مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اختلال فاخته گري | انحرافات جنسي

انحرافات جنسي رفتار هاي نابهنجاري هستند كه در رابطه هاي جنسي ممكن است يكي از شريكان جنسي به آن ها مبتلا و براي رسيدن به ارگاسم يا برانگيختگي جنسي به آن ها نيازمند باشد. اين رفتار از آن جايي نابهنجار تلقي مي شوند كه افراد معمولي كه به صورت طبيعي به رابطه ي جنسي فكر مي كنند و خواستار ارتباط جنسي با پوزيشن هاي طبيعي هستند، با مشاهده ي اين رفتار دست از ادامه ي رابطه ي جنسي بر داشته و يا اينكه به اين نتيجه مي رسند كه قرباني يك رابطه ي جنسي غير اخلاقي شده اند. اين موضوع اگر در روابط بين زوجين اتفاق بيفتد، باعث مي شود در بسياري از مواقع رابطه ي آن ها به پايان برسد و يا اينكه جدايي اتفاق افتد.

در مواردي هم مشاهده شده است كه با ديدن رفتار نابهنجار همسر در هنگام رابطه ي جنسي، فرد از انجام دادن دوباره ي رابطه با همسرش مي ترسد و باعث مي شود كه در موضوع رابطه ي جنسي به سردي رفتار كند كه اين امر خود موجب به وجود آمدن بسياري از موارد از جمله خيانت و طلاق خواهد شد. از همين رو بهترين روش براي درمان اين انحرافات جنسي كه امروزه و با به وجود آمدن طرز تفكر هاي جديد كه در زمان هاي قديم وجود نداشته اند و مشاهده ي آن ها، بهترين روش كمك گرفتن از افرادي است كه در اين زمينه تخصص دارند و مي توانند براي كنار گذاشتن اين رفتار نابهنجار به فرد كمك كنند. براي اطلاع از انحرافات جنسي كليك كنيد.

انواع انحرافات جنسي

بايد اظهار بداريم كه در دوره اي از تاريخ كه زندگي مي كنيم كه مي توانيم شاهد بسياري از اين انحرافات جنسي باشيم كه حتي تفكر در آن ها باعث ايجاد حس شگفت انگيزي در ما مي شود. از آن جايي كه اكثر افراد جامعه از لحاظ جنسي افرادي با ويژگي هاي طبيعي هستند اما گاهي اوقات شاهد افرادي هستيم كه تمايل به ايجاد روابط جنسي با اعمالي متعجب آميز دارند. از اين رو اين انحرافات در جوامع امروزي بسيار است و همين امر موجب شده است بخواهيم در مورد اين انحرافات بدانيم.

1.ساديسم(دگر آزاري جنسي)

در اين انحراف جنسي همانطور كه از نامش پيدا است، تمايل به رنجاندن شريك جنسي خود براي رسيدن به ارگاسم نياز مي باشد. اين اختلال يك اختلال روانشناسي محسوب مي شود و از آن جايي كه ريشه ي به وجود آمدن آن در دوران كودكي و زماني كه فرد خود قرباني تجاوز و آزار جنسي شده است، از همين رو تلاش مي كند تا با ايجاد اين احساس در شركاي جنسي خود به گونه اي عقده گشايي كرده و از اين كار لذت خواهد برد. اين افراد نيازمند درمان هستند و از همين رو بايد سريعا به روانپزشك مراجعه كنند. براي اطلاع از ساديسم كليك كنيد.

2.اختلال فاخته گري | فتيشيسم (يادگار خواهي)

در اين نوع انحراف فرد مبتلا به اين اختلال براي رسيدن به برانگيختگي جنسي نيازمند به وجود شي بي جان مي باشد. به طور مثال نيازمند به لباس زير زنانه و مالش يا ليسيدن آن ها. در اين انحراف فرد به جاي تحريك شدن با اندام شريك جنسي خود با ديدن و لمس كردن اشياء متمايل به برقراري رابطه ي جنسي مي شود و در بسياري از مواقع اين افراد در هنگام خودارضايي كه غالبا به آن عمل هم مبتلا هستند، نياز دارند كه يك شي بي جان در مقابلشان باشد و آن ها با تمايل و تحريكي كه از آن شي پيدا مي كنند دست به خود ارضايي يا رابطه ي جنسي مي زنند.

براي درمان اين اختلال فرد نيازمند وجود يك مشاور يا راهنما در زندگي اش هست و براي همين مي توان گفت يكي از مهم ترين اقدامات براي درمان اين اختلال مراجعه به يك روانشناس و مشاور در حيطه ي روابط جنسي و انحرافات جنسي خواهد بود. براي اطلاع از فتيشيسم كليك كنيد.

3.پدوفيليا (بچه بازي)

در اين انحراف جنسي تمايل فرد براي ايجاد رابطه ي جنسي به كودكان زير ۱۳ سال مي باشد. وجود اين اختلال مي تواند گاها باعث از بين رفتن امنيت براي كودكان شود. با توجه به اين كه اين رفتار غالبا بدون ميل كودكان و به اجبار صورت مي گيرد و گاها به تجاوز به كودكان منجر مي شود، از همين رو بروز اين رفتار مي تواند هم از نظر روانشناسي و هم از نظر جامعه شناسي باعث از بين رفتن امنيت در جامعه و وجود افرادي با مشكلات رواني كه قرباني تجاوز شده اند، شود. در جامعه ي ما بسيار در دادگاه ها شاهد اين نوع شكايات خواهيم بود و اين نشان مي دهد جامعه ي ما از نظر اين انحراف جنسي جامعه ي سالمي محسوب نمي شود و همين امر موجب بي اعتمادي در بين دوستان كودكان از طرف والدين شده است.

اين اختلال هم مي تواند ريشه در كودكي افراد داشته باشد و همانطور كه در بالا گفته شد بسياري از افرادي كه دست به تجاوزات اين چنين مي زنند خود در دوران كودكي قرباني تجاوز جنسي از طرف افراد ديگر شده اند. به همين دليل اين افراد نياز دارند كه به مشاوران و روانشناسان كه نگاه قضاوتي به آن ها و زندگي شان ندارند مراجعه و در راه درمان انحراف جنسي خود اقدام نمايند. با توجه به اين كه اين اختلالات و انحرافات جنسي بسيار هستند از همين رو در اين مقاله سعي بر آن شد كه چند نوع از آن ها را عنوان كرد و راجب آن ها توضيح داد. در ادامه به اختلال ياخته گري به صورت كامل تر خواهيم پرداخت. براي اطلاع از سكس با بچه كليك كنيد.

علت وجود انحرافات جنسي

قبل از اينكه به بررسي علل وجود انحرافات جنسي بپردازيم ابتدا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه طي بررسي هايي كه به عمل آمده بايد بگوييم بيشتر اختلالات و انحرافات جنسي در سطح جامعه توسط مردان به وجود آمده است و اين نشان دهنده ي اين نكته است كه مردان بسيار در معرض اين اختلالات قرار مي گيرند و از همين رو بايد اشاره كنيم به اين نكته كه در بسياري از مواقع قربانيان مردان مبتلا به انحرافات جنسي هستند و در برخي مواقع هم اين قربانيان هم جنسان مردان هستند و اين امر خود به گونه زنجير وار وجود اين انحرافات در جامعه را به گذشته ي افراد زنجير كرده است.

1.اختلال فاخته گري | تجربه جنسي پر خطر

در بسياري از مواقع تجربيات جنسي دوران گذشته ي افراد در زندگي آن ها و ايجاد روابط جنسي آن ها با ديگران بسيار حائز اهميت است. به گونه اي كه در بسياري از مواقع افرادي كه دچار انحرافات جنسي هستند در كودكي خود قرباني رفتارهاي نابهنجار جنسي و تجاوز قرار مي گيرند و از همين رو اين افراد با به كار گيري تجربيات گذشته ي خود و همانطور كه در ابتداي مقاله گفته شد با عقده گشايي ها و تمايل به گرفتن انتقام تجاوزي كه در دوران كودكي خود دچار آن شده اند، مي خواهند كودكان ديگر را مورد آزار جنسي و تجاوز قرار دهند و تصور مي كنند كه با اين روش مي توانند اين كمبود هاي دوران كودكي خود را به نحوي جبران كنند.

2.بيش فعالي جنسي

در بسياري از مواقع عنواني به نام بيش فعالي جنسي وجود دارد كه در اين مواقع فرد از آن جايي كه نمي تواند با شريك جنسي خود رابطه ي درست و طبيعي را به وجود آورد و از همين رو براي ارضا خود و رسيدن به برانگيختگي جنسي دست به ايجاد روابط نادرست و رفتار هاي نا بهنجار جنسي مي گذارد و همين امر موجب مي شود كه اين افراد مبتلا به انحرافات جنسي شوند.

در بسياري از مواقع ذهنيت فانتزي كه فرد از رابطه ي جنسي خود در ذهن دارد و تصورات غلطي كه با مشاهده ي پورن هايي كه بسيار اين روابط را به صورت يك عامل رويايي نشان مي دهند، باعث مي شود با تصور آن ها فرد در رابطه ي جنسي خود با شريك جنسي اش به يك توقف برسد و همين امر موجب شود فرد به رفتار هاي نابهنجار با شركاي جنسي خود گرايش پيدا كند و در واقع رابطه ي جنسي را از آن جريان مستقيم خود منحرف كنند و به مشكلات ديگري روي آورند. براي اطلاع از بيش فعالي جنسي كليك كنيد.

3. اختلال فاخته گري | افسردگي

در بسياري از موارد با ريشه يابي هايي كه از طرف مشاوران و روانشناسان در افرادي كه دچار انحرافات جنسي شده اند، مشاهده مي كنيم كه بسياري از انحرافات جنسي ريشه در افسردگي افراد دارد. از آن جايي كه افراد افسرده از عزت نفس پاييني برخوردار هستند و خود را در روابط جنسي شخصي آسيب پذير مي بينند و نمي توانند نياز هاي جنسي شريك جنسي خود را برآورده كنند، از همين رو در بسياري از مواقع دست به بروز رفتار هاي جنسي نابهنجار مي زنند كه اين رفتار ها به مرور در افراد به ثبات مي رسد و تبديل به انحرافات جنسي مي شود. براي درمان اختلالاتي كه ريشه در افسردگي دارند، مشاور و روانشناس لازم است ابتدا افسردگي شخص را درمان و سپس به درمان اختلال و انحراف جنسي مراجعه كننده بپردازند. براي اطلاع از مشاوره درمان افسردگي كليك كنيد.

درمان انحرافات جنسي

براي درمان انحرافات جنسي كه معمولا توسط روانشناسان و مشاوران انجام مي گيرد و در برخي مواقع كه نياز فرد به دارو درماني، توصيه مي شود به روانپزشك مراجعه نمود. از آن جايي كه از علل وجود انحرافات جنسي، بيماري هاي رواني ديگر و حتي تيپ شخصيتي افراد مي تواند حائز اهميت باشد، از همين رو در بسياري از مواقع روانشناسي شناختي و رفتار درماني مي تواند به كاهش و درمان اين انحرافات جنسي منجر شود. افرادي كه به اين اختلال هاي جنسي مبتلا هستند اصولا خودشان را فردي معمولي و نوع رابطه ي جنسيشان را رابطه اي طبيعي مي دانند.

در بسياري از مواقع جبهه گيري هايي توسط افراد مراجعه كننده صورت مي گيرد از همين رو هيپنوتراپي هم مي تواند به درمان اين افراد كمك كند و باعث شود اين انحراف جنسيتي كاهش يابد و به درمان آن پرداخته شود. براي درمان اين اختلالات دارو درماني اصولا توصيه نمي شود ولي بر اساس اينكه نوع بيماري و شدت بيماري به چه نحو است از همين رو در مواقعي دارو درماني نياز هست كه اصولا از آن جايي كه ريشه ي اين انحرافات در افسردگي و اختلالات رواني ديگر هست، تجويز دارو هاي ضد افسردگي مي تواند موجب كاهش اين انحرافات جنسي شود. براي اطلاع از داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

اختلال فاخته گري

يكي ديگر از اختلالات جنسيتي اختلالي با عنوان اختلال ياخته گري (كاكولد) است كه در اين اختلال افراد تمايل به اين دارند كه فرد سومي در هنگام رابطه ي جنسي با شريك جنسي آن ها رابطه ايجاد كند و آن ها با مشاهده ي رابطه ي جنسي شريك خود با فردي ديگر به ارگاسم يا برانگيختگي جنسي مي رسند. در بسياري از مواقع ما شاهد قربانيان اين اختلال هستيم كه اظهار مي دارند شوهرشان براي ايجاد رابطه ي جنسي با آن ها، آن ها را مجبور به هم خوابي با فرد ديگري كرده و خودشان با مشاهده ي رابطه ي جنسي آن ها با فرد ديگر به ارگاسم رسيده اند.

در بسياري از مواقع خواهيم ديد كه روابطي كه در زمينه ي جنسي دچار اين اختلال هستند، منجر به جدايي و طلاق مي شوند زيرا افراد مبتلا به اين اختلال گمان مي كنند كارشان معمول و طبيعي است و از همين رو تلاشي براي درمان رفتار خود نمي كنند و در هر بار رابطه ي جنسي با شريك جنسي شان، جاي خود را به فرد ديگري مي دهند و خود به مشاهده ي آن رابطه مي پردازند و با ديدن رابطه ي جنسي شريك جنسي خود با شخص ديگر ارضا مي شوند.

اين اختلال يك انحراف جنسي محسوب مي شود كه نياز به درمان دارد و درمان آن براي تداوم زندگي مشتركشان حائز اهميت است. متاسفانه كاكولد يكي از انحرافات جنسي شايع محسوب مي شود و از همين رو در جوامع امروزي بسيار رايج است كه اين امر ريشه در مسائل روانشناسانه دارد. براي اطلاع از درمان اختلالات جنسي كليك كنيد.

درمان اختلال فاخته گري

براي درمان اين اختلال كه يك انحراف جنسي محسوب مي شود راه حل هايي كه در بالا براي درمان انحرافات جنسي مطرح شد، مي تواند اهميت داشته باشد زيرا اين اختلال يك اختلال رواني محسوب مي شود اما بايد گفت كه در درمان اين اختلال مراجعه به كساني كه در حيطه ي مسائل جنسي تخصص دارند، سكستراپي و مراجعه به يك سكستراپ هم مي تواند ثمربخش باشد. از همين رو افرادي كه به اين اختلال و انحراف جنسي مبتلا هستند بايد تا قبل از اينكه زندگي مشتركشان به خطر افتد به درمان بيماري شان بپردازند.

در انتها بايد گفت انحرافات جنسي بيماري هاي مرسوم محسوب مي شوند كه مي توان آن ها را درمان كرد و درمان آن ها براي برقراري روابط جنسي طبيعي از اهميت خاصي برخوردار است. از همين رو اميد به اين كه در جوامعي زندگي كنيم كه اين انحرافات جنسيتي وجود نداشته باشند، مرهون مراجعه افراد به روانشناسان و روانپزشكان و مشاوران در حيطه ي روابط جنسي است. مي توان گفت با بهبود روند كاهش اين اختلالات مي توانيم شاهد جوامعي با امنيت بيشتر و اعتماد بيشتر براي كودكان خود باشيم و زندگي مشترك را به بهترين شكل ممكن با همسر و در روابط جنسي با به كار گيري رفتار هاي بهنجار پيش برد. متخصصان حامي مي توانند در زمينه حل اين مشكلات شما را ياري كنند. براي اطلاع از مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: اختلال فاخته گري

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلال فاخته گري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلال فاخته گري،
موضوع:
[ ۷ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۴۸:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی