجام مي شود.

مرحله يك : مرحله آزمايشي است كه اصولا جنبه تشخيصي ندارد.

مرحله دوم : مرحله تمريني است كه هر نوع اشتباه آزمودني توسط كامپيوتر اخطار داده شده و گزارش داده مي شود.

مرحله سوم : مرحله اجراي اصلي آزمون است كه هيچ واكنشي از كامپيوتر صادر نمي شود و فقط تمام پاسخ هاي آزمودني ثبت مي شوند.

مرحله چهارم : مرحله اي است كه آزمون سرعتش كاهش پيدا مي كند و به انتها مي رسد.

2. تست آنلاين سنجش بيش فعالي كودكان

اين تست كه يك تست آنلاين خودسنجي بيش فعالي در كودكان است، جنبه آشنايي بيش تر داشته و نسبت به تست قبلي جنبه تشخيصي كمتري دارد. اين تست در دو قسمت انجام مي شود و شامل سوالاتي است كه در نهايت تفسير كوچكي براي مجموع امتياز هاي به دست آمده در آن وجود دارد. گزاره هاي آن به صورتي طراحي شده اند كه پاسخ هاي شما بايد در حالت هاي (اغلب / تقريبا هميشه / مشكل اندكي دارد / مشكل جدي دارد ) باشد. در زير نمونه اي از اين گزاره ها ذكر مي شوند :

تست آنلاين سنجش بيش فعالي كودكان
_كارها و اموري كه به تلاش زياد ذهني نياز دارند، دوست ندارد و از انجام آن ها سر باز مي زند؟

_وسايل مورد نياز براي انجام كارها يا تكاليفش را گم مي‌كند؟ (مثل مداد، كتاب، اسباب بازي و …)

_صدا يا محرك‌هاي اطرافش به آساني حواسش را پرت مي‌كنند؟

_در فعاليت‌هاي روزانه‌اش چه مقدار فراموشكار است؟

_با دست‌هايش ور مي‌رود يا پاهايش را تكان مي‌دهد و وقتي نشسته، سر جايش وول مي‌خورد و به خود مي‌لولد؟

_مواقعي كه از او مي خواهيد سر جايش بنشيند، صندلي را ترك مي‌ كند؟

_مواقعي كه لازم است سر جايش بنشيند، بيش از حد به دور و اطراف مي‌ دود و از صندلي‌ ها بالا و پايين مي‌ رود؟

_انجام بازي‌ هاي بي‌سر و صدا برايش كاري دشوار است؟

_تمام روز در حال حركت است، انگار در بدنش موتور كار گذاشته‌ شده؟

_بيش از اندازه حرف مي‌زند؟ تست آنلاين سنجش بيش فعالي كودكان

_وقتي از او سوالي پرسيده مي شود، قبل از اينكه سوال به اتمام برسد با عجله جواب مي‌دهد؟

_رعايت كردن نوبت برايش سخت است؟

_وسط حرف ديگران يا انجام كار آن ها مي‌ پرد؟

_با بزرگسالان بحث و جدل مي‌ كند؟

_راحت از كوره در مي‌ رود؟

_حيوانات را آزار مي‌ دهد؟

_شب بدون اجازه از منزل بيرون مي‌ ماند؟

_به دليل بروز مشكلات، خودش را سرزنش و احساس تقصير مي‌ كند؟

_ارتباط او با هم سن و سال هايش چطور است؟

_مشاركت او در فعاليت‌ هاي جمعي (نظير بازي‌هاي تيمي) چگونه است؟

در نهايت آن چه حائز اهميت است اين است كه بدانيد اين يك اختلال فراگير و پيش رونده است كه شناسايي زودهنگام و درمان سريع آن مي تواند از آسيب هاي عميقي در زندگي آينده فرد پيشگيري كند. متخصصان حامي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: تست بيش فعالي در بزرگسالان

براي دريافت مشاوره در زمينه تست بيش فعالي در بزرگسالان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۱۸:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی